Πήρε ανάσα ο Φερέιρα

Ο Τσάρλυ γράφει για τον κατώτερο των προσδοκιών Παναθηναϊκό και το δημιουργικό πλάνο του Φερέιρα με τη χρησιμοποίηση στην ίδια ενδεκάδα των Πέλκα, Μπίσεσβαρ ενώ στέκεται στο πέναλτι και την αλλαγή του Χατζηγιοβάνη.

Ο Παναθηναϊκός ήταν κατώτερος των προσδοκιών, σε μία πολύ κρίσιμη μάχη. Μπορεί το πέναλτι που ήρθε να ήταν σημαντικό για την εξέλιξη του αγώνα και το προβάδισμα του ΠΑΟΚ. Να είναι απαράδεκτο που δόθηκε, όμως η αίσθηση που αφήνει το τέλος του παιχνιδιού, δικαιολογεί μία καθαρή επικράτηση του Δικεφάλου.

ΤΟΥ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Μετά το παιχνίδι στο ΟΑΚΑ ανέφερα πως ο Παναθηναϊκός είχε την ατυχία που πριν την  κρίσιμη μάχη για το Κύπελλο έπρεπε να αγωνιστεί με τον ΠΑΟΚ για το πρωτάθλημα. Χωρίς να το θέλει, του προσέφερε πολύτιμες υπηρεσίες, ανέδειξε τις μεγάλες παθογένειες που είχε το πλάνο του Φερέιρα και τον ανάγκασε να αλλάξει.

Τον οδήγησε σε ένα πλάνο πιο δημιουργικό, με παίκτες στο γήπεδο που μπορούσαν να προσφέρουν μεγαλύτερη κατοχή και πιο σίγουρες επιλογές με την μπάλα. Έφερε τον Μίσιτς στον άξονα με τον Μαουρίσιο, χρησιμοποίησε μετά από καιρό ταυτόχρονα τους Μπίσεσβαρ, Πέλκα και τον Βιεϊρίνια σαν δεξί μπακ.

Από τις έντονες αντιδράσεις του Φερέιρα κάθε φορά που κόλλαγε η μπάλα σε παίκτη του στην πίεση των παικτών του Παναθηναϊκού, φαινόταν πως έχει δουλέψει πολύ στον τρόπο που πρέπει να λειτουργήσει ο ΠΑΟΚ στην πίεση. Υπήρχαν δουλεμένες κινήσεις που προσέφεραν στηρίγματα και συνολικά ήταν πιο έτοιμος για αυτό που θα συναντούσε.

Ασφαλώς και η ενδεκάδα του ΠΑΟΚ είχε καλύτερη δημιουργία, έδινε συνθήκες για σωστή απαλλαγή στην πίεση, όμως ανασταλτικά παρέμεινε εύθραυστη. Γεγονός που ο Παναθηναϊκός δεν κατάφερε καθόλου να το εκμεταλλευτεί.

ΠΙΟ ΑΔΥΝΑΜΗ ΣΥΝΘΕΣΗ

Επί της ουσίας σε σχέση με το παιχνίδι της Κυριακής, ο Φερέιρα είχε διορθώσει σημαντικά σημεία που δημιουργούσαν προβλήματα στην ομάδα του, σε αντίθεση με τον Παναθηναϊκό που παρουσιάστηκε λιγότερο απειλητικός και συνολικά με πιο αδύναμη σύνθεση από ό,τι στο παιχνίδι της Κυριακής.

Ο κόσμος κάνει εύκολα κριτική στον Χρήστο Δώνη, όμως αυτήν την εποχή είναι ο πιο φορμαρισμένος παίκτης του Παναθηναϊκού. Έχοντας ο Κουρμπέλης τον Ανουάρ στο πλάι του, το δίδυμο στον άξονα, έμενε σε πιο χαμηλά μέτρα. Το κυριότερο όμως πρόβλημα ήταν στα δεξιά. Ο Νάγκι είχε κάνει την Κυριακή ένα σπουδαία τακτικά παιχνίδι πάνω στον Γιανούλη, ο Μπουζούκης ήταν ένα τεράστιο πρόβλημα και είναι να σηκώνεις τα χέρια ψηλά που δεν έγινε αλλαγή στο ημίχρονο.

