Το Top - 10 του WRC 2019

Όλα όσα αξίζει να γνωρίζετε για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2019, που ξεκινά την Πέμπτη 24/1 στα χιόνια του γαλλικού Νότου.

Στα σαράντα χρόνια μετά το πρώτο πρωτάθλημα οδηγών του Μπγιόρν Βάλντεγκαρντ το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα έχει περάσει από κάθε είδους εποχή: από τα πισωκίνητα Ford Escort στην τετρακίνηση των Audi Quattro, από τα εξωφρενικά Group B στα «χρυσά χρόνια» των ‘90s, έπειτα με την αλλαγή του αιώνα στη σκληρή μονοτονία μιάμισης δεκαετίας - αλλά τώρα, από το 2017 με τη νέα γενιά των World Rally Cars, ξεκίνησε μια καινούρια Άνοιξη για το WRC.

Η άνθιση ξεκίνησε από τη δημιουργία των ισχυρότερων -ασφαλέστερων, αυτή τη φορά- αυτοκινήτων μετά τα Group B, από την είσοδο της Hyundai και έπειτα της Toyota δίπλα στις μόνιμες δυνάμεις της Citroen και της M-Sport Ford, και τέλος από την ανάδυση νέων ύψιστου επιπέδου οδηγών που έχουν την ικανότητα να ανταγωνίζονται τον «βασιλιά» της «μετά-Λεμπ» εποχής, πρωταθλητή των έξι τελευταίων ετών, Σεμπαστιάν Οζιέ.

Παρότι από το 1979 μέχρι το 2003 το WRC είχε 14 διαφορετικούς πρωταθλητές, ενώ από το 2004 μέχρι σήμερα έχει μόνο δύο, το 2018 ξεκίνησε μια εντελώς διαφορετική τροπή των πραγμάτων: απέφερε τους καρπούς της νέας ανθοφορίας του σπορ με την τριπλή, οριακή μονομαχία τριών οδηγών -Οζιέ, Τιερί Νεβίλ, Οττ Τάνακ- και τριών εργοστασίων -Toyota, Hyundai, M-Sport Ford- για τα πρωταθλήματα. Και το 2019, με τη Citroen πια για τα καλά ξανά μέσα στο παιχνίδι, δεν αναμένεται να είναι καθόλου λιγότερο οριακό. Ας δούμε, λοιπόν, τις 10 σημαντικότερες πτυχές του WRC 2019:

Ο ΟΖΙΕ ΠΙΣΩ ΣΤΗ CITROEN

Ο πρωταθλητής επέστρεψε φέτος στην ομάδα που τον εισήγαγε στο WRC, πίσω στο 2008, και από την οποία αποχώρησε όταν έγινε σαφές ότι ήταν οδηγός τέτοιου διαμετρήματος που δεν θα μπορούσε να συνυπάρξει με τον Σεμπαστιάν Λεμπ. Η Citroen έκανε, τότε, την επιλογή της, και ο Γάλλος βρέθηκε για ένα χρόνο στη Skoda, μέχρι την είσοδο στο WRC της Volkswagen.

Έμελλε να κερδίσει τέσσερις διαδοχικούς τίτλους με τη γερμανική ομάδα, πριν την αιφνίδια αποχώρηση της τελευταίας εξαιτίας του σκανδάλου «dieselgate». Όμως, ίσως τα πιο γλυκά πρωταθλήματα για τον Οζιέ ήρθαν με την M-Sport Ford, τα δύο τελευταία χρόνια, καθώς αυτά τα χρόνια το αυτοκίνητό του δεν ήταν αιώνες μπροστά από τον ανταγωνισμό, και με μια ομάδα που δεν είχε ούτε κατά διάνοια τον προϋπολογισμό των εργοστασίων.

 

«Το μόνο που με νοιάζει είναι ένα καλό αυτοκίνητο και η καλή ατμόσφαιρα», λέει τώρα ο Οζιέ, έχοντας πια την πρόκληση όχι του ελλιπούς προϋπολογισμού της ομάδας του, αλλά της βελτίωσης ενός γρήγορου αλλά προβληματικού αυτοκινήτου. Μιλώντας για τη φετινή μάχη του τίτλου, είπε: «Εγώ είμαι εκείνος που άλλαξε ομάδα φέτος, ενώ οι άλλοι έμειναν εκεί που ήταν. Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να είναι τέλεια προετοιμασμένοι για τη νέα χρονιά. Στο Μόντε Κάρλο πιθανότατα δεν θα είμαι 100 τοις εκατό έτοιμος, ή ικανοποιημένος, με το νέο μου αυτοκίνητο. Πάντως, περιμένω να είναι ανταγωνιστικό. Αυτό είναι επίσης ένα κίνητρο για μένα».

