Τσέλσι - ΠΑΟΚ: Έβαλε αυτόν που δεν πιστεύει

Ο Τσάρλυ αναλύει τις ελληνικές μάχες του Europa: Τη βαριά κι ασήκωτη ενδεκάδα του ΠΑΟΚ, αλλά και τον Ολυμπιακό που έχασε δίκαια, αλλά έμαθε να παλεύει και να αντέχει στην πίεση

Ο ΠΑΟΚ στο Στάμφορτ Μπριτζ, έζησε την αγωνία του ρολογιού, δεν μπορούσε να παίξει το παιχνίδι και παρακαλούσε να περάσει η ώρα.

Μόνο ο Ουάρντα μπορούσε να κοντρολάρει και να κάνει περιστροφή με το σώμα του στην αντίπαλη εστία προστατεύοντας την μπάλα. Στην Ανδαλουσία, ο Ολυμπιακός έδωσε την μάχη του, αλλά έχασε από μία καλύτερη ομάδα. Ο Φορτούνης ήταν σε μεγάλη ημέρα, όμως δεν τον βοήθησαν οι υπόλοιποι μεσοεπιθετικοί.

Οι δύο εκπρόσωποι μας στο Europa έχασαν αλλά έχουν σενάριο πρόκρισης που τους κρατά ζωντανούς στην μάχη της πρόκρισης για την τελευταία αγωνιστική. Ο ΠΑΟΚ, θέλει νίκη στην Τούμπα με την Μπάτε και εντός έδρας ήττα της Βίντι από την Τσέλσι, ο Ολυμπιακός περνάει με νίκη με δύο τέρματα διαφορά απέναντι στην Μίλαν.

ΜΕ ΤΟ ΠΙΟ ΒΑΡΥ ΣΧΗΜΑ

Ο ΠΑΟΚ δεν μπόρεσε καν να παίξει το παιχνίδι με την Τσέλσι. Ο Λουτσέσκου δήλωσε πως το παιχνίδι κρίθηκε στην αποβολή, η αλήθεια είναι πως έγινε λίγο νωρίτερα, την ώρα που ανακοίνωσε την ενδεκάδα του.

Σίγουρα δεν υπάρχει ενδεκάδα ικανή να είναι ανταγωνιστική απέναντι ακόμα και σε μία ενδεκάδα της Τσέλσι με πολλές αλλαγές. Όμως η επιλογή του Λουτσέσκου να χρησιμοποιήσει ένα τόσο βαρύ σχήμα ήταν λυπηρή. Καταλαβαίνω πως δεν υπάρχει τίποτα ικανό να βγάλει τον ΠΑΟΚ από τον στόχο, που είναι η κατάκτηση του πρωταθλήματος.

Ένα παιχνίδι όμως με την Τσέλσι στο Λονδίνο είναι πάντοτε πολύ σημαντικό για τους ποδοσφαιριστές. Υπήρχε και η λεπτομέρεια, πως ο ΠΑΟΚ δίνει την Δευτέρα και όχι την Κυριακή εντός έδρας αγώνα με τον Παναιτωλικό, οπότε υπήρχε το περιθώριο για να παίξει με την καλή του ενδεκάδα τον αγώνα.

EΒΑΛΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ

Ο Ρουμάνος τεχνικός επέλεξε στο πιο υψηλών απαιτήσεων παιχνίδι που θα δώσει η ομάδα του όλη την χρονιά, να δώσει φανέλα βασικού σε έναν ποδοσφαιριστή που δεδομένα δεν τον πιστεύει. Ο Λουτσέσκου όλες τις αδυναμίες του Χατσερίντι τις γνωρίζει καλά και για αυτόν τον λόγο, τον χρησιμοποιεί ελάχιστα παρότι ο ποδοσφαιριστής έχει ένα πολύ υψηλό συμβόλαιο.

Την μία ευκαιρία όμως που είναι υποχρεωμένος να δώσει για να κρατήσει τις ισορροπίες, αποφάσισε να του την προσφέρει στο Στάμφορτ Μπριτζ.

Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε κάποιος να δικαιολογήσει την απόφαση να παίξει ο εντελώς ακατάλληλος για τις συνθήκες του αγώνα Χατσερίντι, ήταν πως είναι το μοναδικό παιχνίδι που το αποτέλεσμα δεν άλλαζε και πολλά πράγματα. Όμως αψήφησε τον κίνδυνο, που υπάρχει όταν αντιμετωπίζεις ομάδες από το τοπ επίπεδο να διασυρθείς.

