FORMULA 1

Οι απαιτήσεις της Μόντσα από τα ελαστικά

GP ITALIA F1/2016 - MONZA (ITALIA) 04/09/2016 
© FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)
GP ITALIA F1/2016 - MONZA (ITALIA) 04/09/2016 © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE) © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Το ιταλικό Grand Prix που αποτελεί τον δέκατο-τρίτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος είναι ο εντός έδρας αγώνας για την Pirelli

Μετά τη μάχη στην καρδιά των Αρδεννών και το βελγικό σιρκουί του Σπα, η προσοχή των φίλων της Formula 1 μεταφέρεται στον ιταλικό βορρά και τη θρυλική πίστα της Μόντσα. Ο «ναός της ταχύτητας» όπως χαρακτηρίζεται, αποτελεί και τον εντός έδρας αγώνα και για τον αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, την Pirelli.

Οι Ιταλοί επέλεξαν για τον 13ο γύρο της φετινής σεζόν τη μέση, τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα. Δηλαδή τις ίδιες επιλογές με πέρυσι! Κι αυτό με στόχο την επίτευξη της βέλτιστης ισορροπίας μεταξύ απόδοσης σε μια ταχύτατη πίστα και αντοχής, ούτως ώστε να μεταφέρονται τα υψηλά ενεργειακά φορτία που προκαλούνται στις μεγάλες ταχύτητες. Ειδικά με τα μονοθέσια τελευταίας γενιάς οι ταχύτητες διέλευσης από στροφές όπως η Παραμπόλικα και Λέσμο θα είναι σημαντικά υψηλότερες.

Η Μόντσα χαρακτηρίζεται από τις μεγάλες ευθείες. Θεωρητικά τα φετινά μονοθέσια με τη μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση δεν θα είναι πολύ ταχύτερα σε σχέση με άλλες χρονιές. Ας δούμε όμως μερικά στοιχεία που αφορούν στον αγώνα της Ιταλίας:

- Στη Μόντσα κυριαρχούν τα διαμήκη φορτία που προκαλούνται από την επιτάχυνση και την επιβράδυνση και όχι τα εγκάρσια φορτία.

- Επίσης υπάρχουν μεγάλα κερμπ που δοκιμάζουν τη δομή των ελαστικών στα έντονα χτυπήματα.

- Αναμένουμε την ταχύτητα διέλευσης από την "Μεγάλη Στροφή" να είναι εφάμιλλη της περσινής αλλά οι ταχύτητες εισόδου σε Παραμπόλικα και Λέσμο θα είναι μέχρι και 30kph μεγαλύτερες.

- Οι ομάδες γενικά χρησιμοποιούν μικρές κλίσεις στις αεροτομές για να μεγιστοποιήσουν την τελική ταχύτητα. Αυτό περιπλέκει τις φάσεις της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος.

- Πέρυσι ο νικητής ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής, είδαμε όμως και στρατηγικές δυο αλλά και τριων πιτ στοπ.

- Είναι μια πίστα όπου παίζει ρόλο η ισχύς, η προσοχή επικεντρώνεται κυρίως στην απόδοση της υβριδικής μηχανής

Οι απαιτήσεις της Μόντσα από τα ελαστικά

Για τη μάχη της Μόντσα, μίλησε ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola: "Με τη νέα γενιά μονοθεσίων του 2017 μπορεί να δούμε τελικές ταχύτητες εφάμιλλες με τις περσινές ή και χαμηλότερες. Παραταύτα διέρχεται μεγαλύτερη ενέργεια από τα ελαστικά λόγω της υψηλότερης κάθετης δύναμης που παράγουν τα μονοθέσια με τους νέους κανονισμούς.

Ο συνδυασμός υψηλής ταχύτητας και κάθετης δύναμης καθορίζει το φορτίο που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά. Χρειάζεται προσοχή στην επιλογή ελαστικών στη Μόντσα καθώς υπάρχει το ρίσκο της τοπικής παραμόρφωσης λόγω υπερθέρμανσης (blistering) λόγω των δυνατών φρεναρισμάτων σε ευθεία.

Αυτό σημαίνει ότι η επιφάνεια επαφής στον ώμο του ελαστικού που είναι υπό γωνία (κάμπερ) μπορεί εύκολα να υπερθερμανθεί οπότε έχουμε μεγαλύτερα φαινόμενα παραμόρφωσης σε σχέση με άλλες πίστες. Στο παρελθόν έχουμε συναντήσει πολλές διαφορετικές εκδοχές του καιρού στη Μόντσα.

Δεδομένου όμως ότι το καλοκαίρι ήταν πολύ ζεστό φέτος είναι λογικό να περιμένουμε υψηλότερες θερμοκρασίες το Σαββατοκύριακο. Το πως θα επηρεάσει αυτό την απόδοση των ελαστικών είναι κάτι που θα μας απασχολήσει ειδικά στις ελεύθερες δοκιμές όπου οι ομάδες θα εξετάσουν διαφορετικές στρατηγικές επιλογές".

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