LONGREADS

Le Tour de France!

Le Tour de France!

Ο Θανάσης Κρεκούκιας σας ξεναγεί στον 101ο Ποδηλατικό Γύρο της Γαλλίας. Η διαδρομή, τα φαβορί, τα ετάπ, οι ομάδες, οι φανέλες, οι αριθμοί. Εκκίνηση σήμερα στο Λιντς της Μεγάλης Βρετανίας (pics & videos)

Το Sport24.gr σας παρουσιάζει τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του 101ου Tour de France, αγωνιστικά και μη, στη διαδρομή προς το Παρίσι.

Εκκίνηση σήμερα στο Λιντς της Μεγάλης Βρετανίας και τερματισμός στις 27 Ιουλίου με μεγάλο έπαθλο την κίτρινη φανέλα του νικητή.

Αρχίζει σήμερα ο 101ος ποδηλατικός Γύρος της Γαλλίας, ο σημαντικότερος αγώνας της επαγγελματικής ποδηλασίας δρόμου, αλλά και το μεγαλύτερο ετήσιο αθλητικό γεγονός στον κόσμο. Στις 23 ημέρες της διάρκειάς του, εκατομμύρια φίλοι του αθλήματος θα βρεθούν σε όλα τα σημεία της διαδρομής για να χειροκροτήσουν από κοντά τους κορυφαίους ποδηλάτες του κόσμου, ενώ τρεισήμισι δισεκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο θα παρακολουθήσουν από τις οθόνες τους τα 21 ετάπ που θα αναδείξουν τον μεγάλο νικητή στα Ηλύσια Πεδία της γαλλικής πρωτεύουσας.

Τα μεγαλύτερα ονόματα του πελοτόν θα βρεθούν στη γραμμή της εκκίνησης, στο Λιντς της Μεγάλης Βρετανίας, για να διεκδικήσουν την κίτρινη φανέλα: Ο περσινός νικητής Κρις Φρουμ, ο Αλμπέρτο Κονταδόρ, ο Βιντσέντζο Νίμπαλι, ο Αλεχάνδρο Βαλβέρδε και ο Χοακίν Ροντρίγκεθ ανάμεσα σε άλλους. Μοναδικοί απόντες, οι τρομεροί Κολομβιανοί που εντυπωσίασαν στον φετινό Γύρο Ιταλίας, Κιντάνα και Ουράν, αλλά και ο νικητής του 2012, Μπράντλεϊ Γουίγκινς, που δεν μπόρεσε να βρει θέση στην ομάδα της Sky.

Η διαδρομή είναι διαφορετική σε σχέση με την περσινή. Καταρχήν υπάρχει μόνο ένα (ατομικό) χρονόμετρο και τα 54 χιλιόμετρα είναι τα λιγότερα σε μια διοργάνωση από τη δεκαετία του '50, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το φετινό Tour είναι "φτιαγμένο" για τους ανηφορίστες. Ο αγώνας ξεκινάει για δεύτερη φορά στην ιστορία του από τη Μεγάλη Βρετανία, περνάει από τα λιθόστρωτα του Παρί-Ρουμπέ, φτάνει στα Βόσγια όρη ανεβαίνοντας πολλές από τις κορυφές τους, περνάει μόνο ένα διήμερο στις Άλπεις και στη συνέχεια καταλήγει στα Πυρηναία, πριν πάρει τον δρόμο της επιστροφής για το Παρίσι, ακολουθώντας μια διαδρομή σύμφωνα με τη φορά του ρολογιού.

1. Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Α) Η πρώτη εβδομάδα

Ο φετινός Γύρος της Γαλλίας ξεκινάει για δεύτερη φορά από την Μεγάλη Βρετανία (η πρώτη το 2007). Η εκκίνηση δίνεται στο διαμέρισμα του Γιόρκσαϊρ και το Λιντς, στην κέντρο-βόρεια Αγγλία, με ένα ετάπ ευθείας, στο οποίο θα δούμε μια μεγάλη μάχη ανάμεσα στους σπρίντερ για το ποιος θα πάρει τη νίκη και μαζί την πρώτη κίτρινη φανέλα του αγώνα. Το δεύτερο ετάπ, από το Γιόρκ στο Σέφιλντ, θυμίζει κλασική της άνοιξης, με 9 σπριντ ανάβασης, όπου πιθανότατα να υπάρξει αλλαγή στην κορυφή της γενικής. Η επίσκεψη στη Βρετανία θα ολοκληρωθεί με το τρίτο ετάπ, και αυτό ευθείας, που θα ξεκινήσει από το πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και θα ολοκληρωθεί λογικά με μαζικό σπριντ στο Λονδίνο και το The Mall, την λεωφόρο μπροστά από το παλάτι του Μπάκιγχαμ.

Το τέταρτο ετάπ (ευθείας, με μερικούς λόφους) θα κινηθεί σε γαλλικό έδαφος, αλλά θα τερματίσει στο Βέλγιο, με μάλλον ένα ακόμα μαζικό σπριντ. Την επόμενη μέρα οι αθλητές θα αντιμετωπίσουν την πρώτη μεγάλη δυσκολία με τα 9 τμήματα λιθόστρωτου συνολικού μήκους 15.4 χιλιομέτρων, στην διαδρομή του Παρί Ρουμπέ, αλλά ανάποδα, με τερματισμό στο Άρενμπεργκ. Στο έκτο ετάπ με τερματισμό στη Ρεμς, το πελοτόν θα έχει ένα ακόμα ετάπ ευθείας σε μια τελείως εκτεθειμένη διαδρομή, όπου όλοι θα πρέπει να προσέξουν τον τυχόν πλάγιο άνεμο. Την επόμενη μέρα, με κατεύθυνση προς το Νανσί, οι ποδηλάτες θα έχουν ξανά το νου τους στον άνεμο, ενώ στα τελευταία χιλιόμετρα υπάρχουν δυο μικρές ανηφόρες που ίσως "σπάσουν" το μαζικό σπριντ.

