Δημήτρης Γιαννακόπουλος: Κάτι πολύ περισσότερο από ένας πρόεδρος-οπαδός

Ο Μπάμπης Τσιμπίδας γράφει για τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο, που χρειάζεται ο Παναθηναϊκός και εξηγεί γιατί τα επιχειρηματικά αντανακλαστικά του είναι σημαντικότερα από αυτά του του "προέδρου-οπαδού".

Οι δηλώσεις που έκανε ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος την προηγούμενη εβδομάδα "ξεψαχνίστηκαν" λέξη προς λέξη. Κυρίως σε ό,τι αφορά το "Athens Alive", το ΟΑΚΑ και την ΠΑΕ Παναθηναϊκός, που βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Αλλά και για τα υπόλοιπα ζητήματα, όπως το "Σχέδιο Β" με την κατασκευή κλειστού γηπέδου μπάσκετ στη θέση του "Απόστολος Νικολαΐδης" ή για τις σχέσεις του με τον Ζέλικο Ομπράντοβιτς και τους ανθρώπους της Φενέρμπαχτσε.

Οι περισσότεροι εστίασαν στα λεγόμενα του ιδιοκτήτη της ΚΑΕ Παναθηναϊκός και προσπέρασαν τον τόνο του. Όμως, αυτή ήταν η σημαντικότερη διαφορά: ο τρόπος. Ο Γιαννακόπουλος μίλησε ήπια, με ηρεμία και με εγκράτεια και απέφυγε εκφράσεις που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ή να παρερμηνευτούν.

Για έναν παράγοντα, ο οποίος έχει αρκετά ξεσπάσματα στο παρελθόν, είναι μία αξιοσημείωτη αλλαγή. Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος έχει λειτουργήσει παρορμητικά και έχει υποπέσει σε λάθη, τα οποία έχει παραδεχτεί ο ίδιος αργότερα. Σφάλματα τα οποία είχαν -κατά καιρούς- βλάψει την εικόνα του και τα οποία δεν αρμόζουν στον επικεφαλής της πιο επιτυχημένης ελληνικής ομάδας.

Το ύφος του στις δηλώσεις του την προηγούμενη εβδομάδα είναι το κατάλληλο. Αυτό που ταιριάζει σε αυτόν, ο οποίος ηγείται του Παναθηναϊκού. Η συμπεριφορά που έχει ο Γιαννακόπουλος τους τελευταίους μήνες είναι η ενδεδειγμένη για έναν Σύλλογο που έχει αστικές καταβολές και ανέκαθεν διέφερε στο επίπεδο του κόσμου του και των διοικούντων του.

ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΕΝΑΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ-ΟΠΑΔΟΣ

Αν ρωτήσεις τους οπαδούς του Παναθηναϊκού για ποιο λόγο ο Γιαννακόπουλος έχει την καθολική αποδοχή τους, θα σου απαντήσουν για την αγάπη του για το τριφύλλι. Πράγματι, στο πρόσωπο του Δημήτρη Γιαννακόπουλου ο κόσμος βλέπει έναν δικό του άνθρωπο, ο οποίος δεν διοικεί την ομάδα ως ψυχρός τεχνοκράτης, αλλά αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για κάτι πολύ πιο σημαντικό. Στην επένδυση του στο μπάσκετ, ο Γιαννακόπουλος βάζει και το οπαδικό συναίσθημα και μπαίνει στη ψυχοσύνθεση του οπαδού.

Όμως, ο Γιαννακόπουλος είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένας πρόεδρος-οπαδός. Ο άνθρωπος ο οποίος εμπνεύστηκε το πρότζεκτ του "Athens Alive" και έπεισε μερικές μεγάλες ξένες εταιρίες να συμμεριστούν το όραμα του, είναι άδικο να μνημονεύεται πρωτίστως για το πάθος του. Σίγουρα, αυτό τον παρακίνησε για να σκεφτεί το εγχείρημα της αξιοποίησης του ΟΑΚΑ προς όφελος του Παναθηναϊκού, αλλά από μόνο του δεν ήταν αρκετό.

