ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

14ο Ιστορικό Ακρόπολις: Ο Ιταλός "Pedro" στα ηνία

14ο Ιστορικό Ακρόπολις: Ο Ιταλός "Pedro" στα ηνία

Το τέλος του δεύτερου σκέλους του ελληνικού αγώνα βρήκε επικεφαλής τον οδηγό της Lancia Delta Integrale 16V.

Οι Ιταλοί «Pedro» και Emanuele Baldaccini με τη Lancia Delta Integrale 16V ηγούνται με διαφορά ενός λεπτού από τους Myrsell-Junttila (Porsche 911RSR) στο τέλος του δεύτερου σκέλους του 14ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι Ιστορικών Αυτοκινήτων.

Μετά το εναρκτήριο χθεσινό πρώτο σκέλος, η σημερινή ημέρα (29/5) περιλάμβανε επτά ασφάλτινες ειδικές διαδρομές, πριν την επιστροφή των αυτοκινήτων στο ΟΑΚΑ που θα ξεκινήσει η μετατροπή τους σε «χωμάτινα», ενόψει του τελικού τρίτου σκέλους το Σάββατο (30/5).

Με τη συμμετοχή του «Car and Driver», οι Νικόλας Ζαλμάς και Οδυσσέας Τσαγκάρης ευτύχησαν να δουν την καρό σημαία στο ασφάλτινο κομμάτι του αγώνα, μέσα στη λευκή Toyota Corolla KE30 του 1974. Προσμένοντας το χωμάτινο κομμάτι, ελπίζουν σε ακόμα μεγαλύτερη ψυχαγωγία.

Δεύτερο σκέλος

Αναλύτικά: Σαρωτικός ήταν σήμερα ο “Pedro”, όντας ταχύτερος στις 6 από τις 7 ειδικές του σκέλους. Έχοντας δίπλα του τον 3 φορές νικητή του αγώνα, Emanuele Baldaccini, ο οδηγός της Lancia Delta Integrale 16V έχτισε μια διαφορά ασφαλείας, την οποία θα επιδιώξει να υπερασπιστεί στο όχι και τόσο αγαπημένο του χώμα. Μάλιστα, ένα πρόβλημα στην ενδοσυννενόηση που αντιμετώπισε στην προτελευταία διαδρομή της ημέρας του στέρησε το …απόλυτο 7 στα 7! Με αυτή του την επιτυχία, ο Ιταλός οδηγός πλησίασε ακόμη πιο πολύ τον Falcone στην κορυφή της Κατηγορίας 4 του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, αφού μην ξεχνάμε ότι παρά το γεγονός πως θα υπάρχει ένας τελικός νικητής στον αγώνα, οι βαθμοί στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα είναι ξεχωριστοί στο κάθε σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις (ασφάλτινο-χωμάτινο).

Σε καμία περίπτωση δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό των πρωτοπόρων οι Myrsell-Junttila. Το πλήρωμα του Porsche 911 RSR χρησιμοποίησε ένα σετ ελαστικών σε όλο το σημερινό σκέλος, με αποτέλεσμα να μην πιέσει όσο θα ήθελε. Βέβαια, η δεύτερη θέση δεν είναι αρνητικό αποτέλεσμα, λαμβάνοντας υπόψη πως οι Σουηδοί δεν αρέσκονται στην άσφαλτο. Τρίτοι ολοκλήρωσαν οι A. Johnsen-I. Johnsen επίσης με Porsche 911 RSR, οι οποίοι λαχτάρησαν στην 8η ειδική, καθώς είχαν μια μικροέξοδο, χωρίς ευτυχώς περαιτέρω συνέπειες για τους ίδιους.

Οι Marenzana-Beltrame (Porsche 911 RSR) κινήθηκαν αθόρυβα, τερματίζοντας τέταρτοι, συγκεντρώνοντας παράλληλα πολύτιμους βαθμούς στη μάχη της κατηγορίας 3. Πίσω τους ολοκλήρωσαν οι Falcone-Ometto, οι οποίοι δείχνουν πως δεν έχουν συνηθίσει ακόμη το νέο τους απόκτημα, τη Lancia Delta Integrale 16V.

