Τα χρυσά χρόνια του ΠΑΟΚ

Ο Τσάρλυ γράφει για την κατάκτηση του νταμπλ από τον ΠΑΟΚ ο οποίος ήταν με διαφορά καλύτερος από την ΑΕΚ και έφτασε σε ένα ιστορικό νταμπλ.

Ζούμε τα χρυσά χρόνια του ΠΑΟΚ. Ο δικέφαλος του βορρά κατέκτησε το πρώτο νταμπλ της ιστορίας του, το τρίτο συνεχόμενο κύπελλο Ελλάδος, τον τέταρτο τίτλο στους τελευταίους έξι που διεκδίκησε.

ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ

Η ομάδα του Λουτσέσκου απέδειξε για ακόμα μία φορά φέτος πως είναι με διαφορά η καλύτερη ομάδα στην Ελλάδα. Δεν είναι εύκολο να κερδίσεις σε τελικό κυπέλλου για τρίτη συνεχόμενη χρονιά την ίδια ομάδα. Πόσο μάλλον για δεύτερο συνεχόμενο χρόνο στην έδρα του αντιπάλου.

Ο ΠΑΟΚ έχει παίξει τρεις συνεχόμενους τελικούς με την ΑΕΚ, κατέκτησε και τα τρία τρόπαια, όλα με νίκες στο 90λεπτό. Η αλήθεια είναι πως η διαφορά των δύο ομάδων σε μονάδες είναι μεγάλη και το γεγονός αυτό τον βοήθησε να εκμεταλλευτεί τις λεπτομέρειες.

ΕΚΠΛΗΞΗ ΜΕ ΚΑΝΙΑΣ-ΣΑΚΧΟΒ

Στο κείμενο πριν το παιχνίδι, είχα αναφέρει πως ο Λουτσέσκου στις προπονήσεις χρησιμοποιούσε με τους βασικούς τον Κάνιας, επειδή η λειτουργία της ΑΕΚ έκανε αναγκαία τη χρησιμοποίηση καθαρού 6αριού, ώστε να βρίσκεται στο χώρο του Λιβάγια, αλλά και να μην δημιουργηθεί υπεραριθμία, καθώς η ΑΕΚ φέρνει εσωτερικά Μπακασέτα, Μάνταλο. Ο Ρουμάνος τεχνικός επιφύλαξε μία έκπληξη, χρησιμοποιώντας τον Κάνιας μαζί με τον Σάκχοβ και αφήνοντας στον πάγκο τον Ολιβέιρα.

Στο διάστημα που ο ΠΑΟΚ χρειάστηκε δημιουργία, πήγαν τόσο καλά οι Πέλκας, Μπίσεσβαρ που δεν φάνηκε καθόλου σε αυτό το κομμάτι η απουσία του Πορτογάλου. Η απόφαση του Ρουμάνου τεχνικού βγήκε, καθώς ο ΠΑΟΚ έδεσε τον άξονα του και είχε τον έλεγχο του παιχνιδιού.

Η ΑΕΚ έχασε μία καλή ευκαιρία με τον Πόνσε στο 6 λεπτό και έμεινε σε αυτήν. Είναι ένδειξη αδυναμίας το γεγονός πως ενώ ο ΠΑΟΚ έδωσε μέτρα στο δεύτερο ημίχρονο, η ομάδα του Χιμένεθ δεν κατάφερε να δημιουργήσει καμία επικίνδυνη κατάσταση.

ΕΝΑ 15ΛΕΠΤΟ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΟ

Ο ΠΑΟΚ κατέκτησε το κύπελλο, εύκολα, εκμεταλλευόμενος πλεονεκτήματα που έχει δείξει πως έχει ολόκληρη τη σεζόν.Καλύτερο αμυντικό δίδυμο από την ΑΕΚ, τη δυνατότητα να δίνει μέτρα στον αντίπαλο, χωρίς να αντιμετωπίζει το παραμικρό πρόβλημα και ασφαλώς επιθετικογενείς ποδοσφαιριστές με αθλητικά προσόντα, που του δίνουν το δικαίωμα να αξιοποιεί το χώρο.

