Ο ΠΑΟΚ θέλει βαρβάτο 8άρι, άντεξε για ένα ημίχρονο

Ο Τσάρλυ γράφει για τα δυο διαφορετικά παιχνίδια που έγιναν χθες (6/8) στην Τούμπα, για τις πινελιές του Φερέιρα, την ανάγκη απόκτησης βαρβάτου 8αριου για τον ΠΑΟΚ και την ποδοσφαιρική λογική που δεν είναι με το μέρος του.

Το σύγχρονο ποδόσφαιρο έχει γίνει πολύ δύσκολο για τις ομάδες που βρίσκονται σε κατώτερο ποδοσφαιρικό πολιτισμό. Δεν είμαστε στα χρόνια, σε εποχές που έπαιζες πίσω από την μπάλα και έβρισκες άκρη με έξυπνες αντεπιθέσεις. Οι νίκες έρχονται μέσα από την κυριαρχία. Οι νίκες απαιτούν πολλές κερδισμένες μάχες, κάτι που βολεύει τους ισχυρούς.

ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Στην Τούμπα είδαμε δύο διαφορετικά παιχνίδια. Ένα πρώτο 15λεπτό και ένα δεύτερο ημίχρονο που η ομάδα του Άμπελ Φερέιρα ήταν φοβισμένη και έμοιαζε σα να μην μπορεί να διεκδικήσει το παραμικρό από το παιχνίδι, αλλά και ένα 30λεπτό θάρρους. Από το 15ο λεπτό μέχρι το τέλος του πρώτου ημιχρόνου,  βγήκαν στο γήπεδο όλα αυτά που δουλεύει ο νέος τεχνικός του ΠΑΟΚ.

Έχουμε σαν δεδομένο πως δεν έχει καμία σχέση η εικόνα που έδειξε ο ΠΑΟΚ στο πρώτο μέρος, με αυτήν της επανάληψης. Είναι τόσο διαφορετικά τα δύο ημίχρονα, που είναι δύσκολο να βγει μία συνολική εκτίμηση και ο καθένας μπορεί να πάρει τα κομμάτια που θέλει. Το σωστό όμως είναι να δεις τα θετικά και τα αρνητικά σημεία, σαν μία πραγματικότητα, καθώς και τα δύο υπήρξαν και μάλιστα σε ανεπτυγμένο βαθμό.

ΟΙ ΠΙΝΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΦΕΡΕΪΡΑ

Ο πρωταθλητής ΠΑΟΚ, βρέθηκε στις πρώτες ημέρες της προετοιμασίας σε μία δύσκολη συνθήκη, καθώς κλήθηκε να αλλάξει προπονητή. Η λογική ήταν να μην πειραχτεί πολύ η φιλοσοφία, όμως επιλέχτηκε ένας πιο επιθετικός στην συνολική φιλοσοφία προπονητής απ' ό,τι ήταν ο Λουτσέσκου.

ΠΙΕΣΗ ΨΗΛΑ, ΨΑΧΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΛΕΨΙΜΟ

Ο Αμπέλ Φερέιρα είναι φυσικό να προσπαθεί να περάσει κάποια νέα πράγματα, αλλά και να τονώσει κομμάτια που δουλευόντουσαν και υπήρχαν ήδη στον ΠΑΟΚ. Από το ξεκίνημα της προετοιμασίας παρατηρήθηκε μία δουλειά και επιμονή στην πίεση ψηλά, μία μεγαλύτερη επιμονή απ' ό,τι είχε ο Ραζβάν Λουτσέσκου στο να ψάχνει ο ΠΑΟΚ την κυριαρχία και το γκολ, μετά από κλέψιμο στο 1/3 του γηπέδου του αντιπάλου. Με αυτόν τον τρόπο ήρθαν τα περισσότερα τέρματα στα φιλικά, επίσης υπάρχει και μία φανερή προσπάθεια για άμεσες και γρήγορες επιθέσεις μετά από κάθε κερδισμένη μπάλα.

Σε αυτό το κομμάτι στο καλό του διάστημα ο ΠΑΟΚ, εντυπωσίασε. Μετά από το κακό ξεκίνημα, υπήρξε ένα 30λεπτό που φανερώθηκαν κομμάτια που προσπαθούν να μπουν στο παιχνίδι της ομάδας, χωρίς να έχουν διαταραχθεί οι ισορροπίες και αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μιλάμε για μία απόλυτα επιτυχημένη ομάδα. Ο ΠΑΟΚ έβγαλε στο καλό του διάστημα υπερβολικά τρεξίματα για παιχνίδι που διεξάγεται στις 6 Αυγούστου, κέρδισε πολλές μάχες με έναν αντίπαλο όπως ο Άγιαξ και είχε μία φανερή τάση και ικανότητα να χτίζει και να ολοκληρώνει γρήγορα και με συνεργασίες τις επιθέσεις του στο πρώτο ημίχρονο.

