LONGREADS

Giro 2016, fight for pink!

Giro 2016, fight for pink!

Διαβάστε στο Sport24.gr όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον 99ο Ποδηλατικό Γύρο της Ιταλίας. Η διαδρομή, τα φαβορί, οι ομάδες, οι φανέλες, οι αριθμοί. Εκκίνηση σήμερα (6/5) στο Άπελντουρν της Ολλανδίας και τερματισμός την 29η Μαΐου στο Τορίνο (pics & videos)

Αρχίζει σήμερα ο 99ος ποδηλατικός Γύρος της Ιταλίας, ο πρώτος αγώνας τριών εβδομάδων της επαγγελματικής ποδηλασίας δρόμου για τη φετινή σεζόν και δεύτερος σε σπουδαιότητα και ιστορία (κάτω από το Tour de France και πάνω από την Vuelta a España). Στις 24 ημέρες της διάρκειάς του, από την εκκίνηση στο Άπελντουρν της Ολλανδίας (6/5) μέχρι τον τερματισμό στο Τορίνο (29/5), θα παρακολουθήσουμε αρκετούς από τους κορυφαίους ποδηλάτες του κόσμου και τις προσπάθειές τους στα 21 ετάπ που θα αναδείξουν τον μεγάλο νικητή της ροζ φανέλας στο τελικό βάθρο. Το Sport24.gr σας παρουσιάζει τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του Giro d’Italia 2016, αναλύοντας τη διαδρομή, τα φαβορί, τις ομάδες, τη διοργάνωση, τα ετάπ και τις διαφορετικές κατατάξεις και βαθμολογίες.

Η φετινή διαδρομή του Γύρου της Ιταλίας καλύπτει μια απόσταση 3.463 χιλιομέτρων, σε μια πορεία αντίθετη της φοράς του ρολογιού σε ότι αφορά τον αγώνα επί ιταλικού εδάφους. Ξεκινάει από την Ολλανδία, στην οποία θα διεξαχθούν τα πρώτα τρία ετάπ και στη συνέχεια θα μεταφερθεί στο Καταντζάρο, το νοτιότερο σημείο που επισκέπτεται η διοργάνωση το 2016. Από εκεί θα αρχίσει η άνοδος προς τον Βορρά, αρχικά από τα δυτικά παράλια και μετά μέσα από την ενδοχώρα, είτε πάνω στα Απέννινα όρη, είτε δίπλα από αυτά, μέχρι και το 10ο ετάπ, εκεί όπου θα ολοκληρωθεί το πρώτο μισό του Giro. Θα ακολουθήσουν τρία μεταβατικά ετάπ με βορειοανατολική κατεύθυνση και θα ξεκινήσουν οι Άλπεις, από τα ανατολικά της οροσειράς προς τα δυτικά. Το δυτικότερο σημείο θα είναι η ανάβαση στο Risoul (19ο ετάπ), σε γαλλικό έδαφος και από εκεί οι ποδηλάτες θα κατευθυνθούν προς το Τορίνο, όπου θα ολοκληρωθεί ο αγώνας. Ας τα δούμε όμως πιο αναλυτικά.

1. Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Βίντεο: Η διαδρομή του Γύρου Ιταλίας και τα προφίλ των 21 ετάπ

Ο φετινός Γύρος Ιταλίας θα ξεκινήσει για 12η φορά στην ιστορία του από το εξωτερικό και συγκεκριμένα από την Ολλανδία, η οποία θα φιλοξενήσει τα πρώτα τρία ετάπ. Οι 198 ποδηλάτες θα αρχίσουν την προσπάθειά τους με το ατομικό χρονόμετρο των 9.8 χιλιομέτρων στο Άπελντουρν, με αρκετές στροφές, αλλά και πολύ καλούς και άνετους δρόμους, εκεί όπου θα πρωταγωνιστήσουν οι σπεσιαλίστες. Όλοι περιμένουν να δουν αν θα κερδίσει ο Καντσελάρα, φορώντας τη ροζ φανέλα στην τελευταία συμμετοχή στην καριέρα του σε μεγάλο γύρο, ενώ θα έχουμε με το "καλημέρα" το πρώτο ξεκαθάρισμα στη γενική, αλλά και τις πρώτες - μικρές - διαφορές ανάμεσα στα φαβορί. Τα δυο επόμενα ετάπ, από το Άρνεμ στο Ναϊμέγκεν και αντίστροφα (αμφότερα από 190 χλμ), προσφέρονται για τους σπρίντερ και τις ομάδες τους, που θα προσπαθήσουν να ελέγξουν τα γκρουπάκια των αποσπασμένων και να οδηγήσουν το πελοτόν σε μαζικά σπριντ στους δυο τερματισμούς. Αμέσως μετά, όλο το Giro θα μεταφερθεί στο Καταντζάρο και θα ακολουθήσει η πρώτη ημέρα ξεκούρασης.