Ο ΛΕΜΠ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ - ΜΕ ΤΗ HYUNDAI

Μετά από είκοσι χρόνια στον όμιλο Peugeot-Citroen, ο πιο επιτυχημένος οδηγός της Ιστορίας των Ράλι αλλάζει χρώματα. Το δις εξαμαρτείν δεν θα ήταν καθόλου σοφό για τη Citroen, κι έτσι ο 44χρονος πλέον Λεμπ δεν θα μπορούσε να βρει ένα μπάκετ δίπλα στον Οζιέ. Έτσι προέκυψε η Hyundai, η οποία χρειάζεται απεγνωσμένα όποιον κορυφαίο οδηγό μπορεί να της εξασφαλίσει το πρώτο της παγκόσμιο πρωτάθλημα - και ο Λεμπ, κερδίζοντας πέρσι στην Καταλονία την 79η νίκη του, απέδειξε ότι ακόμα διαθέτει τέτοιες ικανότητες.

Ο Γάλλος θα κάνει μόνο 6 από τους 14 φετινούς αγώνες του WRC, και το αυτοκίνητό του στους άλλους οκτώ θα οδηγεί ο Ντάνι Σόρδο. Είναι, ωστόσο, το πιο μεγάλο πρόγραμμα του Λεμπ στο WRC μετά την αποχώρησή του, στο τέλος του 2012, και είναι αποτέλεσμα της αιφνίδιας αποχώρησης της Peugeot τόσο από το Ράλι Ντακάρ όσο και από το Παγκόσμιο Rallycross.

 

«Όταν αποχώρησε η Peugeot [από το Π.Π. Rallycross] δεν το περίμενα, δεν είχα σχέδια, τίποτα», είπε ο Λεμπ. «Μετά την Ισπανία, σκέφτηκα να κάνω περισσότερους αγώνες στο WRC. Τα Ράλι είναι το σπορ που γνωρίζω καλύτερα από όλα, είναι το σπορ μου. Είμαι ευτυχής που βρήκα λύση με τη Hyundai για αυτούς τους 6 αγώνες. Η φετινή θα είναι πολύ ιδιαίτερη χρονιά, με νέα ομάδα και νέο αυτοκίνητο. Δεν έχουμε κάνει πολλές δοκιμές πριν το Μόντε Κάρλο, και υπάρχουν πολλές δύσκολες και νέες Ειδικές, αλλά έχω μεγάλο κίνητρο», κατέληξε.

Η TOYOTA ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΗ

Μέσα σε λιγότερους από 12 μήνες η Toyota κατέκτησε το LeMans, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι στους κατασκευαστές και το Ράλι Ντακάρ - αποδεικνύοντας ότι όλα τα παρακλάδια της Toyota Gazoo Racing έχουν οικοδομηθεί από το μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων του κόσμου πολύ πιο στέρεα, και αποτελεσματικά, σε σχέση οποιαδήποτε άλλη προσπάθεια στο παρελθόν.

Η ομάδα της Toyota, εξάλλου, είναι εκείνη με τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό στο WRC και είναι δεδομένο ότι το 2019 θέλει να διατηρήσει τα σκήπτρα της, και μαζί να προσθέσει τον τίτλο των οδηγών - ένα επίτευγμα που διέφυγε από τους Κάρλος Σάινθ και Ντιντιέ Οριόλ με την Corolla WRC στα τελειώματα της δεκαετίας του ’90. Ο Οττ Τάνακ φάνηκε από πέρσι να έχει την ταχύτητα και τη συγκρότηση ενός εν αναμονή παγκόσμιου πρωταθλητή, κερδίζοντας 4 αγώνες, μαζί με τις περισσότερες Ειδικές από όλους, και διεκδικώντας τον τίτλο μέχρι το νήμα.

