Ράλι Ντακάρ, ΕΔ10: Νικητές οι Αλ Ατίγια και Πράις

Νικητής του Ράλι Ντακάρ για τρίτη φορά ο Νάσερ Αλ Ατίγια, που έγραψε ιστορία για την Toyota, και για δεύτερη ο Τόμπι Πράις.

Η Λίμα υποδέχθηκε τους Νάσερ Αλ Ατίγια (Toyota) και Τόμπι Πράις (ΚΤΜ) ως θριαμβευτές του 41ου Ράλι Ντακάρ, μετά τη 10η και τελευταία Ειδική Διαδρομή ενός αγώνα που διεξήχθη μεν σε μία μόνο χώρα, στο Περού, αλλά δεν είχε καθόλου μικρότερο βαθμό δυσκολίας από το παρελθόν.

Στα 48 του χρόνια ο Αλ Ατίγια εξασφάλισε την πρώτη νίκη της Ιστορίας της Toyota στο Ντακάρ, κυριαρχώντας απόλυτα με το αγωνιστικό Hilux της Toyota Gazoo, και την τρίτη προσωπική του μετά από τον πρώτο του θρίαμβο το 2011 με τη Volkswagen και τον δεύτερο το 2015 με τη Mini X-Raid.

Όσο για τον Πράις, κατάφερε –με σπασμένο δεξί καρπό από την αρχή του αγώνα!- να γίνει ο πρώτος αναβάτης της ΚΤΜ με δύο νίκες στη «μετά-Ντεπρέ-Κομά» εποχή, και φυσικά να επεκτείνει το ασύλληπτο σερί νικών του αυστριακού εργοστασίου στις 18. Το τελευταίο Ντακάρ που δεν κέρδισε μια ΚΤΜ ήταν του 2000, το οποίο κατέκτησε ο εκλιπών Ρισάρ Σάινκτ με τη BMW.

Ο Αλ Ατίγια δεν τοποθέτησε στα παραπάνω από 5.000 αγωνιστικά χιλιόμετρα του αγώνα «ούτε έναν τροχό σε λάθος θέση», κατά το αγγλικό ρητό, είχε πάντα την πολυτέλεια να ελέγχει το ρυθμό του κι ήταν από τους ελάχιστους που δεν αντιμετώπισε μπελάδες.

Μόνο σε μία ημέρα του φετινού αγώνα ο οδηγός από το Κατάρ έχασε την πρωτοπορία, στη 2η, από τον ομόλογό του στην Toyota Ζινιέλ ντε Βιγέρ. Έτσι, μπήκε στη δεύτερη εβδομάδα με ασφαλές προβάδισμα, το οποίο συντήρησε ενώ παράλληλα οι βασικοί του αντίπαλοι έχασαν κάθε ελπίδες με μηχανικά προβλήματα (Σεμπαστιάν Λεμπ) ή κολλώντας στην άμμο και έπειτα εγκαταλείποντας (Στεφάν Πετερανσέλ).

Κατά συνέπεια, ο Αλ Ατίγια μπήκε στη σημερινή τελευταία Ειδική «με σκοπό αποκλειστικά να φέρω το αυτοκίνητο στη Λίμα» - και αυτό ακριβώς έκανε στα 112 αγωνιστικά χιλιόμετρα από το Πίσκο στη Λίμα, γράφοντας μόλις τον 12ο χρόνο και εντέλει κερδίζοντας με διαφορά 46:42 λεπτών από τον νικητή του αγώνα του 2014, Νάνι Ρόμα, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος χωρίς να κερδίσει καμία Ειδική.

Μετά τα καταστροφικά προβλήματα στο ηλεκτρικό σύστημα και έπειτα στη μετάδοση του Peugeot 308DKR, και με ένα χρονοβόρο λάθος στην πλοήγηση νωρίτερα, οι τέσσερις νίκες από τις 10 Ειδικές του Λεμπ πήγαν στράφι, κι ο Γάλλος έχασε για άλλη μια χρονιά -με την ιδιωτική ομάδα PH Sport- την ευκαιρία να προσθέσει τη νίκη του Ντακάρ στο μακρύ παλμαρέ των επιτυχιών του.