Το 4ο ετάπ, που κινείται δίπλα στα δυτικά παράλια της Νότιας Ιταλίας, έχει συνεχόμενα πάνω-κάτω και έναν λόφο με κλίση που φτάνει μέχρι το 18%, μόλις 7 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό. Καθόλου απίθανο να δούμε εκεί τον πρώτο νικητή από το γκρουπ των αποσπασμένων. Το επόμενο ετάπ, με τερματισμό στο Μπενεβέντο, έχει και αυτό παρόμοιο προφίλ με το προηγούμενο, αλλά δείχνει πιο εύκολο για να ολοκληρωθεί σε μαζικό σπριντ, αφού τα τελευταία 40 χιλιόμετρα είναι σε ευθεία. Στο 6ο ετάπ θα έχουμε τον πρώτο (από τους 6 συνολικά) τερματισμό σε ανηφόρα στη φετινή διοργάνωση. Η τελευταία ανάβαση, στο Roccaraso (17 χλμ με 4.8%), δεν αναμένεται να προβληματίσει ιδιαίτερα τα φαβορί και δεν προβλέπεται να υπάρξουν χρονικές διαφορές μεταξύ τους. Την επόμενη ημέρα, πάνω στα Απέννινα, θα έχουμε μια ακόμα μάχη ανάμεσα στις ομάδες των σπρίντερ και σε αθλητές που θα έχουν κρατήσει δυνάμεις τις προηγούμενες ημέρες, για να αποσπαστούν και να διεκδικήσουν τις πιθανότητές τους για μια νίκη.

Το 8ο ετάπ είναι αρχικά 160 χιλιόμετρα ευθείας, όμως στη συνέχεια ακολουθεί η ανηφόρα Άλπε ντι Πότι (8.6 χλμ με 6.5%) με σημεία όπου η κλίση φτάνει στο 14%. Μετά την κορυφή υπάρχουν 12 χιλιόμετρα κατηφόρας και ο τερματισμός στο Αρέτσο, με ανηφορική κλίση και παβέ, εκεί όπου στο περσινό Tirreno Adriatico είχε κερδίσει στο τελικό σπριντ ο Γκρεγκ Βαν Άβερματ τον Πέτερ Σάγκαν. Αμέσως μετά, φτάνουμε στο 9ο ετάπ και το πρώτο μεγάλο τεστ για τα φαβορί, το μεγάλο χρονόμετρο των 40 χιλιομέτρων σε μια υπέροχη διαδρομή μέσα από τους αμπελώνες της Τοσκάνης, με συνεχόμενα πάνω κάτω και μια σημαντική ανηφόρα προς το τέλος (5 χλμ με 5%). Εδώ θα έχουμε το πρώτο μεγάλο ξεκαθάρισμα στον αγώνα και οι διαφορές ανάμεσα στους διεκδικητές της ροζ φανέλας ενδέχεται να αποδειχτούν καθοριστικές, τουλάχιστον για κάποιους από αυτούς. Σίγουρα θα παίξουν σημαντικό ρόλο τα περίπου 20 συνολικά κατηφορικά χιλιόμετρα και τα ρίσκα που θα θελήσουν να πάρουν σε αυτό το τερέν τα φαβορί. Αμέσως μετά ακολουθεί η δεύτερη ημέρα ξεκούρασης των αθλητών.

Η δράση θα ξαναρχίσει με το 10ο ετάπ και τον δεύτερο τερματισμό σε ανηφόρα. Η διαδρομή των 219 χιλιομέτρων δεν έχει σχεδόν καθόλου ευθείες, ενώ στα τελευταία 30 χλμ υπάρχουν δυο αναβάσεις. Πρώτα το Pian del Falco (16 χλμ με 5%), του οποίου όμως τα 3 τελευταία χιλιόμετρα που οδηγούν στο χιονοδρομικό κέντρο έχουν μέση κλίση στο 10%. Στη συνέχεια ακολουθούν 8 χιλιόμετρα δύσκολης και τεχνικής κατηφόρας και το ετάπ θα ολοκληρωθεί με το 3ης κατηγορίας Sestola (7.4 χλμ στο 5%). Πρόκειται για ένα ετάπ που θεωρητικά δεν θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις πρώτες θέσεις της γενικής, όμως μπορεί να δούμε κάποιες εκπλήξεις, αφού θα έχει προηγηθεί η ημέρα ξεκούρασης, άρα τα φαβορί θα πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένα. Ακολουθεί ένα ακόμα μεταβατικό ετάπ στον δρόμο προς τις Άλπεις. Μια διαδρομή 227 χιλιομέτρων, όπου τα πρώτα 200 είναι απόλυτη ευθεία. Μετά οι αθλητές θα ανέβουν μια ανηφόρα 3 χλμ με μέση κλίση στο 8% (και ανώτατη στο 16%), θα κατέβουν την τεχνική κατηφόρα και θα κατευθυνθούν στον τερματισμό, όπου - λογικά - θα έχουμε μαζικό σπριντ από όσους σπρίντερ θα έχουν περάσει μαζί με το πελοτόν την ανάβαση.

Giro 2016, fight for pink!

