Honda και Σάινθ στο "κάδρο" της RBR

Honda και Σάινθ στο "κάδρο" της RBR

H Red Bull Racing βρίσκεται μπροστά στον -μεγάλου ρίσκου- πειρασμό να διακόψει τη συνεργασία της με τη Renault για να αποκτήσει την εργοστασιακή υποστήριξη της Honda, μαζί με τους ιαπωνικούς κινητήρες, το 2019.

Παράλληλα, δεν αποκλείεται να καλέσει πίσω από την ομάδα της Renault τον Κάρλος Σάινθ για τη θέση του Ντάνιελ Ρικιάρντο, σε περίπτωση που ο Αυστραλός, εξαιτίας της έμφασης που φέρεται να δείχνει η ομάδα στον Μαξ Φερστάπεν, επιλέξει να συνεχίσει την καριέρα του σε μία εκ των Mercedes ή Ferrari.

Η φετινή συνεργασία της Honda με την Scuderia Toro Rosso, θυγατρική της Red Bull, είναι ο προθάλαμος για μια ενδεχόμενη εργοστασιακή συνεργασία και της κύριας ομάδας, RBR, με την ιαπωνική εταιρεία. Έχοντας τους κινητήρες στη θυγατρική της ομάδα, η Red Bull αποκτά εις βάθος ενημέρωση για την εξέλιξη της μονάδας ισχύος της Honda, ενόψει της απόφασής της.

Το μεγάλο πλεονέκτημα μιας πιθανής εργοστασιακής συνεργασίας με τη Honda θα είναι για τη Red Bull η σύνδεση του σχεδιασμού του σασί του 2019 με τον κινητήρα του 2019 - δηλαδή, το γεγονός ότι όλη η χωροταξία του κινητήρα θα προσαρμοστεί στις ανάγκες του σχεδιασμού του σασί, και το αντίστροφο. Αυτό είναι κάτι που η RBR στερείται τώρα, καθότι υιοθετεί έναν κινητήρα κοινό και για την ομάδα της Renault, και για τη McLaren, και για την RBR.

Ο συντονισμός του σχεδιασμού σασί-κινητήρα έχει ιδιαίτερη κρισιμότητα. Μ’ έναν αποκλειστικό εργοστασιακό προμηθευτή κινητήρων, μπορούν να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις για το σχεδιασμό των σωληνώσεων του νερού, του λιπαντικού ή της εξάτμισης, να οριστεί η ιδανική χωροταξία των μηχανικών μερών, και από αυτή τη διαδικασία να προκύψουν μεγάλα οφέλη για την κατανομή βάρους του μονοθεσίου, την αεροδυναμική, καθώς και για όλες τις μηχανικές αποφάσεις.

Δεδομένου ότι ο σχεδιασμός των μονοθεσίων του 2019 έχει ήδη ξεκινήσει, ενδέχεται η RBR να είναι ένα βήμα πιο μπροστά απ’ ό,τι ανακοινώνει. Αυτό που προς το παρόν είναι γνωστό είναι ότι η Renault έχει θέσει προθεσμία στην RBR να απαντήσει αν θέλει για τη νέα χρονιά τους κινητήρες της, μέχρι το τέλος Μαΐου.

Αντίθετα, ο διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, λέει: "Η πραγματικότητα είναι ότι έχουμε περιθώριο μέχρι τις διακοπές του καλοκαιριού να αποφασίσουμε. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα έχουμε κινητήρα του χρόνου, και το σπουδαίο είναι ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια έχουμε και επιλογή".

Είναι αναμφίβολο ότι ήταν κρίσιμο για την απόφαση της RBR, το εξαιρετικό ξεκίνημα της συνεργασίας της Honda με την Toro Rosso στις χειμερινές δοκιμές της Βαρκελώνης. Σε αντίθεση με τα μεγάλα προβλήματα των τριών προηγούμενων χειμώνων, με το μονοθέσιο της McLaren, φέτος οι οδηγοί της Toro Rosso-Honda έκαναν τους περισσότερους γύρους των δοκιμών.

Όμως ο διευθυντής της STR, Φραντς Τοστ, δήλωσε ότι η αξιοπιστία και η απόδοση της μονάδας ισχύος της Honda "...δεν με εξέπληξε, διότι ήξερα ότι η Honda ήταν σε πολύ καλύτερη θέση απ’ ό,τι λεγόταν πέρσι. Κι εκτός αυτού, η Honda δούλεψε τον χειμώνα στους τομείς και της απόδοσης του κινητήρα, και της αξιοπιστίας του. Μέχρι στιγμής έχουν κάνει πολύ επιτυχημένη δουλειά, κι είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τη συνεργασία".

Τέλος, σχετικά με την υπόθεση Ρικιάρντο, ο Χόρνερ είπε: "Στόχος μας είναι να τον έχουμε μαζί μας στο μέλλον, αλλά αν αυτό δεν επιτευχθεί, έχουμε κι άλλες καλές εναλλακτικές. Διαθέτουμε καλούς οδηγών στο πρόγραμμα νέων και, παρότι είναι με τη Renault τώρα, έχουμε και τον Κάρλος Σάινθ δεσμευμένο με συμβόλαιο. Επίσης, λήγει και το συμβόλαιο του Λιούις (σ.σ. Χάμιλτον). Αν και φαντάζει δύσκολο να φύγει από τη Mercedes, ποτέ μη λες ποτέ".

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΠΛΟΥΣΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ

Αφήνει ισχυρή παρακαταθήκη ο Θόδωρος Βασιλάκης

Ο Δημήτρης Μπαλής γράφει για τον ιδρυτή της Aegean, Θεόδωρο Βασιλάκη, ο οποίος απεβίωσε την Πέμπτη (17/05) σε ηλικία 78 ετών.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24