ΑΕΚ - Ολυμπιακός: Τι είχε σχεδιάσει ο Μαρτίνς, τι του βγήκε...

Ο Πορτογάλος τεχνικός είχε ετοιμάσει έναν Ολυμπιακό να πιέσει ψηλά την ΑΕΚ, ωστόσο, αντιλαμβανόταν κιόλας ότι δεν θα ήταν τόσο εύκολο το έργο των παικτών του, όπως με τον ΠΑΟΚ στο Καραϊσκάκη...

Όλα πήγαν σε πολύ μεγάλο βαθμό κατά γράμμα για τον Ολυμπιακό στο ΟΑΚΑ! Ο Πέδρο Μαρτίνς είχε τους λόγους του που ένιωθε ικανοποιημένος και από την εικόνα του πρώτου ημιχρόνου, παρά την πίεση που του άσκησε η ΑΕΚ για 10-15 λεπτά. Ένα διάστημα, το οποίο προφανώς και ήθελε να αποφύγουν οι παίκτες του...

Ο Πορτογάλος λοιπόν είχε προετοιμάσει έναν Ολυμπιακό, ο οποίος θα πρέσαρε ψηλά, θα κατέβαινε με σκοπό να έπαιρνε εκείνος τα μέτρα και όχι η "Ένωση". Δεν κατέβηκε για να περιμένει τον "Δικέφαλο" στο δικό του γήπεδο. Βεβαίως, γνώριζε εξ αρχής ότι δεν θα ήταν και πολύ εύκολο για τους ποδοσφαιριστές να φέρουν εις πέρας την αποστολή.

Είχε μελετήσει, ωστόσο, καλά την ΑΕΚ και είχε διαπιστώσει πως όταν δυσκολευόταν να βγάλει την μπάλα από την άμυνά της και την έχανε επιπόλαια λόγω του πρέσινγκ που της ασκούσαν οι αντίπαλοί της, τότε επικρατούσε ο... κακός χαμός, μόλις ερχόταν σε θέση άμυνας. Αργές επιστροφές και ανασταλτική δυσλειτουργία. Αφήστε δε που είχε διαπιστώσει ότι οι Σιμόες και Γαλανόπουλος είχαν αρχίσει να μένουν από... βενζίνη στο ματς με την Μπενφίκα, δείχνοντας επηρεασμένοι από τα διαδοχικά παιχνίδια που έχουν δώσει.

ΕΙΧΕ ΚΑΙ "PLAN B"

Βεβαίως, ήταν προετοιμασμένος για όλα τα ενδεχόμενα, σύμφωνα με τα όσα είδαμε στο ΟΑΚΑ. Γιατί όπως είπε και στους παίκτες του "θα βγει και η ΑΕΚ να παίξει". Τους προετοίμασε, λοιπόν, για να αντιμετωπίσουν μία τέτοια κατάσταση. Μία κατάσταση εφόσον η ΑΕΚ ήταν αυτή που θα έπαιρνε την πρωτοβουλία και όχι ο Ολυμπιακός που στο ξεκίνημα του αγώνα επιχείρησε να πάρει την κατοχή.

Η χρησιμοποίηση του Γκιλιέρμε αντί του Μπουχαλάκη είχε τη σημασία της. Ήθελε να "τονώσει" ακόμη περισσότερο αμυντικά την "κουλούρα", έχοντας ως δίδυμο τους Γκιλιέρμε και Καμαρά, επειδή ο Βραζιλιάνος είναι λίγο περισσότερο "aggressive" από τον Κρητικό χαφ.

Μπορεί να υστερεί σε όγκο ο Γκιλιέρμε ή το ψηλό παιχνίδι να μην είναι το φόρτε του (δεν έπαιζε και με "θηρία", όμως, τους Σιμόες και Γαλανόπουλο είχε απέναντί του), ωστόσο, οι τοποθετήσεις του στη μεσαία γραμμή είναι για... σεμινάριο για το πώς πρέπει να κινείται το "εξάρι" στο χορτάρι, άσχετα αν στο 90λεπτο είχε αρκετά σκαμπανεβάσματα στην απόδοσή του.

Ήξερε λοιπόν ο Μαρτίνς ότι παίζοντας στην έδρα της ΑΕΚ, δεν ήταν και τόσο εύκολη η αποστολή να πάει με φουλ πίεση. Αναγκαστικά έκανε κάποια βήματα πίσω, ενώ μεταξύ άλλων είχε δοθεί εντολή σε Ομάρ και Τσιμίκα να μην έχουν τα ανεβάσματα που είχαν σε άλλα ματς.

Ο Μαρτίνς είχε στο μυαλό του μεταξύ άλλων και την εικόνα της ΑΕΚ στα παιχνίδια με Μπενφίκα και ΠΑΟΚ. Μιας ΑΕΚ που βγήκε να παίξει ποδόσφαιρο, ανέβασε ψηλά τις γραμμές της και το πλήρωσε, αφού το αμυντικό της τρανζίσιον πήρε βαθμό κάτω από τη βάση.

Ο Πορτογάλος τεχνικός ήθελε, έχοντας ως βασικούς μοχλούς τους Φορτούνη, Ποντένσε και Λάζαρο, να φεύγει γρήγορα στο τρανζίσιον όταν θα κέρδιζε την μπάλα από την ΑΕΚ ή να εκμεταλλευτεί την καλή μεταβίβαση από τον Γκιλιέρμε. Ωστόσο, αν εξαιρεθεί ένα διάστημα στο πρώτο ημίχρονο που όντως πίεσε η "Ένωση" τους "ερυθρόλευκους" (το διάστημα που είχε και τη φάση με τον Λιβάγια που έδιωξε ο Γιαννιώτης και το δοκάρι με τον Μπακασέτα δηλαδή, από το 15' έως το 30'), ο Ουζουνίδης εμφανίστηκε λίγο πιο διστακτικός από τα παιχνίδια που είχε δει ο Μαρτίνς.