Ο περσινός νικητής του Γύρου Ιταλίας, Αλμπέρτο Κονταδόρ, μαζί με τους συναθλητές του και τον ιδιοκτήτη της ομάδας, Όλεγκ Τίνκοφ

Τα μεταβατικά ετάπ θα ολοκληρωθούν με το 12ο, ακόμα μια πρώτης τάξης ευκαιρία για τους σπρίντερ σε μια διαδρομή απόλυτης ευθείας. Την επόμενη ημέρα οι αθλητές θα πάρουν την πρώτη γεύση από τα βουνά σε μια διαδρομή 170 χιλιομέτρων με 4 σπριντ ανάβασης, εκ των οποίων τα δυο πρώτης κατηγορίας. Στο τέλος του ετάπ βρίσκονται δυο ανηφόρες, πρώτα το Cima Porzus (9 χλμ στο 8.2% και ανώτατη στο 16%) και μετά το Valle (6 χλμ στο 7.8% και ανώτατη στο 13%), από την κορυφή του οποίου υπάρχουν 6 χλμ κατηφόρας και 8 ευθείας μέχρι τον τερματισμό. Και φτάνουμε στο 14ο ετάπ, ένα από τα πιο δύσκολα της φετινής διοργάνωσης, στις Δολομιτικές Άλπεις, με 6 σπριντ ανάβασης, εκ των οποίων τα πέντε βρίσκονται σε υψόμετρο μεγαλύτερο των 2000 μέτρων! Κατά σειρά οι ποδηλάτες θα ανεβούν το 1ης κατηγορίας Passo Pordoi (9.3 χλμ στο 6.9%), το 2ης κατηγορίας Passo Sella (5.5 χλμ στο 8%), το 2ης κατηγορίας Passo Campolongo (6 χλμ στο 5.8%), το περίφημο 1ης κατηγορίας Passo Giau (9.8 χλμ στο 9.4%) και το 2ης κατηγορίας Passo Valparola (11.5 χλμ στο 5.8%). Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, 5 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό θα τους περιμένει το Muro del Gatto, 500 μέτρα στο 13.4% με το πιο δύσκολο σημείο να φτάνει το 19%!

Χωρίς κανένα περιθώριο για ξεκούραση, ακολουθεί το 15ο ετάπ, μια χρονοανάβαση 10.8 χιλιομέτρων στο πρώτης κατηγορίας Alpe di Siusi (9.1 χλμ στο 8.3% με το δυσκολότερο σημείο να φτάνει στο 11%). Ακόμα ένα καθοριστικό σημείο του φετινού Giro, αφού πλέον η κούραση θα είναι εμφανής σε όλους και τα φαβορί θα θέλουν είτε να κερδίσουν χρόνο, είτε να περιορίσουν τις απώλειες. Μετά από αυτό το χρονόμετρο και το νέο ξεκαθάρισμα που θα φέρει στη γενική, θα γνωρίζουμε ποιοι θα παραμείνουν στη μάχη της ροζ φανέλας και ποιοι θα τεθούν εκτός αυτής. Αμέσως μετά θα έχουμε την τρίτη και τελευταία ημέρα ξεκούρασης για τους ποδηλάτες. Ο Γύρος θα ξαναρχίσει με το 16ο ετάπ, με μόλις 132 χιλιόμετρα, αλλά και τρία σπριντ ανάβασης, πρώτα το 2ης κατηγορίας Passo della Mendola (14.8 χλμ στο 6.5%), μετά το επίσης 2ης κατηγορίας Fai della Paganella (10.2 χλμ στο 7.4%) και τέλος την ανηφόρα τερματισμού στο 3ης κατηγορίας Andalo (6 χλμ στο 3.2%).

Ακολουθεί το 17ο ετάπ, μια από τις τελευταίες ευκαιρίες των σπρίντερ, οι ομάδες των οποίων θα πρέπει να ελέγξουν τους αποσπασμένους, που επίσης θα θέλουν να διεκδικήσουν τη νίκη στον τερματισμό του Cassano d'Adda. Στη συνέχεια έρχεται το 18ο ετάπ, το μεγαλύτερο σε απόσταση της φετινής διοργάνωσης με 240 χιλιόμετρα. Στα 20 πριν τον τερματισμό υπάρχει το 2ης κατηγορίας Pramartino (4.7 χλμ στο 10.5%), ενώ 2.5 χιλιόμετρα πριν το τέλος, παρεμβάλλεται μια μη βαθμολογούμενη ανηφόρα 500 μέτρων με παβέ, όπου η μέση κλίση είναι στο 13.4% και το πιο δύσκολο σημείο φτάνει στο 20%! Αμέσως μετά ξεκινάει το φοβερό και τρομερό διήμερο στις Άλπεις, με τους δυο τελευταίους τερματισμούς σε ανηφόρα, εκεί όπου θα κριθούν τα πάντα. Πρώτα το 19ο ετάπ, 162 χιλιομέτρων, με το Giro να περνάει τα σύνορα και να τερματίζει σε γαλλικό έδαφος. Από το 40ο χιλιόμετρο, οι ποδηλάτες θα αρχίσουν να ανεβαίνουν για να φτάσουν στην φετινή Cima Coppi, το φοβερό Colle dell'Agnello στα 2744 μ. (21.3 χλμ στο 6.8%). Θα ακολουθήσει μια φρενήρης κατηφόρα 40 χιλιομέτρων και ο αγώνας θα ολοκληρωθεί στην κορυφή του Risoul (13 χλμ στο 6.9%).