Στο 8ο ετάπ θα έχουμε τον πρώτο από τους 6 συνολικά τερματισμούς σε ανηφόρα. Στα τελευταία 25 χιλιόμετρα είναι συγκεντρωμένες 3 αναβάσεις με πιο δύσκολη την ανηφόρα τερματισμού, Ζεραρμέρ λα Μοζλέν (1800 μέτρα στο 10.3%, με σημεία που φτάνουν μέχρι το 13%). Αμέσως μετά, στο 9ο ετάπ, το πελοτόν θα μπει για τα καλά στα Βόσγια όρη, με 6 σπριντ ανάβασης σκορπισμένα στη διαδρομή. Η τελευταία κορυφή βρίσκεται 40 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό στη Μιλούζ και δεν είναι καθόλου απίθανο να δούμε το γκρουπ των αποσπασμένων να φτάνει πρώτο στον τερματισμό. Και η πρώτη εβδομάδα θα ολοκληρωθεί με το 10ο ετάπ και τον πρώτο δύσκολο τερματισμό στην ανηφόρα του Λα Πλανς ντε Μπελ Φιγ (6 χιλιόμετρα στο 8.5%, με τα τελευταία 300 μέτρα στο 20%), αφού θα έχουν προηγηθεί άλλες 6 ανηφόρες. Εδώ αναμένεται και το πρώτο σοβαρό ξεσκαρτάρισμα στη γενική, ενώ θα πάρουμε και μια πρώτη ιδέα για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα φαβορί και οι ομάδες τους.

Β) Η δεύτερη εβδομάδα

Μετά την πρώτη μέρα ξεκούρασης, το πελοτόν θα αφήσει πίσω του τα Βόσγια όρη και θα κινηθεί στην οροσειρά Γιούρα. Το 11ο ετάπ, με τερματισμό στο Οϊονάξ, έχει μερικές εύκολες ανηφόρες στα τελευταία χιλιόμετρα, αλλά δεν αποκλείεται να δούμε ένα μαζικό σπριντ. Παρόμοιο είναι και το 12ο ετάπ, με τερματισμό στο Σεντ Ετιέν, όπου προβλέπεται μια ακόμα μάχη ανάμεσα στο γκρουπ των αποσπασμένων και τις ομάδες των σπρίντερ. Την επόμενη μέρα ακολουθεί ο τρίτος τερματισμός σε ανηφόρα στο πρώτο από τα δυο αλπικά ετάπ. Θα προηγηθεί το πρώτης κατηγορίας Κολ ντε Παλακί (14 χιλιόμετρα στο 6%, αλλά με 5 χιλιόμετρα πάνω από το 10%) και στη συνέχεια οι ποδηλάτες θα ανέβουν το εκτός κατηγορίας Σαμρούς (18 χιλιόμετρα στο 7.3%).

Le Tour de France!

Στο 14ο ετάπ έχουμε τον τέταρτο τερματισμό σε ανηφόρα, σε ένα από τα δυο βασιλικά ετάπ της φετινής διοργάνωσης. Το πελοτόν θα ανέβει αρχικά το πρώτης κατηγορίας Λοταρέ (34 χιλιόμετρα στο 3.9%), στη συνέχεια το εκτός κατηγορίας Ιζοάρ (19 χιλιόμετρα στο 6%), που με τα 2360 μέτρα είναι η υψηλότερη κορυφή του 2014 (σουβενίρ Ανρί Ντεγκράνζ) και στο τέλος το πρώτης κατηγορίας Ριζούλ (12.6 χιλιόμετρα στο 6.9%). Πρόκειται για ένα ετάπ με ελάχιστα χιλιόμετρα ευθείας, στο τέλος του οποίου θα έχουμε πλέον μια ξεκάθαρη εικόνα στην κορυφή της γενικής και στην πρώτη δεκάδα. Στο 15ο ετάπ με τερματισμό στη Νιμ, οι σπρίντερ θα αναλάβουν και πάλι δράση, ενώ αμέσως μετά θα έχουμε τη δεύτερη ημέρα ξεκούρασης.

Γ) Η τρίτη εβδομάδα

Το 16ο ετάπ θα οδηγήσει τους αθλητές στα Πυρηναία. Τα πρώτα 140 χιλιόμετρα είναι ευθεία, αλλά τα επόμενα 100 έχουν 3 σπριντ ανάβασης, με το τρίτο από αυτά να είναι το εκτός κατηγορίας Πορ ντε Μπαλές (11.7 χιλιόμετρα με 7.7%). Η κορυφή του βρίσκεται 21 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό στο Μπανιέρ ντε Λουσόν, όλα κατηφορικά, εκτός από το τελευταίο. Ακολουθεί το 17ο ετάπ, μόλις 124 χιλιομέτρων, αλλά με 3 σπριντ ανάβασης πρώτης κατηγορίας (Πορτιγιόν, Περεσούρντ, Βαλ Λουρόν Αζέτ) και ανηφόρα τερματισμού το εκτός κατηγορίας Πλα ντ' Αντέ (10.2 χιλιόμετρα στο 8.2%). Χωρίς να προλάβουν να πάρουν ανάσα, οι ποδηλάτες θα συνεχίσουν με το 18ο ετάπ (το δεύτερο βασιλικό της διοργάνωσης) και τον έκτο και τελευταίο τερματισμό σε ανηφόρα.