ΕΝΤΑΣΗ ΜΗ ΣΥΜΒΑΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ

Σε αυτό το διάστημα, ο ΠΑΟΚ ανέτρεψε το σκορ και είχε την δυνατότητα να πετύχει και τρίτο τέρμα. Αν δικαιούται για κάτι να νιώθει αδικημένος, δεν είναι για το τελικό αποτέλεσμα, αλλά για το γεγονός που δεν βρήκε μεγαλύτερο προβάδισμα στο πρώτο ημίχρονο. Οι παίκτες του ΠΑΟΚ, ξεκινούσαν να πιέζουν ψηλά, κατάφερναν να διατηρούν κοντά τις γραμμές τους, να ακολουθούν οι δύο χαφ χωρίς να αφήνουν απόσταση, αλλά και να διατηρείται η πίεση και οι έγκαιρες επεμβάσεις και στους υπόλοιπους χώρους.

Κέρδιζε μπάλες και έψαχνε τις γρήγορες επιθέσεις και όλα αυτά σε υψηλή ένταση. Μία ένταση που δεν είναι συμβατή με την ημερομηνία που γινόταν το παιχνίδι. Ο ΠΑΟΚ έτρεξε πολύ για παιχνίδι που γινόταν στις 6 Αυγούστου στο πρώτο ημίχρονο και δεν είχε τίποτα να δώσει στην επανάληψη.

ΔΕΝ ΜΠΗΚΕ Η ΙΔΙΑ ΟΜΑΔΑ

Στο δεύτερο ημίχρονο δεν μπήκε η ίδια ομάδα. Οι Μπίσεσβαρ, Ζαμπά που στο πρώτο ημίχρονο κάθε φορά που η μπάλα πήγαινε σε αυτούς, έμοιαζαν ασταμάτητοι, έγιναν από φόβητρα πρόβλημα καθώς ούτε απειλούσαν, ούτε βοηθούσαν στην άμυνα και άφηναν εκτεθειμένους τους μπακ. Δυνάμεις για πίεση δεν υπήρχαν, η ομάδα έχανε μέτρα και το δίδυμο Εσιτι, Καντουρί έδειξε την αδυναμία του στο κράτημα μπάλας, να επιβάλει κατοχή και να δώσει κατεύθυνση.

Όσο πέρναγε ο χρόνος, ο ΠΑΟΚ έδειχνε και πιο ανήμπορος να βάλει το παραμικρό πρόβλημα στον Άγιαξ και με βάση την αίσθηση που άφησε το δεύτερο ημίχρονο, είναι τυχερός που έμεινε το παιχνίδι στο 2-2.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ

Επειδή τον Αμπέλ Φερέιρα τώρα τον γνωρίζουμε, θεωρώ θετικό, που στο τελευταίο κομμάτι του παιχνιδιού λειτούργησε ρεαλιστικά. Δεν θυσίασε την ομάδα του στην προσπάθεια να μείνει πιστός στα πιστεύω του. Όσο πέρναγε η ώρα, γινόταν φανερό πως δεν υπάρχει η δυνατότητα για κερδισμένες μάχες, οπότε ο Φερέιρα κατέβασε σε μέτρα την ομάδα του, την γέμισε με έναν ακόμα καθαρό χαφ, πήγε σε 4-3-3 και αυτός ήταν ο κύριος λόγος που ο ΠΑΟΚ δεν έχασε το παιχνίδι. Ο προπονητής πήγε στην μοναδική λογική που μπορούσαν να υπηρετήσουν στο τελευταίο κομμάτι του παιχνιδιού οι ποδοσφαιριστές του.

ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΞΟΝΑ

Πέρα από την έλλειψη δυνάμεων, που σε αυτό υπάρχουν οι δικαιολογίες του μεγέθους του αντιπάλου, της προσπάθεια του πρώτου ημιχρόνου και της εποχής που βρισκόμαστε, υπήρχε τεράστιο πρόβλημα στο κράτημα μπάλας και στην ανάπτυξη από τον άξονα.

Ακόμα και στο καλό ημίχρονο, δεν υπήρχε μεταφορά μπάλας, κουβάλημα από το δίδυμο Εσιτί, Καντουρί. Ο ΠΑΟΚ επιτέθηκε γρήγορα, πήρε πολλά από τον Μπίσεσβαρ -που είχε περισσότερο πλάτος στα αριστερά από όταν του έδινε τον ίδιο ρόλο ο Λουτσέσκου-, ταχύτητα και τρεξίματα με ένταση από Ζαμπά, Ακπόμ και γρήγορες επιθέσεις με συνεργασίες από τα άκρα.

Στο πρώτο ημίχρονο όμως, ο ΠΑΟΚ συνολικά πέταγε, οπότε έφτανε που το δίδυμο του Εσιτί με τον Καντουρί, πήγαινε καλά στο αμυντικό σκέλος. Σε αυτό το διάστημα, η μπάλα κερδιζόταν γρήγορα, οι γραμμές του Αγιαξ είχαν αποστάσεις και η μετάβαση του από επίθεση στην άμυνα προβληματική, οπότε δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα το γεγονός πως δεν υπάρχει κράτημα μπάλας και μεταφορά από τον άξονα. Στην επανάληψη, που τίποτα από τα θετικά στοιχεία του πρώτου μέρους δεν υπήρχαν, ο ΠΑΟΚ έχασε μέτρα κατοχής, οπότε έκανε ζημιά που οι χαφ του δεν μπορούσαν να κρατήσουν καθόλου την μπάλα.

