ΡΑΛΙ

Ράλι Ντακάρ, ΕΔ6: Ο Λεμπ ελπίζει ακόμα

306 Loeb Sebastien (fra); ELENA Daniel (mco); Peugeot DKR 3008; PH-Sport; Group T1; Class 2; Auto; action during the Dakar 2019; Stage 6; Arequipa - San Juan de Marcona; peru; on january 13 - Photo Florent Gooden / DPPI
306 Loeb Sebastien (fra); ELENA Daniel (mco); Peugeot DKR 3008; PH-Sport; Group T1; Class 2; Auto; action during the Dakar 2019; Stage 6; Arequipa - San Juan de Marcona; peru; on january 13 - Photo Florent Gooden / DPPI ASO/DPPI/F. GOODEN

Ο Σεμπαστιάν Λεμπ κέρδισε και την 6η Ειδική και ανέβηκε δεύτερος στη γενική, αλλά ο Αλ Ατίγια διατήρησε τη διαφορά στα 37:43 λεπτά. Ο Κιντιανίγια (Husqvarna) πέρασε πρώτος στις μοτοσικλέτες.

Ο Σεμπαστιάν Λεμπ είναι αποφασισμένος να κυνηγήσει τον Νάσερ Αλ Ατίγια για τη νίκη στο Ράλι Ντακάρ 2019 παρά το μεγάλο προβάδισμα του οδηγού από το Κατάρ: ο Γάλλος κέρδισε και την 6 φετινή Ειδική, της Κυριακής (13/1) και μείωσε τη διαφορά του από τον οδηγό της Toyota στα 37:43 λεπτά, ενώ στους δύο τροχούς ο Πάμπλο Κιντανίγια της Husqvarna μαζί με τη νίκη της Ειδικής πήρε και το προβάδισμα στη γενική κατάταξη.

Ο Λεμπ, που πλέον έχει κερδίσει τις μισές Ειδικές φέτος, πληρώνει τον πολύ χαμένο χρόνο της δεύτερης και τέταρτης Ειδικής. Ο Γάλλος, με το ιδιωτικό προπέρσινο Peugeot 3008DKR της ομάδας PΗ Sport, ξεκίνησε τη δεύτερη εβδομάδα του αγώνα όπως είχε τελειώσει την πρώτη, πριν την ημέρα ξεκούρασης (Σάββατο 12/1) στην Αρεκουίπα, του Περού.

Έκανε τον πρώτο χρόνο στα 316 αγωνιστικά χιλιόμετρα προς το Σαν Χουάν ντε Μαρκονά. Η Ειδική είχε τέσσερα τμήματα με αμμόλοφους και στην πλειοψηφία της άμμο, επιφάνεια στην οποία θεωρητικά ο Λεμπ υστερούσε. Αρχικά το πάνω χέρι στα ενδιάμεσα σημεία είχε ο Αλ Ατίγια, όμως στο 272 χιλιόμετρο τόσο ο οδηγός της Toyota Gazoo όσο και ο Λεμπ έχασαν χρόνο ψάχνοντας το waypoint, όμως ο Γάλλος το βρήκε νωρίτερα κι έτσι πήρε το προβάδισμα στην Ειδική - το οποίο και κράτησε μέχρι τον τερματισμό της, για να κερδίσει με 2:17 από τον Αλ Ατίγια.

Με αυτή τη νίκη του ο Λεμπ πέρασε στη δεύτερη θέση της γενικής, εκμεταλλευόμενος και αυτό που ο Στεφάν Πετερανσέλ χαρακτήρισε ως «άλλο ένα ανόητο λάθος», στους αμμόλοφους της Τανάκα, το οποίο κόστισε στον Γάλλο 18:49 λεπτά. Ο πολυνίκης του Ντακάρ σταμάτησε για να βοηθήσει τον Νάνι Ρόμα, που είχε κολλήσει στην άμμο, και κόλλησε και ο ίδιος για περίπου 20 λεπτά.