Και στη συνέχεια ακολουθεί το 20ο ετάπ, 134 χιλιομέτρων, με τρία σπριντ ανάβασης 1ης κατηγορίας και τερματισμό στο 3ης κατηγορίας Sant'Anna di Vinadio (2.3 χλμ στο 8.1%). Με το "καλημέρα" θα ξεκινήσουν να ανεβαίνουν το Col de Vars (18.2 χλμ στο 6%), μετά το Col del la Bonette (22.2 χλμ στο 6.7%) και τέλος το Colle della Lombarda (19.8 χλμ στο 7.5%), η κατηφόρα του οποίου θα τους φέρει στο ξεκίνημα της ανηφόρας τερματισμού. Σε αυτό το ετάπ, οι αθλητές θα συμπληρώσουν 62.5 ανηφορικά χιλιόμετρα και θα καλύψουν σχεδόν 5000 μ. υψομετρικής διαφοράς. Εκεί θα μάθουμε τον τελικό νικητή του φετινού Giro, αυτόν που θα διαδεχθεί τον Αλμπέρτο Κονταδόρ στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Θα απομένει η "παρέλαση" του πελοτόν, κάτι που θα συμβεί στο 21ο ετάπ, από το Κούνεο στο Τορίνο και αναμένεται να καταλήξει στο τελευταίο μαζικό σπριντ του αγώνα. Η 99η διοργάνωση θα ολοκληρωθεί με τις απονομές στους νικητές της γενικής και στις υπόλοιπες βαθμολογίες και κατατάξεις.

2. ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΖ ΦΑΝΕΛΑ

Giro 2016, fight for pink!

Ο Νίμπαλι (αριστερά) κέρδισε το Giro του 2013 και φέτος είναι το πρώτο φαβορί για τη ροζ φανέλα. Ο Βαλβέρδε θα τρέξει για πρώτη φορά στην καριέρα του τον Γύρο Ιταλίας

- Βιντσέντσο Νίμπαλι (Astana)

Σε έναν απρόβλεπτο γύρο τριών εβδομάδων, όπως είναι το Giro, και με την απουσία αθλητών όπως ο Φρουμ, ο Κονταδόρ και ο Κιντάνα, δύσκολα ταιριάζεις τη λέξη "αδιαφιλονίκητο" δίπλα σε κάποιο από τα φαβορί για τη ροζ φανέλα. Η παρουσία όμως και μόνο του Βιντσέντσο Νίμπαλι στην εκκίνηση της Ολλανδίας, φτάνει για να κάνει τον Ιταλό την πρώτη επιλογή για το πιο ψηλό σκαλί του βάθρου στο Τορίνο. Ο "καρχαρίας" είναι έμπειρος, στα 31 του χρόνια βρίσκεται ακόμα σε πολύ καλή ηλικία, σε πλήρη αγωνιστική ωριμότητα και μην ξεχνάμε ότι έχει κερδίσει και τους τρεις μεγάλους γύρους στην καριέρα του, ενώ μέχρι να αποδείξει κάποιος το αντίθετο, ανήκει ακόμα στους Fab 4, στους τέσσερις δηλαδή κορυφαίους ποδηλάτες της τελευταίας δεκαετίας, έχοντας να ζηλέψει μόνο το παλμαρέ του Κονταδόρ. Ο Νίμπαλι επιστρέφει στον γύρο της πατρίδας του μετά από διετή απουσία, για να επαναλάβει την πρωτιά του 2013 και να αφήσει πίσω του ένα 2015 που είχε μεν κάποιες σημαντικές στιγμές (πρωτάθλημα Ιταλίας, ένα ετάπ στο Tour και την Λομβαρδία), αλλά στιγματίστηκε από την αποβολή του στην Vuelta, μετά από εκείνο το unfair τράβηγμα από το αυτοκίνητο της Astana.

Φέτος κέρδισε ένα ετάπ και την γενική στο Ομάν, ήταν έκτος στο Τιρένο και πήρε το ομαδικό χρονόμετρο στο Τρεντίνο. Δεν έχει τρέξει σε πολλούς αγώνες, η αγωνιστική του κατάσταση είναι ένα μικρό μυστήριο, όμως θα έχει μαζί του μια πολύ ανταγωνιστική ομάδα, την υποστήριξη των τιφόζι και αρκετές επικίνδυνες κατηφόρες για να αιφνιδιάσει. Θα πρέπει να διαχειριστεί όσο καλύτερα γίνεται τα τρία χρονόμετρα, ειδικά το πρώτο και να έχει σαν μπούσουλα την αγωνιστική συμπεριφορά του στον Γύρο Γαλλίας του 2014. Δεν θα έχει απέναντί του κανένα από τα μεγάλα ονόματα, αλλά διαθέτει την εμπειρία να σηκώσει το βάρος του τίτλου του μεγάλου φαβορί. Είναι πεισματάρης, σκυλί του πολέμου όταν χρειαστεί και στη θεωρία πρόκειται για τον πιο ποιοτικό ποδηλάτη που θα βρεθεί στην εκκίνηση του αγώνα. Αρκεί να μείνει μακριά από ατυχίες και δυσάρεστα απρόοπτα.