Η ομάδα του Λουτσέσκου, τις επιθετικές της αρετές χρειάστηκε να τις βγάλει 15 περίπου λεπτά στο πρώτο ημίχρονο. Στο τελευταίο τέταρτο του πρώτου ημιχρόνου, όπου Πέλκας, Μπίσεσβαρ έκαναν αυτό που γνωρίζουν καλά. Έπαιξαν κοντά μεταξύ τους, πήραν πρωτοβουλίες και έβαλαν μέσα στο παιχνίδι τους Άκπομ, Ζαμπά.

Σε ένα αργό χωρίς ρυθμό παιχνίδι, με ελάχιστο ρίσκο, η δυνατότητα που είχε ο ΠΑΟΚ, να βγάλει στο χώρο τους Άκπομ, Ζαμπά έκανε τη διαφορά. Η ομάδα του Λουτσέσκου κέρδισε γιατί είχε στο γήπεδο, ποδοσφαιριστές που μπορούν να κάνουν το απρόβλεπτο, όπως την ενέργεια του Πέλκα και το ψαλιδάκι του Άκπομ και γιατί μπορεί να αποφασίσει να αφήσει κατοχή στον αντίπαλο και να αμυνθεί με ασφάλεια.

ΒΓΗΚΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ Ο ΑΝΤΙΒΙΕΪΡΙΝΙΑ

Είχε φανεί από τα τελευταία παιχνίδια του πρωταθλήματος πως ο Πέλκας πάει φορμαρισμένος στον τελικό. Το είχε ανάγκη ένα μεγάλο παιχνίδι για πολλούς λόγους και το πέτυχε, έκανε μία εμφάνιση που δείχνει πως αρχίζει και βγάζει προσωπικότητα. Δεν είχε καλή χρονιά πίσω του, έχασε άλλωστε τη θέση του στα κρίσιμα παιχνίδια του δεύτερου γύρου.

Αξίζει το χειροκρότημα, γιατί κατάφερε και βγήκε μπροστά όταν, η ομάδα τον είχε ανάγκη. Από τη στιγμή που τραυματίστηκε ο Βιεϊρίνια, ήταν λες και του μπήκε στο μυαλό πως έχει την υποχρέωση να γίνει αυτός ο ηγέτης του ΠΑΟΚ και μεταμορφώθηκε.

Ασφαλώς για να πάει η μπάλα στα δίχτυα και να έχει αποτελεσματικότητα η προσπάθεια του στο 45 λεπτό χρειάστηκε ένα δύσκολο ψαλίδι του Άκπομ, όμως ο ΠΑΟΚ έπαιρνε από τα δικά του πόδια επιλογές και αποφάσεις που δεν έδινε κανένας ποδοσφαιριστής της αντίπαλης ομάδας και το γεγονός αυτό ήταν πλεονέκτημα.

Η ΑΘΛΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΚΠΟΜ-ΖΑΜΠΑ

Ήταν δεδομένο πως αν βρει ρυθμό ο ΠΑΟΚ και πάει το παιχνίδι στους Ακπόμ, Ζαμπά, η ΑΕΚ δεν έχει την αθλητικότητα στην άμυνα της, για να τους αντιμετωπίσει. Το γεγονός αυτό φάνηκε στο τελευταίο κομμάτι του πρώτου ημιχρόνου και αυτή ήταν η μία από τις δύο μεγάλες διαφορές των δύο ομάδων.

Ο ΠΑΟΚ είχε αθλητικότητα και ταχύτητα επιθετικά, που δεν μπορούσε να την αντιμετωπίσει η ΑΕΚ και τη δυνατότητα να αμυνθεί με ασφάλεια. Χρειάστηκε μικρό διάστημα να βρει ρυθμό, για να πάρει προβάδισμα, ενώ κατάφερε να παίξει ένα ολόκληρο ημίχρονο σε πιο χαμηλά μέτρα και δεν επέτρεψε να δεχτεί ούτε μια ευκαιρία.

ΧΩΡΙΣ ΠΛΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ

Είναι σκληρό να παίζεις τρία χρόνια τελικό με τον ίδιο αντίπαλο και να χάνεις όλα τα παιχνίδια. Σκληρό για τους οπαδούς, τους ποδοσφαιριστές αλλά και για τον προπονητή. Και στους τρεις τελικούς στον πάγκο ήταν ο Χιμένεθ. Η ΑΕΚ είχε πιο επιθετική διάταξη από τον ΠΑΟΚ, ξεκίνησε το παιχνίδι δείχνοντας πως έχει σαν στόχο να επιτεθεί, έδειξε στην αρχή μία διαφορετική διαχείριση από ότι τα προηγούμενα χρόνια, της έλλειπε όμως η ποιότητα και η ταχύτητα.

