ΣΤΗΛΕΣ

Giro 2015, fight for pink!

Giro 2015, fight for pink!

Διαβάστε στο Sport24.gr όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον 98ο Ποδηλατικό Γύρο της Ιταλίας. Η διαδρομή, τα φαβορί, οι ομάδες, οι φανέλες, οι αριθμοί. Εκκίνηση σήμερα (9/5) στο Σαν Λορέντσο αλ Μάρε και τερματισμός την 31η Μαΐου στο Μιλάνο (pics & videos)

Αρχίζει σήμερα ο 98ος ποδηλατικός Γύρος της Ιταλίας, ο πρώτος αγώνας τριών εβδομάδων της επαγγελματικής ποδηλασίας δρόμου για τη φετινή σεζόν και δεύτερος σε σπουδαιότητα και ιστορία (κάτω από το Tour de France και πάνω από την Vuelta a España). Στις 23 ημέρες της διάρκειάς του, από την εκκίνηση στο Σαν Λορέντσο αλ Μάρε (9/5) μέχρι τον τερματισμό στο Μιλάνο (31/5), θα παρακολουθήσουμε αρκετούς από τους κορυφαίους ποδηλάτες του κόσμου και τις προσπάθειές τους στα 21 ετάπ που θα αναδείξουν τον μεγάλο νικητή της ροζ φανέλας στο τελικό βάθρο. Το Sport24.gr σας παρουσιάζει τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του Giro d’Italia 2015, αναλύοντας τη διαδρομή, τα φαβορί, τις ομάδες, τη διοργάνωση, τα ετάπ και τις διαφορετικές κατατάξεις και βαθμολογίες.

Η φετινή διαδρομή του Γύρου της Ιταλίας καλύπτει μια απόσταση 3.486 χιλιομέτρων, σε μια πορεία αντίθετη της φοράς του ρολογιού. Ξεκινάει από την Λιγουρία, στο βορειοδυτικό - παράλιο - τμήμα της χερσονήσου, δίπλα στα σύνορα με τη Γαλλία και στη συνέχεια κατευθύνεται προς τον Νότο, ακολουθώντας αρχικά τα δυτικά παράλια και μετά την ενδοχώρα για να φτάσει στην Καμπανία, το νοτιότερο σημείο που επισκέπτεται η διοργάνωση το 2015. Εκεί θα ολοκληρωθεί το πρώτο μέρος του αγώνα. Αμέσως μετά θα αρχίσει η πορεία προς τον Βορρά από τo Μάρκε, στα παράλια της Αδριατικής. Μετά το 14ο ετάπ και το χρονόμετρο στο Τρεβίζο στην βορειοανατολική Ιταλία, θα ξεκινήσουν οι Άλπεις, από τα ανατολικά της οροσειράς προς τα δυτικά. Το δυτικότερο σημείο θα είναι η ανάβαση στο Σεστριέρε (20ο ετάπ) και από εκεί οι ποδηλάτες θα κατευθυνθούν προς το Μιλάνο, όπου θα ολοκληρωθεί ο αγώνας. Ας τα δούμε όμως πιο αναλυτικά.

1. Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Giro 2015, fight for pink!

Οι αθλητές θα ξεκινήσουν με τα 17.6 χιλιόμετρα του ομαδικού χρονομέτρου που θα τερματίσει στο πασίγνωστο Σαν Ρέμο. Την επόμενη μέρα, θα αναλάβουν δράση οι σπρίντερ στο ετάπ ευθείας που ολοκληρώνεται σε ένα σιρκουί μέσα στην Γένοβα. Στο τρίτο ετάπ κάνουν την εμφάνισή τους τα βουνά, αλλά οι ανηφόρες είναι αρκετά πριν τον τερματισμό, οπότε λογικά θα δούμε ένα ακόμα μαζικό σπριντ, αυτή τη φορά στο Σέστρι Λεβάντε. Το τέταρτο ετάπ είναι μέσης δυσκολίας, με συνεχόμενα μικρά - ή μεγαλύτερα - πάνω κάτω, όμως τα 3.5 χιλιόμετρα της Μπιάσα με μέση κλίση κοντά στο 9%, δέκα μόλις χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό, μάλλον θα στερήσουν την ευκαιρία από τους σπρίντερ να διεκδικήσουν μια ακόμα νίκη, σε ένα τερέν που θα προσφέρεται για επιθέσεις.

