Φαρμακερό αριστερό... χέρι του Βεζένκοφ

Φαρμακερό αριστερό... χέρι του Βεζένκοφ

Ο Γιάννης Φιλέρης γράφει για την απόκτηση του Σάσα Βεζένκοφ, τι μπορεί να προσφέρει στον Ολυμπιακό και γιατί οι “ερυθρόλευκοι” προτίμησαν τον 23χρονο φόργουορντ.

O Ολυμπιακός προχωράει στην απόκτηση του Αλέξανδρου Βεζένκοφ και κλείνει σιγά-σιγά το ρόστερ της νέας χρονιάς. Λογικά θα συμπληρωθεί με ένα ακόμη ξένο, που θα παίζει στη θέση “3”.

Ο 23χρονος Βούλγαρος, που γεννήθηκε στην Κύπρο και μεγάλωσε στην Ελλάδα δεν είναι ένας τυχαίος παίκτης. Σίγουρα η τελευταία του χρονιά στην Μπαρτσελόνα τον πήγε αρκετά πίσω, γιατί σχεδόν περιθωριοποιήθηκε. Έπεσε, άλλωστε, στην χειρότερη περίοδο της μπασκετικής Μπάρτσα, σε μια παρατεταμένη κρίση, από την οποία το ένδοξο κλαμπ της Καταλονίας είναι αμφίβολο αν θα ξεπεράσει.

Ωστόσο, ο Βεζένκοφ είναι μόλις 23 ετών, για να ... χαθεί από το προσκήνιο. Μιλάμε για ένα παίκτη, που πριν αναχωρήσει για τη Βαρκελώνη, είχε αναδειχθεί δυο φορές καλύτερος νέος παίκτης του πρωταθλήματος του ΕΣΑΚΕ, ενώ στην τελευταία του σεζόν ήταν πρώτος σκόρερ και δεύτερος ριμπάουντερ.

Το μακρινό του σουτ είναι το μεγάλο του προσόν. Όπως και η οξυδέρκεια του να διαβάζει τις φάσεις και να αξιοποιεί τα προσόντα του. Από την άλλη δεν είναι ιδιαίτερα αθλητικός, δεν μπορεί να συναγωνιστεί δυναμικούς αντιπάλους, αν και στην Ισπανία βελτίωσε την ταχύτητά του για να αντεπεξέλθει στις ιδιαιτερότητες της λίγκας ACB.

Γιατί τον προτίμησε ο Ολυμπιακός; Είναι προφανές. Η αποχώρηση του Παπαπέτρου είχε μειώσει κατά ένα μέλος τον ελληνικό κορμό της ομάδας. Δεν θα ισχυριστούμε ότι ο Βεζένκοφ είναι καλύτερος του Παπαπέτρου ή το αντίθετο. Λογίζεται, ωστόσο, σαν Έλληνας και είναι μόλις 23 ετών.

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΡΜΟΣ

Κι επειδή πολλά γράφτηκαν το τελευταίο διήμερο να θυμίσουμε ότι ο Ολυμπιακός εξακολουθεί να διαθέτει ένα ισχυρό ελληνικό κορμό με προοπτική μάλιστα να τον ενισχύσει και στο άμεσο μέλλον.

Δεν είναι μόνο οι Σπανούλης, Πρίντεζης, Παπανικολάου, Μάντζαρης, Αγραβάνης, Μπόγρης, Τολιόπουλος, με τους οποίους “ανταμώνει” ο Βεζένκοφ. Υπάρχουν και οι νεότεροι: Αρσενόπουλος, Τσουμάνης, που ήδη έχουν ξεχωρίσει από τις ομάδες υποδομής.

Υπάρχει, επίσης, μια ιδιαιτερότητα. Ο Ντέιβιντ Μπλατ έχει ιδιαίτερη αδυναμία στους αριστερόχειρες και σε κάθε ομάδα του είχε από ένα τέτοιο. Ο Βεζένκοφ είναι ένας χαρισματικός sharp shooter όπως τον χαρακτηρίζουν οι Αμερικανοί, που στη μέρα του μπορεί να ... διαλύσει οποιαδήποτε άμυνα. Όλα βέβαια κρίνονται πάνω στο γήπεδο και εκεί θα δούμε αν πράγματι ο Βεζένκοφ μπορεί να βοηθήσει επί της ουσίας ή όχι.

Ο ΧΕΝΡΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΤΡΙΑΡΙ

Η επόμενη κίνηση του Ολυμπιακού φαίνεται ότι είναι ο Πιέρια Χένρι. Ο Αμερικανός βρίσκεται στο σάμερ λιγκ του Λας Βέγκας, παίζει καλά, αλλά μάλλον δεν πρόκειται να περιμένει πολύ μια “τρελή πρόταση” από το ΝΒΑ. Είναι πολύ πιθανό μέσα στις επόμενες μέρες να πει και αυτός το “ναι” στην πρόταση των Πειραιωτών και να φορέσει τα “ερυθρόλευκα”. Θα πλαισιώσει την έτσι κι αλλιώς γεμάτη περιφέρεια του Ολυμπιακού, στην οποία, σε αντίθεση με πέρσι, υπάρχει περισσότερος δυναμισμός και επιλογές. Δεν είναι, άλλωστε, πολλές οι χρονιές που ξεκινούσε με δυο Αμερικανούς γκαρντ.

Αν, λοιπόν, υπογράψει ο Χένρι θα μένει μόνο ένα τριάρι για να οριστικοποιηθεί το παζλ. Μπορεί μάλιστα να είναι και λίγο πιο ψηλός ώστε να ακουμπάει και στο “4”.

Θα τα δούμε όλα αυτά σε ένα σχεδιασμό που εξελίσσεται ταχύτατα και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ομάδα η οποία θα εμφανιστεί στα επίσημα παιχνίδια...

Photo credits: Eurokinissi

 
SHARE

Από μικρός κολλούσε αποκόμματα των εφημερίδων στα σχολικά τετράδια. Κάθε Κυριακή, αντί να διαβάζει, έκανε ανασκόπηση της αγωνιστικής. Προσπάθησε να παίξει μπάσκετ, αλλά του ήταν πιο εύκολο να γράψει γι αυτό. Το 1981, δημοσιεύτηκε το πρώτο του ρεπορτάζ και είπε να μη φύγει. Περνώντας από εφημερίδες (Φως των Σπορ, Φίλαθλος, Πρώτη, Ελεύθερος Τύπος, Απογευματινή), ραδιόφωνα (Διαυλος 10, Flash 9.61, Sentra FM), περιοδικά (Τρίποντο) και τηλεόραση (Νοva,ANT1) του έκατσε το Ιντερνετ και το Sport24.gr, του οποίου (λέγεται ότι) είναι αρχισυντάκτης. Ιστορικές έχουν μείνει οι φλου-αρτιστίκ φωτογραφίες του από το Μουντομπάσκετ της Ιαπωνίας, οι οποίες εξυμνήθηκαν από τον ΚΚ Μοίρη και σύντομα θα βρίσκονται σε έκθεση μοντέρνας τέχνης στο Τόκιο.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24