«Έχουμε καλή σχέση με την ομάδα και καταφέραμε να βελτιωθούμε και να προοδεύσουμε αρκετά την περσινή σεζόν. Όλα δείχνουν καλά για το μέλλον», είπε ο Τάνακ. «Φέτος, ξεκινώντας τη χρονιά με το ίδιο αυτοκίνητο και τους ίδιους ανθρώπους με πέρσι, αισθάνομαι πιο άνετα. Η προσέγγισή μου είναι να αφοσιωθώ στον τίτλο. Την ίδια είχα και πέρσι, αλλά τα πράγματα ήταν λίγο πιο μπερδεμένα στην αρχή, διότι δεν ξέραμε πηγαίνοντας σε κάθε αγώνα τι να περιμένουμε. Αυτό μας δυσκόλευε στη χάραξη της στρατηγικής μας. Ήταν δύσκολο να προβλέψουμε που θα βρισκόμασταν και τι έπρεπε να κάνουμε. Δεν ήταν εύκολο, αλλά φέτος πιστεύω ότι γνωρίζουμε περισσότερα πράγματα για κάθε αγώνα. Έχουμε τους ίδιους στόχους, αλλά τώρα τουλάχιστον ξέρουμε τι εργαλεία διαθέτουμε για να τους πετύχουμε. Αυτό μας διευκολύνει πολύ. Μπορούμε να προετοιμαστούμε καλύτερα».

Στη διεκδίκηση των τίτλων είναι δεδομένου ότι θα βοηθήσει η εμπειρία του Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (ο οποίος στο Μόντε θα ισοφαρίσει το ρεκόρ 196 συμμετοχών του Κάρλος Σάινθ) και του Κρις Μικ, που αναγεννήθηκε μετά την περσινή του αποτυχία στη Citroen. Υπό τον Τόμι Μάκινεν ο Βρετανός θα αναζητήσει τον ψυχισμό που θα περιορίσει τα συχνά ατυχήματα - τα οποία άλλωστε του κόστισαν και τη θέση στη γαλλική ομάδα.

Τέλος, και το Yaris WRC αναμένεται να είναι σημαντικά βειτωμένο - ειδικά στην πρόσφυση, στην ικανότητα να βγάζει καλύτερα τη ροπή στο δρόμο. Και τα τρία διαφορικά είναι αναβαθμισμένα, και το ίδιο ισχύει και για τον κινητήρα που εξελίσσει η TMG στην Κολωνία. Το μοτέρ ήδη δέχθηκε μια ανανέωση πέρσι στη Φινλανδία και φέτος θα έχει περισσότερη ροπή από ποτέ. Ο μόνος τομέας που χρειάζεται λίγη παραπάνω δουλειά είναι η αντοχή στα σκληρά ράλι, καθώς πέρσι στην Τουρκία η ομάδα του Τόμι Μάκινεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει βαρύτερα προστατευτικά –ειδικά στο ρύγχος- εις βάρος της ταχύτητας.

Η ΠΙΕΣΗ ΑΥΞΑΝΕΙ ΣΤΗ HYUNDAI

Αντίθετα με την Toyota, πάνε πέντε χρόνια πια που η Hyundai προσπαθεί, ανεπιτυχώς, να κερδίσει έστω κι έναν τίτλο στο WRC - κι αυτός είναι ο λόγος της πρόσληψης του Σεμπαστιάν Λεμπ, αλλά και της αλλαγής του Μισέλ Ναντάν από τον Αντρέα Αντάμο στην κεφαλή της ομάδας. Την ίδια πίεση, αναμφίβολα, αισθάνεται και ο Τιερί Νεβίλ, που τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα καθεμία από τις τρεις τελευταίες χρονιές, αλλά και ο Αντρέας Μίκελσεν που πρέπει να αρχίσει να αποδίδει ξανά μετά από το απογοητευτικό του 2018.

«Θέλουμε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και δεν είναι μυστικό ότι πιέσαμε να γίνουν αλλαγές», είπε ο Νεβίλ. «Ήρθε ο Αντρέα και συμβαίνουν και άλλα πράγματα. Είναι σημαντικό για το κίνητρο της ομάδας μας. Μετά από πέντε χρόνια πια εδώ, είμαι ενθουσιασμένος για αυτό. Πρέπει να βελτιωθούμε. Μας έλειψε λίγη ταχύτητα και σταθερότητα στα αποτελέσματά μας πέρσι, και πρέπει να τα βρούμε και τα δύο φέτος αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε την Toyota».