Την οκτάδα συμπλήρωσαν οι Wirtmann-Kerekes (Ford Escort RS 2000), Mekler-Mekler Edit (Alfa Romeo 1750 Gtam) και Γιοβάς-Γρηγοριάδης (Audi 80 GT). Το δίδυμο του Audi έκανε αγώνα τακτικής, ο οποίος απέδωσε, και εκμεταλλευόμενο την ατυχία των Πίτσου-Καραπαπάζη (Toyota Celica 2000 GT) είναι μέχρι στιγμής το ταχύτερο ελληνικό πλήρωμα στον αγώνα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Ο Πίτσος ενώ φλέρταρε με το βάθρο, έπαθε λάστιχο στην όγδοη ειδική, με αποτέλεσμα να χάσει πάνω από 6 λεπτά και παράλληλα κάθε ελπίδα για διάκριση.

Στον αγώνα του ελληνικού πρωταθλήματος που ολοκληρώθηκε σήμερα, ο Πίτσος είχε χτίσει σημαντική διαφορά, μέχρι την άτυχη στιγμή στον Άγιο Ιωάννη. Έτσι, η νίκη και οι βαθμοί της πρώτης θέσης πήγαν στους Τσαλαματά-Μπαμπαλή (Ford Escort RS 2000), που είχαν έναν απροβλημάτιστο αγώνα. Οι Γιοβάς-Γρηγοριάδης και Γ. Χωριανόπουλος - Φωτεινόπουλος, αμφότεροι με Audi 80 GT συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα στον ελληνικό αγώνα.

Αξίζει να σημειωθεί πως η αυριανή χωμάτινη ημέρα αποτελεί ξεχωριστό γύρο για το Ελληνικό πρωτάθλημα Ιστορικών.

Άτυχοι ήταν οι Κουτσίκος-Παυλή Κορρέ, οι οποίοι δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την επιτυχημένη, μέχρις εκείνο το σημείο, προσπάθειά τους, καθώς ο κινητήρας του BMW 2002 Ti παρέδωσε πνεύμα. Η τύχη δεν ήταν με το μέρος των Μανδρούκα-Τσάδαρη ούτε στο φετινό Ακρόπολις, καθώς προδόθηκαν από τον κινητήρα του Porsche 911 RSR κι ενώ βρίσκονταν στη δεύτερη θέση του ελληνικού πρωταθλήματος. Νωρίς, στην εκκίνηση της τέταρτης ειδικής βγήκαν εκτός αγώνα οι Π. Παραδείσης-Σκούρας (Ford Escort RS 2000) από κωρονοπήνιο. Έφτασαν στην πηγή, αλλά δεν ήπιαν νερό οι Μουρτζούκος-Καραδημήτρης, καθώς εγκατέλειψαν από πρόβλημα στην μπαταρία του BMW 2002 Ti, στην τελευταία ειδική.

Στη Regularity, το σκέλος δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη και τα αποτελέσματα παραμένουν προσωρινά.

Η δράση μεταφέρεται στο χώμα το Σάββατο, με το σκέλος να περιλαμβάνει 4 ειδικές διαδρομές στην περιοχή της Κορινθίας, συνολικού μήκους 74.82 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Λέτε η αλλαγή επιφάνειας να ανακατέψει την τράπουλα στην κορυφή; Θα το μάθουμε αύριο!

Στο τέλος της σημερινής μέρα, ο «Pedro» δήλωσε: «Ο στόχος επετεύχθη. Καρπωθήκαμε πολύτιμους βαθμούς για το πρωτάθλημα και το ίδιο θα επιδιώξουμε αύριο. Το χώμα δεν είναι το αγαπημένο μας, γι' αυτό σήμερα θέλαμε να πιέσουμε, ώστε να χτίσουμε σημαντική διαφορά. Τα καταφέραμε»!

Ο Mats Myrsell τόνισε: «Σήμερα δε θέλαμε να πιέσουμε καθώς χρησιμοποιήσαμε το ίδιο σετ ελαστικών σε όλες τις ειδικές. Στις δύο τελευταίες δεινοπαθήσαμε, όμως είμαστε εδώ και αυτό μετράει. Το χώμα είναι το δυνατό μας σημείο και σκοπεύουμε να πάμε flat out σε όλες τις αυριανές ειδικές»!

Τέλος, ο Αντώνης Γιοβάς είπε: «Οι καιρικές συνθήκες συνετέλεσαν στο να ευχαριστηθούμε το σημερινό σκέλος, κάτι που δε συνέβη χθες. Ο αγώνας είναι όμορφα σχεδιασμένος με μικρές ειδικές. Έτσι, δεν καταπονούνται ούτε τα αυτοκίνητα, αλλά ούτε και τα πληρώματα. Ελπίζουμε το αυτοκίνητο να αντέξει στο χωμάτινο σκέλος αύριο»!

