FORMULA 1

Ο "οδηγός επιβίωσης" για το νέο πρωτάθλημα της Formula 1

Mercedes driver Valtteri Bottas of Finland steers his car during a Formula One pre-season testing session at the Catalunya racetrack in Montmelo, outside Barcelona, Spain, Tuesday, March 7, 2017. (AP Photo/Francisco Seco)
Mercedes driver Valtteri Bottas of Finland steers his car during a Formula One pre-season testing session at the Catalunya racetrack in Montmelo, outside Barcelona, Spain, Tuesday, March 7, 2017. (AP Photo/Francisco Seco) AP

Μετά από τέσσερις μήνες ανίας για τους εθισμένους στην ταχύτητα θεατές αλλά κοπιαστικής δουλειάς για τις ομάδες, η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πατάει ξανά γκάζι! Νέα σεζόν, νέοι κανονισμοί, άραγε και νέες ισορροπίες; Ο Πάνος Σεϊτανίδης κάνει πρεμιέρα στο Sport24.gr.

Μετά την τριετία απόλυτης κυριαρχίας της Mercedes, σε αυτή τη νέα, υβριδική και στερημένη από εκκωφαντικό θόρυβο εποχή της Formula 1, όλοι πλην των πρωταθλητών ήθελαν μία αλλαγή. Λάθος, ακόμα και ο πρωταθλητής ήθελε αλλαγή, γι’ αυτό και ο Nico Rosberg πήγε σπίτι του πλέον ασχολείται με το πότισμα βουκαμβίλιας αντί να ετοιμάζεται για τη μάχη, τώρα που τα τύμπανα του πολέμου ηχούν ξανά.

Ναι, η ώρα να πατήσουν γκάζι οι 20 μονομάχοι ήρθε και μάλιστα μετά από ένα Χειμώνα όπου η προαναφερθείσα αλλαγή ήρθε και μάλιστα ήταν μεγάλη. Η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού πήρε γόμα και μπλάνκο και προσπάθησε να σβήσει/ξαναγράψει τους κανονισμούς στοχεύοντας στο να ανακατέψει την τράπουλα.

Τα μονοθέσια έγιναν φαρδύτερα, με μεγαλύτερο μεταξόνιο που συνεπάγεται περισσότερη μηχανική πρόσφυση, πατάνε σε μεγαλύτερων διαστάσεων ελαστικά της Pirelli (κατά 60mm εμπρός και 80mm πίσω), οι αεροτομές μεγάλωσαν, οι διαχύτες γιγάντωσαν, τα κόκπιτ πλέον περιστοιχίζονται ξανά από περίπλοκα πτερυγιάκια που προσπαθούν να κατευθύνουν τον αέρα. Όπως άλλωστε και το τεράστιο "πτερύγιο καρχαρία" που κοσμεί τα καλύμματα των V6 Turbo κινητήρων. Ως αποτέλεσμα τα μονοθέσια είναι "καρφωμένα" στο οδόστρωμα, παράγουν απίστευτα ποσοστά κάθετης δύναμης και κινούνται πολύ ταχύτερα.

Η νέα όψη της F1 είναι εντυπωσιακή. Θα έχει σίγουρα περισσότερο πάθος καθώς επιτέλους τα ανθεκτικά ελαστικά θα επιτρέπουν στους οδηγούς να πιέζουν και όχι να πηγαίνουν λες και είναι σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Θα είναι όμως και αποτελεσματική; Αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Υπάρχουν φόβοι πως το προσπέρασμα δεν θα είναι όσο εύκολο θα θέλαμε ενώ η πρώτη τάξη μεγέθους από τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Αυστραλίας, εκεί που διεξάγεται ο εναρκτήριος αγώνας της σεζόν, έδειξε πως το να είμαστε στο ίδιο έργο θεατές είναι κάτι που όσο κι αν απευχόμαστε, δεν μπορούμε να το αποκλείσουμε.

