FORMULA 1

GP Ιταλίας: Ο Χάμιλτον χάλασε το κόκκινο πάρτι

Mercedes driver Lewis Hamilton of Britain steers his car during a free practice at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Friday, Aug. 31, 2018. The Formula One race will be held on Sunday. (AP Photo/Luca Bruno)
Mercedes driver Lewis Hamilton of Britain steers his car during a free practice at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Friday, Aug. 31, 2018. The Formula One race will be held on Sunday. (AP Photo/Luca Bruno) AP

Ο Λιούις Χάμιλτον πέρασε τον Ράικονεν πέντε γύρους πριν το τέλος και κατέκτησε τη νίκη στη Μόντσα. Ο Φέτελ ανέβηκε από την τελευταία στην 4η θέση

Ο Λιούις Χάμιλτον χάλασε τη γιορτή της Ferrari και των τιφόζι στο πάρκο της Μόντσα κερδίζοντας το Ιταλικό GP, την ώρα που ο Σεμπάστιαν Φέτελ περιορίστηκε στην 4η θέση - έχοντας ανελιχθεί σε αυτή από την τελευταία, στην οποία έπεσε μετά από επαφή με τον Χάμιλτον στον πρώτο γύρο.

Στην πλειοψηφία του αγώνα επικεφαλής ήταν ο Κίμι Ράικονεν, και η στρατηγική του Φινλανδού και της Ferrari τον κράτησαν εκεί - όμως, οκτώ γύρους πριν το τέλος, ο Κίμι έχασε την πρωτοπορία εξαιτίας υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών του.

Τρίτος την καρό σημαία είδε ο Μαξ Φερστάπεν, όμως έχοντας δεχθεί ποινή 5 δευτερολέπτων για μια επαφή που είχε με τον Βάλτερι Μπότας στο τέλος της ευθείας, έπεσε στην 5η θέση πίσω από τον Μπότας και από τον Φέτελ.

Στην εκκίνηση δεν άλλαξε τίποτα μεταξύ των Ράικονεν-Φέτελ-Χάμιλτον, όμως φτάνοντας στο δεύτερο σικέιν ο Χάμιλτον προσπάθησε να περάσει τον Φέτελ από τον εξωτερική. Η Ferrari υπέστρεψε και χτύπησε στον πλαϊνό αεραγωγό τη Mercedes. Ο Φέτελ οδηγήθηκε στα πιτς για να αλλάξει τη σπασμένη του εμπρός αεροτομή, και παράλληλα έβαλε τη μέση γόμα.

Το γεγονός ότι ο Άγγλος άφησε χώρο στον Γερμανό εσωτερικά, σε συνδυασμό με την απόφαση των αγωνοδικών αργότερα να μην επιβάλλουν ποινή, αποδεικνύει ότι δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ένα «αγωνιστικό συμβάν».

Μετά το συμβάν, στην πίστα μπήκε το όχημα ασφαλείας. Βγήκε 4 γύρους αργότερα, και τότε ο Χάμιλτον εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να περάσει τον Ράικονεν στο τέλος της ευθείας - όμως για λίγο, διότι ο Φινλανδός ανέκτησε την πρωτοπορία περνώντας πάλι στο δεύτερο σικέιν.

Έτσι, λοιπόν, οι πρωτοπόροι είχαν καθαρό χώρο μπροστά τους με τα supersoft ελαστικά, ενώ ο Φέτελ έκανε την αντεπίθεσή του από το τέλος με τα σκληρότερα soft. Καθώς ο Γερμανός έφτασε μέχρι την 8η θέση, τίποτα δεν άλλαξε στην κορυφή - ώσπου στον 21ο γύρο η Ferrari αποφάσισε να καλυφθεί από μια πιθανή προσπάθεια του Χάμιλτον να αλλάξει πρώτος ελαστικά και να περάσει τον Κίμι μέσω των πιτς, παίρνοντας πρώτη την πρωτοβουλία να καλέσει τον Ράικονεν.