Το πρώτο χαρακτηριστικό που πρέπει να εκτιμήσουν οι οπαδοί του Παναθηναϊκού στον Γιαννακόπουλο είναι ότι σχεδιάζει έναν αυτάρκη Σύλλογο. Το σχέδιο του δεν έχει προηγούμενο στον ελληνικό αθλητισμό και μόνο στο εξωτερικό έχουν υλοποιηθεί αντίστοιχες πρωτοβουλίες. Αυτό είναι που θα κάνει τη διαφορά σε βάθος χρόνου και όχι ο πανηγυρισμός με τον Γκιστ ή η παρουσία του στο ΣΕΦ με την αποστολή.

Ο Γιαννακόπουλος έδειξε ότι έχει τα επιχειρηματικά αντανακλαστικά για ένα πρότζεκτ μεγάλου βεληνεκούς. Το εμπνεύστηκε, το συζήτησε, έψαξε τους σωστούς συνεργάτες και έχει αρχίσει να το εφαρμόζει. Ίσως στην Ελλάδα της γραφειοκρατίας και του σοβιετισμού στο επιχειρείν να μην τα καταφέρει, αλλά αυτό δεν αλλάζει την ουσία: ότι είδε πιο μακριά απ' ότι οι περισσότεροι θα έβλεπαν ποτέ.

ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΙΚΟΝΑ

Ένα στοιχείο για τη νοοτροπία του Γιαννακόπουλου είναι η λειτουργία του τμήματος μάρκετινγκ της ΚΑΕ Παναθηναϊκός. Η υπηρεσία αξιοποιεί στο έπακρο το όνομα και του μέγεθος του Συλλόγου, φέρνει έσοδα και δημιουργεί υπεραξίες. Πολλοί άλλοι Έλληνες επιχειρηματίες που ασχολήθηκαν με τον αθλητισμό, δεν στράφηκαν καν στο μάρκετινγκ. Ας μην πάμε μακριά και εξώ-παναθηναϊκά: η ΠΑΕ επί Αλαφούζου κατέληξε να μην έχει εμπορικό διευθυντή...

Ακόμα και οι βραδιές τιμής για αυτούς που γιγάντωσαν τον μπασκετικό Παναθηναϊκό δεν έχουν προηγούμενο στον παγκόσμιο αθλητισμό. Η επιστροφή του Ομπράντοβιτς, του Μπατίστ, του Γιασικεβίτσιους στο ΟΑΚΑ, τα "αντίο" του Αλβέρτη και του Διαμαντίδη και φυσικά το τουρνουά στη μνήμη του Παύλου Γιαννακόπουλου, είναι μοναδικά φαινόμενα και μεγαλώνουν το μύθο του μπασκετικού Παναθηναϊκού. Φυσικά, πέραν του συναισθηματικού, είναι όλα άρτια οργανωμένα και αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση.

Δεν τίθεται θέμα ποιον Δημήτρη Γιαννακόπουλο χρειάζεται ο Παναθηναϊκός. Η απάντηση είναι εύκολη και προφανής για όλους. Ο Γιαννακόπουλος πρέπει να παρατηρεί τη μεγάλη εικόνα, που είναι το σύνολο του κόσμου και όχι η πρόσκαιρη ικανοποίηση μιας μικρής μερίδας, η οποία επιχαίρει με ενέργειες που "τσαλακώνουν" το προφίλ του ιδιοκτήτη της ΚΑΕ. Η πλειονότητα του κόσμου στηρίζει τον Γιαννακόπουλο διότι διαπιστώνει ότι έχει ένα σχέδιο και έχει την ικανότητα και τα μέσα να το πετύχει. Ένα σχέδιο που θα επαναφέρει τον Παναθηναϊκό σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αυτά τα χαρακτηριστικά πρέπει να κρατήσει ο Γιαννακόπουλος και να αποτινάξει τις παρορμητικές αντιδράσεις. Δεν τις έχει ανάγκη και δεν του προσφέρουν το παραμικρό. Ο επιχειρηματικά σκεπτόμενος Γιαννακόπουλος, ο μετρημένος και προσεκτικός στις δηλώσεις του Γιαννακόπουλος, θα ωφελήσει τα μέγιστα τον Παναθηναϊκό και εάν υλοποιηθεί το όραμα του, θα μπει στο πάνθεον της παραγοντικής ιστορίας του τριφυλλιού.