Εξ ορισμού, το δίδυμο Εσιτι, Καντουρί είναι λάθος. Πέρα από τις αδυναμίες του Καντουρί και από το γεγονός, πως είναι ρίσκο να στηριχτεί σε αυτόν ο ΠΑΟΚ, σε τόσο κομβική θέση γιατί βγάζει με ευκολία τραυματισμούς, δεν ταιριάζει καθόλου με την απόκτηση ενός 6αριού που έχει το αγωνιστικό προφίλ του Εσιτί.

Ο ΕΣΙΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΒΑΡΒΑΤΟ 8ΑΡΙ

Δεν το αναφέρω σαν κακό, ούτε θεωρώ πως δεν θα βοηθήσει, όμως πρόκειται για ένα 6άρι που ανήκει σε πιο παλιά ποδοσφαιρική μόδα. Δεν είναι απαραίτητο  όλες οι ομάδες να έχουν μπροστά από την άμυνα ποδοσφαιριστές που να παίζουν καλά με μπάλα, ασφαλώς και μπορούν να ευδοκιμήσουν ακόμα 6άρια, που προσφέρουν σημαντικά στην αναχαίτιση. Ο Φερέιρα άλλωστε δουλεύει πολύ στο παιχνίδι χωρίς μπάλα, οπότε έχει λογική να θέλει το 6άρι του να προσφέρει κάλυψη, να μπορεί να καθαρίσει ότι περάσει από το πρες και να προσφέρει συνολικά ασφάλεια στο κάθετο παιχνίδι των αντιπάλων.

Ειδικά σε ένα πρωτάθλημα με πολλούς κατώτερους αντιπάλους, η παρουσία ενός 6αριού σαν τον Εσιτί, μπορεί να σου δώσει μεγαλύτερη επιθετικότητα, κερδισμένα μέτρα και το δικαίωμα για ρίσκο στις υπόλοιπες γραμμές. Όμως όταν πας σε αυτήν την λογική 6αριού, χρειάζεσαι βαρβάτο 8άρι. Ποδοσφαιριστή που θα πάρει πολλές πρωτοβουλίες, θα μαζεύει το κάθε κλέψιμο του 6αριού και θα του παίρνει την μπάλα ακόμα και από τα πόδια.

Δεν γίνεται να θες ο Πέλκας, να μην παίζει τρίτο χαφ και να παίρνεις αμυντικό χαφ στο στιλ του Εσιτί, δίχως να το πλαισιώσεις με ένα 8άρι με δημιουργικές ικανότητες και την δυνατότητα να συμμετέχει σε μεγάλη διάρκεια και συχνότητα στο κτίσιμο των επιθέσεων. Η λογική λέει πως θα γίνει μεταγραφή. Ο ΠΑΟΚ χρειάζεται έναν πολύ καλό ποδοσφαιριστή στον συγκεκριμένο χώρο, ώστε να βγει η λογική του Φερέιρα να παίζει κάτι πιο κοντινό στο 4-4-2  και να έχει νόημα η προσθήκη των στοιχείων που έχει ο Εσιτί. Ο Νιγηριανός έκανε ένα πολύ γεμάτο σε διάρκεια παιχνίδι με τον Άγιαξ, όμως δεν υπήρχε ο ποδοσφαιριστής που θα μπορούσε να κρύψει αυτά που δεν είναι σε θέση να κάνει.

Η ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ

Να είμαστε ειλικρινείς, οι πραγματικές ελπίδες για την πρώτη συμμετοχή του ΠΑΟΚ, σε ομίλους του Champions League, χάθηκαν την ημέρα της κλήρωσης. Δεν είναι σε θέση καμία ελληνική ομάδα, να αντιμετωπίσει τα βαριά χαρτιά του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου. Ο Άγιαξ μπορεί να έχασε τους Ντε Λιχτ, Ντε Γιόνκ, όμως κατέβηκε στην Τούμπα με ποδοσφαιριστές που δεν είναι εύκολο να τους αντιμετωπίσεις στα διαστήματα που έχουν την κατοχή μπάλας για περισσότερο από ένα ημίχρονο. Πριν το παιχνίδι της Τούμπας, ο ΠΑΟΚ έψαχνε ένα θαύμα, ακόμα εξακολουθεί να αναζητά ένα θαύμα, η ποδοσφαιρική λογική δεν είναι με το μέρος του.

Photo Credits: Eurokinissi

 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

24MEDIA NETWORK

Nαι, σας πρήξαμε με τον Ζακ Κωστόπουλο

Συμπληρώνεται ένας χρόνος από τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου και ο αγώνας για δικαίωση είναι ακόμα επίκαιρος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

HIGHLIGHTS