Ο χειρότερος Παναθηναϊκός που έχω δει

Ο Τσάρλυ γράφει για τον χειρότερο Παναθηναϊκό που έχει δει και τις ευθύνες των Γιώργου Δώνη και Νίκου Νταμπίζα στην εμφάνιση των πράσινων κόντρα στον ΟΦΗ.

Τα τελευταία χρόνια είναι βασανιστικά για τον οπαδό του Παναθηναϊκού. Στα χρόνια που ο σύλλογος διοικείται από τον Γιάννη Αλαφούζο, έχουν υπάρξει πολύ σκληρά βράδια. Άθλια μεμονωμένα παιχνίδια, περίοδοι που ο κόσμους του Παναθηναϊκού υπέφερε.

Πραγματικά όμως η εικόνα που είχαν οι ποδοσφαιριστές του Δώνη και του Νταμπίζα, στο παιχνίδι με τον ΟΦΗ, ήταν η χειρότερη που έχουν παρουσιάσει ποδοσφαιριστές φορώντας αυτήν την φανέλα.

ΕΦΙΑΛΤΗΣ

Δεν γίνεται να έχουν ποδοσφαιριστές του συλλόγου αυτήν την εικόνα. Ο Παναθηναϊκός έχει προβλήματα, διοικητικά είναι ακέφαλος, το μπάτζετ για μεταγραφές δεν του επιτρέπει να κάνει πρωταθλητισμό. Αυτά όμως τα έχει αποδεχτεί εδώ και καιρό ο κόσμος του Παναθηναϊκού. Για την ακρίβεια οι λίγοι πιστοί που έχουν απομείνει και αντέχουν να παρακολουθούν τον σύλλογο σε αυτά τα χάλια.

Όμως ακόμα και αυτοί οι ήρωες, έχουν την απαίτηση να παρακολουθούν μία κανονική αθλητική ομάδα. Που μέσα από τις δυνατότητες που υπάρχουν, να δουλεύει και να εξελίσσεται. Δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει και την ευθύνη γι' αυτό, την έχουν οι δύο άνθρωποι, που έπρεπε να στηρίξουν αυτήν την ομάδα.

Γίνονται πράγματα χωρίς λογική, λάθη ακραία κι αδικαιολόγητα τα οποία κοστίζουν στην ομάδα. Μία προσπάθεια που ένα χρόνο πριν ξεκίνησε με όνειρα και φιλοδοξίες, κατάντησε αυτός ο εφιάλτης.

ΕΚΤΟΣ ΕΝΔΕΚΑΔΑΣ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΣΤΟΠΕΡ

Έχουν παρθεί αρκετές αποφάσεις που προσωπικά δεν βγάζω σε αυτές νόημα. Πέρυσι ο Γιώργος Δώνης, δούλευε με το δίδυμο Κολοβέτσιο - Μαυρομμάτη και από ένα σημείο και σε ένα μεγάλο ποσοστό παιχνιδιών, πήγε με τρεις στόπερ. Σε αυτήν τη δύσκολη σεζόν, ο Κολοβέτσιος αναμφισβήτητα  έπαιξε πάνω από το ατομικό του ταβάνι, δεν έγινε Μπενκεμπάουερ, όμως έπαιζε τη θέση με αξιοπρέπεια. Έδινε ασφάλεια στον προπονητή του. Δίπλα του προσπαθούσε να βγάλει το τεχνικό επιτελείο έναν νεαρό στόπερ, ο οποίος είχε αδυναμίες και έκανε λάθη, όμως έπαιζε τη θέση με έναν τρόπο, που κάποιος ο οποίος παρακολουθεί με σοβαρότητα το ποδόσφαιρο, καταλάβαινε τον λόγο που δίνεται η ευκαιρία στον Μαυρομάτη.