Στο 5ο ετάπ, ο Γύρος αφήνει πίσω του τη Λιγουρία και μπαίνει στην Τοσκάνη με τον πρώτο τερματισμό σε ανηφόρα, στην κορυφή του Αμπετόνε (17 χλμ στο 5.4%). Δεν θα είναι καθοριστικό για τη συνέχεια, αλλά τα φαβορί θα τεστάρουν για πρώτη φορά τις δυνάμεις τους, αν και το πιθανότερο είναι να φτάσουν όλοι οι διεκδικητές μαζί στον τερματισμό. Στο 6ο ετάπ, οι ομάδες των σπρίντερ θα ελέγξουν τους αποσπασμένους για να οδηγήσουν το πελοτόν σε μαζικό σπριντ, κάτι που αναμένεται να συμβεί και την επόμενη μέρα, στα 264 χιλιόμετρα του 7ου ετάπ, του μεγαλύτερου σε απόσταση της φετινής διοργάνωσης που θυμίζει λίγο Μιλάνο - Σαν Ρέμο. Υπάρχει μια μικρή ανηφόρα στον τερματισμό, αλλά δύσκολα θα αποτρέψει ένα ακόμα μαζικό σπριντ, στην περίπτωση που φτάσει εκεί όλο το πελοτόν μαζί.

Giro 2015, fight for pink!

Και φτάνουμε στο πρώτο μεγάλο τεστ του Giro 2015. Το 8ο ετάπ τερματίζει στην ανηφόρα του Καμπιτέλο Ματέζε (13 χλμ στο 6.9%), στο Μολίζε της κεντρικής Ιταλίας, αφού πρώτα οι αθλητές θα έχουν ανέβει τα 30 χιλιόμετρα με το 4% στην Forca d'Acero. Όποιος πάρει εκεί τη ροζ φανέλα, θα έχει μεγάλες πιθανότητες να την κρατήσει για μια εβδομάδα, μέχρι το χρονόμετρο. Το 9ο ετάπ, μέσης δυσκολίας, με συνεχόμενα πάνω κάτω, ενδείκνυται για αθλητές που θα θελήσουν να αποσπαστούν από νωρίς και να φτάσουν πρώτοι στον τερματισμό. Εκεί, στο Σαν Τζόρτζιο ντελ Σάνιο, στην Καμπανία, θα ολοκληρωθεί το πρώτο μέρος του Giro, με την πρώτη μέρα ξεκούρασης να ακολουθεί. Οι αθλητές και οι ομάδες θα μεταφερθούν βορειότερα, στην Τσίβιτανοβα Μάρκε, από όπου θα ξεκινήσει ένα ακόμα ετάπ ευθείας, με τις ομάδες των σπρίντερ να αναλαμβάνουν την ευθύνη και εκείνες των φαβορί να περνούν μια θεωρητικά χαλαρή μέρα.

Το 11ο ετάπ, ένα ακόμα μέσης δυσκολίας, θα οδηγήσει τους ποδηλάτες στην Εμίλια Ρομάνια και την ξακουστή Ίμολα. Μετά από μερικές στροφές στο σιρκουί Τρε Μόντι, οι αθλητές θα τερματίσουν στην πίστα δοκιμών της Φεράρι. Την επόμενη μέρα, στο 12ο ετάπ, και αυτό μέσης δυσκολίας, φτάνουμε στο Βένετο και την Βιτσέντσα. Τα πρώτα 2/3 είναι απόλυτη ευθεία, αλλά μετά υπάρχουν μικρές ανηφόρες με τελευταία αυτήν του τερματισμού, 2 χιλιόμετρα στο 7% που φτάνουν όμως μέχρι το 10%. Το 13ο ετάπ απευθύνεται αποκλειστικά στους σπρίντερ και τις ομάδες τους, με τερματισμό στα βόρεια παράλια της Αδριατικής. Το 14ο ετάπ θα είναι ένα από τα πιο κρίσιμα του φετινού Giro. Στο μεγάλο χρονόμετρο των 60 περίπου χιλιομέτρων θα έχουμε το πρώτο πολύ μεγάλο ξεκαθάρισμα στη γενική, αλλά και τις πρώτες σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα φαβορί.

Giro 2015, fight for pink!