Πρώτο σκέλος

Στο πρώτο σκέλος, που άνοιξε την αυλαία του 14ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις κάτω από βροχερό καιρό σε δύο από τις τρεις ειδικές διαδρομές, το τέλος της ημέρας βρήκε τους “Pedro”-Baldaccini να φιγουράρουν στην κορυφή. Το ιταλικό πλήρωμα της Lancia Delta Integrale 16V, ξεκίνησε «μουδιασμένα» την πρώτη ειδική της Ριτσώνας, αλλά η συνέχεια ήταν εντυπωσιακή. Αντεπιτέθηκε στη βρεγμένη διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου, χτίζοντας τελικά σημαντική διαφορά 25 δευτερολέπτων από τους διώκτες του.

Οι επικεφαλής του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος στην Κατηγορία 2, Myrsell-Junttila με την Porsche 911RSR, αν και ξεκίνησαν εντυπωσιακά πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική, εντούτοις υποχώρησαν στη δεύτερη θέση. Το δυνατό χαρτί του πληρώματος είναι το χώμα, στο οποίο στοχεύουν να επιτεθούν.

Την πρώτη τριάδα έκλεισαν οι Johnsen-Johnsen (Porsche 911 RSR) οι οποίοι ακολουθούν το πλάνο τους που είναι ο τερματισμός στο βάθρο του Ιστορικού Ακρόπολις. Σήμερα, έκαναν λάθος επιλογή ελαστικών στη Ριτσώνα, κάτι που κόστισε σε χρόνο. Οι Ιταλοί Marenzana-Beltrame με Porsche 911 RSR ακολουθούν στην τέταρτη θέση, με τους Πίτσο-Καραπαπάζη (Toyota Celica GT 2000) να είναι οι πρώτοι Έλληνες στον αγώνα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, εντυπωσιάζοντας παρότι αντιμετώπισαν προβλήματα με τα φρένα του αυτοκινήτου. Την εξάδα έκλεισαν οι Mekler-Miko Mekler, οι οποίοι το διασκεδάζουν με το Alfa Romeo 1750 Gtam.

Όσον αφορά τον αγώνα του Ελληνικού πρωταθλήματος, οι Τσαλαματάς - Μπαμπαλης με το πορτοκαλί Ford Escort RS 2000 …«πετόυσαν» σήμερα, έχοντας μια απροβλημάτιστη ημέρα. Έτσι, μέχρι τώρα βρίσκονται στην κορυφή του αγώνα, εμπρός από τους Πίτσο-Καραπαπάζη, με τους Π. Παραδείση-Ποιμενίδη (Ford Escort RS 2000) να ακολουθούν. Καθόλου άσχημα κινούνται οι τέταρτοι Κουτσίκος-Παυλή Κορρέ (BMW 2002 Ti), στην επανεμφάνιση του οδηγού στους αγώνες, ύστερα από 4 χρόνια αποχής.

Στον πρώτο του αγώνα ως οδηγός, ο Μουρτζούκος έχοντας στο πλάι του τον Καραδημήτρη είναι στην πέμπτη θέση με ίδιο αυτοκίνητο. Οι Μανδρούκας-Τσάδαρης με το Porsche 911 RSR παρά το δεύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική, έπεσαν στην ελληνική κατάταξη, εξαιτίας μιας λάθους επιλογής ελαστικών.

Στους εγκαταλείψαντες, αξίζει να αναφέρουμε τους «φιλέλληνες» Wilkman-Kokko, οι οποίοι δεν μπήκαν στην πρώτη ειδική, καθώς στράβωσε ο πίσω τροχός του Triumph TR8 στην απλή διαδρομή. Νωρίς εγκατέλειψαν από ημιαξόνιο οι «Φίλων»-Σωτήρχος στην πρώτη του οδηγού με το Autobianchi A112 Abarth, ενώ το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισαν οι Γ. Παραδείσης - Κ. Σκούρας (Ford Escort RS 2000) στην Πεντέλη.

Στην κατηγορία Regularity, έχουμε δυνατές μάχες, καθώς οι Κατσαούνης-Μανσόλας (VW Golf) και Marcattilj-Gianmarino (Porsche 911 2.0 SWB) έχουν αμφότεροι από 5.4 βαθμούς ποινής, με τους Γεωργακόπουλο-Ηλιού (Morris Mini) να ακολουθούν στην τρίτη θέση, σε μια κατηγορία ιδιαίτερα αμφίρροπη.

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver

TAGS ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