Photo Credits: Eurokinissi

 
SHARE

Κλασική περίπτωση “τσουρουκά” που θέλησε να ασχοληθεί με το ποδόσφαιρο από άλλο πόστο, αφού στο γήπεδο δεν έβρισκε τη μπάλα με τίποτα. Το σκέφτηκε για διαιτητής, ψάχτηκε για προπονητής, όμως κατέληξε στη δημοσιογραφία. Δεν σπούδασε σε καμία σχολή, απλά πήγε στην “Αθλητική Ηχώ” τον Μάρτιο του 2004 και έπρηζε για τρεις μέρες τον αείμνηστο Σάκη Τσακασιάνο, ώστε να τον κρατήσει ως βοηθό του στο ρεπορτάζ των Αθηναϊκών. Έμαθε το επάγγελμα δίπλα του, οργώνοντας τα γήπεδα της Αθήνας και της Ανατολικής Αττικής, όμως σύντομα η τύχη του έδωσε τη δυνατότητα να ασχοληθεί δημοσιογραφικά με την αγαπημένη του ομάδα, τον Παναθηναϊκό, πρώτα με τα τμήματα της Ακαδημίας και κατόπιν με τους Άνδρες. Εργάζεται στην 24media από τον από τον Νοέμβριο του 2009, αρχικά για το www.prasinanea.gr μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν μεταπήδησε οριστικά στο www.Sport24.gr, ενώ από τον Ιανουάριο του ίδιου έτους, αποτελεί μέρος της ομάδας του Sport24 Radio 103,3.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Κλασική περίπτωση “τσουρουκά” που θέλησε να ασχοληθεί με το ποδόσφαιρο από άλλο πόστο, αφού στο γήπεδο δεν έβρισκε τη μπάλα με τίποτα. Το σκέφτηκε για διαιτητής, ψάχτηκε για προπονητής, όμως κατέληξε στη δημοσιογραφία. Δεν σπούδασε σε καμία σχολή, απλά πήγε στην “Αθλητική Ηχώ” τον Μάρτιο του 2004 και έπρηζε για τρεις μέρες τον αείμνηστο Σάκη Τσακασιάνο, ώστε να τον κρατήσει ως βοηθό του στο ρεπορτάζ των Αθηναϊκών. Έμαθε το επάγγελμα δίπλα του, οργώνοντας τα γήπεδα της Αθήνας και της Ανατολικής Αττικής, όμως σύντομα η τύχη του έδωσε τη δυνατότητα να ασχοληθεί δημοσιογραφικά με την αγαπημένη του ομάδα, τον Παναθηναϊκό, πρώτα με τα τμήματα της Ακαδημίας και κατόπιν με τους Άνδρες. Εργάζεται στην 24media από τον από τον Νοέμβριο του 2009, αρχικά για το www.prasinanea.gr μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν μεταπήδησε οριστικά στο www.Sport24.gr, ενώ από τον Ιανουάριο του ίδιου έτους, αποτελεί μέρος της ομάδας του Sport24 Radio 103,3.

HIGHLIGHTS

PODCAST ΣΤΟ SPORT24.GR

Κάνε και το Podcast άνω κάτω

Ο Γρηγόρης Γεωργάτος μιλάει σπάνια, αλλά όταν το κάνει, τα λέει όλα χύμα και τσουβαλάτα. Ο Παντελής Διαμαντόπουλος στο τρίτο Show must go on φιλοξενεί το -πιθανότατα- καλύτερο αριστερό μπακ που έβγαλε η Ελλάδα και το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικό. 0