Ο Φερέιρα γίνεται αυτό που χρειάζεται ο ΠΑΟΚ

Δεύτερο ακόμα πιο ξεκάθαρο δείγμα που δείχνει πως ο Φερέιρα βρήκε τη χρυσή τομή με τους παίκτες του. Έχει έρθει πιο κοντά στα θέλω τους και είναι η πρώτη φορά φέτος που ο ΠΑΟΚ νίκησε κάνοντας σωστή διαχείριση ενός αγώνα. Γράφει ο Τσάρλυ.

Δεν έπιασε τα επιθετικά στάνταρ που είχε την περασμένη Κυριακή στο Ολυμπιακό Στάδιο ο ΠΑΟΚ με αντίπαλο την ΑΕΚ, αλλά ήταν αποτελεσματικός στην Τρίπολη κόντρα στον Αστέρα.

Πέτυχε δύο τέρματα, δίχως να είναι δημιουργικός, αλλά καταφέρνοντας να αξιοποιήσει τα λάθη της αντίπαλης άμυνας.

Μετά το δεύτερο γκολ διαχειρίστηκε το προβάδισμα και παρότι δέχτηκε ακόμα μία φορά γκολ σε στημένο, κατάφερε να πάρει μία σημαντική νίκη, χωρίς να κινδυνέψει ιδιαίτερα. Είναι ένα σενάριο, που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό, εποχές Λουτσέσκου.

Πέρα από τους τρεις βαθμούς και τη συνέχεια που έδωσε με την νίκη στην καλή εμφάνιση με την ΑΕΚ, είναι πολύ σημαντικό που για πρώτη φορά ο φετινός ΠΑΟΚ κατάφερε να σβήσει ένα παιχνίδι.

ΙΔΙΕΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΝΤΕΡΜΠΙ ΣΤΟ ΟΑΚΑ

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο ΠΑΟΚ από την πολύ καλή εμφάνιση στο παιχνίδι με την ΑΕΚ πήρε αυτοπεποίθηση και έδωσε στον Φερέιρα κάποιες σταθερές για να πορευτεί στο παιχνίδι στην Τρίπολη, εκεί όπου υπήρχε η ανάγκη να κερδηθεί για να μην χαθεί πολύτιμο έδαφος και να πάει με ηρεμία στη διακοπή. Ο Πορτογάλος τεχνικός δεν πείραξε τίποτα από όσα θετικά πήρε στο παιχνίδι με την Ένωση και απλά χρησιμοποίησε τον Μάτος, στη θέση του Ροντρίγκο.

Κράτησε τον Μπίσεσβαρ στο ρόλο του επιτελικού χαφ, στα άκρα καθαρός εξτρέμ ήταν ο Λημνιός, που προερχόταν από σπουδαία εμφάνιση και την άλλη πλευρά την πήρε ο Ελ Καντουρί. Θυμίζω πως ο Λουτσέσκου είχε χτίσει την ομάδα με έναν εξτρέμ και έναν καθαρό χαφ στα δεξιά. Για δεύτερο παιχνίδι είδαμε το ίδιο αρχικό πλάνο. Για δεύτερο συνεχόμενο παιχνίδι επιλέχτηκε στο δεύτερο ημίχρονο να πέσουν τα μέτρα, να δοθεί η μπάλα στον αντίπαλο και συνολικά να πάει σε διαχείριση του αποτελέσματος.

Σε Ολυμπιακό Στάδιο και Τρίπολη δεν δοκίμασε να χρησιμοποιήσει σχήμα με δύο καθαρούς φορ, κάτι που βλέπαμε να κάνει μόνιμα στην αρχή της σεζόν. Το πρέσινγκ ψηλά υπήρξε μόνο στα πρώτα ημίχρονα και από τη στιγμή που είχε το σκορ, η απόφαση ήταν να κατεβάσει τα μέτρα πίεσης και το ποσοστό κατοχής μπάλας. Η διαφορά ήταν πως για πρώτη φορά στην Τρίπολη, το παιχνίδι κατάφερε να το σβήσει, παίζοντας από το 67ο λεπτό με Μαουρίσιο, Ντούγκλας, Μίσιτς στην τριάδα των χαφ και βάζοντας στη συνέχεια και τον Πέλκα.

ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ

Στα παιχνίδια με ΑΕΚ και Αστέρα υπήρξε μία κοινή νοοτροπία. Λειτούργησε και που αποδεικνύει πως ο ίδιος βάζει νερό στο κρασί του, καταλαβαίνει πως πρέπει να πλησιάσει τα θέλω και αυτά που έχουν μάθει να εφαρμόζουν οι παίκτες του και το γήπεδο δικαιώνει αυτή τη λογική.