ΕΚΤΟΣ ΠΛΑΝΩΝ Ο ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ

Άλλωστε ο Παναθηναϊκός είχε την υποχρέωση να βγάλει κάποια νέα παιδιά, ο Μαυρομάτης δεν ήταν μία κλασική περίπτωση ενός βαρύ σέντερ μπακ, αλλά ένας αμυντικός που μπορεί να λειτουργήσει πιο επιθετικά, να καλύψει διαγώνια επιθέσεις των αντιπάλων και να βγει ψηλά. Έκανε λάθη, δέχτηκε κριτική, όμως υπάρχει ένας κανόνας, αν θες να βγάλεις νέους παίκτες σε αμυντικές θέσεις θα έχεις και κόστος. Χρειάζεται υπομονή. Ο Παναθηναϊκός στη βελτίωση που έπρεπε να έχει το καλοκαίρι, θα ήταν λογικό να αποκτήσει έναν καλό στόπερ και να τον κάνει παρτενέρ με τον Κολοβέτσιο, χωρίς όμως να θαφτεί ο Μαυρομμάτης.

Τελικά αποφασίστηκε ο Μαυρομάτης να υπολογίζεται σαν 5ος στόπερ. Αναρωτιέμαι αν είναι να μην τον πιστεύουν, για ποιόν λόγο ο Παναθηναϊκός υπέφερε από τα περσινά του λάθη. Φέτος και δίχως να το δικαιολογεί η περσινή του εικόνα καθώς δεν υπήρξε ποτέ αξιόπιστος σε άμυνα δύο στόπερ, αποφασίστηκε να βγει πιο μπροστά ο Πούγγουρας.

Αυτό όμως που δεν μπορεί με τίποτα να δικαιολογηθεί με τη λογική, είναι το πώς γίνεται να αποφασίζεις να κάνεις δίδυμο χωρίς τον Κολοβέτσιο. Να εμφανίζεις δηλαδή κάποιον Νούνες και να αφήνεις εκτός το μοναδικό κανονικό σέντερ μπακ που διαθέτεις.

Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΦΑΝΕΛΑ

Επειδή δόξα τω Θεό, έχω ενημέρωση από αρκετά από όσα συμβαίνουν στο Κορωπί, στην εκπομπή της Παρασκευής είπα στον πολύ καλό συνάδελφο Κώστα Γουλή, πως στον Παναθηναϊκό τον φοβούνται για στόπερ τον Νούνες. Παρότι η ενημέρωση μου, ήταν πως στις προπονήσεις δεν πέταγε, ο Γιώργος Δώνης αποφάσισε να τον ξεκινήσει στην βασική ενδεκάδα. Ο προπονητής δεν τον φοβήθηκε.

Στην ιστορία αυτού του συλλόγου, έχουν αγωνιστεί αρκετοί ποδοσφαιριστές που δεν άξιζαν να φορέσουν αυτή τη φανέλα. Δεν πιστεύω όμως πως κανένας έχει κάνει ποτέ χειρότερο παιχνίδι με τα χρώματα του Παναθηναϊκού. Είναι ξεκάθαρο πως έγιναν στις μεταγραφές επιπόλαιες επιλογές.

ΠΗΡΑΝ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ

Αποφασίστηκε να αφήσουν στην άκρη τη δουλειά με τα νέα παιδιά, να μην ανανεώσουν τον Χατζηγιοβάνη, να περιορίσουν το χώρο του Μπουζούκη, να δώσουν δανεικό τον Εμμανουηλίδη, να μην υπολογίζουν παιδιά με προσόντα όπως οι Καμπετσής, Μαυρομμάτης. Όλα αυτά στη λογική, πως υπήρχε φέτος η δυνατότητα για μεταγραφές. Προσέξτε, όμως δεν υπήρχε η δυνατότητα για ακριβές μεταγραφές.

Ασφαλώς και ο Νταμπίζας δεν έχει άπλετο μπάτζετ, για να κάνει κινήσεις και να φέρει ποδοσφαιριστές που θα κάνουν τη διαφορά. Από τη στιγμή όμως που συμβαίνει αυτό, γιατί δεν επιλέχτηκε ο ασφαλής δρόμος της αρετής. Δηλαδή, δουλειά με το υπάρχον υλικό, με ότι ταλέντο βρίσκεται στον σύλλογο και σίγουρες μεταγραφές.