Και αυτό μικρό σε χιλιόμετρα, μόλις 145, αλλά με δυο πραγματικούς κολοσσούς στη διαδρομή του. Πρώτα το Τουρμαλέ (17 χιλιόμετρα στο 7.3%) και αμέσως μετά το Οτακάμ (13.6 χιλιόμετρα στο 7.8%), στην κορυφή του οποίου θα τερματίσει το ετάπ και θα ολοκληρωθούν οι μάχες στα βουνά. Θα ακολουθήσει ένα ετάπ ευθείας με τερματισμό στο Μπερζεράκ και θα φτάσουμε στην προτελευταία μέρα του Γύρου με το μοναδικό ατομικό χρονόμετρο της φετινής διοργάνωσης. Στα 54 χιλιόμετρα από το Μπερζεράκ στο Περιγκιέ, θα ξεκαθαρίσουν τα πάντα. Μετά την ολοκλήρωση μιας διαδρομής που ταιριάζει στα χαρακτηριστικά των δυνατών αθλητών, θα ξέρουμε τον μεγάλο νικητή της κίτρινης φανέλας, αυτούς που θα τον πλαισιώσουν στο βάθρο και την πρώτη δεκάδα. Τέλος, την επόμενη ημέρα, Κυριακή 27 Ιουλίου, θα έχουμε την καθιερωμένη «παρέλαση» των αθλητών στο Παρίσι και τις απονομές στο βάθρο των Ηλυσίων Πεδίων.

2. ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΤΡΙΝΗ ΦΑΝΕΛΑ

Le Tour de France!

Κρις Φρουμ, Βιντσέντσο Νίμπαλι και Αλμπέρτο Κονταδόρ, τα τρία μεγάλα φαβορί του φετινού Γύρου Γαλλίας.

Chris Froome (Sky): Ο Βρετανός της Sky είναι το μεγάλο φαβορί και στη φετινή διοργάνωση. Πέρυσι κέρδισε τον 100ο Γύρο Γαλλίας με εμφατικό τρόπο, αφού διέλυσε τους πάντες και τα πάντα τόσο στα χρονόμετρα όσο και στα βουνά. Είχε δυο-τρεις δύσκολες στιγμές στην τελευταία εβδομάδα, αλλά στην ουσία δεν κινδύνεψε ποτέ να χάσει την κίτρινη φανέλα. Φέτος έχει κάνει μια κάπως περίεργη χρονιά, αφού ξεκίνησε κερδίζοντας τον Γύρο του Ομάν, όμως στη συνέχεια ταλαιπωρήθηκε με την πλάτη του και έκανε μέτριες εμφανίσεις μέχρι τον Γύρο της Ρομανδίας, όπου έδειξε να συνέρχεται κερδίζοντας τη γενική. Ξεκίνησε εκπληκτικά το Dauphiné, παίρνοντας τα δυο πρώτα ετάπ, όμως μετά είχε μια πτώση, η οποία τον άφησε εκτός διεκδίκησης της νίκης.

Στα υπέρ του το πολύ καλό ατομικό χρονόμετρο και η φοβερή δύναμή του στα βουνά. Ερωτηματικό είναι η μέχρι πέρυσι πανίσχυρη Sky, η οποία φέτος έδειξε σημάδια αδυναμίας σε όλη τη διάρκεια της σεζόν. Σημαντική είναι η προσθήκη του Νιέβε, αλλά θα πρέπει να δούμε αν ο "υπαρχηγός" Ρίτσι Πορτ θα αποδώσει τα αναμενόμενα. Στα κατά του, η πτώση στο Dauphiné και το κατά πόσο θα τον επηρεάσει, το γεγονός ότι έχει πρόβλημα όταν πρέπει να αλλάξει τις τακτικές της ομάδας του και φυσικά το γεγονός ότι φέτος θα έχει να αντιμετωπίσει τον αναγεννημένο Κονταδόρ, τον πάντα επικίνδυνο και υπολογίσιμο Νίμπαλι, αλλά και τις επιθέσεις πολλών νέων φιλόδοξων αθλητών, όπως φάνηκε στο Dauphiné.

Alberto Contador (Tinkoff Saxo): Ο «Πιστολέρο», ο κορυφαίος αθλητής στον κόσμο σε ότι αφορά τους μεγάλους Γύρους τα τελευταία χρόνια, δεν θυμίζει σε τίποτα τον περσινό ποδηλάτη που ήθελε αλλά δεν μπορούσε. Φέτος έχει κάνει μια εκπληκτική σεζόν με μεγάλες νίκες και εμφανίσεις. Κέρδισε το Tirreno-Adriatico και τον Γύρο της Χώρας των Βάσκων, ενώ ήρθε δεύτερος στο Αλγκάρβε, στην Καταλονία και το Dauphiné, εκεί όπου στα δυο τελευταία ετάπ διέλυσε τελείως τον Φρουμ. Ο Κονταδόρ θυμίζει φέτος τον παλιό καλό εαυτό του από τις χρονιές που κέρδισε τον Γύρο Γαλλίας, ενώ γνωρίζοντας πλέον ότι μπορεί, είναι σίγουρο ότι θα επιτεθεί σε όλα τα τερέν με ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα.