Συν τοις άλλοις ήταν ολοφάνερο ότι είχε "σημαδέψει" - όπως ήταν φυσιολογικό - τους Λάζαρο, Ποντένσε και Φορτούνη. Στον Λάζαρο έπεφταν πάνω οι Μπακάκης και Γκάλο, ενώ πολλές φορές τραβιόταν από εκείνη την πλευρά και ο Γαλανόπουλος για να δώσει βοήθειες. Στον Ποντένσε έπεφταν οι Χουλτ – Μπακασέτας και πάλι ο... Γαλανόπουλος. Ο δε Φορτούνης που έδειχνε να παλεύει ώρες-ώρες ακόμη και μόνος του στο πρώτο ημίχρονο, αντιμετωπίστηκε με κάποιες... κλοτσιές παραπάνω.

Σε γενικές γραμμές, κανένας προπονητής δεν ετοιμάζει αποκλειστικά ένα πλάνο και με αυτό πορεύεται έως το 90'. Ετοιμάζει και εναλλακτικά πλάνα γιατί κατά τη διάρκεια των ματς μπορεί να διαμορφωθούν διάφορες καταστάσεις και συνθήκες, για τις οποίες θα πρέπει να είναι από πριν κατάλληλα προετοιμασμένοι οι παίκτες. Το ξαναλέμε: Ο Ολυμπιακός βγήκε στο χορτάρι για να παίξει ποδόσφαιρο, να πάρει εκείνος μέτρα, να κάνει ένα ματς αλά... ΠΑΟΚ. Αφήστε δε που με τον ΠΑΟΚ δεν το περίμενε ούτε ο ίδιος ο Μαρτίνς ότι θα του έβγαινε στο 100% το αρχικό πλάνο, αφού δεν περίμενε τόσο παθητικό τον "Δικέφαλο του Βορρά".

Στο ΟΑΚΑ όμως επειδή γνώριζε ότι η ΑΕΚ θα έβγαινε να επιβάλει εκείνη το δικό της παιχνίδι, είχε φροντίσει να προετοιμάσει τους παίκτες ακόμη και για κατάσταση που θα νιώσουν εκείνοι πίεση, όπως συνέβη για περίπου ένα τέταρτο στο πρώτο μέρος. Εκεί ήθελε κοντά τις γραμμές, να μην υπάρχουν αποστάσεις ανάμεσα σε άμυνα και μεσαία γραμμή και επίσης να μην εμφανιστούν με... επιθετικό θράσος οι Ομάρ και Τσιμίκας, καθώς η ΑΕΚ είναι μία ομάδα που παίζει πολύ από τα άκρα της. Ήθελε κυρίως να υπάρχουν καλύψεις στα μπακ...

ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΔΑΝΟ ΡΕΦΕΡΙ

Ο Ολυμπιακός έκανε λόγο μετά το ματς για τις αποφάσεις του ρέφερι από την Δανία αμέσως μετά το 0-1 του Φορτούνη. Για αποφάσεις όπως π.χ. ότι έδινε με το παραμικρό φάουλ στην ΑΕΚ και έβαζε τους "ερυθρόλευκους" στην περιοχή τους ή ότι δεν άφησε το παιχνίδι να συνεχιστεί όταν έφευγε ο Τουρέ σε αντεπίθεση και γύρισε πίσω τη φάση δίνοντας φάουλ στον Ολυμπιακό. Ακόμα και οι παίκτες στα αποδυτήρια, πάντως, ήταν εκνευρισμένοι. Ο Φορτούνης δεν μπορούσε να πιστέψει ότι ο Μοράν δεν αποβλήθηκε για το μαρκάρισμά του. Ένα μαρκάρισμα που του έκοψε την ανάσα...

 
SHARE

Ο Αλέξης Βιρβίλης γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κερατσίνι. Πρωτοκλότσησε το τόπι στο γήπεδο του Σχιστού, αλλά δεν έκανε ποτέ το όνειρό του πραγματικότητα να γίνει ο “νέος Μαυρογενίδης”! Ξεκίνησε τη δημοσιογραφία στις ιστοσελίδες της Nova και της πάλαι ποτέ Sportline.gr. Ωστόσο, το “ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ” ήταν η εφημερίδα – σταθμός στη δημοσιογραφική του ζωή. Τα τελευταία δύο χρόνια τον... ανέχεται πλέον και η 24Media (Contra.gr, Sport24.gr, Sport24 Radio).

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Ο Αλέξης Βιρβίλης γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κερατσίνι. Πρωτοκλότσησε το τόπι στο γήπεδο του Σχιστού, αλλά δεν έκανε ποτέ το όνειρό του πραγματικότητα να γίνει ο “νέος Μαυρογενίδης”! Ξεκίνησε τη δημοσιογραφία στις ιστοσελίδες της Nova και της πάλαι ποτέ Sportline.gr. Ωστόσο, το “ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ” ήταν η εφημερίδα – σταθμός στη δημοσιογραφική του ζωή. Τα τελευταία δύο χρόνια τον... ανέχεται πλέον και η 24Media (Contra.gr, Sport24.gr, Sport24 Radio).

HIGHLIGHTS