Φυσικά, σε αυτά τα δύο παιχνίδια, μπορεί να υπήρχε μία κοινή λογική, όσο αναφορά κάποιες βασικές αρχές, όμως η εικόνα αυτών των δύο αγώνων είχε σημαντικές διαφορές. Το ντέρμπι στο ΟΑΚΑ ήταν πιο ροκ. Ο ΠΑΟΚ λειτούργησε καλύτερα επιθετικά, έβγαλε περισσότερη πίεση ψηλά, περισσότερα τρεξίματα, όλα με την μπάλα γινόντουσαν σε πιο υψηλή ένταση.

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΚΛΕΙΔΩΣΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Το παιχνίδι στην Τρίπολη ήταν πιο ελεγχόμενο. Χρειάστηκε να αξιοποιηθούν τα λάθη της αντίπαλης άμυνας και η μεγάλη διαφορά ήταν πως για πρώτη φορά φέτος υπήρξε  ένα διάστημα που ο ΠΑΟΚ κατάφερε και κλείδωσε αποτέλεσμα.

Το στοιχείο, που ήταν το όπλο, του ΠΑΟΚ, του Λουτσέσκου και φαινόταν να έχει εξαφανιστεί με την διαχείριση Φερέιρα, εμφανίστηκε από τη στιγμή που ο Πορτογάλος τεχνικός επέλεξε να αλλάξει λογική και να βάλει Μαουρίσιο στην θέση του Πέλκα.

Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΑΟΥΡΙΣΙΟ

Φυσικά δεν διορθώθηκαν όλα. Για ακόμα ένα παιχνίδι δεν κρατήθηκε το μηδέν, για ακόμα ένα παιχνίδι δέχτηκε γκολ από στημένο. Πάνω, όμως, που έδειχνε ευάλωτος στα στημένα του αντιπάλου και δημιουργήθηκαν συνθήκες για να δεχτεί για ακόμα ένα παιχνίδι  δεύτερο γκολ, μπήκε μέσα ο Μαουρίσιο και η αμυντική λειτουργία έδεσε. Σταμάτησε να επιτρέπει στον Αστέρα να κερδίζει μέτρα και να βάζει την μπάλα μέσα στην περιοχή του. Από τη στιγμή που μείωσε το σκορ ο Αστέρας, η διαχείριση ήταν σωστή.

Είναι η πρώτη φορά που υπήρξε διάστημα που πήρε φέτος ο ΠΑΟΚ ικανοποιητικό βαθμό, σε ένα κομμάτι που πέρυσι ήταν το μεγάλο του όπλο. Ο Φερέιρα, δείχνει ξεκάθαρα μία διάθεση, να επαναφέρει στοιχεία που εφάρμοζε με επιτυχία η ομάδα του Λουτσέσκου και βλέπουμε την ομάδα να ανταποκρίνονται.

Ο συνδυασμός της καλής εμφάνισης στο παιχνίδι με την ΑΕΚ και της νίκης στην Τρίπολη δημιουργεί συνθήκες για να αλλάξει εντελώς το κλίμα στην ομάδα. Πλέον, οι δύσκολες ημέρες που ακολούθησαν μετά την ισοπαλία με τον Άρη, μοιάζουν να αποτελούν οριστικά παρελθόν. Ο Φερέιρα έχει όλο τον χρόνο να δουλέψει και να βελτιώσει την κατάσταση ποδοσφαιριστών του.

Πρέπει οπωσδήποτε να λυθεί το τεράστιο θέμα στην άμυνα στα στημένα και να βελτιωθούν μονάδες, που μπορούν να παίξουν πολύ καλύτερα, από ότι σε αυτό το πρώτο κομμάτι της σεζόν. Ειδικά οι Βαρέλα, Ζαμπά, Ακπόμ δεν έχουν ξεκινήσει στο αναμενόμενο επίπεδο και από την βελτίωση τους ο ΠΑΟΚ μπορεί να πάρει σημαντική ώθηση.

ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΠΑΟΚ

Ο ΠΑΟΚ στην Τρίπολη δεν έπαιξε καλά, όμως, για πρώτη φορά φέτος, θύμισε την ομάδα που κατέκτησε το περσινό πρωτάθλημα.

Ο Φερέιρα των τελευταίων δύο παιχνιδιών είναι ο προπονητής που χρειαζόταν ο ΠΑΟΚ το προηγούμενο καλοκαίρι. Ένας άνθρωπος που θα μπορέσει να δώσει μία φρεσκάδα και έναν επιθετικό τόνο στην ομάδα, λειτουργώντας όμως σαν απόλυτη συνέχεια της περσινής επιτυχημένης δουλειάς του Λουτσέσκου.

Είναι γνωστό, πως έγιναν πολλές συζητήσεις στο εσωτερικό της ομάδας, μετά την ισοπαλία με τον Άρη και φανερό πως ο Φερέιρα με τους ποδοσφαιριστές βρήκαν την χρυσή τομή και η συνύπαρξη τους, αρχίζει να δουλεύει.

 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.