FORMULA 1

GP Βελγίου (FP1): Επιστροφή με Φέτελ

Ferrari driver Sebastian Vettel of Germany steers his car during the first practice session ahead of the Belgian Formula One Grand Prix in Spa-Francorchamps, Belgium, Friday, Aug. 24, 2018. (AP Photo/Geert Vanden Wijngaert)
Ferrari driver Sebastian Vettel of Germany steers his car during the first practice session ahead of the Belgian Formula One Grand Prix in Spa-Francorchamps, Belgium, Friday, Aug. 24, 2018. (AP Photo/Geert Vanden Wijngaert) AP

Ο Γερμανός πιλότος της Ferrari, Σεμπάστιαν Φέτελ, ήταν ο ταχύτερος στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στο Σπα. Και οι τέσσερις Ferrari και Mercedes με νέα μηχανικά μέρη στο Βέλγιο.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ και η Ferrari άνοιξαν το 13ο αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 με τον ταχύτερο γύρο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Βελγικού GP στο Σπα, με ενάμισι δέκατο από τον Μαξ Φερστάπεν της RBR.

Τρία δέκατα πιο πίσω από τον Γερμανό, που πέτυχε (όπως και ο Φερστάπεν) τον ταχύτερο γύρο του με τα supersoft ελαστικά, βρέθηκε ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes - αλλά με τη soft γόμα. Ο Άγγλος δεν βγήκε στην πίστα με την ταχύτερη supersoft, την μαλακότερη από τις τρεις διαθέσιμες γόμες.

Οι τέσσερις οδηγοί των Ferrari και Mercedes -σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις- αυτό το τριήμερο θα αποφασίσουν να χρησιμοποιήσουν ανανεωμένα μέρη των μονάδων ισχύος τους - στην ουσία την τρίτη αναβάθμιση που είχαν προγραμματίσει οι δύο ομάδες για τους κινητήρες τους μέσα στη χρονιά.

Η χρήση των νέων κινητήρων είναι κρίσιμη, διότι τόσο το Σπα όσο και η Μόντσα που ακολουθεί, είναι πολύ γρήγορα σιρκουί - και η απόλυτη ισχύς παίζει ακόμα σημαντικότερο ρόλο στις μεγάλες ευθείες και γρήγορες στροφές. Ο Χάμιλτον, απ’ όσα έγιναν γνωστά, θα έχει εδώ νέο κινητήρα V6, νέο Turbo, και νέο ηλεκτροκινητήρα MGU-H, ενώ οι Φέτελ και Κίμι Ράικονεν θα έχουν νέο κινητήρα V6 και επιπλέον ο Γερμανός νέο Turbo και νέο MGU-H.

Ο Κίμι Ράικονεν και ο Βάλτερι Μπότας, που σημείωσαν στις πρώτες δοκιμές του Σπα τον τέταρτο και πέμπτο χρόνο με διαφορά μόλις 6 χιλιοστών μεταξύ τους (χωρίς ο Μπότας, πάλι, να χρησιμοποιήσει τα supersoft), ωστόσο, θα δεχθούν ποινή θέσεων στην εκκίνηση, λόγω προβλημάτων και αντικαταστάσεων μηχανικών μερών που έκαναν νωρίτερα στη χρονιά.

Ο Μπότας είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χρησιμοποιήσει τις καινούριες εκδοχές και των έξι επιμέρους μερών της μονάδας ισχύος του, που σημαίνει αυτομάτως ότι θα παραταχθεί στην τελευταία θέση της εκκίνησης. Πάντως, και για τους δύο, το Σπα ενδείκνυται για να επιλέξουν να δεχθούν τις ποινές τους, καθώς η πίστα προσφέρει αρκετά σημεία προσπέρασης.

Για τον Ράικονεν, το μηχανικό πρόβλημα στην Ισπανία τον ανάγκασε να βάλει ξανά, το Μάιο, μονάδα ισχύος α’ προδιαγραφών - την οποία είναι αναγκασμένος να χρησιμοποιεί έκτοτε. Αν όντως κάνει την αλλαγή τώρα, θα περάσει απευθείας στη μονάδα γ’ προδιαγραφών, και συνεπώς η βελτίωση της ταχύτητάς του θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη.

Πίσω στις ελεύθερες δοκιμές 1 του GP Βελγίου, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αντιμετώπισε ένα μηχανικό πρόβλημα που δεν του επέτρεψε να κάνει πάνω από έναν γρήγορο γύρο - όμως κατάφερε μ’ αυτόν να πετύχει τον 6ο χρόνο. Τον ακολούθησε, ταχύτερος των «υπολοίπων», ο Εστεμπάν Οκόν της Racing Point, που είναι το νέο όνομα της Force India.

Στη McLaren, ο ταλαντούχος νεαρός Λάντο Νόρις πήρε γι’ αυτές τις δοκιμές τη θέση του Φερνάντο Αλόνσο και ήταν (αν και ελάχιστα) ταχύτερος του Στόφελ Βαντόρν, με τον οποίο διεκδικεί τη θέση δίπλα στον Κάρλος Σάινθ στη McLaren το 2019.

GP ΒΕΛΓΙΟΥ 2018

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1

GP Βελγίου (FP1): Επιστροφή με Φέτελ
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