Η διαδρομή είναι χωρισμένη στα δυο. Στο πρώτο μισό ευθεία και στη συνέχεια δυο ανηφόρες στο 5%, με την δεύτερη όμως να φτάνει μέχρι και το 12%. Δεν είναι τεχνική η διαδρομή, αλλά απαιτεί πολλές δυνάμεις από την αρχή μέχρι το τέλος. Χωρίς χρόνο για ξεκούραση, το πελοτόν φτάνει στους Δολομίτες, ξεκινώντας τον "Γολγοθά" των Άλπεων. Προς το τέλος του 15ου ετάπ, οι αθλητές θα ανέβουν το Πάσο Νταόνε (8.5 χλμ στο 9.2%) και στη συνέχεια την ανηφόρα τερματισμού στην Μαντόνα ντι Καμπίλιο (15.5 χλμ στο 6%). Εκεί, στο Giro του 1999, ο Μάρκο Παντάνι κέρδισε το ετάπ φορώντας την ροζ φανέλα, αλλά το ίδιο βράδυ αποβλήθηκε από τον αγώνα λόγω αυξημένου αιματοκρίτη, μόλις δυο μέρες πριν ολοκληρωθεί η διοργάνωση. Ήταν η αρχή του τέλους για τον "πειρατή"...

Μετά το 15ο ετάπ θα ακολουθήσει η δεύτερη ημέρα ξεκούρασης των αθλητών και στη συνέχεια θα ξεκινήσει η τρίτη και τελευταία εβδομάδα, η πιο δύσκολη και εκείνη που θα κρίνει τον τελικό νικητή. Το 16ο ετάπ, το tappone για το 2015, δηλαδή το "βασιλικό" ετάπ, ανεβαίνει κατά σειρά το Τονάλε (15 χλμ στο 6%), την Άπρικα (14 χλμ στο 3.5%), το φοβερό και τρομερό Μορτιρόλο (12 χλμ στο 11% με τα πιο δύσκολα σημεία να φτάνουν το 18%) και τέλος, μια ακόμα φορά την ανηφόρα στην Άπρικα, όπου θα είναι ο τερματισμός. Ένα ετάπ 177 χιλιομέτρων με σχεδόν καμία ευθεία, μόνο ανηφόρες και κατηφόρες, εκεί όπου θα έχουμε ένα ακόμα μεγάλο ξεκαθάρισμα και μια αρκετά πιο σαφή εικόνα για το ποιοι θα παλέψουν για τη νίκη και το βάθρο. Το 17ο ετάπ θα είναι ημέρα ανακωχής για τα φαβορί, με τους σπρίντερ να αναλαμβάνουν δράση στον τερματισμό στο Λουγκάνο, μέσα στην Ελβετία.

Giro 2015, fight for pink!

Το 18ο ετάπ έχει μια μεγάλη ανηφόρα, το Μόντε Ολόνιο (10 χλμ στο 9%), η κορυφή του οποίου βρίσκεται 35 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό. Στην γρήγορη και τεχνική κατηφόρα πάνω από 30 χιλιόμετρα προς τον τερματισμό στην Βερμπάνια, είναι πιθανό να δούμε κάποιο από τα φαβορί να θέλει να αιφνιδιάσει, όμως το τερέν προσφέρεται περισσότερο για επιθέσεις από δευτεροκλασάτα ονόματα που θα θελήσουν να εκμεταλλευθούν την ευκαιρία για να πάρουν τη νίκη. Ακολουθεί το 19ο ετάπ, μέσα στην κοιλάδα της Αόστα. 236 χιλιόμετρα με τρεις συνεχόμενες και δύσκολες ανηφόρες στα τελευταία 80. Πρώτα ο Άγιος Βαρθολομαίος (16.5 χλμ στο 6.7%), μετά ο Άγιος Πανταλέων (16.5 χλμ στο 7.2%) και τέλος, ανηφόρα τερματισμού η Τσερβίνια (19 χλμ στο 5%). Οι κλίσεις μπορεί να μην είναι μεγάλες, αλλά η συσσωρευμένη κούραση και τα πολλά χιλιόμετρα μπορεί να κάνουν τη ζημιά.

Το 20ο ετάπ θα είναι και η τελευταία ευκαιρία για όποιον θέλει να κερδίσει τον Γύρο (αν η ροζ φανέλα δεν έχει κριθεί ακόμα) ή να μπει στο βάθρο ή να βελτιώσει τη θέση του στη γενική. 200 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα πρώτα 150 είναι ευθεία. Από εκεί και μετά όμως ξεκινάει πρώτα το Φινέστρε, με 19 χλμ ανηφόρα, 9.2 % μέση κλίση και τα τελευταία 10 χιλιόμετρα χωρίς άσφαλτο! Αμέσως μετά ακολουθεί κατηφόρα και το ετάπ ολοκληρώνεται με την ανηφόρα τερματισμού στο Σεστριέρε (9 χλμ στο 5.4%). Εκεί θα μάθουμε τον μεγάλο νικητή της 98ης διοργάνωσης του Giro, τον αθλητή που θα διαδεχτεί τον Νάιρο Κιντάνα στην πρώτη θέση, αλλά και αυτούς που θα τον πλαισιώσουν στο βάθρο. Το 21ο ετάπ θα είναι η παραδοσιακή "παρέλαση" των αθλητών που θα έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν όλες τις δυσκολίες και να φτάσουν στο Μιλάνο, για να εισπράξουν το ζεστό χειροκρότημα του κόσμου. Εκεί, μετά το - εκτός συγκλονιστικού απροόπτου - μαζικό σπριντ, θα ακολουθήσουν οι απονομές και θα τελειώσει το Giro d'Italia 2015.

2. ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΖ ΦΑΝΕΛΑ

- Αλμπέρτο Κονταδόρ (Tinkoff Saxo)

Giro 2015, fight for pink!

Ο "Πιστολέρο" είναι το νούμερο ένα φαβορί, σε μια από τις λίγες φορές που σε έναν απρόβλεπτο γύρο τριών εβδομάδων όπως το Giro, ταιριάζει τέλεια η λέξη "αδιαφιλονίκητο". Ο Ισπανός διαθέτει την μεγαλύτερη εμπειρία από όλους τους αθλητές που θα πάρουν μέρος, είναι ο μοναδικός από εκείνους που θα διεκδικήσουν τη ροζ φανέλα που έχει κερδίσει μεγάλο Γύρο (6 για την ακρίβεια) και βρίσκεται στην πλήρη αγωνιστική ωριμότητα. Ο Κονταδόρ ξεκινάει από την Ιταλία την προσπάθειά του για το μεγάλο "νταμπλ", κάτι που έχει να συμβεί 17 ολόκληρα χρόνια, αλλά όπως έχουμε πει και γράψει ατελείωτες φορές, αν υπάρχει κάποιος που να μπορεί να το καταφέρει, αυτός δεν είναι άλλος από τον Αλμπέρτο. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι έχει συνέλθει 100% από τον τραυματισμό του στην Volta και βρίσκεται στην κατάσταση που θα ήθελε. Ολοκλήρωσε μια μεγάλη προετοιμασία στα Κανάρια και έχει δίπλα του μια πολύ καλή ομάδα.

Οι "μηχανές" Τοζάτο, Γένσεν και Μποάρο για τις ευθείες και οι Μπάσο, Ρότζερς και Κρόιτσιγκερ για τα βουνά. Αν οι τρεις τελευταίοι αντέξουν για αρκετά χιλιόμετρα στις ανηφόρες, τότε ο Κονταδόρ θα έχει αρκετές δυνάμεις διαθέσιμες για να εξαπολύσει τις επιθέσεις του. Αρκετοί υποστηρίζουν ότι ο Ισπανός δεν βρίσκεται στην κατάσταση του 2014, όταν ξεκίνησε τη σεζόν διαλύοντας τα πάντα στο πέρασμά του, όμως ξεχνούν ότι ο σχεδιασμός φέτος ήταν διαφορετικός, αφού πέρυσι δεν υπήρχε ο στόχος του Giro. Η Tinkoff Saxo θα θελήσει να αποφύγει να πάρει νωρίς τη ροζ φανέλα και θα προσπαθήσει να έχει τις μικρότερες δυνατές απώλειες στο ομαδικό χρονόμετρο. Αν ο Κονταδόρ δεν χάσει χρόνο στο μεγάλο χρονόμετρο και αποφύγει τις πτώσεις (στις οποίες μας συνήθισε δυστυχώς τον τελευταίο χρόνο), τότε θα έχει τον πρώτο λόγο για την νίκη. Κλείνοντας, η απουσία του Ρίις δεν νομίζω ότι θα φανεί πολύ στο Giro, όπου δεν χρειάζονται ιδιαίτερες τακτικές, στο Tour όμως...

- Ρίτσι Πορτ (Sky)

Giro 2015, fight for pink!

Αν ο Κονταδόρ έχει φέτος μόνο μια νίκη (το ετάπ στην Ανδαλουσία), ο Ρίτσι Πορτ βρίσκεται ακριβώς στο άλλο άκρο με τις δικές του 9 νίκες! Ο Αυστραλός κατάφερε μέσα στην άνοιξη να κερδίσει στο "σπριντ" τους Ουράν και Άρου και να βρεθεί αυτός στη θέση του πιο σοβαρού διεκδικητή της ροζ φανέλας από τον Κονταδόρ. Οι εντυπωσιακές εμφανίσεις του από το ξεκίνημα της σεζόν, δείχνουν ότι ξεπέρασε τελείως τα προβλήματα που τον ταλαιπώρησαν πέρυσι και παρουσιάζεται έτοιμος να κοντράρει στα ίσια τον Ισπανό. Με κερδισμένα το Παρίσι-Νίκαια, την Καταλωνία και το Τρεντίνο (μεταξύ άλλων), συνεχίζει την φιλοσοφία της Sky, που θέλει τους αρχηγούς της να διεκδικούν όλους τους αγώνες, ώστε να τους γίνεται συνήθεια η πρωτιά.