ΜERCEDES, FERRARI, RED BULL ΚΑΙ... ΧΑΟΣ

Όσοι αναγνώστες μας βολτάρουν ενίοτε και στο Oneman.gr θα είχαν διαβάσει κάτι που στο δικό μου το φτωχό μυαλό φάνταζε δεδομένο – όσο κι αν πήγαινε κόντρα στο ρεύμα, όσο κι αν δεν συμμεριζόταν τα όμορφα, βαρύγδουπα και κλικαδόρικα πρωτοσέλιδα που είχαν ήδη χρίσει πρωταθλήτρια τη Ferrari. Η ιταλική ομάδα έκανε σίγουρα καλή δουλειά με την SF70H, στις δοκιμές εξέλιξης της Ισπανίας ήταν γρήγορη και αξιόπιστη. Όμως τούτο το πληκτρολόγιο έχει βαρεθεί να επαναλαμβάνω κάθε χρόνο πως το μόνο που κοιτάς στα τεστ εξέλιξης είναι το πόσα προβλήματα βγάζει ένα μονοθέσιο και όχι τι λένε τα χρονόμετρα.

Βέβαια επειδή κάτι παρόμοιο λένε και τα ελεύθερα της Παρασκευής (24/3), ίσως σήμερα να μην είδαμε στο 100% την πραγματική ισορροπία. Είδαμε αυτό που περιμέναμε, δηλαδή τη Mercedes ακόμα μπροστά, ίσως και λίγο πιο μπροστά απ' ότι θα θέλαμε. Αλλά η Ferrari δεν είναι έναν αιώνα πίσω και φυσικά μία από τις σημαντικότερες αλλαγές στους κανονισμούς, είναι πως έχει απελευθερωθεί η δυνατότητα εξέλιξης των μονάδων ισχύος στην πορεία της σεζόν.

Mechanics for Mercedes driver Lewis Hamilton of Britain change his tires during the second practice session for the Australian Grand Prix in Melbourne, Australia, Friday, March 24, 2017. (AP Photo/Rick Rycroft)
Mechanics for Mercedes driver Lewis Hamilton of Britain change his tires during the second practice session for the Australian Grand Prix in Melbourne, Australia, Friday, March 24, 2017. (AP Photo/Rick Rycroft) AP

(AP Photo/Rick Rycroft)

Σε αυτό το μέτωπο η Mercedes είχε, έχει και μάλλον θα έχει το πάνω χέρι. Αν όμως Ferrari και Renault μικρύνουν την ψαλίδα, θα μπορούν βασιζόμενες σε ένα πολύ καλό μονοθέσιο να υψώσουν ανάστημα. Και επειδή και οι τρεις "μεγάλοι" (σύμφωνα με τα σύγχρονα δεδομένα του σπορ) έχουν άφθονο χρήμα για ξόδεμα, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα διαμορφώνονται οι ισορροπίες μήνα με το μήνα. Όμως πέραν αυτού του Top3, μη περιμένετε παρά μόνο πυροτεχνήματα. Σε περιπτώσεις όπως της McLaren-Honda που ξεκινάει άλλη μία σεζόν με πόνο, δάκρυ και εκνευρισμό, τα πυροτεχνήματα πιθανώς να περιλαμβάνουν και καπνό, σπίθες και ότι άλλο μπορεί να βγει από την ιαπωνική μονάδα ισχύος.

Δείτε τις αλλαγές στους φετινούς κανονισμούς

Ενόψει λοιπόν του 9μηνου μαραθωνίου που περιλαμβάνει είκοσι στάσεις σε κάθε άκρη του κόσμου, από το Τέξας μέχρι τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου κι από την εξωτική Σιγκαπούρη μέχρι το πανέμορφο Μοντρεάλ, τι θα λέγατε να σας συστήσουμε τους φετινούς μονομάχους; Είναι πλέον 10 αφού η Manor δεν σωνόταν ούτε με ΔΝΤ και έχουν ως εξής:

MERCEDES

Μονοθέσιο: W08 EQ Power+

Μονάδα ισχύος: Mercedes

Οδηγοί:

44. Lewis Hamilton 77. Valtteri Bottas

O Nico Rosberg πέτυχε το απίθανο, κατάφερε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο και πριν προλάβει να το γιορτάσει, έσπευσε να αποχωρήσει από την ενεργό δράση! Τη θέση του πήρε ο Valtteri Bottas που στη Williams έδειξε πως έχει την ταχύτητα αλλά μένει να δούμε αν έχει και το "μέταλλο" που απαιτείται για να κάνει πρωταθλητισμό. Ειδικά δίπλα στον κάτοχο τριών τίτλων, Lewis Hamilton. Το νέο ασημί βέλος συνεχίζει την παράδοση των προκατόχων του και έχει εξασφαλισμένο ρόλο πρωταγωνιστή.

