FORMULA 1

GP Abu Dhabi Preview

ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 23:  Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP pulls away into first ahead of Nico Rosberg of Germany and Mercedes GP and the rest of the field at the start of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at Yas Marina Circuit on November 23, 2014 in Abu Dhabi, United Arab Emirates.  (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 23: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP pulls away into first ahead of Nico Rosberg of Germany and Mercedes GP and the rest of the field at the start of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at Yas Marina Circuit on November 23, 2014 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) GETTY IMAGES

Διαβάστε την αναλυτική παρουσίαση του τελευταίου αγώνα της χρονιάς για την Formula 1.

Το πρωτάθλημα του 2015 ολοκληρώνεται σ' ένα μέρος που είναι ιδιαίτερα οικείο στην Pirelli: Η εντυπωσιακή Yas Marina Circuit στο Abu Dhabi έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για δοκιμές εξέλιξης, για την παρουσίαση των ελαστικών μας πριν το ξεκίνημα της σεζόν και για το πρώτο – παγκοσμίως – τεστ βρόχινων ελαστικών υπό το φως προβολέων.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Χάρη στη λεία άσφαλτο φέραμε τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας: Τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα που χρησιμοποιήθηκαν στο Μονακό, στην πιο αργή πίστα του πρωταθλήματος και σε άλλους τέσσερις αγώνες.

Το Grand Prix του Abu Dhabi ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται το βράδυ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια τάση μείωσης της θερμοκρασίας οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Συνεπώς η συμπεριφορά των ελαστικών είναι λίγο διαφορετική από το σύνηθες. Πρόκειται για μια ακόμη μεταβλητή στην εξίσωση που καλούνται να επιλύσουν οι ομάδες για να διαμορφώσουν τη στρατηγική τους.

29 Nοεμβρίου 2015, Υas Marina

Μήκος πίστας: 5,554 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 55
Απόσταση αγώνα: 305,355 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:39.347 (Sebastian Vettel, 2012)
Πρώτο GP: 2009
Νικητής 2014: Lewis Hamilton (Mercedes)

Pole position 2014: Nico Rosberg (Mercedes)
Eπίσημο site: www.yasmarinacircuit.com

H άποψη του ειδικού

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli:« Όταν το σκέφτομαι μου φαίνεται απίστευτο πως ολοκληρώθηκε ήδη η σεζόν του 2015, έχω την αίσθηση πως έχει περάσει πολύ λιγότερο από ένας χρόνος από την προηγούμενη φορά που ήμασταν εδώ στο Abu Dhabi για τον τελευταίο αγώνα του 2014. Καθώς αμφότερα τα πρωταθλήματα έχουν κριθεί οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να πιέσουν οριακά και η επιλογή ελαστικών που κάναμε για το Abu Dhabi τους θέτει μια ενδιαφέρουσα πρόκληση: Μολονότι η επιφάνεια οδοστρώματος είναι λεία τα ελαστικά πιέζονται σκληρά λόγω της χάραξης της πίστας. Έτσι η διαχείριση των ελαστικών ειδικά στη φάση της επιτάχυνσης στην έξοδο των στροφών όπου είναι εύκολο να σπινάρεις τους πίσω τροχούς παίζει σπουδαίο ρόλο στην υλοποίηση της στρατηγικής. Ο συνδυασμός γομών που επιλέξαμε είναι ίδιος με πέρυσι και πιθανόν περιμένουμε έναν αγώνα με δυο αλλαγές ελαστικών. Ρόλο θα παίξει η διακύμανση της θερμοκρασίας οδοστρώματος μετά τη δύση του ήλιου και αυτό ξεκάθαρα μπορεί να επηρεάσει τα ελαστικά και τη στρατηγική. Δυο μέρες μετά την καρό σημαία στο πρωτάθλημα του 2015 θα ξεκινήσουμε τις δοκιμές εξέλιξης για το πρωτάθλημα του 2016. Υπάρχει ένα τεστ αποκλειστικά για ελαστικά την Τρίτη 1/12 από τις 09:00 έως τις 21:00. Εκεί θα συμμετέχουν όλες οι ομάδες μ' ένα μονοθέσιο και θα δοκιμάσουν τους νέους σκελετούς για το 2016 και την νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) που θα φέρει μωβ χρωματισμό στους αγώνες της νέας χρονιάς».