Ο Βέλγος κατέληξε: «Νομίζω πως σαν ομάδα μάθαμε πολλά πέρσι. Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας φέτος να είμαστε πιο δυναμικοί στις στρατηγικές μας. Η M-Sport έπαιζε στρατηγικά παιχνίδια σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς πέρσι. Εμείς ήμασταν ίσως αρκετά ευγενικοί. Αν θυμάστε ο Οζιέ έχασε το καρνέ του πέρσι στη Σαρδηνία και ήμασταν πολύ ευγενικοί που το αφήσαμε να περάσει έτσι. Ίσως χάσαμε τον τίτλο εκεί. Πιστεύω ότι θα μάθουμε από αυτό».

Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ CITROEN

Η επιστροφή του Σεμπαστιάν Οζιέ δεν εξασφαλίζει στη Citroen μόνο τις υπηρεσίες του κορυφαίου οδηγού της δεκαετίας, αλλά και τις ικανότητες του Γάλλου να βγάλει στην επιφάνεια την ταχύτητα του C3 WRC – κάτι που δεν ίσχυε τα δύο τελευταία χρόνια, και καταδίκασε την πρώην πρωταθλήτρια σε ρόλο κομπάρσου, με εξαίρεση τις τρεις νίκες που πέτυχε σε σύνολο 26 αγώνων.

Ο Οζιέ έχει κάνει ήδη εκτεταμένες δοκιμές του αυτοκινήτου, στην άσφαλτο των γαλλικών Άλπεων και στο χώμα της Πορτογαλίας, ώστε να βρει τον τρόπο να είναι ταχύ σε διαφορετικές επιφάνειες και συνθήκες. «Πιστεύω ότι το αυτοκίνητο αναμφίβολα έδειξε σπουδαία ταχύτητα σε συγκεκριμένες συνθήκες πέρσι. Αλλά νομίζω ότι αυτό που λείπει, αν δείτε τα αποτελέσματα και τις εντυπώσεις μου, είναι ότι το αυτοκίνητο πρέπει να είναι γρήγορο σε περισσότερες διαφορετικές συνθήκες. Αυτό πρέπει να βελτιώσουμε», είπε ο Γάλλος.

 

Ήδη, η Citroen ξεκινά το 2019 σε πολύ καλύτερη κατάσταση από πέρσι: κατανοεί πολύ καλύτερα πια τις βασικές ρυθμίσεις του C3 WRC, το έχει κάνει πιο εύκολο στην οδήγηση ώστε να προσαρμόζεται καλύτερα στις διαφορετικές συνθήκες και να είναι δεκτικό στις αλλαγές ρυθμίσεις που μπορεί να κάνει το πλήρωμα μεταξύ των Ειδικών ενός loop, και έχει νέα αμορτισέρ και σχεδίαση των αναρτήσεων.

Η M-SPORT FORD ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ

Μετά από δύο ονειρικά χρόνια, που κατέκτησε τους δύο τίτλους οδηγών με τον Οζιέ και ένα πρωτάθλημα κατασκευαστών, όλα έχουν αλλάξει φέτος για την αγγλική ομάδα. Η αποχώρηση του Οζιέ και του βασικού χορηγού που τον συνόδευε, καθώς και η απόφαση της Ford να μην διευρύνει την επένδυσή της στην ομάδα, άφησε την ομάδα ελλιπή, αν μη τι άλλο σε πόρους.

Έτσι ο Μάλκολμ Ουίλσον άφησε την καθημερινή διοίκηση της ομάδας στον Αγωνιστικό Διευθυντή Ρίτσαρντ Μίλενερ ώστε ο ίδιος να αφοσιωθεί στο εμπορικό μέρος για να εξασφαλίσει την επιβίωση της ομάδας. Αυτός είναι και ο λόγος, άλλωστε, που επιλέχθηκαν οι οικονομικοί Έλφυν Έβανς και Τέμου Σούνινεν για τα δύο μπάκετ, καθώς και η συμμετοχή με δύο Fiesta WRC - με εξαίρεση τρεις αγώνες, που θα υπάρχει κι ένα τρίτο για τον Πόντους Τίντεμαντ (Μόντε και Σουηδία) και για τον Γκας Γκρίνσμιθ (Πορτογαλία).