Ο Πορτ θα έχει μαζί του μια ισχυρότατη ομάδα που θα τον υποστηρίξει στις ευθείες και - κυρίως - στα βουνά (Κιριένκα, Νιέβε, Ενάο, Κένιγκ). Ο ίδιος ο Τασμανός είναι πολύ καλός στο χρονόμετρο, άρα το ερωτηματικό είναι αν θα τα καταφέρει στις πολλές ανηφόρες και αν θα αντέξει τις τρεις εβδομάδες. Το παρελθόν του δεν δίνει καμία εγγύηση, το αντίθετο μάλλον, αφού μόνο στο Giro του 2010 τερμάτισε στην πρώτη δεκάδα (7ος). Το στοίχημα είναι πολύ μεγάλο για τον ίδιο, δούλεψε πολύ φέτος για να είναι ετοιμοπόλεμος, αλλά η αποτελεσματικότητά του μένει να φανεί στον αγώνα. Το σίγουρο είναι ότι έχει δυο ρόλους στην ομάδα. Ο πρώτος είναι του αρχηγού, ο δεύτερος να δυσκολέψει και να "ταλαιπωρήσει" όσο το δυνατόν περισσότερο τον Κονταδόρ για να τον "παραδώσει" όσο πιο εξαντλημένο γίνεται στο Tour και τον Φρουμ.

- Ριγκομπέρτο Ουράν (Etixx Quick Step)

Giro 2015, fight for pink!

Το πιο σταθερό αουτσάιντερ απέναντι στον Κονταδόρ, αλλά σίγουρα - παράλληλα - και ένα από τα φαβορί για την τελική νίκη. Ο Ριγκομπέρτο Ουράν, παρότι Κολομβιανός, είναι σαν να τρέχει στο "σπίτι" του, αφού από την Ιταλία ξεκίνησε την καριέρα του, μιλάει άπταιστα τη γλώσσα και σε αυτόν τον αγώνα έχει φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα της καριέρας του (μιλώντας πάντοτε για μεγάλους Γύρους). Επίσης, παρότι Κολομβιανός, είναι εντυπωσιακός στο χρονόμετρο και το 14ο ετάπ θα είναι - λογικά - ένα από τα μεγάλα όπλα του. Ο Ουράν τερμάτισε 7ος πριν 3 χρόνια στο Giro και 2ος στις δυο τελευταίες διοργανώσεις (πίσω από Νίμπαλι και Κιντάνα).

Ίσως να είχε κερδίσει πέρυσι, αν δεν είχε πέσει στην παγίδα του συμπατριώτη του, Κιντάνα, στο Στέλβιο, πληρώνοντας την τραγική ασυνεννοησία των διοργανωτών. Ίσως και όχι, αφού ο Νάιρο έδειξε στη συνέχεια ότι ήταν ανίκητος. Πάντως ο Ουράν έχει την εμπειρία, γνωρίζει όσο ελάχιστοι το Giro και θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα δυο χρονόμετρα. Το μεγάλο του πρόβλημα θα είναι ότι δεν αναμένεται να έχει σοβαρή υποστήριξη από την ομάδα του στα βουνά, όπου λογικά θα χρειαστεί να "πολεμήσει" μόνος του με τα "θηρία".

- Φάμπιο Άρου (Astana)

Giro 2015, fight for pink!

Ο Φάμπιο Άρου είναι η μεγαλύτερη ελπίδα των Ιταλών για ένα καλό πλασάρισμα στη γενική, με μεγάλο στόχο την είσοδο στο τελικό βάθρο. Ο ποδηλάτης από την Σαρδηνία πέρασε δύσκολο Απρίλιο, τον ταλαιπώρησε μια γαστρεντερίτιδα με αποτέλεσμα να χάσει 5 κιλά και να αναγκαστεί να διακόψει την προετοιμασία του που θα τον βοηθούσε να φτάσει στο Giro στην ιδανική κατάσταση. Οι άνθρωποι της Astana υποστηρίζουν ότι πλέον έχει συνέλθει, αν είναι όντως έτσι, τότε ο Άρου θα μπει αυτόματα στα φαβορί. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα βρεθεί στην εντυπωσιακή φόρμα του 2014, όταν ήρθε 3ος στον Γύρο Ιταλίας (1 ετάπ) και 5ος στην Vuelta (2 ετάπ).