RED BULL RACING

Μονοθέσιο: RB13

Μονάδα ισχύος: TAG Heuer (Renault)

Οδηγοί:

3. Daniel Ricciardo 33. Max Verstappen

Πέρυσι οι "ταύροι" άφησαν πίσω τους τη Ferrari αλλά η Mercedes, δεδομένης της υστέρησης των μονάδων ισχύος της Renault, ήταν άπιαστη. Αν η διαφορά στα άλογα μειώθηκε, το ίδιο θα ισχύσει και σε αυτή των δευτερολέπτων. Αν όχι…

Ο κορυφαίος σχεδιαστής της F1, o Adrian Newey, πήρε φέτος ξανά ζεστά το ρόλο του με αποτέλεσμα η RB13 να αποτελεί δικό του τέκνο. Ο χαμογελαστός αλλά ταχύτατος Daniel Ricciardo και ο πιτσιρικάς-φαινόμενο Max Verstappen αποτελούν ένα από τα καλύτερα οδηγικά δίδυμα και θα είναι εκεί για να εκμεταλλευτούν κάθε ευκαιρία.

FERRARI

Μονοθέσιο: SF70H

Μονάδα ισχύος: Ferrari

Οδηγοί:

5. Sebastian Vettel 7. Kimi Raikkonen

Μετά την "αναγέννηση" του 2015, ήρθε το "Βατερλό" του 2016. Άρα όποιος τολμά να κάνει ξεκάθαρη πρόβλεψη για το επίπεδο ανταγωνιστικότητας των κόκκινων μονοθεσίων, είναι είτε θρασύς είτε αδής. Αυτό φάνηκε από τη διαφοροποίηση του ρόλου των Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen, από τις δοκιμές της Βαρκελώνης μέχρι τα ελεύθερα της Μελβούρνης. Αμφότεροι θέλουν ένα μονοθέσιο στα μέτρα τους αλλά αν αυτό είναι όντως καλό, η εσωτερική ηρεμία την οποία εξασφαλίζει η καλή τους σχέση, θα βοηθήσει την ιταλική ομάδα να κυνηγήσει τις πιθανότητές της να επιστρέψει ξανά στην κορυφή.

FORCE INDIA

Μονοθέσιο: VJM10

Μονάδα ισχύος: Mercedes

Οδηγοί:

11. Sergio Perez 31. Esteban Ocon

Η ινδική ομάδα κατεβαίνει φέτος στο γήπεδο με… ροζ μονοθέσιο. Λογικό σε μία εποχή που αν το ήθελε ο χορηγός, θα το έβαφε και πουά. Αγωνιστικά τα πρώτα δείγματα της VJM10 δεν είναι και τα καλύτερα και ήδη έχει τονιστεί από τη Force India πως ψηλότερα από πέρυσι δεν πρόκειται να φτάσουν. Μεταξύ μας, δύσκολα θα επαναλάβουν και τα περυσινά όπου η τέταρτη θέση στην τελική κατάταξη των κατασκευαστών ήταν το καλύτερο πλασάρισμα της ιστορίας τους. Τη θέση του εγνωσμένης αξίας Nico Hulkenberg, πήρε ο ανερχόμενος Esteban Ocon.

WILLIAMS

Μονοθέσιο: FW40

Μονάδα ισχύος: Mercedes

Οδηγοί:

19. Felipe Massa 18. Lance Stroll

Η Williams άλλαξε κατεύθυνση λίγο μετά το φινάλε της περυσινής σεζόν. Ο Lance Stroll ήρθε στην ομάδα παρέα με τα εκατομμύρια του μπαμπά του και πολλά από αυτά έχουν ήδη αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο. Η φυγή του Bottas οδήγησε στην επαναδραστηριοποίηση του Felipe Massa που αποχώρησε μόνο μερικές ημέρες από το σπορ. Πληρώνεται πλέον και για να τρέχει αλλά και για να καθοδηγεί τον νεαρό Καναδό, με τα συν φέτος να είναι η οικονομική ευχέρεια να ενταχθούν στην ομάδα κορυφαίοι τεχνικοί όπως ο Paddy Lowe καθώς και η δυνατότητα εξέλιξης του μονοθεσίου καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν.