 

Παρόλα αυτά, το Fiesta WRC ξεκινά τη χρονιά με σημαντικές αναβαθμίσεις στον κινητήρα, στο αεροδυναμικό σύνολο -με νέους προφυλακτήρες και πλευρικούς αεραγωγούς- και με νέα αμορτισέρ της ZF.

«Δεν είναι μυστικό ότι πρέπει να ορθοποδήσω την επιχείρησή μου για να τη θεμελιώσω ξανά για το μέλλον», είπε ο Ουίλσον. «Δεν θα ήταν σωστό να πω ότι ο [Σεμπαστιάν] Οζιέ εκτροχίασε τα οικονομικά μας, αλλά δεν βοήθησε. Το βασικό είναι ότι δεν έχουμε πουλήσει κανένα αυτοκίνητο WRC. Στατιστικά, πουλούσαμε 8-14 αυτοκίνητα το χρόνο και πιστεύαμε ότι θα συνεχίζαμε έτσι. Τα δύο τελευταία χρόνια πουλήσαμε δύο αυτοκίνητα, κι αυτό σε συνδυασμό με την πτώση στις πωλήσεις των R5 ήταν ένα μεγάλο πλήγμα». Και συνέχισε: «Ο στόχος μας είναι για το 2020. Φυσικά ελπίζω ο Έλφυν και ο Τέμου να είναι εδώ, αλλά αν δεν είναι θα ήθελα να έχω τους πόρους για τον Οττ [Τάνακ] ή κάποιον αντίστοιχο οδηγό. Θέλω να ξαναβρεθούμε σε θέση διεκδίκησης των τίτλων».

Ο Μίλενερ συμπλήρωσε: «Καταλαβαίνουμε ότι το μότορσπορ είναι μια δύσκολη, κινούμενη πλατφόρμα, διότι τον ένα χρόνο μπορεί να έχεις εξασφαλίσει τον προϋπολογισμό και τον άλλον όχι. Δείτε πόσο γρήγορα άλλαξαν τα πράγματα για τη Volkswagen, και εμείς δεν θέλουμε να βρεθούμε σε αυτή τη θέση. Είναι αληθινά δύσκολο να είσαι ενεργός κάθε χρόνο. Κερδίσαμε δύο πρωταθλήματα, αλλά τα οικονομικά μας έπαθλα ήταν μηδενικά, δεν κερδίσαμε το παραμικρό».

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΓΚΡΟΝΧΟΛΜ

Πέραν της τριπλής μάχης τίτλου, το WRC θα έχει την τύχη να διαθέτει και έναν τρίτο Παγκόσμιο Πρωταθλητή, στο Ράλι Σουηδίας στο μέσον Φεβρουαρίου. Ο 50χρονος, πλέον, Μάρκους Γκρόνχολμ, δις παγκόσμιος πρωταθλητής με την Peugeot το 2000 και ’02, θα εκκινήσει και πάλι αγώνα του Παγκοσμίου μετά από εννέα χρόνια, στο μπάκετ ενός τέταρτου Toyota Yaris WRC!

 

Η ΧΙΛΗ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ

Στην προσπάθεια της επέκτασής του εκτός Ευρώπης, το WRC εντάσσει για πρώτη φορά φέτος στο πρόγραμμά του το Ράλι Χιλής, το οποίο αυξάνει τον αριθμό των φετινών αγώνων σε 14. Πρόκειται για το μέγιστο αριθμό αγώνων που αποδέχονται οι ομάδες, τουλάχιστον για τα προσεχή χρόνια, που σημαίνει ότι θα πρέπει του χρόνου να αφαιρεθούν δύο αγώνες αν είναι να προστεθεί η -προγραμματισμένη- ένταξη της Ιαπωνίας και της Κένυας (Ράλι Σαφάρι).

