GP Κίνας: "Αόρατος" Χάμιλτον, ναυάγιο της Ferrari

Δύο στα τρία φέτος για τον Λιούις Χάμιλτον με την επιβλητική του νίκη στη Σαγκάη. "Διαταγή" της Ferrari στον Λεκλέρκ να αφήσει την 3η θέση στον Φέτελ.

Το χιλιοστό Γκραν Πρι της Ιστορίας της Formula 1 φέρει πλέον το όνομα του Λιούις Χάμιλτον, καθώς ο Άγγλος κέρδισε μια από τις επιβλητικότερες από τις 75 νίκες της καριέρας του, ενώ η Ferrari έμοιαζε με «ναυάγιο» όχι μόνο με την απόδοσή της αλλά και με τη διαχείριση των οδηγών της...

Ο Χάμιλτον ήταν ηγέτης του αγώνα από την εκκίνηση (όταν πέρασε τον Μπότας) μέχρι το τέλος, χωρίς να απειληθεί ποτέ, ελέγχοντας μια διαφορά ασφαλείας παρά το ρίσκο των άλλων πρωταγωνιστών με τη στρατηγική. Εξίσου άνετος στη δεύτερη θέση ήταν και ο Βάλτερι Μπότας, που εξασφάλισε το τρίτο διαδοχικό 1-2 της Mercedes σε ισάριθμους φετινούς αγώνες.

Η Ferrari ήταν σοκαριστικά μη ανταγωνιστική, όπως και στην Αυστραλία, αλλά αυτή τη φορά εμφανίστηκαν και «σύννεφα» στη διαχείριση των οδηγών της. Μόλις στον 3ο αγώνα της χρονιάς, και μόλις στον 10ο γύρο του, η Scuderia έδωσε την εντολή στον Σαρλ Λεκλέρκ να παραχωρήσει την 3η θέση στον Σεμπάστιαν Φέτελ με την αιτιολογία -που δεν επιβεβαιωνόταν από το γυρολόγιο- ότι ο Γερμανός ήταν ταχύτερος.

Σαν να μην έφτανε αυτό για τον Μονεγάσκο, η Ferrari τα «θαλάσσωσε» και με τη στρατηγική του, καθυστερώντας πολύ και τα δύο του πιτ-στοπ κι έτσι κοστίζοντάς του και την 4η θέση από τον Μαξ Φερστάπεν - ο οποίος για μία ακόμη φορά πήρε το μέγιστο της δυναμικής της Red Bull-Honda. Ο έκτος Πιέρ Γκασλύ, αλλάζοντας σε μαλακή γόμα δύο γύρους πριν το τέλος, πήρε τον βαθμό του ταχύτερου γύρου.

ΜΕΤΑΞΥ ΛΕΚΛΕΡΚ - ΦΕΤΕΛ

Στην εκκίνηση με καθαρό τρόπο ο Χάμιλτον πέρασε τον Μπότας και ο Λεκλέρκ τον Φέτελ στην πρώτη τετράδα, αλλά πιο πίσω η πρόσκρουση του Ντάνιλ Κβίατ πάνω και στις δύο McLaren, πρώτα του Κάρλος Σάινθ και έπειτα του Λάντο Νόρις, έφερε καθεστώς Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας και αργότερα ποινή διέλευσης στα πιτς για τον Ρώσο.

Η Mercedes απέδειξε τη σημερινή ανωτερότητά της πολύ σύντομα, οικοδομώντας διαφορά ασφαλείας στους πρώτους γύρους. Πιο πίσω ο Λεκλέρκ έμενε μπροστά από τον Φέτελ, και όταν ο Γερμανός ανέβασε το ρυθμό του, ήρθε αρχικά στον Μονεγάσκο η εντολή από τη Ferrari είτε να πιέσει είτε να δώσει τη θέση του στον Φέτελ. Στο τέλος ο Φέτελ χαρακτήρισε την απόφαση αυτή ως «δίκαιη», αλλά ίσως ο Λεκλέρκ να έχει άλλη άποψη.

Παρότι ο Λεκλέρκ ανταποκρίθηκε πιέζοντας, αμέσως μετά ήρθε νέα εντολή της Scuderia, να αφήσει τον Γερμανό να περάσει. Ο 21χρονος υπάκουσε, όμως στη συνέχεια ακολουθούσε σε πολύ μικρή απόσταση, ενίοτε και κολλημένος στο κιβώτιο ταχυτήτων του, τον Φέτελ. Μάλιστα, ο Γερμανός σύντομα έκανε δύο μικρά οδηγικά λάθη, και ήταν σειρά του Λεκλέρκ τότε να διαμηνύσει στην ομάδα ότι ήταν ταχύτερος.