McLAREN

Μονοθέσιο: MCL32

Μονάδα ισχύος: Honda

Οδηγοί:

14. Fernando Alonso 2. Stoffel Vandoorne

Αν ζούσαμε στην αρχαιότητα, ο Ευριπίδης θα είχε άφθονο υλικό. Μετά από δύο σεζόν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, το 2017 ξεκίνησε το ίδιο προβληματικά για τη McLaren. Οι μονάδες ισχύος της Honda υστερούν σε ισχύ και είναι τσακωμένες με την αξιοπιστία, με αποτέλεσμα να μην ξέρουν στη βρετανική ομάδα αν θα καταφέρουν να τερματίσουν τον πρώτο αγώνα. Ήδη έχει αρχίσει επικοινωνιακός πόλεμος με τους Ιάπωνες, που κάνει το πρόωρο διαζύγιο των δύο πλευρά να φαντάζει πιθανό. Ο Fernando Alonso θα παλεύει ξανά με τα θηρία ενώ σε αυτό το πλαίσιο, δύσκολα θα δείξει δείγματα του πλούσιου ταλέντου του ο Stoffel Vandoorne.

TORO ROSSO

Μονοθέσιο: STR12

Μονάδα ισχύος: Renault

Οδηγοί:

26. Daniil Kvyat 55. Carlos Sainz

Η Junior Team της Red Bull διατήρησε το ίδιο οδηγικό δίδυμο, θεωρώντας πως η σταθερότητα μπορεί να αποτελέσει ατού. Ο Carlos Sainz έχει ωριμάσει ενώ ο Daniil Kvyat φάνηκε στην τελική ευθεία του 2016 να ξεπερνάει τα… ψυχολογικά του. Φέτος η STR12 παίρνει ώθηση από μονάδα ισχύος της Renault και μάλιστα τελευταίων προδιαγραφών. Σημαντική δηλαδή αναβάθμιση από πέρυσι, όπου είχε μονάδες της Ferrari αλλά προδιαγραφών 2015.

HAAS

Μονοθέσιο: VF-17

Μονάδα ισχύος: Ferrari

Οδηγοί:

8. Romain Grosjean 20. Kevin Magnussen

Πέρυσι ως Σταχτοπούτα θα είχε πολλά συγχωροχάρτια αλλά δεν τα χρειάστηκε αφού ήταν εξ αρχής πολύ ανώτερη των προσδοκιών. Βέβαια έτρεχε μόνο με έναν οδηγό αφού ο Romain Grosjean έκανε παπάδες ενώ ο Esteban Gutierrez πετούσε χαρταετό. Φέτος ο Γάλλος θα έχει σοβαρό teammate, τον Kevin Magnussen που έγινε ο πρώτος οδηγός που έχει τρέξει με μονάδες ισχύος της Mercedes, της Honda, της Renault αλλά και της Ferrari! Η συνεργασία της αμερικανικής ομάδας με την ιταλική ήταν καθοριστική στην έως τώρα επιτυχία της και θα συνεχίσει να είναι.

RENAULT

Μονοθέσιο: R.S.17

Μονάδα ισχύος: Renault

Οδηγοί:

27. Nico Hulkenberg 30. Jolyon Palmer

Όταν πέρυσι η Renault αποφάσιζε να επιστρέψει ως εργοστασιακή ομάδα εξαγοράζοντας την ταλαιπωρημένη και άφραγκη Lotus, ουδείς περίμενε θαύματα σε μία νύχτα. Ένα χρόνο μετά όμως και με το φετινό μονοθέσιο να έχει σχεδιαστεί γύρω από τη γαλλική μονάδα ισχύος, οι προσδοκίες είναι μεγαλύτερες. Το ίδιο και οι ευθύνες. Ο Nico Hulkenberg πίστεψε στο project και ντύθηκε στα κιτρινόμαυρα αλλά προς το παρόν, η Renault ακόμα… "έρχεται".

SAUBER

Μονοθέσιο: C36

Μονάδα ισχύος: Ferrari (2016)

Οδηγοί:

9. Marcus Ericsson 94. Pascal Wehrlein

Τελευταία στη σειρά (συχνά θα είναι και στην κατάταξη) είναι η Sauber. Χρονιά ορόσημο αφού κλείνει 25 χρόνια στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με νέους επενδυτές και νέο πρόσωπο τον Pascal Wehrlein. Όμως με τα ίδια προβλήματα ρευστότητας που την αναγκάζουν να τρέχει με περυσινές μονάδες ισχύος της Ferrari, πράγμα καταστροφικό σε μία σεζόν που όλες οι φετινές υβριδικές μηχανές θα εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς και ο ανταγωνισμός θα χάνεται στον ορίζοντα.

Photo Credits: AP Photo/Francisco Seco.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