Ράλι Ντακάρ, ΕΔ5: Ο Λεμπ είναι εδώ

Ο Σεμπαστιάν Λεμπ κέρδισε την 5η μέρα του Ντακάρ και ανέκτησε λίγες ελπίδες για τη νίκη. Αύξησε το προβάδισμα ο Αλ Ατίγια, ταχύτερος στις μοτοσικλέτες ο Σάντερλαντ, που και πλησίασε τον πρωτοπόρο Μπράμπεκ.

Τις ημέρες ολοκληρωτικής του κυριαρχίας στα ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος θύμισε ο Σεμπάστιαν Λεμπ στην 5 Ειδική του Ράλι Ντακάρ 2019, με μια επίδοση που θεωρητικά έχει τη δυναμική να τον φέρει ξανά στην διεκδίκηση της νίκης - την ώρα που ο Νάσερ Αλ Ατίγια αύξησε σημαντικά τη διαφορά του στην κορυφή έπειτα από μπελάδες που αντιμετώπισε ο Στεφάν Πετερανσέλ.

Στην πολυπρόσωπη, απρόβλεπτη και οριακή μονομαχία των μοτοσικλετών ο Ρίκι Μπράμπεκ της Honda διατήρησε μεν την πρωτοπορία, όμως τον πλησίασε στα 59 δευτερόλεπτα ο Σαμ Σάντερλαντ της ΚΤΜ, κερδίζοντας τη δεύτερη ημέρα του περίφημου «μαραθωνίου» -χωρίς Σέρβις στη διανυκτέρευση- από την Τάκνα στην Αρεκουίπα.

Ο Λεμπ, με το ιδιωτικό Peugeot 3008DKR του 2017 της PH Sport, κέρδισε τη δεύτερη φετινή του νίκη σε Ειδική, σε λιγότερες από 5 ώρες για 519 αγωνιστικά χιλιόμετρα στο πουθενά (!), συνεχίζοντας το εντελώς παράδοξο φετινό του φαινόμενο μέρα παρά μέρα να τα καταφέρνει περίφημα και μέρα παρά μέρα να καταστρέφεται!

Παρόλα αυτά, η νίκη του τον έβαλε μέσα στην τετράδα των οδηγών που βρίσκονται στα 24 ως 40 λεπτά πίσω από τον πρωτοπόρο Νάσερ Αλ Ατίγια της Toyota Gazoo Racing. Στα 24 λεπτά βρίσκεται πια ο Πετερανσέλ ο οποίος, ενώ αρχικά ηγούνταν στην Ειδική και έπειτα έμενε κοντά στον Αλ Ατίγια, στα τελειώματα έχασε πάνω από 15 λεπτά και τερμάτισε πίσω και από τον Νάνι Ρόμα.

Ο Λεμπ δήλωσε: «Ήταν μια πολύ καλή μέρα για μένα. Πιέσαμε ιδιαίτερα από το ξεκίνημα μέχρι το τέλος της Ειδικής, δεν κάναμε λάθη, δεν είχαμε κλαταρίσματα, τίποτα. Είχαμε μια τέλεια ημέρα. Θα δούμε που βρισκόμαστε [στη γενική κατάταξη]. Το road book ήταν σωστό σήμερα, δεν κάναμε λάθη κι ήταν καλά.»

Μοτοσικλέτες

Στις μοτοσικλέτες, η ημέρα άνηκε στον Σαμ Σάντερλαντ, νικητή του 2017, στον οποίο «αποδόθηκε» εκ των υστέρων η νίκη στην Ειδική. Αρχικά ταχύτερος ήταν ο Χαβιέ ντε Σουλτρέ της Yamaha, όμως στο τέλος της ημέρας οι αγωνοδίκες αφαίρεσαν από το χρόνο του Σάντερλαντ περίπου 10 λεπτά τα οποία ο Βρετανός δαπάνησε μέσα στην Ειδική για να παράσχει τις πρώτες βοήθειες στον τραυματία Πάουλο Γκονσάλβες.

Για τον βετεράνο Πορτογάλο της εργοστασιακής Honda, που ξεκίνησε το φετινό αγώνα με τραυματισμό στη σπλίνα, αυτό ήταν άλλο ένα εξαιρετικά ατυχές Ντακάρ: στο 155 χιλιόμετρο είχε πτώση που τον άφησε με σπασμένο δεξί χέρι και ελαφρύ τραυματισμό στο κεφάλι.