Ο Ιταλός έχει ένα μεγάλο μειονέκτημα, το μεγάλο χρονόμετρο, στο οποίο αναμένεται να χάσει χρόνο. Στα 37 χιλιόμετρα του χρονομέτρου πέρυσι στην Ισπανία, έχασε πολύτιμο έδαφος τόσο απέναντι στον Κονταδόρ (1:24), όσο και απέναντι στον Ουράν (1:48). Η ομάδα του είναι καλή σε όλα τα τερέν, ο ίδιος θα διεκδικήσει νίκες στα βουνά και οπωσδήποτε είναι το τεράστιο φαβορί για την κατάκτηση της φανέλας του καλύτερου νέου αθλητή. Όλα αυτά όμως, μόνο αν είναι εντάξει στην υγεία του.

Οι υπόλοιποι διεκδικητές

Πέρα από τους τέσσερις αυτούς αθλητές που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν και να διεκδικήσουν τη ροζ φανέλα και τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου, στη φετινή διοργάνωση θα πάρουν μέρος και άλλοι αξιόλογοι ποδηλάτες που θα προσπαθήσουν να "σπάσουν" το "κουαρτέτο" μπαίνοντας στην τριάδα ή θα παλέψουν για το καλύτερο δυνατό πλασάρισμα στην πρώτη δεκάδα. Ας δούμε τους πιο σημαντικούς:

- Ντομένικο Ποτσοβίβο (Ag2r La Mondiale)

- Γιούργκεν Βαν Ντεν Μπρουκ (Lotto Soudal)

- Ράιντερ Χέσχενταλ (Cannondale Garmin)

- Πρέμισλαβ Νιέμιετς (Lampre Merida)

- Ρόμαν Κρόιτσιγκερ (Tinkoff Saxo)

- Λέοπολντ Κένιγκ (Sky)

- Ιλνούρ Ζαχάριν (Katusha)

- Μπενιάτ Ιντσάουστι (Movistar)

- Νταμιάνο Καρούζο (BMC)

- Στίβεν Κράισβαϊκ (LottoNL Jumbo)

- Ντάρβιν Αταπούμα (BMC)

3. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ GIRO D’ITALIA 2014

Giro 2015, fight for pink!

Οι τρεις πρώτοι της περσινής γενικής κατάταξης. Από αριστερά, Ουράν (δεύτερος), Κιντάνα (πρώτος) και Άρου (τρίτος)

- Γενική κατάταξη

1. Nairo Quintana (Movistar) 88h 14’ 32”

2. Rigoberto Urán (Omega Pharma Quick Step) +2’58”

3. Fabio Aru (Astana) +4’04”

4. Pierre Rolland (Europcar) +5’46”

5. Domenico Pozzovivo (Ag2r La Mondiale) +6’32”

6. Rafal Majka (Saxo Tinkoff) +7’04”

7. Wilco Kelderman (Belkin) +11’00”

8. Cadel Evans (BMC) +11’51”

9. Ryder Hesjedal (Garmin Sharp) +13’35”

10. Robert Kiserlovski (Trek) +15’49”

- Βαθμολογία πόντων: Nacer Bouhanni (FDJ)

- Βαθμολογία σπριντ ανάβασης: Julian Arredondo (Trek)

- Κατάταξη καλύτερου νέου: Nairo Quintana (Movistar)

- Καλύτερη ομάδα: Ag2r La Mondiale

- Ομαδικοί πόντοι: Omega Pharma Quick Step

4. Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ 2015 ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Giro 2015, fight for pink!

Ο Νάιρο Κιντάνα, περσινός νικητής του Giro d'Italia, δεν θα υπερασπιστεί τον τίτλο του για να προετοιμαστεί καλύτερα για τον Γύρο Γαλλίας

Ο Γύρος της Ιταλίας ξεκινάει στις 9 Μαΐου από το Σαν Λορέντσο αλ Μάρε και θα ολοκληρωθεί την 31η Μαΐου με την καθιερωμένη "παρέλαση" των ποδηλατών στο Μιλάνο. Το προφίλ των 21 ετάπ έχει ως εξής:

- 7 ετάπ ευθείας

- 7 ετάπ μέσης δυσκολίας

- 5 ετάπ βουνών

- 1 ετάπ ατομικής χρονομέτρησης

- 1 ετάπ ομαδικής χρονομέτρησης

Άλλα χαρακτηριστικά του αγώνα:

- 3.486 χιλιόμετρα συνολικά.