Στα υπέρ του η τεράστια εμπειρία του (έχει κερδίσει 5 μεγάλους Γύρους), η επιθετική του συμπεριφορά στις ανηφόρες, στις κατηφόρες και στα ετάπ μέσης δυσκολίας, η βελτίωσή του στο χρονόμετρο και το ότι δεν τα παρατάει ποτέ. Στα κατά του το γεγονός ότι θα στερηθεί τον "υπαρχηγό" του, Ρόμαν Κρόιτσινγκερ, λόγω της πρόσφατης υπόθεσης με την UCI και το βιολογικό διαβατήριο του αθλητή. Ο Ράφαλ Μάικα θα είναι ο αντικαταστάτης, αλλά το πρόβλημα στην Tinkoff Saxo θα είναι ότι όλοι οι σημαντικοί βοηθοί του Κονταδόρ (Μάικα, Ρότζερς και Ροτς) έτρεξαν τον Γύρο Ιταλίας και ίσως η κούραση αποδειχτεί καθοριστικός παράγοντας, κυρίως στην τρίτη εβδομάδα του αγώνα.

Vincenzo Nibali (Astana): Ο "καρχαρίας" από πέρυσι είχε πει ότι δεν θα υπερασπιζόταν τον τίτλο του στο Giro, για να προετοιμαστεί αποκλειστικά για το Tour. Ο Νίμπαλι φτάνει στον Γύρο της Γαλλίας με τα περισσότερα ερωτηματικά από τους τρεις μεγάλους διεκδικητές. Από τον περσινό Γύρο Ιταλίας, δεν είχε κάνει ούτε μια νίκη, όμως την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή κατάφερε να πάρει το ιταλικό πρωτάθλημα και μαζί μια σημαντική ένεση ψυχολογίας ενόψει του μεγάλου του φετινού στόχου. Μέχρι στιγμής ήταν 12ος στο Ομάν, 21ος στο Παρίσι-Νίκαια και 5ος στη Ρομανδία. Στο Dauphiné εμφανίστηκε αρκετά καλύτερος, αλλά και πάλι ήταν μια ταχύτητα πίσω από τους Φρουμ και Κονταδόρ.

Στα υπέρ του η σταθερότητά του, η εξυπνάδα του, η ικανότητά του να "διαβάζει" τα ετάπ, η δύναμή του στις ανηφόρες, οι φοβερές του καταβάσεις και η ομάδα του, μάλλον η καλύτερη από τις τρεις των μεγάλων φαβορί, με ονόματα όπως αυτά των Σκαρπόνι, Φούγκλσανγκ, Βέστρα και Κάνγκερτ. Στα κατά του το χρονόμετρο (έχασε αδικαιολόγητα πολύ χρόνο στα λίγα χιλιόμετρα του Dauphiné, κάτι που πρέπει να διορθώσει οπωσδήποτε), αλλά και το ότι έχει εμφανιστεί "βαρύς" σε όλη τη σεζόν. Στο πρωτάθλημα Ιταλίας πάντως έδειξε ότι βρίσκεται σε ιδανική κατάσταση ενόψει Tour.

Alejandro Valverde (Movistar): Ο αθλητής της Movistar θα ηγηθεί της ισπανικής ομάδας στην μάλλον τελευταία του ευκαιρία να ανέβει στο βάθρο του Γύρου της Γαλλίας. Στα 34 χρόνια του και με τον Κιντάνα να προορίζεται για αρχηγός από του χρόνου, ο "Balaverde" θα προσπαθήσει να πετύχει αυτό που στερήθηκε πέρυσι λόγω ενός σκασμένου ελαστικού. Η φετινή του σεζόν είναι πραγματικά φανταστική, αφού έχει κερδίσει τον γύρο της Ανδαλουσίας, τον γύρο της Μούρθια, την Ρόμα Μάξιμα και το Fleche Wallonne, ενώ ήταν δεύτερος στο Liege Bastogne Liege, 4ος στο Amstel Gold Race και 5ος στον Γύρο της Χώρας των Βάσκων.

Πριν λίγες μέρες κέρδισε το χρονόμετρο στο πρωτάθλημα Ισπανίας και ήρθε δεύτερος στο αγώνισμα της αντοχής, χαρίζοντας την πρωτιά στον Γιον Ιθαγκίρε. Στα υπέρ του η σταθερότητα, η εμπειρία, η φιλοδοξία να ανέβει επιτέλους στο βάθρο και μια πολύ καλή ομάδα που θα τον βοηθήσει στα δύσκολα ετάπ. Στα κατά του το χρονόμετρο και εκείνη η καταραμένη "κακή μέρα" που τον "συντροφεύει" σε όλη του την καριέρα. Αν την αποφύγει, θα είναι σίγουρα από τους πρωταγωνιστές.

Ο Γύρος Γαλλίας είναι το μεγαλύτερο ετήσιο αθλητικό γεγονός στον κόσμο. Πέρυσι τον παρακολούθησαν συνολικά 3.5 δισεκατομμύρια τηλεθεατές σε 190 χώρες!

3. ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΦΑΒΟΡΙ

Εκτός από την τετράδα των Φρουμ, Κονταδόρ, Νίμπαλι και Βαλβέρδε, υπάρχουν και άλλοι αθλητές που θα διεκδικήσουν μια θέση στο βάθρο ή ένα καλό πλασάρισμα στην πρώτη δεκάδα της γενικής.

- Ο Άντριου Ταλάνσκι της Garmin Sharp κέρδισε εντυπωσιακά το Dauphiné, έδειξε ότι βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση και φιλοδοξεί να βελτιώσει την 10η θέση που πήρε πέρυσι στο Tour. Αν διατηρήσει την φόρμα του Ιουνίου και τον Ιούλιο, θα καταφέρει τον στόχο του.

- Ο Γιούργκεν βαν ντεν Μπρουκ της Lotto Belisol ήρθε τρίτος στο Dauphiné, αλλά κυρίως έδειξε ότι βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση της τελευταίας τριετίας. Ο μεγάλος του στόχος είναι να ανέβει επιτέλους στο βάθρο του Tour, μετά τις δυο τέταρτες θέσεις του 2012 και του 2010. Αν δεν έχει τις ατυχίες που συνήθως τον συνοδεύουν στους μεγάλους γύρους, θα είναι από τους πρωταγωνιστές.

- Ο Τιτζέι Βαν Γκάρντερεν της BMC είναι ένας ακόμα αθλητής που έχει σαν στόχο το πλασάρισμα στην πρώτη πεντάδα. Ο 25χρονος Αμερικάνος είχε καλές εμφανίσεις μέσα στη σεζόν (2ος στο Ομάν, 3ος στην Καταλονία, 6ος στη Χώρα των Βάσκων), όμως στο Tour θα χρειαστεί πάνω απ' όλα σταθερότητα.

- Ο Μπάουκε Μόλεμα της Belkin θέλει να φτάσει στα περσινά του επίπεδα που του έδωσαν την 6η θέση στη γενική του Tour και τον ανέδειξαν ως μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις του αγώνα. Ο Ολλανδός έχει κάνει και φέτος καλή σεζόν (3ος στην Ελβετία, 4ος στο Fleche Wallonne, 7ος στο Amstel Gold Race) και αναμένεται να βρεθεί και πάλι στις πρώτες θέσεις.

- Ο Ρουί Κόστα της Lampre Merida δεν έχει πλέον στο μυαλό του μόνο νίκες σε ετάπ, αλλά κοιτάζει και την γενική. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που έσπασε την "κατάρα" κερδίζοντας πρόσφατα τον γύρο της Ελβετίας, βρίσκεται σε καλή κατάσταση, είναι αισιόδοξος και έχει κάνει καλή σεζόν (2ος στο Παρίσι-Νίκαια και 3ος στην Ρομανδία).

- Ο Χοακίν Ροντρίγκεθ της Katusha (1ος στην Καταλονία) εγκατέλειψε νωρίς το Giro λόγω πτώσης και τελικά αποφάσισε να τρέξει το Tour ως προετοιμασία για την Vuelta. Ο Purito έχει ξεκαθαρίσει ότι ο στόχος του είναι νίκες σε ετάπ, αλλά αν ο αγώνας του πάει καλά, δύσκολα θα τον παρατήσει.

- Και μια αναφορά στα αδέρφια Σλεκ, Φρανκ και Άντι της Trek, που επιστρέφουν ξανά ως δίδυμο στον Γύρο της Γαλλίας μετά από 3 χρόνια. Ο Φρανκ είναι σε σαφώς καλύτερη κατάσταση, αλλά ο Άντι είναι αθλητής ψυχολογίας και η παρουσία του αδερφού του μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στην απόδοσή του.

4. 2013 – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ TOUR DE FRANCE

Le Tour de France!

Ο Κρις Φρουμ της Sky, περσινός νικητής του Tour de France.

- Γενική κατάταξη

01. Chris Froome (Sky) 83:56:40

02. Nairo Quintana (Movistar) +4:20

03. Joaquin Rodriguez (Katusha) +5:04

04. Alberto Contador (Saxo-Tinkoff) +6:27

05. Roman Kreuziger (Saxo-Tinkoff) +7:27

06. Bauke Mollema (Belkin) +11:42

07. Jakob Fuglsang (Astana) +12:17

08. Alejandro Valverde (Movistar) +15:26

09. Daniel Navarro (Cofidis) +15:52

10. Andrew Talansky (Garmin-Sharp) +17:39

- Βαθμολογία πόντων: Peter Sagan (Cannondale)

- Βαθμολογία σπριντ ανάβασης: Nairo Quintana (Movistar)

- Καλύτερος νέος αθλητής: Nairo Quintana (Movistar)

- Καλύτερη ομάδα: Team Saxo-Tinkoff (251:11:07)

Βίντεο: Highlights από το περσινό Tour de France (2013)

5. ΤΟ TOUR DE FRANCE ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Το Tour de France ξεκινάει στις 5 Ιουλίου από το Λιντς της Μεγάλης Βρετανίας και θα ολοκληρωθεί στις 27 Ιουλίου με την καθιερωμένη «παρέλαση» των ποδηλατών στο Παρίσι. Το προφίλ των 21 ετάπ έχει ως εξής:

- 9 ετάπ ευθείας

- 5 ετάπ μέσης δυσκολίας (με 1 τερματισμό σε ανηφόρα)

- 6 ετάπ βουνών (με 5 τερματισμούς σε ανηφόρα)

- 1 ετάπ ατομικής χρονομέτρησης

Άλλα χαρακτηριστικά του αγώνα:

- 3.664 χιλιόμετρα συνολικά.