- Αλεχάνδρο Βαλβέρδε (Movistar)

Αν και ο Αλεχάνδρο Βαλβέρδε τρέχει το Giro για πρώτη φορά στην καριέρα του, είναι η δεύτερη επιλογή μας. Ο 36χρονος πλέον Ισπανός αποδεικνύει τα τελευταία χρόνια ότι είναι σαν το παλιό, καλό κρασί. Ο καιρός περνάει, αλλά ο ίδιος διατηρείται με έναν εντυπωσιακό και αξιοθαύμαστο τρόπο στην κορυφή. Αφού ανέβηκε πέρυσι στο βάθρο του Γύρου Γαλλίας, αποφάσισε να τρέξει φέτος στην Ιταλία, έχοντας ως βασικότερο στόχο να συμπληρώσει το φουλ των βάθρων, κατακτώντας μια από τις τρεις πρώτες θέσεις και στο Giro. O "Bala" έχει και φέτος μια φοβερή πορεία στο ξεκίνημα της σεζόν με 6 συνολικά νίκες: ένα ετάπ και τη γενική στην Ανδαλουσία, δυο ετάπ και τη γενική στην Καστίγια ι Λεόν και φυσικά την νίκη στο Fleche Wallonne που τον έκανε πολυνίκη της διοργάνωσης με τέσσερις πρωτιές στην καριέρα του.

Ο Βαλβέρδε άλλαξε ελαφρώς την προετοιμασία του, δεν έτρεξε σε κάποιους αγώνες όπως το Amstel και γενικότερα φτάνει στην Ολλανδία, ως το φαβορί που θεωρητικά βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση από όλους τους υπόλοιπους διεκδικητές. Τον βολεύει αρκετά η ισορροπία της διαδρομής με τα όχι πάρα πολλά βουνά και τα τρία χρονόμετρα, αφού είναι καλός σε όλα τα τερέν και θα έχει την βοήθεια μιας από τις καλύτερες ομάδες στον αγώνα. Το μοναδικό του ίσως πρόβλημα είναι ότι δεν γνωρίζει καθόλου τον συγκεκριμένο γύρο και τις ιδιαιτερότητές του, αλλά η συνολική του εμπειρία είναι ικανή να τον βοηθήσει να το ξεπεράσει. Το περσινό του Tour θα πρέπει να είναι η πυξίδα του για το Giro, αφού ήταν η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που απέφυγε εκείνη την "καταραμένη" κακή μέρα, που τον κατατρέχει γενικότερα στους γύρους των τριών εβδομάδων. Αν το καταφέρει, τότε θα είναι φαβορί ακόμα και για την πρώτη θέση.

Giro 2016, fight for pink!

Ουράν (αριστερά) και Λάντα στον περσινό Γύρο Ιταλίας. Φέτος και οι δυο αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν, με καινούργιες πλέον ομάδες. Ο Κολομβιανός στην Cannondale και ο Ισπανός στην Sky

- Μίκελ Λάντα (Sky)

Ο Βάσκος υπήρξε - μαζί με τον Ντιμουλάν - η κορυφαία ευχάριστη έκπληξη της περσινής σεζόν. Ξεκίνησε με ένα ετάπ στον γύρο της πατρίδας του, τερμάτισε δεύτερος στην γενική του Τρεντίνο και διέλυσε κάθε προγνωστικό στον Γύρο της Ιταλίας, όπου από βοηθός του Άρου, έγινε πρωταγωνιστής, βάζοντας δύσκολα ακόμα και στον Κονταδόρ. Και αν η Astana είχε διαχειριστεί πιο έξυπνα την φοβερή του κατάσταση στα βουνά, τότε ο "Πιστολέρο" θα είχε υποφέρει ακόμα περισσότερο. Τελικά ο Μίκελ κέρδισε δυο ετάπ και ανέβηκε στην τρίτη θέση του βάθρου, αφήνοντας μεγάλες υποσχέσεις για το μέλλον. Στην Vuelta κέρδισε ένα ακόμα ετάπ, έχοντας μεγάλη συμβολή στην νίκη του Άρου. Η Sky και ο Μπρέιλσφορντ εντυπωσιάστηκαν από τις εμφανίσεις του και δεν άφησαν την ευκαιρία να πάει χαμένη. Του έκαναν την πρότασή τους το περασμένο καλοκαίρι και τον Σεπτέμβριο οι δυο πλευρές ανακοίνωσαν την συνεργασία τους.

Η φετινή σεζόν δεν άρχισε με τον ιδανικότερο τρόπο για τον Λάντα, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε από έναν τραυματισμό σε σημείο που οι άνθρωποι της Sky έφτασαν να ανησυχούν για το αν θα ήταν έτοιμος για τον Γύρο της Ιταλίας. Όμως το αγωνιστικό ξεκίνημα του Βάσκου έφερε και πάλι τα χαμόγελα στην ομάδα, αφού πρώτα ήρθε ένα κερδισμένο ετάπ στον Γύρο της Χώρας των Βάσκων και στη συνέχεια ο απόλυτος θρίαμβος στον Γύρο του Τρεντίνο: ένα ετάπ, πρωτιά στην βαθμολογία των βουνών και πρώτη θέση στη γενική! Στα υπέρ του Μίκελ, που για πρώτη φορά στην καριέρα του θα ξεκινήσει ως αρχηγός σε έναν μεγάλο γύρο, είναι η φοβερή ομάδα που θα έχει στη διάθεσή του και ο ενθουσιασμός του για μια καλή εμφάνιση. Όλα τα υπόλοιπα όμως είναι κατά. Πρώτα τα τρία χρονόμετρα, στα οποία αναμένεται να χάσει πολύτιμο χρόνο (θα πρέπει να δούμε αν και κατά πόσο έχει βελτιωθεί στο συγκεκριμένο τερέν) και μετά η αισθητή μείωση των ετάπ με βουνά σε σχέση με πρόσφατες διοργανώσεις. Πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο κάθε ευκαιρία που θα του παρουσιαστεί στις ανηφόρες.