- 7 ετάπ με τερματισμό σε ανηφόρα ( 5, 8, 12, 15, 16, 19, 20).

- 2 ημέρες ξεκούρασης για τους αθλητές (18 & 25 Μαΐου).

- 59.4 χλμ ατομικής χρονομέτρησης.

- 17.6 χλμ ομαδικής χρονομέτρησης.

- 39 συνολικά σπριντ ανάβασης 4ης, 3ης, 2ης και 1ης κατηγορίας.

- Αναλυτικά, 10 ανηφόρες πρώτης κατηγορίας, 8 ανηφόρες δεύτερης κατηγορίας, 13 ανηφόρες τρίτης κατηγορίας και 8 ανηφόρες τέταρτης κατηγορίας.

- Μπόνους δευτερόλεπτα θα υπάρχουν: α) στον τερματισμό των ετάπ (10”, 6” & 4” για τους 3 πρώτους), εκτός από τα δυο ετάπ ομαδικής και ατομικής χρονομέτρησης και β) στα ενδιάμεσα σπριντ ευθείας (3”, 2” & 1” για τους 3 πρώτους).

5. 2015 GIRO D’ITALIA – ΤΑ 21 ΕΤΑΠ

Giro 2015, fight for pink!

01. (09/5) San Lorenzo al Mare - Sanremo, 17.6 km (ομαδική χρονομέτρηση)

02. (10/5) Albenga - Genoa, 177 km (ευθεία)

03. (11/5) Rapallo - Sestri Levante, 136 km (μέσης δυσκολίας)

04. (12/5) Chiavari - La Spezia, 150 km (μέσης δυσκολίας)

05. (13/5) La Spezia - Abetone, 152 km (μέσης δυσκολίας)

06. (14/5) Montecatini Terme - Castiglione della Pescaia, 183 km (ευθεία)

07. (15/5) Grosseto - Fiuggi, 264 km (ευθεία)

08. (16/5) Fiuggi - Campitello Matese, 186 km (ετάπ βουνών)

09. (17/5) Benevento - San Giorgio del Sannio, 215 km (μέσης δυσκολίας)

- Δευτέρα 18 Μαΐου - πρώτη ημέρα ξεκούρασης

10. (19/5) Civitanove Marche - Forli, 200 km (ευθεία)

11. (20/5) Forli - Imola, 153 km (μέσης δυσκολίας)

12. (21/5) Imola - Vicenza (Monte Berico), 190 km (μέσης δυσκολίας)

13. (22/5) Montecchio Maggiore - Jesolo, 147 km (ευθεία)

14. (23/5) Treviso - Valdobbiadene, 59.4 km (ατομική χρονομέτρηση)

15. (24/5) Marostica - Madonna di Campiglio, 165 km (ετάπ βουνών)

- Δευτέρα 25 Μαΐου - δεύτερη ημέρα ξεκούρασης

16. (26/5) Pinzolo - Aprica, 174 km (ετάπ βουνών)

17. (27/5) Tirano - Lugano, 134 km (ευθεία)

18. (28/5) Melide - Verbania, 170 km (μέσης δυσκολίας)

19. (295) Gravellona Toce - Cervinia, 236 km (ετάπ βουνών)

20. (30/5) Saint Vincent - Sestriere, 199 km (ετάπ βουνών)

21. (31/5) Torino - Milano, 178 km (ευθεία)

6. ΟΙ 22 ΟΜΑΔΕΣ

Giro 2015, fight for pink!

Η οργανωτική επιτροπή του Γύρου της Ιταλίας έχει προσκαλέσει 22 ομάδες για να συμμετάσχουν στον φετινό αγώνα. Θα είναι παρούσες και οι 17 επαγγελματικές ομάδες της UCI Pro Tour, ενώ την 22άδα συμπληρώνουν 5 Professional Continental Teams (Androni Giocattoli, Bardiani CSF, CCC Sprandi Polkowice, Southeast και Nippo Vini Fantini). Η κάθε ομάδα αποτελείται από 9 αθλητές, άρα στην εκκίνηση του αγώνα θα βρεθούν 198 ποδηλάτες. Τη μερίδα του λέοντος στις συμμετοχές έχουν η Ιταλία (5 ομάδες) και οι ΗΠΑ (3 ομάδες). Ακολουθούν η Ρωσία, η Γαλλία και το Βέλγιο με 2 και τέλος η Ολλανδία, το Καζακστάν, η Γερμανία, η Αυστραλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ισπανία, η Ελβετία και η Πολωνία με μονή εκπροσώπηση. Αναλυτικά οι 22 ομάδες (με αστερίσκο οι Professional Continental):