ΕΥΚΟΛΟ ΑΛΛΟΘΙ

Αν θέλει κάποιος να πουλήσει εκδούλευση, εύκολα μπορεί να σταθεί κανείς στην φάση του πέναλτι. Πράγματι είναι μία φάση σκληρή για τον Παναθηναϊκό και σε ένα βαθμό καθόρισε το αποτέλεσμα. Μετά από ένα δυνατό ξεκίνημα χωρίς ευκαιρίες που είχε ο ΠΑΟΚ, οι παίκτες του Δώνη είχαν ισορροπήσει, είχαν κερδίσει μπάλα και ένιωθαν αυτοπεποίθηση.

Σε  ένα διάστημα που το παιχνίδι έμοιαζε διαχειρίσιμο, ήρθε μία λανθασμένη διαιτητική απόφαση να δώσει ένα σημαντικό προβάδισμα στον ΠΑΟΚ. Ασφαλώς και είναι μία πολύ σημαντική στιγμή του αγώνα, ο Παναθηναϊκός όμως, όφειλε να αντιδράσει. Ο προπονητής και οι ποδοσφαιριστές δεν το έκαναν.

 

Δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, δυστυχώς το  VAR σε όλη την Ευρώπη δεν χρησιμοποιείται για να διορθώνει ανοησίες των διαιτητών, αλλά για να δίνονται τα πέναλτι για πλάκα και να ακυρώνονται τα γκολ. Γι' αυτόν τον λόγω δεν είναι και χρήσιμο επί της ουσίας. Χρήσιμο θα ήταν, αν χρησιμοποιούνταν για να αλλάξει μία λανθασμένη απόφαση που έχει πάρει ένας διαιτητής και όχι μόνο, για να του δείξει παράβαση που δεν μπόρεσε να διακρίνει σε ροή αγώνα. Σε κάθε περίπτωση όμως, οι παίκτες του Παναθηναϊκού όφειλαν να συνεχίσουν δεν το έκαναν.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ Ο ΜΠΟΥΖΟΥΚΗΣ

Στην φάση του πέναλτι και σε ολόκληρο το διάστημα που χρησιμοποιήθηκε δημιούργησε μεγάλο πρόβλημα ο Μπουζούκης. Το παιδί εδώ και καιρό δεν είναι καλά. Δυστυχώς δεν έχει την βελτίωση που θα έπρεπε. Διάβαζα σχόλια πως δεν είναι εξτρέμ, αλλά κεντρικός χαφ. Παρότι δεν παίζει εξτρέμ, να συμφωνήσω πως πραγματική καριέρα σαν κεντρικός χαφ μπορεί να χτίσει. Με την εικόνα όμως που δείχνει είναι αδύνατον να τον χρησιμοποιήσει ο προπονητής του, σε χώρο που το πρέσινγκ είναι πιο έντονο και το λάθος λιγότερο προστατευμένο.

Ο Μπουζούκης αν δεν θέλει να καεί, θα πρέπει να δουλέψει μόνος του, να κάνει ατομικές προπονήσεις και να βελτιώσει το πέταγμα του, τα ανοίγματα του. Δεν φεύγει, έχει πολύ μικρό διασκελισμό και σε συνδυασμό με την αδυναμία του να προστατεύει την μπάλα, γίνεται στόχος του αντίπαλου στο πρέσινγκ.  Χάνει την μπάλα με μεγάλη ευκολία, ακόμα και σε χώρους που δεν επιτρέπεται το λάθος. Μην ξεχνάμε πως στο πρώτο τέρμα του ΠΑΟΚ το καθοριστικό λάθος το έκανε ο διαιτητής, αλλά η φάση ξεκίνησε από μία από τις πολλές φορές που κλάπηκε η μπάλα από τον Μπουζούκη.

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ

Πραγματικά απορώ, δεν μπορώ να καταλάβω τι σκέψη έκανε ο Δώνης και αντί να βγάλει τον Μπουζούκη από το γήπεδο, έβγαλε τον καλύτερο του ποδοσφαιριστή. Μόνο ο Χατζηγιοβάνης έπαιζε με θάρρος και φόβιζε τους αντιπάλους.