Τεχνικές πληροφορίες

Κατανάλωση καυσίμου: 1.8kg στο γύρο
Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 60% του γύρου
Φθορά φρένων: Υψηλή
Αλλαγές ταχυτήτων: 68 στο γύρο / 3.740 συνολικά στον αγώνα
Μεγαλύτερη ευθεία: 1.200m
Μέγιστη ταχύτητα: 325km/h
Δύο ζώνες DRS
Μήκος pitlane: 360m

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά

- H μείωση της θερμοκρασίας οδοστρώματος και αέρα κατά τη διάρκεια του αγώνα (σ.σ: εκκινεί στις 17:00 το απόγευμα τοπική ώρα) καθιστά την πίστα πιο γρήγορη όσο περνάει η ώρα. Αυτό ενισχύεται και από τη μείωση του βάρους λόγω της κατανάλωσης καυσίμου.

- Όπως και στον προηγούμενο αγώνα στο Interlagos έτσι και στο Abu Dhabi η φορά της πίστας είναι αντίθετη μ' αυτή των δεικτών του ρολογιού. Πρόκειται για μια σχετικά ασυνήθιστη κατάσταση που μπορεί μερικές φορές να δημιουργήσει προβλήματα στο μυϊκό σύστημα των οδηγών.

- Το πρώτο μέρος της πίστας έχει μια αλληλουχία από γρήγορες καμπές που αυξάνουν τη θερμοκρασία της γόμας. Το ελαστικό ψύχεται στη μεγάλη ευθεία όπου τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι για περίπου 15 sec ενώ την ίδια στιγμή παράγουν αεροδυναμικό φορτίο ίσο περίπου με βάρος 800kg.

GP Abu Dhabi Preview

Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες: 1.0 – 1.2 δευτερόλεπτα ανά γύρο.

Πως καταπονεί τα ελαστικά ο κινητήρας

H πίστα στο Abu Dhabi είναι μια κατά το ήμισυ μόνιμη εγκατάσταση, έτσι η άσφαλτος είναι σκονισμένη από την άμμο της ερήμου που την περιβάλλει. Η άμμος σταδιακά εξαφανίζεται κατά τη διάρκεια των τριών ημερών του αγώνα. Μπορεί να υπάρχει κάποια μετατόπιση της γόμας λόγω υπερθέρμανσης ειδικά στα ελεύθερα της Παρασκευής προτού το οδόστρωμα στρωθεί με λάστιχο. Τα ελαστικά φορτίζονται αρκετά στις δυο μεγάλες ευθείες όπου οι τελικές ταχύτητες υπερβαίνουν τα 320km/h.

Πως καταπονεί τα ελαστικά η αεροδυναμική

Τα μέρη της πίστας που απαρτίζονται από αλληλουχίες στροφών απαιτούν υψηλό επίπεδο μηχανικά παραγόμενης πρόσφυσης ειδικά από τα ελαστικά καθώς οι ρυθμίσεις στις αεροτομές είναι μέσες. Αυτό οδηγεί σε λιγότερη αεροδυναμική πρόσφυση και συμβαίνει για να μην περιοριστούν υπέρμετρα οι τελικές ταχύτητες.

Χαρακτηριστικά πίστας

Ο συνδυασμός χάραξης της πίστας με τον τύπο ασφάλτου και το ευρύ φάσμα θερμοκρασιών κατά τη διάρκεια της μέρας καθιστούν πολύπλοκη την εύρεση της σωστής στρατηγικής. Ως αποτέλεσμα η τακτική πρέπει να είναι όσο πιο ευέλικτη γίνεται.

Που κρίθηκε ο αγώνας του 2015

Πέρυσι ο νικητής του αγώνα Lewis Hamilton χρησιμοποίησε στρατηγική 2 αλλαγών. Εκκίνησε στον αγώνα των 55 γύρων με την πολύ μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στον 10ο και στον 31ο γύρο και 24 γύρους αργότερα πήρε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Προηγούμενοι νικητές

2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
2013: Sebastian Vettel (Red Bull)
2012: Kimi Raikkonen (Lotus)
2011: Lewis Hamilton (McLaren)
2010: Sebastian Vettel (Red Bull)
2009: Sebastian Vettel (Red Bull)

Διαβάστε στο Car and Driver

Στo Abu Dhabi πέφτει η αυλαία της F1

O Hamilton αμφισβητεί Schumi και Vettel!

Τέλος εποχής για McLaren και Tag Heuer

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