- 6 ετάπ με τερματισμό σε ανηφόρα (8, 10, 13, 14, 17 & 18).

- 2 ημέρες ξεκούρασης για τους αθλητές (15 & 21 Ιουλίου).

- 54 χλμ ατομικής χρονομέτρησης.

- 63 συνολικά σπριντ ανάβασης 4ης, 3ης, 2ης, 1ης κατηγορίας και HC (εκτός κατηγορίας).

- Αναλυτικά, 6 ανηφόρες HC (εκτός κατηγορίας), 11 ανηφόρες 1ης κατηγορίας, 8 ανηφόρες 2ης κατηγορίας, 21 ανηφόρες 3ης κατηγορίας και 17 ανηφόρες 4ης κατηγορίας.

- 25 σπριντ ανάβασης 2ης, 1ης κατηγορίας και HC. Από αυτά, 1 είναι στην Αγγλία, 11 στα Βόσγια όρη, 5 στις Άλπεις και 8 στα Πυρηναία.

- 9 καινούργιες πόλεις σε αφετηρίες και τερματισμούς ετάπ.

- 2 εκατομμύρια ευρώ θα είναι το συνολικό ποσό που θα μοιραστεί στα διάφορα χρηματικά έπαθλα. Ο νικητής του Tour de France θα πάρει τα 450.000 από αυτά.

- Δεν θα υπάρξουν μπόνους δευτερόλεπτα στα ενδιάμεσα σπριντ και στον τερματισμό των ετάπ. Η μοναδική αναφορά θα είναι οι επίσημοι χρόνοι του κάθε αθλητή.

Οι 198 ποδηλάτες θα καλύψουν συνολικά 3.664 χιλιόμετρα σε 4 χώρες (Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Βέλγιο & Ισπανία) και θα ανέβουν 63 ανηφόρες, χωρισμένες σε 5 κατηγορίες, ανάλογα με τη δυσκολία τους.

Η κάλυψη του Tour de France (αριθμοί του 2013)

- 3.5 δισεκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο

- 12 εκατομμύρια θεατές στα 21 ετάπ

- 100 τηλεοπτικά κανάλια μεταδίδουν τον αγώνα σε 190 χώρες

- 60 χώρες μεταδίδουν τον αγώνα ζωντανά

- 260 διαπιστευμένοι cameramen

- 72 διαπιστευμένοι ραδιοφωνικοί σταθμοί

- 70 διαπιστευμένα φωτογραφικά πρακτορεία

- 240 διαπιστευμένοι φωτογράφοι

- 66 διαπιστευμένες ιστοσελίδες

- 2000 διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι από 35 εθνικότητες

- 450 θέσεις εργασίας στην αίθουσα Τύπου

- 585 διαπιστευμένα μέσα (εφημερίδες, περιοδικά, πρακτορεία ειδήσεων και ηλεκτρονικός τύπος)

- 1800 τεχνικοί και οδηγοί

- 30 εκατομμύρια «unique» επισκέπτες στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης (letour.fr)

- 2.2 εκατομμύρια fans & followers στα social media (facebook, twitter, google +)

- 5.500 ώρες μεταδόσεων

Το διαφημιστικό καραβάνι του Tour de France

- 84 χρόνια συμπληρώνει φέτος το διαφημιστικό καραβάνι, το οποίο προηγείται πάντοτε των ποδηλατών στη διαδρομή κάθε ετάπ

- 40% των θεατών του αγώνα προσέρχονται στον αγώνα με προτεραιότητα να δουν το διαφημιστικό καραβάνι

- 15 χλμ καλύπτει το διαφημιστικό καραβάνι

- 170 πολύχρωμα και διακοσμημένα οχήματα

- 600 άτομα συνοδείας

- 36 εταιρείες διαφημίζονται στο καραβάνι

- 18 εκατομμύρια δώρα μοιράζονται στις 23 ημέρες του αγώνα

- 45 λεπτά διαρκεί το πέρασμα του καραβανιού

- 12 μέλη της Προεδρικής Φρουράς συνοδεύουν το καραβάνι

- 3 ασθενοφόρα ακολουθούν το καραβάνι για παν ενδεχόμενο

- Από 300.000 έως 600.000 ευρώ επενδύει στο καραβάνι καθεμία από τις 36 διαφημιζόμενες εταιρείες

6. 2014 TOUR DE FRANCE – ΤΑ 21 ΕΤΑΠ

Le Tour de France!

