ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Σε τροχιά Ακρόπολις: Οι πρώτες δοκιμές στην Οίτη

Σε τροχιά Ακρόπολις: Οι πρώτες δοκιμές στην Οίτη

Στα χώματα της Οίτης και κοντά στο χωριό της Παύλιανης έκαναν τις τελικές ρυθμίσεις των δύο Ford Fiesta R5 οι πρωτοπόροι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC), Kajetan Kajetanowicz και Alexey Lukyanuk - δύο εκ των φαβορί για τη νίκη στο 62ο Ράλι Ακρόπολις, που ξεκινά την Παρασκευή (6/5).

Μετά τους δύο πρώτους φετινούς ασφάλτινους αγώνες του ERC, στα Κανάρια και τη Βόρεια Ιρλανδία, αυτή είναι η πρώτη δοκιμασία των οδηγών στο χώμα - και μάλιστα χωρίς να παίζει κανέναν ρόλο η περσινή εμπειρία, στην περιοχή του Λουτρακίου και της βορειοανατολικής Πελοποννήσου, διότι φέτος το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει στην περιοχή της Λαμίας μετά το 2005.

ΚΕΙΜΕΝΟ & ΦΩΤΟ: ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Μαζί με τους δύο πρωτοπόρους της βαθμολογίας του ERC, όπου ο Πολωνός Kajetanowicz προηγείται με 60 βαθμούς έναντι των 38 βαθμών του -άτυχου στην Ιρλανδία- Ρώσου Lukyanuk, έκαναν δοκιμές στην περιοχή της Παύλιανης ο Τσέχος Jaromir Tarabus (4ος στο Ακρόπολις 2015), ο Raul Jeets και ο 21χρονος Λετονός Ralfs Sirmacis, με τρία Skoda Fabia R5. Την ίδια ώρα, τις ρυθμίσεις στο δικό του Fabia R5 έκανε στην περιοχή του Λουτρακίου ο Λάμπρος Αθανασούλας, με το νέο του συνοδηγό Ηλία Παναγιωτούνη.

Kajetanowicz: «Το Ακρόπολις κρύβει εκπλήξεις»

Ο Kajetanowicz, που επιστρέφει στην Ελλάδα μετά τη νίκη και τον τίτλο του Πρωταθλητή Ευρώπης που κατέκτησε στο Λουτράκι πριν από επτά μήνες, δήλωσε στο «caranddriver.gr»: «Θα είναι ένα δύσκολο ράλι, γιατί οι ειδικές είναι καινούριες, για εμάς, και υπάρχουν αρκετά σημεία με σαθρό χώμα και άλλα με πέτρες. Όλα αυτά μπορούν να κρύβουν εκπλήξεις. Πρέπει να μείνουμε ψύχραιμοι».

«Ένα καινούριο ράλι είναι πάντα μια ωραία εμπειρία, όμως θα είναι και αρκετά δύσκολη η μάχη μας με τους τοπικούς οδηγούς. Θα δούμε - προς το παρόν το διασκεδάζουμε, και οι δοκιμές μας εδώ μέχρι στιγμής εξελίσσονται καλά. Και ο καιρός νομίζω ότι θα είναι λίγο καλύτερος. Δεν έχει σημασία, όπως και να είναι, πάντως, γιατί έχω καλή αίσθηση και σε στεγνό και σε βρεγμένο».

Σε τροχιά Ακρόπολις: Οι πρώτες δοκιμές στην Οίτη

Ο Πολωνός κατέληξε: «Δεν έχω δει ακόμα τις ειδικές - έχω δει μόνο δύο onboards, από το 2005. Ένα με τον Sebastien Loeb και ένα με τον Petter Solberg, που έκαναν δύο ειδικές που έχουμε και φέτος. Αυτό είναι όλο. Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις αναγνωρίσεις, γιατί ακόμα κι αν είναι καλές οι σημειώσεις σου, είναι πολύ πιθανό να κάνεις ένα λάθος. Είναι εύκολο να χάσεις την αυτοσυγκέντρωσή σου μέσα στην ειδική».

«Ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός, από τον Λάμπρο, τον Alexey, τον Jaromir και από κάποιους ακόμα τοπικούς οδηγούς. Πιστεύω ότι θα είναι μια καλή μάχη. Και, παρότι είμαι εδώ μόνο 18 ώρες, μου αρέσει και αυτή η νέα περιοχή του ράλι. Κι έχω δει πολλές εικόνες αυτής της περιοχής από το WRC. Αλλά δεν ήρθαμε για να δούμε τα αξιοθέατα!»

Σε τροχιά Ακρόπολις: Οι πρώτες δοκιμές στην Οίτη

Lukyanuk: «Ένα απαιτητικό ράλι»

Την ίδια στιγμή, ο Alexey Lukyanuk έκανε τις δικές του δοκιμές λίγα χιλιόμετρα μακριά. Για τον Ρώσο, το Ακρόπολις 2016 είναι μια καλή ευκαιρία να επανορθώσει για το ατύχημα που τον άφησε με μηδενική συγκομιδή βαθμών στους δρόμους της Β. Ιρλανδίας.