ΔΥΟ ΕΞΤΡΕΜ ΜΕ ΒΕΒΑΡΗΜΕΝΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΦΑΚΕΛΟ

Τον περασμένο Μάιο αρθρογραφούσα για τον Τσιλιανίδη, η προσωπική μου ενημέρωση είναι πως ο προπονητής τον ήθελε. Ο Παναθηναϊκός όμως δεν πήγε σε μία φθηνή και ασφαλή περίπτωση, ενός καλά γυμνασμένου ποδοσφαιριστή, που ξέρεις ακριβώς τι θα σου προσφέρει. Επιλέχτηκε να μη δοθούν τα λεφτά που ζήταγε ο Χατζηγιοβάνης και να γίνουν συμβόλαια στους Μπεκ, Μολό.

Σε δύο ποδοσφαιριστές με απίστευτα βεβαρημένο ιατρικό παρελθόν. Και αν ο Μολό στο παρελθόν είχε μία ποιότητα, οπότε έχει και ένα στοιχείο τζόγου η επιλογή, πως γίνεται να επιλέγεις ακόμα και δεύτερο εξτρέμ που τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι μόνιμα τραυματίας.

Στις 20/8 έγραψα "δεν βρίσκω λογική, να επιλέγεις να κάνεις μεταγραφή με το απίστευτα επιβαρυμένο σε τραυματισμούς βιογραφικό του Ούφε Μπεκ. Δεν τον γνωρίζω τον ποδοσφαιριστή όμως με μία ματιά στα προβλήματα που έχει βγάλει τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σου προκαλεί εντύπωση για την συγκεκριμένη επιλογή". Στις 27/8 υπέστη βαρύ διάστρεμμα που θα τον αφήσει ένα μήνα πίσω.

Ο ΚΑΜΠΕΤΣΗΣ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ

Είναι όμως παράξενες και οι επιλογές που έχει κάνει ο Γιώργος Δώνης. Πέρυσι, έφερε έναν επιθετικό σε νεαρή ηλικία, που είχε κάποια ποιότητα. Ο Καμπετσής, ήθελε δουλειά, όμως από τον τρόπο που υποδεχόταν την μπάλα, φαινόταν πως ήξερε τα βασικά του αθλήματος και είχε ανεπτυγμένη για τη θέση τεχνική κατάρτιση.

Θυμίζω πως με το που ήρθε στον Παναθηναϊκό βοήθησε στο ξεκίνημα της σεζόν τον Παναθηναϊκό να κερδίσει την Λαμία και τον Λεβαδειακό. Έδειξε δηλαδή ένας ποδοσφαιριστής που είναι σε θέση να βοηθήσει. Πως ανέχεται ο Γιώργος Δώνης, στα χέρια του αυτός ο ποδοσφαιριστής να έχει φθάσει σε ένα επίπεδο που να θεωρούν πως πρέπει να δοθεί δανεικός σε ομάδα δεύτερης κατηγορίας;

ΧΑΘΗΚΕ Ο ΔΡΟΜΟΣ

Η αλήθεια είναι πως κάπου χάθηκε ο δρόμος. Δεν επιλέχτηκε αυτός της σωστής δουλειάς, της βελτίωσης του έμψυχου υλικού και πάρθηκαν εύκολες αποφάσεις. Εύκολη απόφαση είναι να επιλέγεις, να μην βελτιώσεις τους Καμπετσή, Μαυρομμάτη, Χατζηγιοβάνη και να πάρεις άλλους αμφιβόλου αξίας στη θέση τους.

Εύκολη απόφαση είναι ξαφνικά να χρησιμοποιήσεις στο κέντρο άμυνας του Παναθηναϊκού, ένα τόσο αδούλευτο δίδυμο όπως αυτό των Νούνες-Πούγγουρα.

