Ο κορμός έχει ταβάνι

Δεν μπορεί να είναι τυχαίο που η ΑΕΚ έχει δώσει 4 τελικούς τα τελευταία χρόνια και δεν έχει κερδίσει κανέναν. Η βάση, ο κορμός που έχει αυτή η ομάδα, έχει συγκεκριμένο ταβάνι. Χρειάζεται επειγόντως ποιοτική ενίσχυση. Γράφει ο Τσάρλυ.

Δεν ήξεραν να διαχειριστούν τα δεδομένα του τελικού με τον Ολυμπιακό οι παίκτες του Μάσιμο Καρέρα. Είχαν κατοχή μπάλας, κερδισμένα μέτρα, που δεν γνώριζαν πώς να τα αξιοποιήσουν. Μετά από μία πολύ περίεργη διαδικασία, στην ιστορία θα μείνει πως ο Ολυμπιακός κατέκτησε το νταμπλ την σεζόν 2019-20. Αναμφισβήτητα μία επιτυχία που άξιζε 100% και θα ήταν άδικο, αν οι συνθήκες που είχαν δημιουργηθεί του στερούσαν αυτό το επίτευγμα.

ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΠΩΣ ΝΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ

Δημιουργήθηκαν όμως οι προϋποθέσεις, η ΑΕΚ να έχει την ευκαιρία της. Να παίξει σε έναν τελικό με μία πιο ισορροπημένη ενδεκάδα. Η αρχική διάταξη, οι επιλογές του Καρέρα ήταν πολύ κοντά σε ό,τι θα εφάρμοζε αν ο τελικός είχε διεξαχθεί στην αρχική του ημερομηνία. Το γεγονός, όμως, πως η ενδεκάδα του Ολυμπιακού, είχε φανερές αδυναμίες, χώρους που επέτρεπαν στην ΑΕΚ να χτυπήσει και να κερδίσει με ανωτερότητα, δημιούργησε ένα παιχνίδι που δεν ήξερε πώς να το διαχειριστεί. Η ΑΕΚ ούτε εκπαιδευμένη είναι, ούτε την ποιότητα έχει να κερδίζει ντέρμπι με κατοχή μπάλας πάνω από 60%.

Πιθανότατα να είχε διαφορετική εικόνα ο αγώνας, αν δεν έπαιρναν νωρίς προβάδισμα οι ερυθρόλευκοι, όμως από την πρώτη φάση, οι παίκτες του Καρέρα μπήκαν στην λογική να πάρουν αυτοί τον έλεγχο του τελικού. Είχαν να αντιμετωπίσουν μία ομάδα, που είχε την υποχρέωση να λειτουργήσει φοβικά.

ΜΕ ΕΞΤΡΕΜ ΦΥΛΑΚΕΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΠΑΚ

Ο Ολυμπιακός ειδικά από την ημέρα που έφυγε ο Ποντένσε και μετά έχει μάθει να κερδίζει σε παιχνίδια ίσων μέτρων, χωρίς να ζητά την κατοχή μπάλας. Στον τελικό όμως έπρεπε να είναι ακόμα πιο προσεχτικός. Ο Μάρτινς ήταν υποχρεωμένος να παίξει με μπακ ανάγκης. Η αναγκαστική χρησιμοποίηση του Μπρούνο στα δεξιά και του φανερά σε προβληματική κατάσταση Τοροσίδη στα αριστερά, ανάγκασε τον Μαρτίνς να κρατά χαμηλά τους δύο του εξτρέμ. Δεν γινόταν να παίξουν ταυτόχρονα οι Φορτούνης, Βαλμπουενά, ο Φορτούνης έμεινε στον πάγκο και οι Ραντζέλοβιτς, Μασούρας στην πράξη ήταν προστάτες των ακραίων μπακ. Κάτι που σήμαινε αυτόματα, πως η ΑΕΚ, ακουμπώντας απλά την μπάλα στις πλευρές και με ήρεμη χωρίς λάθη μεταφορά μπάλας, θα είχε κερδισμένα μέτρα.

ΜΟΝΟ ΚΟΡΝΕΡ

Κατοχή και κερδισμένα μέτρα, όμως, που δεν είχε την ποιότητα αλλά και τη γνώση για να εκμεταλλευτεί. Δεν είναι εκπαιδευμένη να παίζει με αυτόν τον τρόπο τα παιχνίδια υψηλού ανταγωνισμού, δεν διαθέτει επιθετικότητα και δημιουργία υψηλού επιπέδου από τον άξονα και φυσικά υπάρχει το συνηθισμένο πρόβλημα στις πλευρές. Την αδυναμία που είχε ο Ολυμπιακός στα άκρα κατάφερε να την εκμεταλλευτεί κερδίζοντας μόνο κόρνερ. Στην πράξη η πίεση που άσκησε η ΑΕΚ έφερε 15 κερδισμένα κόρνερ, εκτελέσεις απελπισίας και ελπίδας για να κάνει λάθος ο Τζολάκης.