Μετά την πολλαπλή εκκίνηση σε στιλ Μοότοκρος στην παραλία του Ειρηνικού, στο συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής ταχύτεροι ήταν οι Πάμπλο Κιντανίγια και Άντριου Σορτ της εργοστασιακής Husqvarna. Αν και στα μισά της διαδρομής 8 αναβάτες χωρίζονταν από λιγότερο από ένα λεπτό!

Όμως, στο τέλος ο Χαβιέ ντε Σουλτρέ ανέβασε το ρυθμό του και θα κέρδιζε για δεύτερη φορά αν ο Σάντερλαντ, που τερμάτισε 7:29 πίσω από τον Γάλλο, δεν δεχόταν την επιστροφή του χαμένου του χρόνου (για την ακρίβεια 10:52 λεπτών). Το δεύτερο χρόνο έκανε ο Ματίας Βάλκνερ της ΚΤΜ, που φάνηκε να μην επηρεάζεται από το χθεσινό τραυματισμό του στον δεξιό αστράγαλο, ενώ ο Μπράμπεκ ήταν μόλις 11, χάνοντας 6:46 λεπτά.

Με μια αρκετά καλή μέρα και για τον Αντριέν βαν Μπέβερεν της Yamaha και τον Κέβιν Μπεναβίδες της Honda, το αποτέλεσμα είναι να ακολουθούν τους Μπράμπεκ-Σάντερλαντ πέντε αναβάτες μέσα σε απόσταση 9 λεπτών: οι Κιντανίγια, Τόμπι Πράις, βαν Μπέβερεν, Μπεναβίδες και Βάλκνερ.

Μετά τη στάση του να βοηθήσει τον Γκονσάλβες, λέει ο Σάντερλαντ, «δεν είχα κανένα σημείο αναφοράς σχετικά με το χρόνο που είχα χάσει, και ήμουν μαζί με τους άλλους στη σκόνη σκεφτόμενος ότι ο αγώνας πήρε για μένα καθοδική πορεία. Πίεσα πολύ, και τελικά ήταν εντάξει. Είναι μόλις η πέμπτη μέρα και έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Είναι αληθινά σκληρός αγώνας, και θα έρθει πολύ περισσότερο χάος».

Ο Ρίκι Μπράμπεκ, στο μεταξύ, δυσκολεύεται να συνειδητοποιήσει ότι ηγείται στα μισά του αγώνα: «Δεν ξέρω αν είναι όνειρο ή πραγματικότητα. Είναι μια άγρια μάχη, και θα ήθελα ένα μεγαλύτερο προβάδισμα, αλλά πρέπει τις επόμενες μέρες να διαχειριστώ αυτό που έχω. Το Ντακάρ δεν είναι ποτέ εύκολο αλλά δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα βρισκόμουν επικεφαλής του. Αποδίδει καρπούς η δουλειά, ο χρόνος και τα χρήματα που επένδυσα τους τελευταίους δύο μήνες στην προετοιμασία μου, και είμαι χαρούμενος με τη μοτοσικλέτα. Αισθάνομαι άνετα και με τη μηχανή και με τον εαυτό μου. Εύχομαι να κερδίσω την Ειδική μετά τη μέρα ξεκούρασης και να καλύψω λίγο από το [σημερινό] χαμένο χρόνο. Έχω μεγάλο βάρος στους ώμους μου, αλλά δεν θα το αφήσω να με καταβάλλει. Θα το διασκεδάσω, κι ελπίζω να τα καταφέρουμε στο τέλος», είπε ο Αμερικανός.

Το Σάββατο 12/1 είναι ημέρα ξεκούρασης για το καραβάνι του Ντακάρ στην Αρεκουίπα, πριν από το δεύτερο μέρος του αγώνα που περιλαμβάνει άλλες πέντε Ειδικές Διαδρομές στο δρόμο προς τη ράμπα τερματισμού στη Λίμα.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2019

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 5 ΕΔ)

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

Ρώτησαν επιτέλους τον DiCaprio αν θα χωρούσε στην πόρτα του Τιτανικού

Έχει μιλήσει η Winslet. Έχει μιλήσει ο Cameron. Έχει μιλήσει η επιστήμη. Ώρα να ακούσουμε και τον ίδιο τον Jack.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