Παναθηναϊκός: Σε οριακή κατάσταση ο Πασκουάλ

Ο Παντελής Βλαχόπουλος γράφει για την αποκρουστική εικόνα που παρουσιάζει ο Παναθηναϊκός στη φετινή Ευρωλίγκα, τις άμεσες αλλαγές και τον Πασκουάλ που δεν μπορεί να εμπνεύσει παίκτες, οπαδούς και διοίκηση.

Η μεγάλη εικόνα είναι ότι ο Παναθηναϊκός είναι παρατεταμένα άρρωστος. Και το πρόβλημα λόγω εποχής και συνθηκών είναι πολύ δύσκολο να διορθωθεί. Προπονητής ευάλωτος, παίκτες χωρίς κίνητρο, πρόεδρος προβληματισμένος και οπαδοί απογοητευμένοι. Είναι ένα πλαίσιο αδιεξόδου για το "τριφύλλι", από το οποίο μόνο ένα ισχυρό σοκ μπορεί να αντιστρέψει την κατάσταση. Αλλά στην παρούσα φάση δεν μπορούν να γίνουν πολλά, προκειμένου οι "πράσινοι" να γυρίσουν τον διακόπτη. Οι αλλαγές έπρεπε να ήδη είχαν γίνει.

Στις τελευταίες αγωνιστικές ο Παναθηναϊκός μαζί με την Νταρουσάφακα είναι οι χειρότερες ομάδες της Euroleague. Οι πρωταθλητές Ελλάδας δεν βγάζουν καμία αντίδραση και μοιάζουν να έχουν παραδοθεί στην μπασκετική μοίρα τους. Ποια είναι αυτή; Να παρουσιάζουν σε κάθε αγωνιστική κάκιστη εικόνα σε Ελλάδα και Ευρώπη. Επιπλέον, παρουσιάζεται ως επιτυχία η ομάδα να προκριθεί ως 8η στην επόμενη φάση της Euroleague. Το πλάνο του καλοκαιριού απέτυχε παταγωδώς και η συνθήκη που παρουσιάζεται αυτή τη στιγμή στο παρκέ, δεν μπορεί να βρει σημάδια αισιοδοξίας.

Άκουσα παίκτες να λένε μετά το ματς με τη Ρεάλ Μαδρίτης, ότι ο αγώνας με την Αρμάνι στο ΟΑΚΑ, είναι τελικός για τον Παναθηναϊκό. Ακόμη και αυτό δείχνει ότι οι στόχοι και η προοπτική έχουν αλλάξει. Όταν θεωρείς τελικό μία αναμέτρηση στο άλλοτε "απόρθητο Ολυμπιακό Στάδιο", με μία ομάδα που έχει τουλάχιστον τους ίδιους στόχους με τους δικούς σου και μάλιστα πριν τελειώσει ο πρώτος γύρος, ε τότε το "τριφύλλι" δεν θυμίζει τίποτα από παλιά ένδοξα χρόνια.

Ο ΔΥΣΚΟΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΚΟΥΑΛ

Στις 20 Νοεμβρίου είχαμε γράψει στο Sport24.gr για τις τρεις φορές που ο Πασκουάλ έγινε ευάλωτος. Ακολούθησαν κι άλλες από τότε. Και κυρίως η σχέση του με τον Νίκο Παππά. Ο Ισπανός τεχνικός, όσο κοινότυπο και αν ακούγεται, έχει χάσει την εμπιστοσύνη των παικτών του. Σίγουρα έχει χάσει την εμπιστοσύνη της διοίκησης, καθώς ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος είχε μιλήσει ανοιχτά για τις επιλογές του, μετά το νικηφόρο παιχνίδι με τον Ολυμπιακό. Είναι εξαιρετικά δύσκολο οι δύο πλευρές να συνεχίσουν τη συνεργασία τους μετά το καλοκαίρι, όταν και τελειώνει το τριετές συμβόλαιο του Πασκουάλ. Είναι μία σχέση που βρίσκεται σε οριακά επίπεδα, καθώς η βελτίωση του Παναθηναϊκού όλο αυτά τα χρόνια είναι ελάχιστη, παρά τα δύο διαδοχικά πρωταθλήματα Ελλάδας κόντρα στον "αιώνιο" αντίπαλο.