Δημιούργησε μιάμιση ευκαιρία με τον Πόνσε και όσο πέρναγε ο χρόνος γινόταν και πιο ακίνδυνη. Δεν είχε τρόπο να επιτεθεί, και γινόταν φανερό πως το πρόβλημα έχει να κάνει με τη φυσιογνωμία του ρόστερ. Θέληση υπήρχε, τρόπος δεν υπήρχε.

Το δίδυμο Λιβάγια, Πόνσε, είναι βαρύ και αταίριαστο, δεν μπορεί κανένας από τους δύο να καλύψει χώρους και περιορίζονται εύκολα όσο μένουν εκτός περιοχής, ενώ από τη στιγμή που δεν υπάρχει κανένας ακραίος επιθετικός με την ικανότητα να δίνει πλάτος, δεν είναι εύκολο να πάρει τη μπάλα ο Πόνσε στους χώρους που θέλει.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΑΕΚ Ο ΛΟΥΤΣΕΣΚΟΥ

Ο Λουτσέσκου διάβασε σωστά την ΑΕΚ. Κατάλαβε πως έπρεπε να θωρακίσει τον άξονα του, να μην επιτρέψει στον χώρο ανάμεσα στα στόπερ και στους χαφ, να παίρνει μπάλα ελεύθερος ο Λιβάγια και για αυτόν το λόγο χρησιμοποίησε μετά από καιρό το δίδυμο Κάνιας, Σάκχοβ.

Έδεσε τον άξονα του, θωράκισε την ομάδα του από το κάθετο παιχνίδι της ΑΕΚ,  οι Μάνταλος, Μπακασέτας στην πλευρά δεν παίζουν ποτέ, οι Λιβάγια, Πόνσε και να βγουν στα άκρα δεν έχουν ταχύτητα και ένας με ένας για να απειλήσουν, οπότε το αμυντικό πλάνο βγήκε εύκολα.

ΧΩΡΙΣ PLAN B

Αυτό που έκανε αίσθηση είναι πως δεν έδειξε ο Χιμένεθ να έχει ένα δεύτερο πλάνο να κάνει πιο επιθετική την ΑΕΚ. Η επιλογή του στο 70 λεπτό να παίξει το χαρτί του 3-5-2, έμοιαζε καταδικασμένη να αποτύχει. Δεν έβαζε κανένα επιπλέον πρόβλημα στην άμυνα του ΠΑΟΚ, ίσα, ίσα που την απάλλαξε από το απρόβλεπτο μίας καλής στιγμής και μίας εκτέλεσης του Μπακασέτα.

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ

Δεν περίμενα τον τελικό για να κρίνω το ποια είναι η καλύτερη Ελληνική ομάδα τη φετινή χρονιά. Επειδή ο ΠΑΟΚ έχει μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους, του δινόταν μία ιστορική ευκαιρία να κατακτήσει το φετινό νταμπλ. Ευκαιρία που μόνο από δικό του λάθος μπορούσε να την χάσει. Ο Λουτσέσκου είχε τη δύσκολη αποστολή να καταφέρει να κρατήσει τους παίκτες του συγκεντρωμένους στο μεγάλο στόχο, να τους επαναφέρει στη δουλειά μετά τους πανηγυρισμούς του πρωταθλήματος και τα κατάφερε.

Έκανε μία διπλή νίκη, κράτησε την ομάδα του, κάτι που δεν είχε καταφέρει σε ανάλογη περίπτωση πέρυσι ο Χιμένεθ και βοήθησε τους ποδοσφαιριστές του με την τακτική του. Οδήγησε τον ΠΑΟΚ στη μεγαλύτερη επιτυχία της ιστορίας του, στο πρώτο του νταμπλ. Πρωτάθλημα που ήρθε χωρίς ήττα και το κύπελλο μέσα από ανωτερότητα. Ο κόσμος του ΠΑΟΚ ζει τη χρυσή εποχή της ομάδας του, έρχονται κι άλλα.

Photo Credits: Eurokinissi

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Μεγαλέξανδρος με σφραγίδα Ρουμάνου στρατάρχη
 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

HIGHLIGHTS