Η ΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΡΟΛΟΓΙΟΥ

Δεν ήταν μόνο η επιλογή Χατσερίντι, ο ΠΑΟΚ κατέβασε την πιο βαριά ενδεκάδα του. Δεν είχε λογική να αγωνιστούν ταυτόχρονα οι Χατσερίντι, Μουρίτσιο, Βέρνμπλουμ, Σάκχοφ, Πρίγιοβιτς.

Ήταν λες και παρουσιάστηκαν για να παίξουν άλλο άθλημα, ήταν αδύνατον να υπάρξει η οποιαδήποτε μεταφορά μπάλας από τον άξονα και να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την πίεση της Τσέλσι.

Στην πραγματικότητα, την πρώτη φορά που αποφάσισαν να πιέσουν οι ποδοσφαιριστές της Τσέλσι τελείωσε το παιχνίδι. Ο Μάτος έκανε λανθασμένη πάσα, ο Χατσερίντι είναι πολύ βαρύς για να βγει επιθετικά και να διορθώσει το λάθος, αποβλήθηκε και οδήγησε τον ΠΑΟΚ σε έναν αγώνα του ρολογιού.

Το μόνο που μπορούσαν να κάνουν οι παίκτες του Λουτσέσκου παίζοντας με 10, ήταν να αμυνθούν με 4-4-1 σε πολύ χαμηλά μέτρα και να παρακαλάνε να περάσει η ώρα χωρίς το σκορ να ξεφύγει.

Ευτυχώς που οι μεγάλες ομάδες δεν σπαταλάνε και μεγάλη ένταση στην συγκεκριμένη διοργάνωση, το τελικό 4-0 ήταν και το καλύτερο αποτέλεσμα που μπορούσε να περιμένει ο ΠΑΟΚ.

ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

Ήταν αδύνατον να κρατήσει μπάλα, όποτε αποφάσιζαν οι παίκτες να πιέσουν της Τσέλσι, την κέρδιζαν. Ήταν εύκολο στην δική τους κατοχή, να βρουν κενό χώρο στα άκρα και δημιούργησαν συνεργασίες με τα δίδυμα των Ζαπακόστα, Πέδρο και Παλμίερι, Οντόι. Οι παίκτες του Σάρι, έβγαζαν επιθέσεις με δύο τρόπους.

Είτε ακουμπώντας την μπάλα στα άκρα και φτιάχνοντας με τα δίδυμα συνεργασίες, είτε με μεταβιβάσεις του Φάμπρεγας, που δεν πιεζόταν από κανέναν και είχε χώρο και χρόνο για να αξιοποιήσει με την μαγική του μεταβίβαση.

Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕ

Σε ολόκληρο το παιχνίδι ο μόνος που μπόρεσε να πάρει την μπάλα, να την προστατέψει και να γυρίσει πρόσωπο στον αντίπαλο ήταν ο Ουάρντα.

Δεν μιλάω για εξειδικευμένα πράγματα, αλλά για το πιο απλό, κοντρόλ, προστασία στην κατοχή και να γυρίσει το σώμα στην αντίπαλη εστία.

Μόνο ο Αιγύπτιος είχε το θάρρος και την ικανότητα να κάνει περιορισμένες ποδοσφαιρικές κινήσεις. Είναι πάντως απίστευτο, πως ο Ρουμάνος τεχνικός δίνει ευκαιρία να παίξει βασικός ακόμα και στον Χατσερίντι και τον Ουάρντα μοιάζει σαν να τον έχει ξεγράψει.

Ο Αιγύπτιος τιμωρήθηκε από τον Λουτσεσκου γιατί δεν δέχτηκε τον αποκλεισμό από την αποστολή στο ντέρμπι με την ΑΕΚ. Αποφασίστηκε η τιμωρία του και δεν μπήκε σε αποστολή από τα μέσα Σεπτέμβρη μέχρι και την διακοπή του Οκτωβρίου για τις Εθνικές.

Υποτίθεται πως στην συνέχεια οι δύο άνδρες τα βρήκαν. Έρχεται η επιστροφή στην δράση, ο Λουτσέσκου ρίχνει στο ημίχρονο τον Ουάρντα στο ντέρμπι στο "Βικελίδης" και είναι ο κύριος λόγος που γυρίζει το παιχνίδι. Από τότε του δίνει με τις καθυστερήσεις μόλις 13 λεπτά με τον Παναθηναϊκό, 14 στο Περιστέρι και 19 στην Ουγγαρία.