Ο Λεμπ είπε, στον τερματισμό της Ειδικής: «Πήγε καλά, αλλά κάναμε λάθη. Κι ο Νάσερ είχε το ίδιο μπέρδεμα, κι έτσι χάσαμε κι οι δύο από δύο λεπτά. Γυρνούσαμε γύρω-γύρω για να βρούμε το ενδιάμεσο σημείο, αλλά δεν ήμασταν οι μόνοι, ήταν μια μπερδεμένη Ειδική. Δεν κολλήσαμε, είδαμε την τρύπα που είχαμε κολλήσει πέρσι, αλλά ‘πήραμε το αίμα μας πίσω’. Είμαι πολύ χαρούμενος που έφτασα στον τερματισμό. Δεν έχει τελειώσει ακόμα, έχουμε πολύ αγώνα μπροστά μας.»

«Κάναμε σπουδαία δουλειά όλη μέρα σήμερα, αλλά είχαμε ένα μπέρδεμα στα τελευταία 15 χιλιόμετρα», είπε, από την πλευρά του, ο Αλ Ατίγια. «Κατεβήκαμε τη λάθος κοιλάδα και μετά μας πήρε πολλή ώρα να γυρίσουμε και να μπούμε πάλι στη σωστή πορεία. Είμαι πάντως χαρούμενος με τη θέση μας. Ήταν μια καλή επίδοση, αν και ξέρω ότι ο Σεμπαστιάν μάχεται και πρέπει να παλέψουμε σκληρά. Δεν είναι στ’ αλήθεια τόσο άνετα για εμάς, αλλά είναι καλό ότι αφήσαμε αυτήν την τόσο δύσκολη Ειδική πίσω μας πια.»

ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ

Στους δύο τροχούς, ο Χιλιανός Πάμπλο Κιντανίγια άφησε πίσω την ατυχή του 5 Ειδική, και κυριαρχώντας στο δρόμο προς το Σαν Χουάν ντε Μαρκονά κατάφερε να περάσει με την εργοστασιακή του Husqvarna τον Ρίκι Μπράμπεκ στην κορυφή της γενικής κατάταξης!

Για τις μοτοσικλέτες η Ειδική είχε 336 χιλιόμετρα, και σε όλη σχεδόν τη διάρκειά της ο Κιντανίγια μονομαχούσε με τον Αργεντινό Κέβιν Μπεναβίδες, της εργοστασιακής Honda.Μόνο στο τέλος κατάφερε λίγο ο Χιλιανός να αποσπαστεί από τον διώκτη του, και να κερδίσει με διαφορά σχεδόν δύο λεπτών.

Ακολούθησαν οι Ματίας Βάλκνερ και Τόμπι Πράις της ΚΤΜ στα περίπου τεσσεράμισι λεπτά, αν και ο Πράις, νικητής του 2016, αγωνίζεται με έντονο πόνο στον τραυματισμένο δεξί του καρπό, που επιδεινώνεται. Ο Ρίκι Μπράμπεκ της Honda απώλεσε επτάμισι λεπτά από τον Κιντανίγια, και φυσιολογικά και την πρωτοπορία της γενικής.

Επίσης, ο μέχρι προχθές δεύτερος γενικής Σαν Σάντερλαντ έχασε υπερβολικά πολύ χρόνο (23 λεπτά) ανοίγοντας την Ειδική, και είδε τις ελπίδες του για επανάληψη της προπέρσινης νίκης να εξανεμίζονται. «Ήταν μια σκληρή Ειδική και επιτέθηκα εξαρχής, έπιασα τον Κέβιν [Μπεναβίδες] και τον πέρασα», είπε ο Κιντανίγια. «Στο χιλιόμετρο 290 είχα ένα πρόβλημα με το road book και δεν μπορούσα να το διαβάσω, κι έτσι έπρεπε να ακολουθώ τον Κέβιν. Αλλά προς το τέλος άρχισα να έχω διαρροή καυσίμου, και ουσιαστικά ήταν ευλογία ότι έπαψε να δουλεέυει το road book μου, διότι αν είχα επιτεθεί κι άλλο θα είχα ξεμείνει από καύσιμα! Ήταν μια αγχωτική μέρα, αλλά με φανταστικό τελείωμα!».