- Ριγκομπέρτο Ουράν (Cannondale)

Το μεγαλύτερο αουτσάιντερ απέναντι στον Νίμπαλι και τα υπόλοιπα φαβορί, αν όχι απαραίτητα για την πρώτη θέση, οπωσδήποτε για την είσοδο στην τριάδα του βάθρου. Ο Ριγκομπέρτο Ουράν, παρότι Κολομβιανός, είναι σαν να τρέχει στο "σπίτι" του, αφού από την Ιταλία ξεκίνησε την καριέρα του, μιλάει άπταιστα τη γλώσσα και σε αυτόν τον αγώνα έχει φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα της καριέρας του (μιλώντας πάντοτε για μεγάλους Γύρους). Επίσης, παρότι Κολομβιανός, είναι πολύ καλός - έως εντυπωσιακός - στο χρονόμετρο και τα τρία αντίστοιχα ετάπ θα είναι - λογικά - ένα από τα μεγάλα όπλα του. Ο Ουράν τερμάτισε 7ος πριν 4 χρόνια στο Giro και 2ος στις δυο επόμενες διοργανώσεις (πίσω από Νίμπαλι το 2013 και Κιντάνα το 2014).

Ίσως να είχε κερδίσει πρόπερσι, αν δεν είχε πέσει στην παγίδα του συμπατριώτη του, Νάιρο, στο Στέλβιο, πληρώνοντας την τραγική ασυνεννοησία των διοργανωτών και την τεράστια εμπειρία - και πονηριά - του τιμ μάνατζερ της Movistar, Ουνθουέ. Ίσως και όχι, αφού ο Νάιρο έδειξε στη συνέχεια ότι ήταν ανίκητος. Πάντως ο Ουράν έχει την ποιότητα και γνωρίζει όσο ελάχιστοι το Giro. Στα υπέρ του, η μεγάλη ισορροπία της διαδρομής με τα σχετικά λίγα βουνά και τα πολλά χρονόμετρα, καθώς και η υποστήριξη που θα έχει από την καινούργια του ομάδα, την Cannondale, κυρίως στις ανηφόρες, σε αντίθεση με ότι είχε συμβεί την προηγούμενη διετία στην τελείως διαφορετικής φιλοσοφίας Etixx Quickstep. Ο ίδιος δήλωσε πριν λίγες μέρες, ότι φέτος είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία που του παρουσιάζεται για να κερδίσει τον αγώνα. Πάντως δεν έχει ακόμα νίκη μέσα στη σεζόν, με καλύτερη θέση την 10η στη γενική του Γύρου της Καταλονίας.

Ο φετινός Γύρος Ιταλίας θα καλύψει συνολικά 3463.1 χιλιόμετρα, με τρία ατομικά χρονόμετρα και έξι τερματισμούς σε ανηφόρα, ενώ εκτός από την Ιταλία, θα επισκεφθεί την Ολλανδία και τη Γαλλία

Οι υπόλοιποι διεκδικητές

Πέρα από τους τέσσερις αυτούς αθλητές που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν και να διεκδικήσουν τη ροζ φανέλα και τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου, στη φετινή διοργάνωση θα πάρουν μέρος και άλλοι αξιόλογοι ποδηλάτες που θα προσπαθήσουν να "σπάσουν" το "κουαρτέτο" μπαίνοντας στην τριάδα ή θα παλέψουν για το καλύτερο δυνατό πλασάρισμα στην πρώτη δεκάδα. Ας δούμε τους πιο σημαντικούς με τυχαία σειρά:

- Τομ Ντιμουλάν (Giant Alpecin)

- Ντομένικο Ποτσοβίβο (Ag2r La Mondiale)

- Ράιντερ Χέσχενταλ (Trek Segafredo)

- Ράφαλ Μάικα (Tinkoff)

- Εστέμπαν Τσάβες (Orica GreenEDGE)

- Ίλνουρ Ζακαρίν (Katusha)

- Στίβεν Κρούισβαϊκ (LottoNL Jumbo)

3. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ GIRO D’ITALIA 2015

Giro 2016, fight for pink!

Το βάθρο του περσινού Γύρου Ιταλίας. Από αριστερά: Φάμπιο Άρου (δεύτερος), Αλμπέρτο Κονταδόρ (πρώτος) και Μίκελ Λάντα (τρίτος)

Τελική γενική κατάταξη (ροζ φανέλα):

01. Alberto Contador (Tinkoff Saxo) 84:53:28

02. Fabio Aru (Astana) +2:02

03. Mikel Landa (Astana) +3:14

04. Andrey Amador (Movistar) +8:19

05. Ryder Hesjedal (Cannondale Garmin) +9:52

06. Leopold Konig (Sky) +10:50

07. Steven Kruijswijk (LottoNL Jumbo) +11:02

08. Damiano Caruso (BMC) +12:17

09. Alexandre Geniez (FDJ) +16:00

10. Yury Trofimov (Katusha) +16:23

- Βαθμολογία πόντων: Giacomo Nizzolo (Trek)

- Βαθμολογία βουνών: Giovanni Visconti (Movistar)

- Κατάταξη καλύτερου νέου: Fabio Aru (Astana)

- Καλύτερη ομάδα: Astana

- Ομαδικοί πόντοι: Astana

4. Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Giro 2016, fight for pink!