Αυτός είναι ο χρόνος που έχει δώσει στον Ουάρντα, μετά την επιστροφή του από την τιμωρία. Η αλήθεια είναι πως στο Στάμφορτ Μπριτζ, είδαμε πολλούς ποδοσφαιριστές που παίρνουν χρόνο και είναι σημαντικοί στα πλάνα του Λουτσέσκου.

Η αλήθεια όμως είναι πως ο μόνος που μπορούσε να σταθεί και να οδηγήσει τον ΠΑΟΚ σε προσπάθεια επίθεσης ήταν ο Ουάρντα. Δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο, κατανοώ πως είναι δύσκολος χαρακτήρας, όμως είναι και σκληρό να βλέπεις τόσο κατώτερους ποδοσφαιριστές να προτιμούνται συστηματικά και εσένα να μην σου δίνεται ούτε καν η ευκαιρία που αξίζει ο 16 παίκτης μίας ομάδας.

ΑΝΩΤΕΡΗ Η ΜΠΕΤΙΣ

Έμεινε συνήθεια στους φίλους του Ολυμπιακού να γκρινιάζουν για τις ευκαιρίες και το έκαναν και στην Ανδαλουσία δίχως η εικόνα του παιχνιδιού να το δικαιολογεί.

Δύο ευκαιρίες έχασε ο Ολυμπιακός στο πρώτο ημίχρονο, η κεφαλιά του Μπουχαλάκη και η διπλή του Φορτούνη. Συνολικά δεν μπορεί να συγκριθεί η ομάδα του Μάρτινς με τον αντίπαλό της, η Μπέτις ήταν πολύ ανώτερη και αν αδικεί κάποιον το τελικό αποτέλεσμα είναι την ομάδα της Ανδαλουσίας.

Ασφαλώς και το γεγονός πως μέχρι και την τελευταία φάση ο Ολυμπιακός ήταν μέσα στο παιχνίδι και διεκδίκησε το αποτέλεσμα είναι θετικό. Άλλωστε η Μπέτις είναι μία ομάδα που δουλεύεται για δεύτερη χρονιά με έναν προπονητή πολύ υψηλού επίπεδου.

Φέτος η ομάδα του Σετιέν δεν είναι τόσο αλέγρα όπως την περσινή χρονιά. Παίζει πιο ελεγχόμενα, διατηρεί την βάση του παιχνιδιού της που είναι η πολύ υψηλή κατοχή και οι πολλές σίγουρες πάσες με μεγάλο ποσοστό ευστοχίας, που κουράζουν τον αντίπαλο και είναι πολύ θετικό που ο Ολυμπιακός από άποψη τρεξιμάτων, έβγαλε το παιχνίδι μέχρι το τέλος.

Αυτή είναι και η πιο μεγάλη αλλαγή που έχει φέρει ο Μάρτινς στην ομάδα. Ο Ολυμπιακός των δύο προηγούμενων χρόνων δεν θα μπορούσε να αντέξει τον τρόπο παιχνιδιού της Μπέτις θα κατέρρεε, οι παίκτες του Πορτογάλου έδωσαν την μάχη τους μέχρι τέλους.

ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΗΜΙΧΡΟΝΟ

Μόλις η ομάδα του Σετιέν βρήκε προβάδισμα στο σκορ χαμήλωσε την ένταση της, άφησε και σε κάποια διαστήματα την μπάλα στον Ολυμπιακό, κάτι που οι παίκτες του Μάρτινς δεν μπόρεσαν να το εκμεταλλευτούν. Η αλήθεια είναι πως αυτήν την φορά το πρόβλημα ήταν στην δημιουργία, στο δεύτερο ημίχρονο που έπρεπε να κυνηγήσουν την ισοφάριση, δεν κατάφεραν να απειλήσουν.

Ο Πορτογάλος τεχνικός πήγε με τριάδα στον άξονα με τον Γκιγιέρμε στην θέση 6 και τους Καμαρά, Μπουχαλάκη εσωτερικούς χαφ και αναγκαστικά άφησε προωθημένο μόνο τον Φορτούνη. Αυτό το σχήμα, μπορούσε να είναι λειτουργικό μόνο όσο ο Ολυμπιακός είχε κάτι να υπερασπιστεί.