06 QUINTANILLA Pablo (chi); Husqvarna; Rockstar Factory Racing; Moto; action during the Dakar 2019; Stage 6; Arequipa - San Juan de Marcona; peru; on january 13 - Photo Eric Vargiolu / DPPI
06 QUINTANILLA Pablo (chi); Husqvarna; Rockstar Factory Racing; Moto; action during the Dakar 2019; Stage 6; Arequipa - San Juan de Marcona; peru; on january 13 - Photo Eric Vargiolu / DPPI ASO/DPPI/E. VARGIOLU

Στη μάχη της νίκης παραμένει και ο Άντριεν βαν Μπέβερεν της Yamaha, καθώς από τον χρόνο του στην Ειδική αφαιρέθηκαν τα περίπου 8 λεπτά που δαπάνησε για να βοηθήσει τον πεσμένο Ισπανό Λορέντσο Σαντολίνο, καλύτερο φετινό πρωτοεμφανιζόμενο μέχρι τότε, και εργοστασιακό αναβάτη της Sherco.

«Η μέρα ξεκούρασης ήταν θεόσταλτη, διότι δεν είχαμε σύντομους ύπνους τα βράδια», είπε ο βαν Μπέβερεν. «Σταμάτησα να βοηθήσω τον Σαντολίνο όταν έπεσε, και πάντα αισθάνεσαι περίεργα μ’ αυτό, αλλά νομίζω ότι είναι καλά κι αυτό είναι που μετράει. Όλη η Ειδική είχε πολλές παγίδες, και πρέπει να μείνουμε συγκεντρωμένοι. Είναι μια πολύ τεταμένη μάχη, και πρέπει να αποφύγουμε τα αχρείαστα λάθη με κάθε κόστος. Θα οδηγώ με σταθερότητα, ελπίζοντας πως όλη αυτή η δουλειά θα αποδώσει.»

Τέλος, σήμερα επέστρεψαν στον αγώνα 33 αγωνιζόμενοι από εκείνους που είχαν εγκαταλείψει, σύμφωνα με τη φετινή καινοτομία του αγώνα που ονομάζεται «half marathon». Φυσικά, αυτοί θα έχουν ξεχωριστοί κατάταξη και δεν θα εκκινούν μαζί με τους υπόλοιπους. Στο φετινό Ντακάρ έφτασαν τα μισά του αγώνα το 74 τοις εκατό των αγωνιζόμενων, που είναι ο μικρότερος αριθμός της τελευταίας δεκαετίας.

Ο ΚΑΡΤΖΙΝΟΦ ΧΤΥΠΗΣΕ ΘΕΑΤΗ

Για ένα από τα πιο αποκρουστικά συμβάντα του Ράλι Ντακάρ των τελευταίων ετών, που συνέβη στην 5 Ειδική της Παρασκευής, ο Αντρέι Καρτζίνοφ, πρωταγωνιστής (τρίτος στη γενική κατάταξη) του αγώνα των φορτηγών και νικητής του Ντακάρ το 2014, δέχθηκε την ποινή του αποκλεισμού από τους οργανωτές.

Σε ένα σημείο με αμμόλοφους και αρκετές μικρές ομάδες θεατών, ο οδηγός της Kamaz συνάντησε εκτός του προκαθορισμένου χώρου θεατών μια ομάδα πέντε ανθρώπων που παρακολουθούσαν τον αγώνα. Στην προσπάθειά τους να διαφύγουν από την πορεία του φορτηγού οι τέσσερις το κατάφεραν, αλλά ο τελευταίος, ένας 60χρονος Νοτιοαφρικανός, έπεσε στη σαθρή άμμο.

Παρόλα αυτά, ο Καρτζίνοφ δεν παρέκκλινε ούτε κατ’ ελάχιστον από την πορεία του, με αποτέλεσμα να πατήσει με τον πίσω αριστερό τροχό του φορτηγού το αριστερό πόδι του 60χρονου. Ο θεατής μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Αρεκουίπα, όπου διαπιστώθηκε ότι είχε σπάσει το μηρό του. Στην ποινή αποκλεισμού του Καρτζίνοφ συνυπολογίστηκε, σύμφωνα με τους οργανωτές, ότι δεν σταμάτησε για να βοηθήσει τον τραυματισμένο θεατή.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2019

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 6 ΕΔ)

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Ράλι Ντακάρ, ΕΔ6: Ο Λεμπ ελπίζει ακόμα

ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ

Ράλι Ντακάρ, ΕΔ6: Ο Λεμπ ελπίζει ακόμα

TAGS ΡΑΛΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