Το 2019, έτσι, θα είναι η πρώτη χρονιά μετά το 1982 που θα περιλαμβάνει δύο αγώνες στη Λατινική Αμερική, με τη διαφορά ότι δίπλα στην Αργεντινή τώρα είναι η Χιλή στη θέση της Βραζιλίας. Η Χιλή, που έκανε ένα εξαιρετικό candidate αγώνα πέρσι με έδρα το Κονσεπσιόν, τη δεύτερη σε μέγεθος πόλης της, συνδέθηκε στο πρόγραμμα με την Αργεντινή για λόγους περιορισμού κόστους.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ WRC 2 PRO

Στο αμέσως πιο κάτω σκαλοπάτι από την κορυφαία κατηγορία WRC, φέτος θεσπίζεται και ο θεσμός του WRC 2 Pro για εργοστασιακές ομάδες -Volkswagen, Citroen, Skoda, Hyundai, M-Sport Ford- με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5. Ο θεσμός θα αναδείξει παγκόσμιο πρωταθλητή οδηγό και κατασκευαστή, με σκοπό να αναδείξει νέα ταλέντα, να προσελκύσει οδηγούς από εθνικά και περιφερειακά πρωταθλήματα, και να προσελκύσει και νέα εργοστάσια στο σπορ χωρίς να χρειάζεται να διαθέτουν τον δυσθεώρητο προϋπολογισμό του WRC.

Παράλληλα, παραμένει και ο θεσμός WRC 2 ώστε να υπάρχει το πεδίο διάκρισης (και εξεύρεσης χορηγών) για ιδιώτες με αυτοκίνητα R5, οι οποίοι μέχρι πέρσι δεν είχαν ιδιαίτερη τύχη -λόγω ελλιπών πόρων- απέναντι στους εργοστασιακούς συνδυασμούς.

 

Μεταξύ των κορυφαίων συνδυασμών της WRC 2 Pro θα είναι ο Μαντς Όστμπεργκ με Citroen C3 R5, φυσικά ο Κάλε Ροβάνπερα με το νέο Fabia R5 της εργοστασιακής Skoda, και οι Γκας Γκρίνσμιθ και Λούκας Πιένιαζεκ της M-Sport με δύο Fiesta R5 (τα οποία θα είναι καινούρια από τον Ιούλιο). Για την ανάδειξη του πρωταθλητή της WRC 2 Pro θα μετρούν τα 8 καλύτερα αποτελέσματα καθενός, και της WRC 2 τα 6 καλύτερα. Οι θεσμός Junior WRC, τέλος, θα παραμείνει απαράλλακτος, ως πεδίο εισόδου και ανέλιξης νέων οδηγών, ενώ το WRC 3 καταργήθηκε.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΟΔΗΓΟΥ

Μετά τη F1, τώρα και το WRC υιοθετεί -για λόγους marketing, κυρίως- τη χρήση ενός και μόνο αριθμού κάθε οδηγού της κορυφαίας κατηγορίας σε όλους τους αγώνες του Πρωταθλήματος.

Πέραν του Οζιέ, που ως πρωταθλητής θα έχει το νούμερο 1, οι άλλοι εργοστασιακοί θα έχουν τους εξής: Τέμου Σούνινεν 3, Εσαπέκα Λάπι 4, Κρις Μικ 5, Ντάνι Σόρδο 6, Πόντους Τίντεμαντ 7, Οττ Τάνακ 8, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα 10, Τιερί Νεβίλ 11, Σεμπαστιάν Λεμπ 19, Έλφυν Έβανς 33, Αντρέας Μίκελσεν 89.

 

Κατά τα άλλα, οι φετινές αλλαγές κανονισμών είναι ελάχιστες. Οι Michelin και Pirelli παραμένουν προμηθευτές ελαστικών, χορηγείται ένα επιπλέον σετ ελαστικών σε όποιον συμμετέχει στο shakedown, και καταργείται ο όρος Rally 2. Όσοι έχουν εγκαταλείψει και επανεκκινούν την άλλη μέρα θα εκκινούν τις Ειδικές πριν από όσους βρίσκονται ακόμα στον αγώνα - αφαιρώντας έτσι ένα σημαντικό πρόβλημα από όσους εκκινούσαν πρώτοι στα χωμάτινα ράλι κι έχαναν χρόνο καθαρίζοντας το δρόμο.

Τέλος, μειώνεται το ετήσιο όριο δοκιμών από 55 σε 42 ημέρες, και το ανώτατο μήκος των Ειδικών Διαδρομών κάθε αγώνα από 500 σε 350 χιλιόμετρα.

WRC 2019- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