Το γεγονός όμως πως με αυτήν την διάταξη κατάφεραν να δημιουργήσουν δύο τόσο σημαντικές ευκαιρίες είναι άξιο χειροκροτήματος και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό πως οι ερυθρόλευκοι είναι καλά γυμνασμένοι. Δεν αντιμετώπισαν συνολικά πρόβλημα από τον ρυθμό της Μπέτις, αλλά από την τεχνική της κατάρτιση.

Το μεγαλύτερο θέμα του Ολυμπιακού, ήρθε στο δεύτερο ημίχρονο. Στην πραγματικότητα δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις να κερδίσει με καθαρό σκορ η Μπέτις απλά ήταν επιπόλαιοι στην τελική και δεν αξιοποίησαν σωστά τους χώρους που βρήκαν.

Ο ΚΑΜΑΡΑ ΚΑΡΙΕΡΑ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΣΤΟ 6

Ο Ολυμπιακός όταν αποφάσισε να παίξει με πιο επιθετική λογική, έριξε το χαρτί του Γκερέρο ο Μάρτινς και πέρασε στα χαφ τον Φορτούνη, αλλά δεν είχε τρόπο να απειλήσει. Την κολλάει αρκετά ο Καμαρά αγωνιζόμενος σαν 8άρι και παίρνοντας πολλές φορές την μπάλα στα πόδια του, στο σύγχρονο ποδόσφαιρο δεν επιτρέπεται να έχεις σε αυτόν τον ρόλο ποδοσφαιριστή χωρίς δημιουργία.

Ο Καμαρά έχει προσόντα για να κάνει σπουδαία καριέρα σαν 6άρι, ποτέ δεν θα ξεχωρίσει παίζοντας στο 8, του λείπουν πολλά τεχνικά στοιχεία που απαιτεί η θέση. Επίσης δεν βρήκε καμία βοήθεια από τους δύο ακραίους.

ΕΔΩΣΕ ΓΕΝΝΑΙΑ ΜΑΧΗ Ο ΦΟΡΤΟΥΝΗΣ

Ήταν αμαρτία για τον φουκαρά τον Φορτούνη, που πάλευε πολύ, κρατούσε την μπάλα την προστάτευε βοηθούσε στο να μένει σε κατοχή ο Ολυμπιακός, αλλά μόλις προσπαθούσε να ανοίξει το παιχνίδι η μπάλα χανόταν.

Προσέξτε, ο Φορτούνης έχει φθάσει στο σημείο να παίζει η ομάδα του εκτός έδρας ευρωπαϊκό παιχνίδι, με αντίπαλο που αναπτύσσεται και πιέζει σε υψηλό τέμπο και να είναι ο δεύτερος παίκτης με τις περισσότερες απλές επαφές μπάλας του Ολυμπιακού.

Τον ξεπέρασε μόνο ο Ομάρ και είναι πολύ δύσκολο, ότι συνέβη παίζοντας για 57 λεπτά τελευταίος επιθετικός και στην συνέχεια πίσω από τον φορ. Πράγματι αν είχε συμπαραστάτη, θα μπορούσε να κάνει όργια, όμως οι μεσοεπιθετικοί του Ολυμπιακού δεν τον βοήθησαν.

Ο Νάουελ είναι φιλότιμος, όμως δεν έχει την ικανότητα να περάσει τον προσωπικό του παίκτη, ενώ ο Ποντένσε δείχνει το τελευταίο διάστημα κουρασμένος, περνάει μια κάμψη στην απόδοση του.

Συνολικά ο Ολυμπιακός, κρατάει το καλό πρώτο ημίχρονο, πράγματι έχασε δύο σπουδαίες ευκαιρίες, όμως να είμαστε ειλικρινείς ηττήθηκε από έναν ανώτερο  αντίπαλο που αναπτυσσόταν πολύ καλύτερα.  

Είναι σημαντικό πάντως για τον Ολυμπιακό, που έμεινε στο παιχνίδι μέχρι την τελευταία φάση, κυνήγησε τις πιθανότητες του για να πάρει αποτέλεσμα μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο και πως σε έναν όμιλο με αντιπάλους την Μίλαν και την Μπέτις θα παίξει την τελευταία αγωνιστική την πρόκριση.

 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

24MEDIA NETWORK

Γιατί γράφουμε στο Facebook αυτών που έχουν πεθάνει

Μία ανάλυση για το φαινόμενο του διαδικτυακού πένθους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