Τότε, η Mercedes πήρε τη στρατηγική απόφαση που έμελλε να της χαρίσει τη νίκη: δεν κάλεσε αμέσως τον Χάμιλτον, που έμοιαζε να είναι το λογικό, αλλά τον άφησε στην πίστα για 8 ακόμα γύρους! Σ’ όλο αυτό το διάστημα ο Χάμιλτον έχασε, μεν, χρόνο από τον Κίμι, σχεδόν πέντε δευτερόλεπτα, αλλά η Mercedes αξιοποίησε πλήρως το «χαρτί Μπότας».

Ο Μπότας παρέμεινε επικεφαλής του αγώνα και όχι μόνο καθυστέρησε τον Ράικονεν, που βρισκόταν πίσω του, αλλά αναγκάζοντάς τον να ακολουθεί στον «βρώμικο» αέρα πίσω του, έφθειρε περισσότερο και τα ελαστικά της Ferrari.

Έτσι, ενώ ο Χάμιλτον βγαίνοντας από το πιτ-στοπ του ήταν 3,5» πίσω από τον Ράικονεν, σε ελάχιστους γύρους έφτασε στο κιβώτιο της Ferrari. Όταν ο Μπότας έκανε εντέλει το πιτ-στοπ του, 17 γύρους πριν το τέλος, ο Λιούις πέρασε ορισμένους ακόμα γύρους προστατεύοντας τα ελαστικά του, ώσπου οκτώ γύρους πριν από το τέλος πέρασε με χαρακτηριστική άνεση τον Κίμι στα φρένα της μεγάλης ευθείας.

Πολύ γρήγορα έγινε σαφές ότι ο Ράικονεν είχε πρόβλημα με τα ελαστικά του, ειδικά με το πίσω αριστερό -η φθορά του οποίου ήταν ορατή ακόμα και στην κάμερα-, καθώς άμεσα ο Χάμιλτον άνοιξε διαφορά άνω των δύο δευτερολέπτων. Μέχρι το τέλος, ο Κίμι είχε μείνει 9 δευτ. μακριά.

Το μόνο που άλλαξε στο τέλος ήταν η 3η θέση του βάθρου. Δέκα γύρους πριν το τέλος ο Μπότας -με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά- επιχείρησε να περάσει τον Φερστάπεν στα φρένα της ευθείας. Ο Ολλανδός άλλαξε θέση στα φρένα αρκετές φορές και οι δύο είχαν επαφή, αναγκάζοντας τον Μπότας να κόψει το σικέιν.

Οι αγωνοδίκες επέβαλλαν ποινή 5 δευτ., στον Φερστάπεν - κάτι που έδωσε στον Μπότας τελικά την 3η θέση, και μαζί έδωσε κίνητρο στον Φέτελ να μειώσει τη διαφορά από τον Φερστάπεν κάτω από τα 5 δευτ. - κάτι που ο Γερμανός πέτυχε, κερδίζοντας έτσι εντέλει την 4η θέση. Ο Φέτελ, πιο πριν, είχε αποφασίσει να μην ρισκάρει να κάνει όλο τον αγώνα με ένα σετ (soft) ελαστικών, κι έκανε και δεύτερο πιτ-στοπ, βάζοντας ένα φρέσκο σετ των supersoft.

Έτσι, ο Φέτελ βγήκε στο τέλος ελάχιστα κερδισμένος από μια μεγάλη του ήττα, που τον άφησε 30 βαθμούς πίσω από τον Χάμιλτον στη μάχη του τίτλου - κι ενώ απομένουν επτά αγώνες, με πρώτον το GP Σιγκαπούρης στις 16 Σεπτεμβρίου.

Τέλος, στον πίκανα τον εγκαταλείψεων, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν οι Φερνάντο Αλόνσο και Ντάνιελ Ρικιάρντο, με μηχανικά προβλήματα της McLaren-Renault και της RBR-Renault αντίστοιχα.

Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

GP Ιταλίας: Ο Χάμιλτον χάλασε το κόκκινο πάρτι

Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

GP Ιταλίας: Ο Χάμιλτον χάλασε το κόκκινο πάρτι

Photo credits: AP Photo/Luca Bruno

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