Ο Ρώσος είπε: «Μέχρι στιγμής όλα πάνε καλά. Ευτυχώς έχουμε μια καλή διαδρομή - είναι σκληρή, αλλά το αυτοκίνητο αντέχει προς το παρόν, χωρίς μεγάλες ζημιές στους τροχούς. Δοκιμάζουμε πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις, γιατί το οδόστρωμα αλλάζει γρήγορα και δεν είναι εύκολο να εντοπίσουμε τι ακριβώς κερδίζουμε με κάθε αλλαγή».

Σε τροχιά Ακρόπολις: Οι πρώτες δοκιμές στην Οίτη

«Δεν έχουμε ακόμα εικόνα από τις ειδικές, αλλά καταλαβαίνουμε τη βασική ιδέα: έχουν σκληρή επιφάνεια και πολλές φουρκέτες, πολλές κλειστές στροφές, κι έτσι θα είναι αρκετά σκληρό και απαιτητικό ράλι για τους οδηγούς. Μου αρέσει το χώμα, αλλά, μιας και έχω περισσότερη εμπειρία και επιτυχίες στην άσφαλτο, πρέπει να το μάθω καλύτερα».

«Θα δούμε πως θα εξελιχθεί. Νομίζω μια θέση στην πρώτη τριάδα την Κυριακή δεν θα είναι κακό αποτέλεσμα για εμάς. Όλα μπορούν να συμβούν με τις πέτρες - ακόμα και ένα κλατάρισμα μπορεί να είναι αποφασιστικής σημασίας. Η προσέγγιση είναι μέγιστη ταχύτητα και μέγιστη προστασία του αυτοκινήτου!»

Επιφυλάσσει, τέλος, ο Alexey Lukyanuk, κάτι αληθινά θεαματικό -όπως πάντα- για τους θεατές; «Θα δούμε! Φυσικά, πάντα προσπαθώ με αρκετά επιθετικό στιλ, με πολλά γλιστρήματα διαρκείας, αλλά προσπαθώ να το βελτιώσω αυτό. Δεν ξέρω!»

Σε τροχιά Ακρόπολις: Οι πρώτες δοκιμές στην Οίτη

Στο Λουτράκι ο Αθανασούλας

Η ιστοσελίδα του ERC, στο μεταξύ, χρίζει ως ένα από τα φαβορί του φετινού Ακρόπολις τον Λάμπρο Αθανασούλα, εικοσιένα χρόνια μετά την τελευταία νίκη σε επίπεδο γενικής ελληνικού πληρώματος - των Άρη Βωβού και Κώστα Στεφανή το 1995.

Ο Αθανασούλας, τρίτος στο περσινό Ακρόπολις με διαφορά μόλις 15 δευτ. από τον Kajetanowicz, έκανε σήμερα τις τελικές ρυθμίσεις του Skoda Fabia R5 της ιταλικής MotorSport Italia στην περιοχή του Λουτρακίου, και είπε: «Είμαι απόλυτα ευχαριστημένος από τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου και από τη δουλειά που έχει κάνει η ομάδα σε αυτό. Το φέραμε ακριβώς στα μέτρα μας και εντυπωσιάστηκα με την εξέλιξη που έχει γίνει τόσο στα φρένα όσο και στα διαφορικά σε σχέση με πέρυσι».

«Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιούμε είναι ολοκαίνουργιο, η ομάδα το παρέλαβε πριν από 15 ημέρες, και έχει όλες τις τελευταίες εξελίξεις της Skoda Motorsport. Ελπίζω η βροχή που πέφτει σήμερα και όπως όλα δείχνουν θα συνεχιστεί και στις αναγνωρίσεις, να μην προκαλέσει μεγάλες ζημιές στις ειδικές του αγώνα. Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω για άλλη μια φορά το Lascaris Foundation που μας δίνει την ευκαιρία να αγωνιστούμε στο Ράλλυ Ακρόπολις κάτω από ιδανικές συνθήκες».

Το 62ο Ράλι Ακρόπολις του 2016 ξεκινά την Παρασκευή (6/05) με την Qualifying Stage και την εκκίνηση, που θα γίνει στο άγαλμα του Λεωνίδα στις Θερμοπύλες στις 6:30 μ.μ. Θα ακολουθήσει το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο (7-8/05) σε ορισμένες από τις πιο φημισμένες ειδικές διαδρομές της Ιστορίας στην Στερεά Ελλάδα, γύρω από το κέντρο του αγώνα που θα βρίσκεται στην Πανελλήνια Έκθεση της Λαμίας. Ο αγώνας αποτελείται από 12 ειδικές διαδρομές, 231,52 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver:

Οι τιμές των αυτοκινήτων ανά εταιρεία! (UPD)
"Είμαι σχεδιασμένος να νικάω!"
Η "Νύχτα" στον τελικό του "Battle Of The Kings 2016"
TAGS ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