01. (05/7) Leeds / Harrogate, 190.5 km (ευθεία)

02. (06/7) York / Sheffield, 201 km (μέσης δυσκολίας)

03. (07/7) Cambridge / London, 155 km (ευθεία)

04. (08/7) Le Touquet Paris Plage / Lille, 163.5 km (μέσης δυσκολίας)

05. (09/7) Ypres / Arenberg Porte du Hainaut, 155.5 km (ευθεία)

06. (10/7) Arras / Reims, 194 km (ευθεία)

07. (11/7) Epernay / Nancy, 234.5 km (ευθεία)

08. (12/7) Tomblaine / Gerardmer La Mauselaine, 161 km (μέσης δυσκολίας)

09. (13/7) Gerardmer / Mulhouse, 170 km (μέσης δυσκολίας)

10. (14/7) Mulhouse / La Planche des Belles Filles, 161.5 km (βουνά)

- Τρίτη 15 Ιουλίου – πρώτη ημέρα ξεκούρασης

11. (16/7) Besancon / Oyonnax, 187.5 km (ευθεία)

12. (17/7) Bourg en Bresse / Saint Etienne, 185.5 km (μέσης δυσκολίας)

13. (18/7) Saint Etienne / Chamrousse, 197.5 km (βουνά)

14. (19/7) Grenoble / Risoul, 177 km (βουνά)

15. (20/7) Tallard / Nimes, 222 km (ευθεία)

- Δευτέρα 21 Ιουλίου – δεύτερη ημέρα ξεκούρασης

16. (22/7) Carcassone / Bagneres de Luchon, 237.5 km (βουνά)

17. (23/7) Saint Gaudens / Saint Lary Soulan Pla d'Adet, 124.5 km (βουνά)

18. (24/7) Pau / Hautacam, 145.5 km (βουνά)

19. (25/7) Maubourguet / Bergerac, 208.5 km (ευθεία)

20. (26/7) Bergerac / Perigueux, 54 km (ατομικό χρονόμετρο)

21. (27/7) Evry / Paris Champs Elysees, 137.5 km (ευθεία)

7. ΟΙ 22 ΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΦΕΤΙΝΟΥ ΓΥΡΟΥ ΓΑΛΛΙΑΣ

Le Tour de France!

Η οργανωτική επιτροπή του Tour de France έχει προσκαλέσει 22 ομάδες για να συμμετάσχουν στον φετινό αγώνα. Θα είναι παρούσες και οι 18 επαγγελματικές ομάδες Pro Tour, ενώ την 22άδα συμπληρώνουν 4 Professional Continental ομάδες, οι Bretagne Seche Environnement, Cofidis, ΙΑΜ & NetApp Endura. Η κάθε ομάδα αποτελείται από 9 αθλητές, άρα στην εκκίνηση του αγώνα θα βρεθούν 198 ποδηλάτες. Τη μερίδα του λέοντος στις συμμετοχές έχουν η Γαλλία (5 ομάδες) και οι ΗΠΑ (3 ομάδες). Ακολουθούν το Βέλγιο, η Ιταλία και η Ολλανδία με 2 και τέλος η Ισπανία, το Καζακστάν, η Ρωσία, η Δανία, η Αυστραλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ελβετία και η Γερμανία με μονή εκπροσώπηση. Αναλυτικά οι 22 ομάδες (με αστερίσκο οι Pro Continental):

1. Ag2r La Mondiale (Γαλλία)

2. Astana (Καζακστάν)

3. Belkin Pro Cycling (Ολλανδία)

4. BMC Racing Team (ΗΠΑ)

5. Bretagne Seche Environnement (Γαλλία)*

6. Cannondale Pro Cycling (Ιταλία)

7. Cofidis Solutions Credits (Γαλλία)*

8. Europcar (Γαλλία)

9. FDJ (Γαλλία)

10. Giant Shimano (Ολλανδία)

11. Garmin Sharp (ΗΠΑ)

12. IAM (Ελβετία)*

13. Katusha (Ρωσία)

14. Lampre Merida (Ιταλία)

15. Lotto Belisol (Βέλγιο)

16. Movistar Team (Ισπανία)

17. NetApp Endura (Γερμανία)*

18. Omega Pharma Quick Step (Βέλγιο)

19. Orica GreenEDGE (Αυστραλία)

20. Team Sky (Μεγάλη Βρετανία)

21. Team Saxo Tinkoff (Δανία)

22. Trek Factory Racing (ΗΠΑ)

8. ΟΙ ΦΑΝΕΛΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ

Le Tour de France!

α) Γενική κατάταξη – η κίτρινη φανέλα

Στο τέλος του πρώτου ετάπ βγαίνει η πρώτη γενική κατάταξη. Από κει και μετά προστίθεται σε κάθε αθλητή ο χρόνος του ετάπ κάθε ημέρας και βγαίνει η ανάλογη προσωρινή γενική κατάταξη. Ο αθλητής που βρίσκεται στην πρώτη θέση, φοράει στη διάρκεια του αγώνα την κίτρινη φανέλα για να μπορούν να τον ξεχωρίζουν οι υπόλοιποι, αλλά και οι θεατές.

Την τελευταία μέρα του Γύρου, ο ποδηλάτης που θα έχει τον μικρότερο συνολικό χρόνο στα 21 ετάπ είναι και ο μεγάλος νικητής. Η φανέλα είναι κίτρινη γιατί οι σελίδες του αθλητικού γαλλικού περιοδικού «L’Auto» (πρόγονου της «L’Equipe»), ο διευθυντής του οποίου, Ανρί Ντεγκράνζ, είχε την ιδέα για την διοργάνωση του πρώτου Tour de France το 1903, ήταν επίσης κίτρινου χρώματος. Η κίτρινη φανέλα πρωτοφορέθηκε στον Γύρο του 1919.