Όμως η αντίθετη εντολή δεν ήρθε ποτέ. Στο μεταξύ, ο Φερστάπεν και η RBR ακολουθούσαν σε απόσταση 2-3 δευτερολέπτων, και στον 18ο γύρο πήραν την πρωτοβουλία να κάνουν το undercut (να βάλουν πρώτοι φρέσκα ελαστικά για να εκμεταλλευτούν έναν ακόμα γύρο της Ferrari με τα φθαρμένα).

Στον αμέσως επόμενο γύρο η Scuderia κάλεσε τον Φέτελ, και τον κάλυψε από τον Φερστάπεν βγάζοντάς τον Γερμανό -έστω και οριακά- από το πιτ-στοπ μπροστά από τον Ολλανδό, αλλά δεν έκανε το ίδιο και για τον Λεκλέρκ. Καθώς και η Mercedes κάλεσε τους Χάμιλτον-Μπότας για να καλυφθεί, ο Μονεγάσκος ήταν ο μόνος που έμενε στην πίστα με τη φθαρμένη μέση γόμα της εκκίνησης, ενώ όλοι γύρω του είχαν φρέσκια σκληρή. Έτσι, ο Λεκλέρκ ήταν 1 ως 2 δευτερόλεπτα αργότερος στο γύρο.

Ο Φερστάπεν προσπάθησε να περάσει τον Φέτελ μέχρι να θερμάνει ο Γερμανός τα ελαστικά του, αλλά δεν τα κατάφερε. Ο Φέτελ απομακρύνθηκε, και όταν πια η Ferrari κάλεσε τον Λεκλέρκ για το πρώτο του πιτ-στοπ, πέντε γύρους μετά τον Φερστάπεν, εκείνος επέστρεψε στην πίστα 11 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ολλανδό.

Όταν ο Φερστάπεν στον 36ο γύρο αποφάσισε να κάνει και δεύτερο πιτ-στοπ, βλέποντας ότι θα όδευε προς το τέλος του αγώνα με τα πιο φθαρμένα ελαστικά από όλους, άλλαξε η στρατηγική των πάντων και αναγκάστηκαν, για να καλυφθούν, να κάνουν και οι πέντε πρωτοπόροι και δεύτερη στάση.

Και πάλι ο Λεκλέρκ καθυστέρησε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ίσως πάει μέχρι τέλους με το σετ ελαστικών του καθυστερημένου πρώτου του πιτ-στοπ. Όμως, όταν έγινε σαφές πως έχασε 2-3 δευτερόλεπτα στο γύρο, και θα ήταν ευάλωτος στον Φερστάπεν, η Ferrari τον κάλεσε τέσσερις γύρους αργότερα, για τη δεύτερη στάση του, και όταν επέστρεψε στην πίστα ήταν 17 δευτ. πίσω από τον Ολλανδό. Η διαφορά απόδοσης των ελαστικών δεν ήταν τόσο μεγάλη για να καλυφθεί η απόσταση, κι έτσι ο Λεκλέρκ έμεινε πέμπτος.

Στη μάχη για τις τέσσερις τελευταίες θέσεις της δεκάδας, πίσω από τον 6ο Γκασλύ, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της Renault ήταν ο νικητής της «β’ κατηγορίας» μετά από το στρατηγικό ρίσκο να μείνει για πολλούς γύρους στην αρχή με τα μαλακά ελαστικά. Πίσω του, νικητές μιας συναρπαστικής μάχης -τόσο στη στρατηγική όσο και στην πίστα- βγήκε ο Σέρχιο Πέρεθ, ο Κίμι Ράικονεν και ο εξαιρετικός Άλεξ Άλμπον που εκκίνησε από τα πιτς μετά το σφοδρό χθεσινό του ατύχημα, και ανακηρύχθηκε οδηγός του αγώνα.

GP ΚΙΝΑΣ 2019

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Θυμηθείτε εδώ πώς κάλυψε το Sport24.gr το GP της Κίνας

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΠΛΟΥΣΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ

Αφήνει ισχυρή παρακαταθήκη ο Θόδωρος Βασιλάκης

Ο Δημήτρης Μπαλής γράφει για τον ιδρυτή της Aegean, Θεόδωρο Βασιλάκη, ο οποίος απεβίωσε την Πέμπτη (17/05) σε ηλικία 78 ετών.