ΠΛΑΚΑ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΡΑ

Απέναντι σε μία ομάδα που έδειξε την περασμένη εβδομάδα πως στην αντεπίθεση είναι πολύ επικίνδυνη. Οι μεσοαμυντικοί του Παναθηναϊκού σε ολόκληρο το πρώτο ημίχρονο χάριζαν την μπάλα και η τετράδα των Νέιρα, Ναμπί, Σεμέδο, Τσιλιανίδη, Μάνου έκανε πάρτι. Έκαναν ένα πάρτι στην κόντρα επίθεση και διέσυραν αγωνιστικά τον Παναθηναϊκό.

Έβλεπες την ενέργεια που έβγαζε ο Τσιλιανίδης, τις αποστάσεις που κάλυπτε και καταλάβαινες πόσα λάθη έχουν γίνει σε αυτή την ομάδα, που πληρώνει πως δεν επένδυσε σε έτοιμους, σε σωστά γυμνασμένους ποδοσφαιριστές.

ΕΙΧΕ ΔΙΚΙΟ Ο ΔΩΝΗΣ

Θέλω πάντα να είμαι δίκαιος, αν εκτιμώ κάτι στον Γιώργο Δώνη, είναι πως ποτέ με τις δηλώσεις του μετά το παιχνίδι, δεν βλέπω έναν άνθρωπο που προσπαθεί να κοροϊδέψει. Πάντοτε παίρνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί και στο τέλος του παιχνιδιού, παραδέχτηκε πως είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για αυτήν την εικόνα.

Η αλήθεια είναι πως αυτή η εμφάνιση, που κατά την άποψη μου είναι η χειρότερη στην ιστορία αυτού του συλλόγου, έχει την υπογραφή του Νταμπίζα και του Δώνη. Αυτή είναι αλήθεια. Και η επιλογή του προπονητή στο ημίχρονο με την ομάδα να πρέπει να ανατρέψει σκορ να βγάλει τον Χατζηγιοβάνη και όχι κάποιον χαφ, είναι αποτέλεσμα μία λανθασμένης κατεύθυνσης που έχει μπει στην ομάδα, από τον ίδιο και τον τεχνικό διευθυντή.

ΜΗΝ ΠΑΡΕΤΕ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟ

Το παιχνίδι με τον ΟΦΗ είχε μόνο μία καλή είδηση. Μπήκε στο τέλος ένα θηρίο στην επίθεση και πάλεψε. Ο 19 ετών Περέα έβγαλε ψυχή, δύναμη, έδωσε μάχες, είχε γρήγορες αντιδράσεις και ταχύτητες για το ύψος του. Προς θεού μην πάρετε άλλον φορ. Δεν χρειάζεται η ομάδα, άλλη προβληματική μεταγραφή, το σκάουτινγκ βρήκε ένα λαυράκι, αποκτήθηκε, δουλέψτε μαζί του. Αυτός είναι ο δρόμος της αρετής, που θα φέρει επιτυχίες.

Δουλεία με όσα υγιή στοιχεία υπάρχουν στον σύλλογο, δουλειά για να βελτιωθούν οι αδυναμίες τους με στόχο να παρουσιάζεται στο γήπεδο μία κανονική ομάδα. Μία ομάδα με σωστά γυμνασμένους αθλητές.

Ο Αλαφούζος ευθύνεται για το επίπεδο που βρίσκεται ο Παναθηναϊκός, για την ντροπή της Ευρωπαϊκής απαγόρευσης, για το γεγονός πως κανείς δεν μπορεί να απαιτεί από την ομάδα να κάνει πρωταθλητισμό, πως έκανε την καθημερινότητα του συλλόγου να απασχολεί λίγους ανθρώπους και για πολλά άλλα.

Όμως για το γεγονός πως παρουσιάζεται μία ομάδα τελείως αγύμναστη, με παίκτες που δεν θυμίζουν αθλητές η ευθύνη βαραίνει τον προπονητή, το επιτελείο του και φυσικά τον τεχνικό διευθυντή για την κατεύθυνση που έχει δώσει.

PHOTO CREDITS: EUROKINISSI

 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

HIGHLIGHTS