β) Βαθμολογία πόντων – η πράσινη φανέλα

Αυτή η βαθμολογία έχει να κάνει με τους πόντους που κερδίζουν οι αθλητές στο ενδιάμεσο σπριντ ευθείας (ένα σε κάθε ετάπ) και στον τερματισμό. Στο ενδιάμεσο σπριντ ευθείας βαθμολογούνται οι 15 πρώτοι (20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 & 1 βαθμοί αντίστοιχα). Στον τερματισμό βαθμολογούνται επίσης οι 15 πρώτοι, αλλά τα 21 ετάπ είναι χωρισμένα σε 4 κατηγορίες, οι οποίες δίνουν διαφορετική βαθμολογία. Έτσι, στα χρονόμετρα και στα ετάπ βουνών, η βαθμολογία είναι ίδια με εκείνη των ενδιάμεσων σπριντ ευθείας, δηλαδή 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 & 1 βαθμοί.

Στα ετάπ μέσης δυσκολίας οι 15 πρώτοι βαθμολογούνται ως εξής: 30, 25, 22, 19, 17, 15, 13, 11, 9, 7, 6, 5, 4, 3 & 2. Τέλος, στα ετάπ ευθείας οι βαθμοί στους 15 πρώτους έχουν ως εξής: 45, 35, 30, 26, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4 & 2. Οι διοργανωτές έφτιαξαν τις 4 διαφορετικές κατηγορίες βαθμολόγησης, για να εξισορροπήσουν τις πιθανότητες όλων των αθλητών στην κατάκτηση της πράσινης φανέλας και να δώσουν και στους σπρίντερ τη δυνατότητα να διεκδικήσουν την πρωτιά στη συγκεκριμένη βαθμολογία. Όποιος αθλητής έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους στο τέλος του Γύρου, κερδίζει τον τίτλο του πιο «σταθερού» αθλητή.

γ) Βαθμολογία αναβάσεων – η φανέλα με τα κόκκινα πουά

Για να βγει ο «βασιλιάς των βουνών» υπολογίζονται οι πόντοι που δίνονται στους ποδηλάτες μόλις περάσουν την κορυφή ενός βουνού, το λεγόμενο σπριντ ανάβασης. Οι πόντοι ποικίλλουν ανάλογα με τη δυσκολία της ανηφόρας. Έτσι τα βουνά χωρίζονται σε πέντε τέτοιες κατηγορίες. Αρχίζοντας από τα πιο εύκολα και αυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας, έχουμε τα βουνά της τέταρτης κατηγορίας, αυτά της τρίτης, της δεύτερης, της πρώτης και τέλος τα εκτός κατηγορίας.

Στα σπριντ ανάβασης Εκτός Κατηγορίας (HC) βαθμολογούνται οι 10 πρώτοι αθλητές (25, 20, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4 & 2). Στα σπριντ ανάβασης πρώτης κατηγορίας βαθμολογούνται οι 6 πρώτοι (10, 8, 6, 4, 2, & 1). Σε αυτά της δεύτερης κατηγορίας οι 4 πρώτοι (5, 3, 2 & 1), της τρίτης κατηγορίας οι 2 πρώτοι (2 & 1), ενώ σε αυτά της τέταρτης κατηγορίας μόνο ο πρώτος (1). Στα ετάπ που τερματίζουν σε σπριντ ανάβασης δεύτερης, πρώτης και εκτός κατηγορίας, οι πόντοι διπλασιάζονται. Αυτό θα ισχύσει φέτος στα ετάπ 10, 13, 14, 17 & 18. Και εδώ, όποιος στο τέλος του Tour έχει τους περισσότερους πόντους, κερδίζει το «maillot a pois rouges» και αναδεικνύεται ως ο κορυφαίος αναβάτης της διοργάνωσης.

Le Tour de France!

Ο Κριστόφ Ριμπλόν στην ανάβαση του Alpe d'Huez (2013)

Υπάρχουν ακόμα δυο κατατάξεις και μια κατηγορία μικρότερης σημασίας και είναι:

- Ο καλύτερος νέος αθλητής. Πρόκειται για την γενική κατάταξη που λαμβάνει υπόψη της τους χρόνους από όσους ποδηλάτες είναι κάτω των 25 ετών την 1η Ιανουαρίου της χρονιάς που διεξάγεται ο Γύρος. Ο νικητής εδώ φοράει άσπρη φανέλα.

- Η καλύτερη ομάδα. Αυτή η κατάταξη βγαίνει προσθέτοντας κάθε μέρα τους χρόνους των τριών καλύτερων αθλητών κάθε ομάδας. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καλύτερης ομάδας είναι οι αριθμοί των αθλητών της που είναι μαύροι πάνω σε κίτρινο φόντο και όχι σε λευκό όπως όλοι οι άλλοι.

- Ο πιο επιθετικός αθλητής. Δίνεται στους ποδηλάτες που επιχειρούν να αποσπαστούν από το πελοτόν εξαπολύοντας επιθέσεις και διανύοντας δεκάδες δεκάδων χιλιομέτρων είτε μόνοι τους είτε σε μικρά γκρουπ. Ο πρώτος σε αυτή την κατηγορία δε φοράει κάποια ειδική φανέλα. Ξεχωρίζει όμως, επειδή το νούμερό του είναι λευκό σε κόκκινο φόντο αντίθετα με όλα τα υπόλοιπα που είναι μαύρα σε λευκό φόντο.

Την τηλεοπτική κάλυψη του 101ου Tour de France έχει αναλάβει για μια ακόμη χρονιά το κανάλι του Eurosport (NOVA & OTE SPORTS), το οποίο με καθημερινές συνδέσεις θα σας προσφέρει σε ζωντανή μετάδοση τις προσπάθειες των 198 ποδηλατών στα 21 ετάπ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