Όσο για τη Mini X-Raid, ο Συρίλ Ντεπρέ βρέθηκε υψηλότερα από την τριάδα αστέρων με τα δικίνητα buggies της γερμανικής ομάδας, στην 5η θέση, έπειτα από την εγκατάλειψη του Πετερανσέλ και το ατύχημα του Κάρλος Σάινθ την 3η μέρα που στέρησε από «ματαδόρ» την υπεράσπιση του περσινού του στέμματος. Ο Ισπανός συνέχισε, και έκλεισε το φετινό ατυχή του αγώνα κερδίζοντας την τελευταία Ειδική.

ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ

Στους δύο τροχούς, η πολυαναμενόμενη μονομαχία του Πράις με τον Πάμπλο Κιντανίγια της Husqvarna, κράτησε μόνο για 10 χιλιόμετρα. Οι δύο τους εκκίνησαν με διαφορά ενός λεπτού στην κορυφή της γενικής, αλλά στο 10ο χιλιόμετρο ο Χιλιανός έπεσε, γνωρίζοντας ότι έπρεπε να ρισκάρει για να κερδίσει τον νικητή του 2016.

Παρότι τραυμάτισε το πόδι του, ο Κιντανίγια κατάφερε να ανέβει ξανά στη μοτοσικλέτα του και να περισώσει τη θέση του στο βάθρο, που μετατράπηκε στην 3η καθώς έπεσε πίσω από τον περσινό νικητή, Ματίας Βάλκνερ. Ήταν μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία για τη Husqvarna να γίνει η πρώτη εταιρεία που κερδίζει την ΚΤΜ, κι ας είναι ουσιαστικά οι δύο μοτοσικλέτες πανομοιότυπες, με μοναδική διαφορά το σήμα τους.

Παρά την πτώση του Κιντανίγια, ο Πράις δεν μείωσε το ρυθμό του και κέρδισε τον αγώνα με τη νίκη και στην τελευταία Ειδική. Ήταν το ιδανικό τελείωμα για τον Αυστραλό, καθώς ο ίδιος και όλη η ΚΤΜ σε όλο τον αγώνα υιοθέτησαν στρατηγική χαμηλών τόνων και σταθερότητας στην απόδοση, καθώς κυριαρχούσαν οι Honda και Husqvarna.

Ωστόσο, ο αρχικός πρωτοπόρος Ζοάν Μπαρέδα εγκατέλειψε μόλις στην 3η Ειδική όταν εγκλωβίστηκε σε ένα στενό σημείο, από όπου δεν κατάφερε να βγάλει τη CRF450 Rally, ενώ ο Αμερικανός Ρίκι Μπράμπεκ εναλλασσόταν στην πρωτοπορία με τον Κιντανίγια ώσπου έσπασε το μοτέρ της ιαπωνικής μοτοσικλέτας στην 8η Ειδική. Την ίδια τύχη είχε και η Yamaha YZ450F ενός ακόμα διεκδικητή της νίκης, του Άντριαν βαν Μπέβερεν, χθες στην 9η Ειδική.

Μετά την πτώση του Κιντανίγια, ο Ματίας Βάλκνερ τερμάτισε για τρίτη χρονιά μέσα στην πρώτη δυάδα, ενώ ο Κιντανίγια έμεινε με την παρηγοριά του βάθρου. Σ’ αυτό θα βρισκόταν κι ο νικητής του 2017, Σαμ Σάντερλαντ, αν δεν είχε δεχθεί ποινή για παρέμβαση στο σύστημα εντοπισμού. Για τη Yamaha και τη Honda, οι Χαβιέ ντε Σουλτρέ και Ιγνάσιο Κορνέχο έκλεισαν την πρώτη εξάδα.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2019

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ



ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ

*Σημ.: Εκκρεμεί η ποινή 1 ώρας στον Σαμ Σάντερλαντ

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