ΜΑΙΚ ΤΖΕΙΜΣ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΠΕΡΥΣΙ

Η βασική διαφορά σε σχέση με την περυσινή ομάδα, είναι έλλειψη ποιότητας. Αποχώρησαν τρεις σπουδαίοι παίκτες (Τζέιμς, Σίνγκλετον, Ρίβερς) και επί της ουσίας δεν αντικαταστάθηκαν. Αλλά ο παίκτης που κάνει τη διαφορά και ανεβάζει το επίπεδο σε όποια ομάδα και αν αγωνιστεί στην Ευρώπη, είναι ο Μάικ Τζέιμς. Το έχουμε γράψει ξανά. Ο Αμερικανός έχει τα τρία βασικά χαρακτηριστικά: να περνάει στα ίσα τον αντίπαλό του, να είναι το ίδιο καλός στο σουτ μετά από ντρίμπλα και να πιέζει τη μπάλα. Κανείς από την περιφερειακή γραμμή του Παναθηναϊκού δεν έχει αυτά τα τρία βασικά στοιχεία. Ο Τζέιμς ήταν ένας leader, είχε το απρόβλεπτο και πλέον είναι πιο ώριμος από ποτέ στην Ευρωλίγκα.

Ο Πασκουάλ, λοιπόν, προτίμησε στη θέση του να αποκτήσει τον 35χρονο, Κιθ Λάνγφορντ, να κρατήσει χωρίς τη θέλησή του τον Νίκο Πάππά και να πειραματίζεται στη θέση "2" με ένα επιρρεπή παίκτη στους τραυματισμούς (Ματ Λοτζέσκι). Όσον αφορά στους ψηλούς, όσο κουραστικοί κι αν γινόμαστε, δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε την old school φιλοσοφία του 46χρονου coach. Δύο "δεινόσαυροι" (Παπαγιάννης-Βουγιούκας) και δύο αθλητές που λόγω ηλικίας και τραυματισμών δεν μπορούν να παίξουν όπως παλιά (Λάσμε-Γκιστ). Ο Τόμας που αποκτήθηκε να παίζει στο "4", αγωνίζεται καλύτερα ως "3" και να σουτάρει από το τρίποντο, με αποτέλεσμα ο Μήτογλου να είναι το μοναδικό καθαρό "τεσσάρι" που έχει στο ρόστερ του ο Παναθηναϊκός.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΡΜΑΝΙ

Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος είχε αποφασίσει οι όποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν για τον Παναθηναϊκό, να ληφθούν μετά το "αιώνιο" ντέρμπι με τον Ολυμπιακό  στις 4 Ιανουαρίου. Το πλάνο, όμως, άλλαξε. Το ματς το βράδυ της Παρασκευής κόντρα στην ιταλική ομάδα είναι οριακό για παίκτες και προπονητές. Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι ο ιδιοκτήτης του Παναθηναϊκού θα πραγματοποιήσει μία μεταγραφή και ότι στο στόχαστρο βρίσκονται οι Γκιστ και Λάσμε. Ωστόσο οι "πράσινοι" για να γυρίσουν την κατάσταση, πρέπει να βρουν λύσεις εκ των έσω και να κάνουν δύο και μάλιστα καλές μεταγραφές και όχι μία. Έναν κοντό που θα δώσει ποιότητα στην επίθεση με σταθερό σουτ και συνέπεια στην άμυνα και ένα ψηλό που θα μπορεί να υπηρετεί με ακρίβεια το pick and roll του Καλάθη και να "θωρακίζει" το καλάθι.

