MOTORSPORTS

Ο Μπότας κάνει "δώρο" στον Χάμιλτον το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα

Formel 1 - Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Großer Preis von Russland 2018. Lewis Hamilton 

Formula One - Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Russian GP 2018. Lewis Hamilton
Formel 1 - Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Großer Preis von Russland 2018. Lewis Hamilton Formula One - Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Russian GP 2018. Lewis Hamilton DAIMLER AG

Νίκη τίτλου του Λιούις Χάμιλτον στο Σότσι, έπειτα από εντολή της Mercedes στον Βάλτερι Μπότας να του παραχωρήσει την πρωτοπορία στον 25ο γύρο. Τρίτοι και θεατές, Φέτελ και Ferrari.

Ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε το GP Ρωσίας εμπρός από τους Βάλτερι Μπότας και Σεμπάστιαν Φέτελ, και αύξησε στους 50 βαθμούς τη διαφορά του από τον Φέτελ στη μάχη του τίτλου, έπειτα από μια σαφή εντολή της Mercedes στον Μπότας να παραχωρήσει τη θέση του στον Άγγλο ομόλογό του.

Ο Μπότας κρατούσε την πρωτοπορία από την εκκίνηση μέχρι τον 25 γύρο του 16 φετινού αγώνα της Formula 1. Εκείνη τη στιγμή, η Mercedes του ζήτησε να "παραχωρήσει τη θέση στον Λιούις στη στροφή 15 διότι ο Λιούις έχει φθορά στο πίσω αριστερό ελαστικό και απειλείται από τον Φέτελ".

Ο Μπότας το έκανε, και όταν στους τελευταίους γύρους ρώτησε την ομάδα αν οι δύο πρωτοπόροι θα τερμάτιζαν με αυτό το σχηματισμό, έλαβε την απάντηση ότι οι δύο τους δεν θα άλλαζαν θέση και ότι ‘θα το συζητήσουμε αργότερα…".

Αντίστοιχα, στον τερματισμό, ο διευθυντής της ομάδας, Τοτο Βολφ, του διαμήνυσε ότι ‘ήταν μια δύσκολη μέρα για σένα, και μια δύσκολη μέρα για εμάς, αλλά ας το κουβεντιάσουμε μετά’. Στο Παρκ Φερμέ, πάντως, οι δύο οδηγοί της Mercedes μόνο το 1-2 δεν έμοιαζαν να είχαν κάνει.

Ο Φέτελ προσπάθησε δις να μπει ανάμεσα στις Mercedes, αλλά αυτές ήταν ανίκητες από τη Ferrari. Πρώτα στην εκκίνηση, όπου ξεκίνησε καλύτερα από τον Χάμιλτον (αλλά έμεινε τρίτος όταν ο Χάμιλτον εκμεταλλεύτηκε το slipstream του Μπότας) και έπειτα στο μοναδικό πιτ-στοπ που έκαναν (όλοι).

Ο Φέτελ μπήκε πρώτος, και όταν ο Χάμιλτον έκανε τη δική του στάση έναν γύρο αργότερα, βγήκε οριακά πίσω από τη Ferrari! Η Scuderia δεν έκανε τίποτα λάθος στη στρατηγική της, αλλά δεν είχε την ταχύτητα της Mercedes - όπως έδειξε και ο μοναχικός αγώνας του Κίμι Ράικονεν στην 4 θέση.

Η Red Bull έκλεισε την πρώτη εξάδα, καθώς ο Φερστάπεν έκανε 43 γύρους με τα soft ελαστικά που εκκίνησε κι έτσι ηγούνταν του αγώνα σχεδόν στη μισή διάρκειά του, πριν βάλει τα ultra δέκα γύρους πριν το τέλος. Ο Ολλανδός κι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο δεν ήλπιζαν σε τίποτα καλύτερο έχοντας εκκινήσει από την ουρά.

ΦΕΤΕΛ "ΜΑΣ ΕΛΕΙΨΕ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ"

Η Ferrari είχε σημαντικά καλύτερη διαχείριση των ελαστικών της σήμερα από τη Mercedes, είπε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, όμως της έλειπε τόσο πολλή ταχύτητα σε σχέση με την W09 που δεν κατάφερε καν να την απειλήσει.

Μεγαλύτερη απόδειξη αυτού είναι ότι ο Χάμιλτον στα μισά του αγώνα βρέθηκε εγκλωβισμένος πίσω από τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός είχε την πρωτοπορία για σχεδόν 30 από τους 53 γύρους του αγώνα, και όταν ο Χάμιλτον βρέθηκε πίσω του (μετά την πόρτα που του άνοιξε ο Μπότας), δεν έκανε καν την κίνηση να περάσει τη Red Bull.

Ο Χάμιλτον δεν ήθελε να βρεθεί πολύ κοντά στον Φερστάπεν και να καταπονήσει περισσότερο τα ελαστικά του στον "ακάθαρτο" αέρα πίσω από τη Red Bull, κι έτσι μείωσε το ρυθμό του κάνοντας παρεμφερή γυρολόγια με τον αρκετά πιο αργό Φερστάπεν.

Ούτε καν εκείνη τη στιγμή, που η Mercedes ήταν ευάλωτη, με μια μεγάλη θερμική φθορά (blister) στο πίσω αριστερό του Χάμιλτον, δεν είχε η Ferrari την ταχύτητα να καταδιώξει τη Mercedes. Κι αυτό φάνηκε επίσης νωρίτερα, με την ευκολία με την οποία ο Χάμιλτον πέρασε τον Φέτελ μετά την πολύ βραχύβια εναλλαγή θέσεων των δύο στον 14 γύρο, όταν ο Άγγλος βγήκε απ’ τα πιτς.

Οριακά αποφεύχθηκε, στην πρώτη προσπάθεια του Χάμιλτον να περάσει, μια πρόσκρουση μεταξύ των δύο - έπειτα από την έντονη κινητικότητα του Φέτελ στα φρένα της στροφής 2, και ενώ ο Χάμιλτον είχε πάρει την εσωτερική και προσέγγιζε με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Ωστόσο, τα παράπονα του Χάμιλτον με αποδέκτη τον Διευθυντή του αγώνα, Τσάρλι Ουίτινγκ, δεν επέφεραν στον Φέτελ κάποια τιμωρία εκ μέρους των αγωνοδικών.

Από εκείνο το χρονικό σημείο και μέχρι την καρό σημαία στον 53 γύρο ο Φέτελ ακολουθούσε διακριτικά τον Χάμιλτον, και έπειτα τον Μπότας, σε απόσταση 2 δευτερολέπτων. Και μια από τις ελάχιστες μονομαχίες της ημέρας για τις πρώτες θέσεις δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, διότι ο Φερστάπεν πάσχισε να θερμάνει τα φρέσκα ultrasoft ελαστικά που τοποθέτησε επτά γύρους πριν το τέλος, κι έτσι δεν πλησίασε ποτέ ούτε καν κοντά στον 4 Ράικονεν.

GP ΡΩΣΙΑΣ 2018

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο Μπότας κάνει "δώρο" στον Χάμιλτον το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