Ράλι Ντακάρ, ΕΔ9: Στο δρόμο για τη Λίμα

Ο Αλ Ατίγια οδεύει προς τη νίκη, μονομαχία Πράις - Κιντανίγια στο φινάλε για τις μοτοσικλέτες. Εγκατέλειψε μετά το 2009 ο Πετερανσέλ, έχασε κάθε ελπίδα ο Φαν Μπέβερεν κι η Yamaha.

Παρότι η προτελευταία ημέρα -με την 9 Ειδική- του Ράλι Ντακάρ 2019 ήταν «μέρα καταστροφής» για πολλά κορυφαία ονόματα, κανένα πρόβλημα δεν άγγιξε ούτε τον Νάσερ Αλ Ατίγια (Toyota Gazoo) στα αυτοκίνητα, ούτε στις μοτοσικλέτες τους Τόμπι Πράις (ΚΤΜ) και Πάμπλο Κιντανίγια (Husqvarna) που ετοιμάζονται για μια φαντασμαγορική μονομαχία στα 112 αγωνιστικά χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό της Πέμπτης (17/1).

Ο Στεφάν Πετερανσέλ -μετά από έναν αγώνα γεμάτη με ασυνήθιστα γι’ αυτόν λάθη- εγκατέλειψε όταν κατέβηκε απότομα από έναν αμμόλοφο και προσέκρουσε στον επόμενο, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο συνοδηγός του Νταβίντ Καστερά στη μέση. Ήταν η πρώτη εγκατάλειψη του Γάλλου εδώ και μια δεκαετία.

Επίσης, ο Σεμπάστιαν Λεμπ έχασε πάνω από μία ώρα με ζημιά στο σύστημα μετάδοσης του Peugeot 3008DKR, και ο Συρίλ Ντεπρέ (Mini X-Raid) τούμπαρε 20 χιλιόμετρα πριν το τέλος.

Παράλληλα, στις μοτοσικλέτες όλα τελείωσαν και για τη Honda και για τη Yamaha. Ο μοναδικός αναβάτης της Honda που διατηρούσε ελπίδες, Κέβιν Μπεναβίδες, δέχθηκε ποινή τριών ωρών επειδή είχε σημειώσεις της διαδρομής στη μοτοσικλέτα του και τις διάβαζε εν κινήσει.

Όσο για τη Yamaha, ο Άντριαν φαν Μπέβερεν έχασε κάθε ελπίδα νίκης όταν έσπασε ο κινητήρας της YZ450F, μόλις 16 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό. Ο Γάλλος κατάφερε και βρήκε ένα φορτηγάκι, φόρτωσε τη μοτοσικλέτα και τερμάτισε την Ειδική, αλλά αυτό είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα του επιφέρει την ποινή του αποκλεισμού.

Όλο το loop γύρω από το Πίσκο του Περού σήμερα περιλάμβανε αμμόλοφους, καθώς και τη φημισμένη και τρομακτική ανάβαση στην πλαγιά Σουμπίντα ντε λος Μπούρος. Οι μοτοσικλέτες εκκινούσαν μαζί ανά 10, ενώ τα αυτοκίνητα ανά τετράδες.

Ο Λεμπ κυριαρχούσε, μέχρι που στο 250 χιλιόμετρο -από τα 312 της ΕΔ- έσπασε ένα εξάρτημα του συστήματος μετάδοσης. Ο Γάλλος, και ο συνοδηγός του Ντανιέλ Ελενά, το άλλαξαν με εφεδρικό που διέθεταν, συνέχισαν, το εξάρτημα έσπασε πάλι, και έπειτα περίμεναν τον -οδηγό υποστήριξης- Πιέρ Λασόμ να τους φέρει το δικό του εφεδρικό. Έχασαν 1 ώρα και 15 λεπτά, αλλά έμειναν στη θέση βάθρου.

Έτσι, τη νίκη στην Ειδική πήρε ο Αλ Ατίγια -την 34η του στο Ντακάρ και 3η φετινή- που οδεύει προς την λιγότερο δύσκολη από τις τρεις νίκες του, για να γράψει ιστορία για την Toyota.

"Ναι, μέχρι τώρα όλα πήγαν καλά και αύριο πρέπει μόνο να φέρουμε το αυτοκίνητο στη Λίμα. Είμαι πολύ χαρούμενος. Πάντα προσπαθούμε όσο μπορούμε, γιατί δεν είναι εύκολο. Το Ντακάρ είναι δύσκολο. Κάθε μέρα δουλεύουμε σκληρά για να μην κάνουμε λάθη και να είμαστε γρήγοροι", είπε ο 48χρονος από το Κατάρ.

Μοτοσικλέτες

Η προτελευταία μέρα του Ντακάρ 2019 ήταν και η μεγάλη μέρα για τον Μισέλ Μετγκέ: ο πρώην «νεροκουβαλητής» του Ντεπρέ στη Yamaha και του Μπαρέδα στη Honda κέρδισε μετά από 6 χρόνια την πρώτη του Ειδική στον αγώνα, αυτή τη φορά ως ηγέτης της Sherco.

Με εξαίρεση τον Φαν Μπέβερεν, οι κορυφαίοι αναβάτες εκκίνησαν και τερμάτισαν μαζί - κι έτσι εξηγούνται οι ελάχιστες διαφορές τους σήμερα, που κράτησαν τη διαφορά του Τόμπι Πράις και του Πάμπλο Κιντανίγια στο μόλις ένα λεπτό, έπειτα από 5.182 αγωνιστικά χιλιόμετρα!

Στη μάχη της νίκης βρίσκεται και ο περσινός νικητής Ματίας Βάλκνερ, με διαφορά 6:35 λεπτών, αλλά όχι πια κι ο Σαμ Σάντερλαντ. Ο Βρετανός δέχθηκε ποινή μίας ώρας διότι -κατά την οργάνωση- είχε κάνει τροποποιήσεις στο σύστημα εντοπισμού Iritrack για να μην ανοίγει το δρόμο την Τρίτη.

Ο Πράις, που αγωνίζεται -και είναι πρώτος- με σπασμένο τον δεξιό του καρπό, είπε: "Θα το ήθελα να τερματίσω στην κορυφή. Είναι μια μάχη τόσο στενή! Ξέρω ότι θα είναι πολύ δύσκολο αύριο, και θα δώσω ό,τι καλύτερο. Ξέρω ότι είναι πολύ πιθανόν να είμαι στο βάθρο, και είναι εκπληκτικό, αλλά προφανώς θέλω να κερδίσω".

Ο Κιντανίγια, από την πλευρά του, συμπλήρωσε: "Ναι, η μάχη είναι πολύ στενή με τον Τόμπι. Ήταν ένας πολύ σκληρός αγώνας, αλλά είμαι χαρούμενος με το αποτέλεσμα και την απόδοσή μου, αλλά σίγουρα αύριο θα δώσω το 100 τοις εκατό για να κερδίσω".

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2019

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 9 ΕΔ)

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ

 

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