Πόσο δύσκολο είναι να βρεθούν αυτοί οι δύο παίκτες τέτοια εποχή και μάλιστα σε προσιτή τιμή; Αρκετά δύσκολο έως ακατόρθωτο. Εκτός αν ο ιδιοκτήτης της ΚΑΕ εξοικονομήσει από κάπου άλλου χρήματα και κάνει τη μεγάλη κίνηση. Είναι, όμως, θεωρητική συζήτηση που ακόμη και έτσι δεν φέρνει σίγουρα αποτελέσματα.

* Ο Παναθηναϊκός δεν έχει βγει επίσημα στις αγορές για να αποκτήσει Αμερικανό. Σε αντίθεση με τον Ολυμπιακό, με τον οποίο οι μάνατζερ έχουν ανοιχτή γραμμή με τον Μπλατ.

** Ο Πασκουάλ είναι δύσκολο να παραιτηθεί ακόμη και αν χάσει από την ΑΕΚ την Κυριακή. Θέλει να εξαντλήσει το συμβόλαιό του, ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα.

*** Το μπάτζετ παίζει ρόλο. Αλλά η φιλοδοξία και το κίνητρο δεν αγοράζεται και δεν πληρώνεται.

 
SHARE

Γεννήθηκε στην Αθήνα και κατάγεται από δύο ιστορικές περιοχές (Μεσολόγγι-Σαλαμίνα). Πιτσιρικάς, στον τοίχο του δωματίου του είχε κρεμασμένη μία τεράστια αφίσα του Magic Johnson και συνήθιζε να κυκλοφορεί με μία κόκκινη-μαύρη εμφάνιση τερματοφύλακα, απόρροια της παιδικής λατρείας του για τον Νίκο Σαργκάνη. Μονίμως στις αλάνες και στα γήπεδα, με μια μπάλα στα πόδια ή στα χέρια, για γυμναστής πήγαινε, τον κέρδισε όμως η «ομορφιά» της δημοσιογραφίας. Άρχισε να «μπουσουλά» στον SKAI το 1997 (ραδιόφωνο και τηλεόραση), συνέχισε στον ALPHA και μετακόμισε το 2004 στην ΕΡΤ για να παρουσιάζει εκπομπές ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Διετέλεσε αρχισυντάκτης των κεντρικών δελτίων ειδήσεων της δημόσιας τηλεόρασης και συμμετείχε στις αποστολές των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας και του Πεκίνου. Από το 2010 και για έξι χρόνια κράτησε το «τιμόνι» πρώτα της αρχισυνταξίας και κατόπιν της διεύθυνσης στο Contra.gr. Από τον Νοέμβριο του 2017 είναι διευθυντής του Sport24.gr.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα και κατάγεται από δύο ιστορικές περιοχές (Μεσολόγγι-Σαλαμίνα). Πιτσιρικάς, στον τοίχο του δωματίου του είχε κρεμασμένη μία τεράστια αφίσα του Magic Johnson και συνήθιζε να κυκλοφορεί με μία κόκκινη-μαύρη εμφάνιση τερματοφύλακα, απόρροια της παιδικής λατρείας του για τον Νίκο Σαργκάνη. Μονίμως στις αλάνες και στα γήπεδα, με μια μπάλα στα πόδια ή στα χέρια, για γυμναστής πήγαινε, τον κέρδισε όμως η «ομορφιά» της δημοσιογραφίας. Άρχισε να «μπουσουλά» στον SKAI το 1997 (ραδιόφωνο και τηλεόραση), συνέχισε στον ALPHA και μετακόμισε το 2004 στην ΕΡΤ για να παρουσιάζει εκπομπές ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Διετέλεσε αρχισυντάκτης των κεντρικών δελτίων ειδήσεων της δημόσιας τηλεόρασης και συμμετείχε στις αποστολές των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας και του Πεκίνου. Από το 2010 και για έξι χρόνια κράτησε το «τιμόνι» πρώτα της αρχισυνταξίας και κατόπιν της διεύθυνσης στο Contra.gr. Από τον Νοέμβριο του 2017 είναι διευθυντής του Sport24.gr.

HIGHLIGHTS