Ο τρόπος που διεξήχθη ο τελικός φωτογράφισε όλες τις αδυναμίες που έχει το ρόστερ της ΑΕΚ, ήταν αδύνατον για τους παίκτες του Καρέρα, να κάνουν ένα ισορροπημένο παιχνίδι, να μην κάνουν λάθη στην κατοχή τους, να μην αφήνουν χώρους προς εκμετάλλευσης στον αντίπαλο και να δημιουργήσουν καθαρές ευκαιρίες σε ροή αγώνα, έχοντας αυτοί το ρόλο του αφεντικού, την κατοχή μπάλας και κερδισμένα μέτρα.

ΚΑΘΑΡΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ

Ο Ολυμπιακός παίζοντας αναγκαστικά υπερβολικά συντηρητικά, καθώς οι μεσοεπιθετικοί έπρεπε να κλείσουν τις τρύπες, κατάφερε να δημιουργήσει στην κόντρα σπουδαίες ευκαιρίες. Λάθος του Λιβάγια, λανθασμένη τακτική τοποθέτηση του Λόπες και υπερβολικά παθητική στάση του Σβάρνα, έδωσαν το δικαίωμα στον Ραντζέλοβιτς να ανοίξει το σκορ.

Στη συνέχεια η ΑΕΚ πραγματική ευκαιρία δεν είχε. Οι ερυθρόλευκοι στο χώρο χτύπησαν στο 35' με την ευκαιρία του Ελ Αραμπί μετά από έξοχη ατομική ενέργεια, στο 49' με τον Τσιτόντα να κερδίζει σε τετ α τετ τον Μασούρα, στο 54ο λεπτό ξανά στον χώρο ο Μασούρας κέρδισε πέναλτι από τον Μπακάκη και στο 86ο λεπτό, το τέρμα του Καφού που ακυρώθηκε για οφσάιντ του Ελ Αραμπί.

Όλες αυτές οι φάσεις ήταν καθαρές και η άμυνα της ΑΕΚ, της δέχτηκε στην αντεπίθεση με άμεσο ποδόσφαιρο. Της δέχτηκε γιατί οι συνθήκες του τελικού την οδήγησαν να πρέπει να κερδίσει ως ανώτερη. Την οδήγησαν σε ένα παιχνίδι, που δεν έχει μάθει να παίζει, δεν έχει εκπαιδευτεί και δεν έχει την ποιότητα στο ρόστερ της για να τα καταφέρει.

Ο ΚΟΡΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΑΒΑΝΙ

Δεν μπορεί να είναι τυχαίο που η ΑΕΚ έχει δώσει 4 τελικούς τα τελευταία χρόνια και δεν έχει κερδίσει κανέναν. Η βάση, ο κορμός που έχει αυτή η ομάδα, έχει συγκεκριμένο ταβάνι. Χρειάζεται επειγόντως ποιοτική ενίσχυση. Είναι απαραίτητο να μπει στο ρόστερ της ομάδας, ποιότητα και επιθετικότητα από τον άξονα ταχύτητα και κλάση στα άκρα. Δεν γίνεται να βλέπεις σε όλο το παιχνίδι βιδωμένους στις θέσεις τους, τους Μπρούνο και Τοροσίδη και να μην μπορείς να το εκμεταλλευτείς.

Δεν γίνεται να είσαι ομάδα που θες τίτλους και να προσπαθείς να τους πάρεις με Αλμπάνη, Βέρντε. Το καλό είναι πως από τα ρεπορτάζ της ομάδας, φαίνεται πως πλέον το έχουν καταλάβει στην ΑΕΚ και είναι διατιθέμενοι να τα σπρώξουν χοντρά για να φέρουν τουλάχιστον έναν εξτρέμ που να κάνει τη διαφορά, ξεκάθαρα χρειάζεται και μεγαλύτερη επιθετικότητα από τον άξονα, που να συνδυάζεται με κλάση στην δημιουργία.

Η σεζόν 2019/20 τελείωσε στις 12 Σεπτέμβρη και έφερε ένα απόλυτα δίκαιο αποτέλεσμα. Πρωτάθλημα και Κύπελλο, νταμπλ κατάκτησε η καλύτερη ομάδα. Το 2019-20, ο Ολυμπιακός ήταν πολλά επίπεδα πιο πάνω από τους ανταγωνιστές του και θα ήταν άδικο, να χάσει έναν τίτλο, λόγω των συνθηκών που θα έδινε τον τελικό,. Ακόμα και με αυτόν τον τρόπο, κατάφερε να λειτουργήσει σαν ομάδα, που συνολικά δουλεύει καλύτερα και κατέκτησε το νταμπλ που τόσο άξιζε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

ΑΕΚ - Ολυμπιακός 0-1: Κόκκινη κυριαρχία
Καρέρα: "Δεν ήμασταν καλοί για να έχουμε την κατοχή της μπάλας"
ΑΕΚ: Τέταρτος σερί χαμένος τελικός για την Ένωση
 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK

 

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

HIGHLIGHTS

21+ Παίξτε Υπεύθυνα. Κίνδυνος εθισμού και απώλειας περιουσίας.

ΚΕΘΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ 1114 ή 210 923777.

21+ Παίξτε Υπεύθυνα. Κίνδυνος εθισμού και απώλειας περιουσίας.

ΚΕΘΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ 1114 ή 210 923777.