Το περίφημο Passo Giau (9.8 χλμ με 9.4% μέση κλίση) μέσα στις Δολομιτικές Άλπεις. Οι αθλητές θα το ανέβουν στο 14ο ετάπ

Ο Γύρος της Ιταλίας ξεκινάει στις 6 Μαΐου από το Άπελντουρν της Ολλανδίας και θα ολοκληρωθεί την 29η Μαΐου με την καθιερωμένη "παρέλαση" των ποδηλατών στο Τορίνο. Το προφίλ των 21 ετάπ έχει ως εξής:

- 7 ετάπ ευθείας

- 7 ετάπ μέσης δυσκολίας

- 4 ετάπ βουνών

- 3 ετάπ ατομικής χρονομέτρησης

Άλλα χαρακτηριστικά του αγώνα:

- 3.463.1 χιλιόμετρα συνολικά.

- 164.9 χιλιόμετρα ο μέσος όρος του κάθε ετάπ (189 χλμ αν αφαιρέσουμε τα τρία χρονόμετρα)

- 6 ετάπ με τερματισμό σε ανηφόρα ( 5, 10, 15, 16, 19, 20).

- 3 ημέρες ξεκούρασης για τους αθλητές (9, 16 & 23 Μαΐου).

- 61.1 χλμ ατομικής χρονομέτρησης.

- 38 συνολικά σπριντ ανάβασης 4ης, 3ης, 2ης και 1ης κατηγορίας.

- Αναλυτικά, 11 ανηφόρες πρώτης κατηγορίας, 12 ανηφόρες δεύτερης κατηγορίας, 10 ανηφόρες τρίτης κατηγορίας και 5 ανηφόρες τέταρτης κατηγορίας.

- Το Colle dell'Agnello, στο 19ο ετάπ, είναι η φετινή Cima Coppi, η ψηλότερη δηλαδή κορυφή της διοργάνωσης, με υψόμετρο 2.744 μ.

- Μπόνους δευτερόλεπτα θα υπάρχουν: α) στον τερματισμό των ετάπ (10”, 6” & 4” για τους 3 πρώτους), εκτός από τα τρία ετάπ ατομικής χρονομέτρησης και β) στα ενδιάμεσα σπριντ ευθείας (3”, 2” & 1” για τους 3 πρώτους).

5. 2016 GIRO D’ITALIA – ΤΑ 21 ΕΤΑΠ

Giro 2016, fight for pink!

01. (06/5) Apeldoorn, 9.8 km (ατομική χρονομέτρηση)

02. (07/5) Arnhem - Nijmegen, 190 km (ευθεία)

03. (08/5) Nijmegen - Arnhem, 190 km (ευθεία)

- Δευτέρα 9 Μαΐου - πρώτη ημέρα ξεκούρασης

04. (10/5) Catanzaro - Praia a Mare, 200 km (μέσης δυσκολίας)

05. (11/5) Praia a Mare - Benevento, 233 km (ευθεία)

06. (12/5) Ponte - Roccaraso (Aremogna), 157 km (μέσης δυσκολίας)

07. (13/5) Sulmona - Foligno, 211 km (ευθεία)

08. (14/5) Foligno - Arezzo, 186 km (μέσης δυσκολίας)

09. (15/5) Radda in Chianti - Greve in Chianti, 40.5 km (ατομική χρονομέτρηση)

- Δευτέρα 16 Μαΐου - δεύτερη ημέρα ξεκούρασης

10. (17/5) Campi Bisenzio - Sestola, 219 km (μέσης δυσκολίας)

11. (18/5) Modena - Asolo, 227 km (μέσης δυσκολίας)

12. (19/5) Noale - Bibione, 182 km (ευθεία)

13. (20/5) Palmanova - Cividale del Friuli, 170 km (μέσης δυσκολίας)

14. (21/5) Alpago (Farra) - Corvara (Alta Badia), 210 km (ετάπ βουνών)

15. (22/5) Castelrotto - Alpe di Siusi, 10.8 km (χρόνο-ανάβαση)

- Δευτέρα 23 Μαΐου - τρίτη ημέρα ξεκούρασης

16. (24/5) Bressanone - Andalo, 132 km (ετάπ βουνών)

17. (25/5) Molveno - Cassano d'Adda, 196 km (ευθεία)

18. (26/5) Muggio - Pinerolo, 240 km (μέσης δυσκολίας)

19. (27/5) Pinerolo - Risoul, 162 km (ετάπ βουνών)

20. (28/5) Guillestre - Sant'Anna di Vinadio, 134 km (ετάπ βουνών)

21. (29/5) Cuneo - Torino, 163 km (ευθεία)

6. ΟΙ 22 ΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΦΕΤΙΝΟΥ GIRO

Giro 2016, fight for pink!