Σε ένα παιχνίδι που χρειαζόταν κάλυψη μέτρων, η έξοδος του ποδοσφαιριστή που είχε την δυνατότητα να απειλήσει στις συγκεκριμένες συνθήκες ήταν μία καταστροφική απόφαση. Ο προπονητής επέλεξε να κρατήσει στο γήπεδο ένα πρόβλημα διαρκείας και να βγάλει αλλαγή τον ποδοσφαιριστή που ήταν μόνιμη απειλή και με αυτόν τον τρόπο καθάρισε την ομάδα του.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΛΑΘΩΝ

Από εκείνη την στιγμή, ο αγώνας μετατράπηκε σε ένα φεστιβάλ λαθών. Εύκολο είναι να βάλεις κάτω τις αμφισβητούμενες φάσεις και να φτιάξεις το αφήγημα που επιθυμείς. Αν όμως θες να δεις τα πράγματα με σοβαρότητα, μετά από ένα ημίχρονο που όλα μα όλα γινόντουσαν λανθασμένα, που είχαν χαθεί οι θέσεις οι ρόλου και η ομάδα είχε ξεφύγει από τον προπονητή, δεν μπορείς να ψάχνεις για δικαιολογίες.

Η εικόνα του αγώνα, ήταν για να ηττηθεί με καθαρό σκορ ο Παναθηναϊκός και αν ο Φερέιρα εξαργύρωνε στην πράξη την πετυχημένη έμπνευση να βάλει τον Λάμπρου στην θέση του Πέλκα και να παίξει 4-4-2, θα είχε τελειώσει την πρόκριση από τώρα.

ΠΗΡΕ ΑΝΑΣΑ Ο ΦΕΡΕΪΡΑ

Ο Λάμπρου με την ταχύτητα του, ανέδειξε τον άναρχο τρόπο που έπαιζε ο Παναθηναϊκός, τους χώρους που έμεναν κενοί όταν χανόταν η μπάλα και την ευκολία που δινόταν η λανθασμένη μεταβίβαση. Ο Παναθηναϊκός έκανε το ένα λάθος μετά το άλλο και ο Φερέιρα με την είσοδο του Λάμπρου στο πλάι του επιθετικού, δημιούργησε συνθήκες για γρήγορο και άμεσο παίξιμο. Επιλογή που απέδωσε και δημιούργησε τις ευκαιρίες για ένα πιο ευρύ αποτέλεσμα.

Ο Πορτογάλος τεχνικός είχε μεγάλη ανάγκη αυτήν την αντίδραση από την ομάδα του. Ο ίδιος έχει κάνει πολλά λάθη και έφτασε απόλυτα δικαιολογημένα να παίζει την καρέκλα του. Πέρα από το γεγονός πως σε πολλές περιπτώσεις έχει φανεί τακτικά ανεπαρκής, του αναλογεί τεράστια ευθύνη πως έχει πολλούς παίκτες σε άσχημη αγωνιστική κατάσταση.

Τουλάχιστον η ήττα στο ΟΑΚΑ λειτούργησε ευεργετικά, τον έκανε να εξαφανίσει ένα φοβικό σχέδιο αποτυχίας, να επιλέξει μία πιο δημιουργική ενδεκάδα και να  παρουσιάσει ένα σύνολο που έβγαζε περισσότερη ένταση.

Είχε ανάγκη μία καθαρή νίκη για να νοιώσει πιο ήρεμος στην καρέκλα του. Το γεγονός πως συνδυάστηκε με ένα κοουτσάρισμα που βοήθησε την ομάδα του και μία συνολικά τακτική νίκη στην μάχη των δύο προπονητών, του δίνει μέρος της ζωής που έχασε την Κυριακή. Ο Παναθηναϊκός είχε δημιουργήσει δικαιολογημένα προσδοκίες για το συγκεκριμένο παιχνίδι, προπονητής και παίκτες, βρέθηκαν σε άσχημη ημέρα, ειδικά στο δεύτερο ημίχρονο.

 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

HIGHLIGHTS