MOTORSPORTS

GP Άμπου Ντάμπι (FP1-2): Μπότας και Φερστάπεν στα χιλιοστά

Mercedes driver Valtteri Bottas of Finland steers his car during the second free practice at the Yas Marina racetrack in Abu Dhabi, United Arab Emirates, Friday Nov. 23, 2018. The Emirates Formula One Grand Prix will take place on Sunday. (AP Photo/Luca Bruno)
Mercedes driver Valtteri Bottas of Finland steers his car during the second free practice at the Yas Marina racetrack in Abu Dhabi, United Arab Emirates, Friday Nov. 23, 2018. The Emirates Formula One Grand Prix will take place on Sunday. (AP Photo/Luca Bruno) AP

Σαραντατέσσερα χιλιοστά χώρισαν τους Βάλτερι Μπότας και Μαξ Φερστάπεν, ταχύτερους της πρώτης ημέρας του τελευταίου GP της F1. Δύο δέκατα μακριά η Ferrari.

Καθώς η Mercedes επέστρεψε στην κορυφή των χρόνων, στην πίστα του Άμπου Ντάμπι όπου κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια, ο Βάλτερι Μπότας έδειξε αποφασισμένος να πάρει εκείνη τη νίκη που του στέρησε το 2018 η ατυχία και η προτεραιότητα του Λιούις Χάμιλτον στην ομάδα, σημειώνοντας τον πρώτο χρόνο στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του 21ου φετινού GP της Formula 1.

Ο Φινλανδός ήταν οριακά ταχύτερος -κατά 44 χιλιοστά- από τον Μαξ Φερστάπεν, καθώς και οι Mercedes και οι Ferrari πια έκαναν από τουλάχιστον έναν γρήγορο γύρο με τα hypersoft, τα πιο μαλακά ελαστικά της Pirelli. Με ένα μικρό σφάλμα στη δική του γρήγορη προσπάθεια ο Χάμιλτον έμεινε δύο δέκατα πίσω από τον ομόλογό του, και πίσω από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, στην 4η θέση.

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first free practice at the Yas Marina racetrack in Abu Dhabi, United Arab Emirates, Friday, Nov. 23, 2018. The Emirates Formula One Grand Prix will take place on Sunday. (AP Photo/Luca Bruno)
Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first free practice at the Yas Marina racetrack in Abu Dhabi, United Arab Emirates, Friday, Nov. 23, 2018. The Emirates Formula One Grand Prix will take place on Sunday. (AP Photo/Luca Bruno) AP

Οι δύο Ferrari δεν απείχαν πολύ, καθώς ο Κίμι Ράικονεν πλησίασε τον Χάμιλτον στα 18 χιλιοστά, ενώ ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν ακόμα ένα δέκατο πιο πίσω. Πάντως, και αρχικά με τα ultrasoft ο Μπότας ήταν ταχύτερος της Red Bull του Φερστάπεν - καθώς ο Ολλανδός έχασε λίγο χρόνο από τις δοκιμές για να εξεταστεί στο γκαράζ το δάπεδο του μονοθεσίου του, έπειτα από ένα βίαιο πέρασμα από τα ψηλά κερμπς που έχουν τοποθετηθεί ώστε οι οδηγοί να μην «κόβουν» τις στροφές.

Ταχύτερος, πίσω από τις τρεις κορυφαίες ομάδες, ήταν ο Ρομέν Γκροζάν της Haas, μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Φέτελ, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο κατάφερε να φτάσει μέχρι την 13η θέση με μια McLaren που φέρει ειδικό χρωματισμό στην ουρά της προς τιμήν του Ισπανού, που αγωνίζεται -εκτός απροόπτου- στο τελευταίο Γκραν Πρι της καριέρας του.

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1

Το πρωί, στην πρώτη περίοδο των δοκιμών, ο Μαξ Φερστάπεν άνοιξε με τον ταχύτερο χρόνο το τελευταίο φετινό τριήμερο της F1 και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο συμπλήρωσε το 1-2 της Red Bull Racing - καθώς Mercedes και Ferrari αφοσιώθηκαν σε διαφορετικές στρατηγικές προετοιμασίας για τον αγώνα της Yas Marina.

Ο Ολλανδός έκανε προς το τέλος δύο γύρους με την πιο μαλακή γόμα του τριημέρου, την hypersoft - καθώς η Pirelli διαθέτει στο Άμπου Ντάμπι τις τρεις μαλακότερες γόμες της: hypersoft, ultrasoft και supersoft. Αντίθετα, η Mercedes χρησιμοποίησε τη hypersoft νωρίς, όταν ακόμα η πίστα γλιστρούσε πολύ, συνεπώς δεν μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα για την ταχύτητα της W09 εδώ.

Πάντως, ο Λιούις Χάμιλτον δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με την αρχική ρύθμιση της Mercedes, λέγοντας στη ραδιοεπικοινωνία ότι «προς το παρόν έχουμε ένα όχι ιδιαίτερα ευχαριστημένο αυτοκίνητο». Επιπλέον, ο καλύτερος χρόνος του Μπότας επετεύχθη με τη σκληρότερη γόμα, supersoft, ενώ και η Ferrari δεν χρησιμοποίησε τη hypersoft στο δεύτερο μισό των δοκιμών, όταν πια η πίστα είχε καθαρίσει αρκετά και είχε στρωθεί με γόμα.

Αυτό επέτρεψε στους Εστεμπάν Οκόν της Force India και Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas να περάσουν τη Scuderia, και να αφήσουν τους Κίμι Ράικονεν και Σεμπάστιαν Φέτελ στην 7η και 8η θέση, αντίστοιχα.

Πάντως, η Ferrari φέρεται να εστίασε την προσοχή της και στην αξιολόγηση μιας πειραματικής εμπρός πτέρυγας, που εφαρμόζει -κατά το δυνατόν, όσο επιτρέπουν οι κανονισμοί- κάποιες ιδέες που εξετάζει η ιταλική ομάδα για το 2019, βάσει των νέων κανονισμών απλοποίησης των πτερυγών που θα ισχύουν του χρόνου.

Στον τελευταίο του αγώνα με τη Renault, πριν μετακομίσει στη McLaren, ο Κάρλος Σάινθ έκανε τον ένατο χρόνο στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, εμπρός από τον Ρομέν Γκροζάν της Haas - ενώ πολλοί οδηγοί έπεσαν στην παγίδα της ολισθηρής ασφάλτου και είχαν τετ-α-κε ή μικροεξόδους – και ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ένας από αυτούς.

Στο τέλος της κατάταξης βρέθηκε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, μια μέρα μετά την επίσημη ανακοίνωση ότι θα αγωνίζεται με τη Williams στα Γκραν Πρι του 2019. Ωστόσο, αυτή δεν είναι ένδειξη της ταχύτητας του Πολωνού, διότι ο ίδιος είχε ξεκαθαρίσει από νωρίς ότι θα κάνει στις δοκιμές αυτές δουλειά εξέλιξης για το 2019 - και γι’ αυτό το σκοπό το μονοθέσιό του είχε βαρύ φορτίο καυσίμου.

GP ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ 2018

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1

GP Άμπου Ντάμπι (FP1-2): Μπότας και Φερστάπεν στα χιλιοστά

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2

GP Άμπου Ντάμπι (FP1-2): Μπότας και Φερστάπεν στα χιλιοστά
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