FORMULA 1

GP Αζερμπαϊτζάν: Μπότας με βλέψεις τίτλου

Mercedes driver Valtteri Bottas of Finland steers his car during the Formula One Grand Prix at the Baku Formula One city circuit in Baku, Azerbaijan, Sunday, April 28, 2019. (AP Photo/Sergei Grits)
Mercedes driver Valtteri Bottas of Finland steers his car during the Formula One Grand Prix at the Baku Formula One city circuit in Baku, Azerbaijan, Sunday, April 28, 2019. (AP Photo/Sergei Grits) AP

Ο Βάλτερι Μπότας άντεξε την πίεση του Χάμιλτον, πέτυχε τη δεύτερη φετινή του νίκη και ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας της Formula 1.

Κερδίζοντας το GP του Αζερμπαϊτζάν με τον επιβλητικό τρόπο που το έκανε, αντέχοντας την πίεση του Λιούις Χάμιλτον, και ανακτώντας το προβάδισμα στη βαθμολογία με έναν βαθμό από τον Άγγλο, ο Βάλτερι Μπότας πιθανότατα έφυγε από το Μπακού με σαφή όνειρα να πετύχει τον άθλο του Νίκο Ρόσμπεργκ πριν τρία χρόνια: να κερδίσει ένα πρωτάθλημα από τον Χάμιλτον!

Την ίδια στιγμή, η Mercedes έκανε το τέταρτο φετινό της 1-2 σε ισάριθμους αγώνες χωρίς καν να απειληθεί ουσιαστικά από τη Ferrari, ενισχόυντας ακόμα περισσότερο την εντύπωση ότι η απόδοση της Scuderia στις δοκιμές του χειμώνα ήταν μόνο μια ψευδαίσθηση.

Ο Μπότας, που βίωσε πέρσι στο Μπακού την πικρή απώλεια της νίκης τρεις γύρους πριν το τέλος, όταν πάτησε σε θραύσματα και είχε κλατάρισμα, είχε τον έλεγχο του σημερινού αγώνα από τον πρώτο γύρο μέχρι την καρό σημαία.

Ο Φινλανδός, και οι Χάμιλτον, Φέτελ και Μαξ Φερστάπεν που ακολούθησαν, είχαν την ίδια στρατηγική: εκκίνηση με τα μαλακά ελαστικά του Q2 και ένα πιτ-στοπ περίπου την ίδια στιγμή, με μια μικρή καθυστέρηση του Φερστάπεν. Αυτή ήταν και η σειρά, εντέλει, με την οποία τερμάτισαν, χωρίς να αλλάξει τίποτα μεταξύ τους σε όλο τον αγώνα - παρότι υπήρξαν στιγμές που οι διαφορές του μειωνόταν αρκετά.

Αντίθετα, ο Σαρλ Λεκλέρκ που εκκίνησε από τη 10η θέση προσπάθησε να ρισκάρει με διαφορετική στρατηγική: έβαλε στην εκκίνηση τη μέση γόμα, την έκανε να δουλεύει αμέσως, είχε τη δυνατότητα να πιέσει με το βαρύ φορτίο καυσίμου δεδομένης της ανθεκτικότητας των ελαστικών, και στους πρώτους γύρους ήταν εκθαμβωτικός, ανεβαίνοντας γρήγορα στην 4η θέση.

Μετά το πιτ-στοπ των Mercedes, του Φέτελ και του Φερστάπεν, από τον 11ο ως τον 15ο γύρο, ο Μονεγάσκος έμεινε στην πίστα με τη φθαρμένη μέση γόμα με την οποία εκκίνησε μέχρι τον 34ο γύρο. Ως αποτέλεσμα, με δεδομένα τα φρέσκα ελαστικά των άλλων σε όλους αυτούς τους γύρους απώλεσε τη διαφορά του ενός πιτ-στοπ και μέχρι τον 34ο γύρο τον είχαν, μάλιστα, περάσει οι Μπότας και Χάμιλτον.

Με ένα όχι και τόσο σβέλτο πιτ-στοπ της Ferrari, τότε, ο Λεκλέρκ επέστρεψε στην πίστα στην 6η θέση, πίσω και από τον Πιέρ Γκασλύ που ακολούθησε παρεμφερή στρατηγική -εκκινώντας με τη μέση γόμα- με τον Λεκλέρκ.

Παρότι στους τελευταίους 18 γύρους ο Μονεγάσκος είχε θεωρητικά πολύ ταχύτερα και φρέσκα ελαστικά, το πλεονέκτημά του δεν μετουσιώθηκε σε χρόνους. Αφότου πέρασε τον Γκασλύ -ο οποίος σύντομα άλλωστε εγκατέλειψε, με μηχανικό πρόβλημα- αμέσως ο Λεκλέρκ συμβιβάστηκε με την 5η θέση.

Είναι αμφίβολο ότι κάποια άλλη στρατηγική για τον Μονεγάσκο θα δούλευε για τη Scuderia, δεδομένου ότι δεν είχε την πολυτέλεια να βάλει τα μαλακά ελαστικά νωρίτερα - διότι αυτά δεν θα άντεχαν μέχρι την καρό σημαία. Ο Μονεγάσκος απλώς πήρε ό,τι του επέτρεπε η 10η θέση εκκίνησης, μετά το λάθος χθες στο Q2 των κατακτήριων δοκιμών. Το μόνο που επέμενε, και έγινε, ήταν να βάλει νέο σετ μαλακής γόμας στο τέλος, για να κερδίσει το βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Μετά τα υπερπόντια ταξίδια της πλέον η F1 έρχεται στην Ευρώπη, για το GP Ισπανίας στις 12 Μαΐου, με ένα ερώτημα πολύ διαφορετικό από εκείνο του χειμώνα: θα σταματήσει κανείς τα 1-2 της Mercedes;

GP ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ 2019

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

GP Αζερμπαϊτζάν: Μπότας με βλέψεις τίτλου
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