1. Ag2r La Mondiale (Γαλλία)

2. Androni Giocattoli (Ιταλία) *

3. Astana (Καζακστάν)

4. Bardiani CSF (Ιταλία) *

5. BMC Racing Team (ΗΠΑ)

6. Cannondale Garmin (ΗΠΑ)

7. CCC Sprandi Polkowice (Πολωνία) *

8. Etixx Quickstep (Βέλγιο)

9. FDJ (Γαλλία)

10. ΙΑΜ (Ελβετία)

11. Giant Alpecin (Γερμανία)

12. Katusha (Ρωσία)

13. Lampre Merida (Ιταλία)

14. Lotto Soudal (Βέλγιο)

15. LottoNL Jumbo (Ολλανδία)

16. Movistar Team (Ισπανία)

17. Southeast (Ιταλία) *

18. Nippo Vini Fantini (Ιταλία) *

19. Orica GreenEDGE (Αυστραλία)

20. Sky (Μεγάλη Βρετανία)

21. Tinkoff Saxo (Ρωσία)

22. Trek (ΗΠΑ)

7. ΟΙ ΦΑΝΕΛΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ

Giro 2015, fight for pink!

α) Γενική κατάταξη – η ροζ φανέλα

Στο τέλος του πρώτου ετάπ βγαίνει η πρώτη γενική κατάταξη. Από κει και μετά προστίθεται σε κάθε αθλητή ο χρόνος του ετάπ κάθε ημέρας και βγαίνει η ανάλογη προσωρινή γενική κατάταξη. Ο αθλητής που βρίσκεται στην πρώτη θέση, φοράει στη διάρκεια του αγώνα τη ροζ φανέλα για να μπορούν να τον ξεχωρίζουν οι υπόλοιποι, αλλά και οι θεατές. Την τελευταία μέρα του Γύρου, ο ποδηλάτης που θα έχει τον μικρότερο συνολικό χρόνο στα 21 ετάπ, είναι ο μεγάλος νικητής.

β) Βαθμολογία αναβάσεων – η μπλε φανέλα

Για να βγει ο "βασιλιάς των βουνών" υπολογίζονται οι πόντοι που δίνονται στους ποδηλάτες μόλις περάσουν την κορυφή ενός βουνού, το λεγόμενο σπριντ ανάβασης. Οι πόντοι ποικίλλουν ανάλογα με τη δυσκολία της ανηφόρας. Στον φετινό γύρο της Ιταλίας τα βουνά χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες. Αρχίζοντας από τα πιο εύκολα και αυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας, έχουμε τα βουνά της τέταρτης κατηγορίας, αυτά της τρίτης, της δεύτερης και της πρώτης. Και εδώ, όποιος στο τέλος του Giro έχει τους περισσότερους πόντους, κερδίζει και αναδεικνύεται ως ο κορυφαίος αναβάτης της διοργάνωσης.

γ) Βαθμολογία πόντων – η κόκκινη φανέλα

Αυτή η βαθμολογία έχει να κάνει με τους πόντους που κερδίζουν κυρίως οι σπρίντερ. Πρόκειται για τους πόντους που παίρνουν οι αθλητές είτε στα ενδιάμεσα σπριντ ευθείας, είτε στον τερματισμό κάθε ετάπ. Όποιος αθλητής έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους στο τέλος του Γύρου, κερδίζει τον τίτλο του πιο σταθερού αθλητή.

δ) Κατάταξη καλύτερου νέου αθλητή – η λευκή φανέλα

Πρόκειται για την γενική κατάταξη που λαμβάνει υπόψη της τους χρόνους μόνο από όσους ποδηλάτες είναι κάτω των 25 ετών την 1η Ιανουαρίου της χρονιάς που διεξάγεται ο Γύρος. Ο νικητής εδώ φοράει άσπρη φανέλα.

Την τηλεοπτική κάλυψη του 98ου Giro d’Italia έχει αναλάβει για μια ακόμη χρονιά το κανάλι του Eurosport (NOVA & ΟΤΕ SPORTS), το οποίο με καθημερινές συνδέσεις θα σας προσφέρει σε ζωντανή μετάδοση τις προσπάθειες των 198 ποδηλατών στους δρόμους της Ιταλίας.

Βίντεο: Giro d'Italia 2015 - Official promo

Βίντεο: Giro d'Italia 2015 - Η διαδρομή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