Η οργανωτική επιτροπή του Γύρου της Ιταλίας έχει προσκαλέσει 22 ομάδες για να συμμετάσχουν στον φετινό αγώνα. Θα είναι παρούσες και οι 18 επαγγελματικές ομάδες της UCI Pro Tour, ενώ την 22άδα συμπληρώνουν 4 Professional Continental Teams (Bardiani CSF, Gazprom - Rusvelo, Wilier Triestina Southeast και Nippo Vini Fantini). Η κάθε ομάδα αποτελείται από 9 αθλητές, άρα στην εκκίνηση του αγώνα θα βρεθούν 198 ποδηλάτες. Τη μερίδα του λέοντος στις συμμετοχές έχουν η Ιταλία (4 ομάδες), οι ΗΠΑ (3 ομάδες) και η Ρωσία (3 ομάδες). Ακολουθούν η Γαλλία και το Βέλγιο με 2 και τέλος η Ολλανδία, το Καζακστάν, η Γερμανία, η Αυστραλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ισπανία, η Ελβετία και η Νότια Αφρική με μονή εκπροσώπηση. Αναλυτικά οι 22 ομάδες (με αστερίσκο οι Professional Continental):

1. Ag2r - La Mondiale (Γαλλία)

2. Astana (Καζακστάν)

3. Bardiani CSF (Ιταλία) *

4. BMC Racing Team (ΗΠΑ)

5. Cannondale (ΗΠΑ)

6. Dimension Data (Νότια Αφρική)

7. Etixx - Quickstep (Βέλγιο)

8. FDJ (Γαλλία)

9. Gazprom - Rusvelo (Ρωσία) *

10. Giant - Alpecin (Γερμανία)

11. ΙΑΜ (Ελβετία)

12. Katusha (Ρωσία)

13. Lampre - Merida (Ιταλία)

14. Lotto - Soudal (Βέλγιο)

15. LottoNL - Jumbo (Ολλανδία)

16. Movistar (Ισπανία)

17. Nippo - Vini Fantini (Ιταλία) *

18. Orica - GreenEDGE (Αυστραλία)

19. Sky (Μεγάλη Βρετανία)

20. Tinkoff (Ρωσία)

21. Trek - Segafredo (ΗΠΑ)

22. Wilier Triestina - Southeast (Ιταλία) *

7. ΟΙ ΦΑΝΕΛΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ

Giro 2016, fight for pink!

α) Γενική κατάταξη – η ροζ φανέλα

Στο τέλος του πρώτου ετάπ βγαίνει η πρώτη γενική κατάταξη. Από κει και μετά προστίθεται σε κάθε αθλητή ο χρόνος του ετάπ κάθε ημέρας και βγαίνει η ανάλογη προσωρινή γενική κατάταξη. Ο αθλητής που βρίσκεται στην πρώτη θέση, φοράει στη διάρκεια του αγώνα τη ροζ φανέλα για να μπορούν να τον ξεχωρίζουν οι υπόλοιποι, αλλά και οι θεατές. Την τελευταία μέρα του Γύρου, ο ποδηλάτης που θα έχει τον μικρότερο συνολικό χρόνο στα 21 ετάπ, είναι ο μεγάλος νικητής.

β) Βαθμολογία αναβάσεων – η μπλε φανέλα

Για να βγει ο "βασιλιάς των βουνών" υπολογίζονται οι πόντοι που δίνονται στους ποδηλάτες μόλις περάσουν την κορυφή ενός βουνού, το λεγόμενο σπριντ ανάβασης. Οι πόντοι ποικίλλουν ανάλογα με τη δυσκολία της ανηφόρας. Στον φετινό γύρο της Ιταλίας τα βουνά χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες. Αρχίζοντας από τα πιο εύκολα και αυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας, έχουμε τα βουνά της τέταρτης κατηγορίας, αυτά της τρίτης, της δεύτερης και της πρώτης. Και εδώ, όποιος στο τέλος του Giro έχει τους περισσότερους πόντους, κερδίζει και αναδεικνύεται ως ο κορυφαίος αναβάτης της διοργάνωσης.

γ) Βαθμολογία πόντων – η κόκκινη φανέλα

Αυτή η βαθμολογία έχει να κάνει με τους πόντους που κερδίζουν κυρίως οι σπρίντερ. Πρόκειται για τους πόντους που παίρνουν οι αθλητές είτε στα ενδιάμεσα σπριντ ευθείας, είτε στον τερματισμό κάθε ετάπ. Όποιος αθλητής έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους στο τέλος του Γύρου, κερδίζει τον τίτλο του πιο σταθερού αθλητή.

δ) Κατάταξη καλύτερου νέου αθλητή – η λευκή φανέλα

Πρόκειται για την γενική κατάταξη που λαμβάνει υπόψη της τους χρόνους μόνο από όσους ποδηλάτες είναι κάτω των 25 ετών την 1η Ιανουαρίου της χρονιάς που διεξάγεται ο Γύρος. Ο νικητής εδώ φοράει άσπρη φανέλα.

Την τηλεοπτική κάλυψη του 99ου Giro d’Italia έχει αναλάβει για μια ακόμη χρονιά το κανάλι του Eurosport (NOVA & ΟΤΕ SPORTS), το οποίο με καθημερινές συνδέσεις θα σας προσφέρει σε ζωντανή μετάδοση τις προσπάθειες των 198 ποδηλατών στους δρόμους της Ιταλίας.

Βίντεο: Giro d'Italia 2016 - Official Promo

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