Ήρθε η ώρα να πολεμήσει σαν κανονικός Παναθηναϊκός

Ο Τσάρλυ γράφει για τη ρεβάνς της Τετάρτης ανάμεσα στον Παναθηναϊκό και τον ΠΑΟΚ και τους πράσινους που έχουν την ευκαιρία μετά από σχεδόν τρία χρόνια να δώσουν ένα ματς τεράστιας σημασίας για το Δώνη και τους παίκτες του.

Ο Παναθηναϊκός την Τετάρτη το βράδυ στις 20.00 στο ΟΑΚΑ έχει ένα μεγάλο ραντεβού. Ο Γιώργος Δώνης, οι ποδοσφαιριστές και ο κόσμος της ομάδας έχουν την υποχρέωση, να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό.

Υπάρχει μία υποχρέωση, που δεν είναι η πρόκριση. Ρεαλιστικά θα αποτελέσει υπέρβαση, η ανατροπή του 2-0 από τον ΠΑΟΚ στην Τούμπας. Ο πραγματικός στόχος είναι, μετά από τρία χρόνια να δώσει ο σύλλογος μία μάχη σαν κανονικός Παναθηναϊκός.

ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

Με ένα Ολυμπιακό Στάδιο να έχει τουλάχιστον 30 χιλιάδες οπαδούς, που θα κάνουν τους ποδοσφαιριστές, για πρώτη φορά να νοιώσουν το μέγεθος της φανέλας που φοράνε, να καταλάβουν που πραγματικά αγωνίζονται. Ο πραγματικός στόχος του τεχνικού επιτελείου και των ποδοσφαιριστών είναι, στο τέλος του αγώνα, ο κόσμος να αναγκαστεί να τους χειροκροτήσει και να υποχρεωθεί να ξαναπάει να τους δει.

Οι ποδοσφαιριστές με την προσπάθεια που έχουν κάνει το τελευταίο διάστημα, έδωσαν στον κόσμο της ομάδας το κάλεσμα. Οι φίλοι του Παναθηναϊκού, οφείλουν να ανταποκριθούν να πάνε περισσότεροι από κάθε άλλη φορά στο Ολυμπιακό Στάδιο, από την ημέρα που επέστρεψε η ομάδα. Χρέος των ποδοσφαιριστών είναι να κάνουν ότι περνάει από τις δυνατότητες τους, για να μη χάσουν την ευκαιρία να κερδίσουν το δικό τους κόσμο.

Πέρα από το αποτέλεσμα, τεχνικό επιτελείο, ποδοσφαιριστές και ο κόσμος της ομάδας έχει σε αυτό το παιχνίδι μία υποχρέωση, που πρέπει να ανταποκριθεί. Αυτός ο αγώνας είναι πολύ σημαντικός για τον Παναθηναϊκό. Ο πιο σημαντικός τουλάχιστον τους τελευταίους 34 μήνες.

ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Μπορεί να φαίνεται παράξενο, αλλά αυτός ο αγώνας είναι ο μεγαλύτερος που έχει δώσει ο Παναθηναϊκός από τις 27/4/2017. Έχουν περάσει σχεδόν 3 χρόνια, από την τελευταία φορά που έδωσε ντέρμπι ο σύλλογος διεκδικώντας κάτι και όχι στην λογική πως ο Παναθηναϊκός οφείλει να παίξει σε αυτά τα παιχνίδια για το γόητρο.

Ήταν στα ημιτελικά του κυπέλλου, όταν στην Τούμπα κλήθηκε να υπερασπιστεί το 2-0 του πρώτου παιχνιδιού. Εκείνη την εποχή βάρεσαν και οι πρώτες καμπάνες. Στον κόσμο της ομάδας έμεινε σαν το παιχνίδι του Κύζα, στην πράξη ο Παναθηναϊκός αποκλείστηκε μόνος του. Ο Κύζας όταν χρειάστηκε βοήθησε τον ΠΑΟΚ, όμως χρειάστηκαν πολλά αυτογκόλ για να γυρίσει το σκορ του πρώτου παιχνιδιού.

Το πρώτο αυτογκόλ όπως πάντα το έβαλε η διοίκηση της ομάδας. Οι παίκτες είχαν μείνει απλήρωτοι και παραμονές του παιχνιδιού έκαναν απεργία από την προπόνηση. Το κλίμα είχε χαλάσει και εκείνες της ημέρες είχαν μπει σκέψεις φυγής στον Μάρκους Μπεργκ, τον οποίο τον είχαν δει για πρώτη φορά σε έξαλλη κατάσταση οι προπονητές του, για την ασυνέπεια της διοίκησης. Το κλίμα για τη ρεβάνς, δεν ήταν όμοιο με αυτό που υπήρχε πριν το πρώτο παιχνίδι και η προετοιμασία, πολύ πιο πρόχειρη από ότι θα έπρεπε.

Ο Παναθηναϊκός δούλεψε με αποκλειστικό στόχο να σκοράρει στο πρώτο ημίχρονο. Ο Ουζουνίδης είχε φτιάξει την ομάδα του, για να χτυπήσει στον χώρο με τον Κλωναρίδη, αυτό στο πρώτο ημίχρονο συνέβη αρκετές φορές, αλλά ο Βίκτωρας τα έχασε. Ο αποκλεισμός όμως ήρθε, από το γεγονός πως ο Παναθηναϊκός δεν ήταν ψυχολογικά εκπαιδευμένος και δουλεμένος από τον τότε προπονητή του, για να αντέξει την πίεση, πιθανότατα και επειδή εκείνες τις ημέρες ένοιωθε πως δεν μπορεί να εμπνεύσει τους ενοχλημένους από την ασυνέπεια του ιδιοκτήτη ποδοσφαιριστές του.

Υπήρχε μονοδιάστατο σχέδιο απόδρασης από την Τούμπα, μέσα από χτύπημα στο πρώτο ημίχρονο, που στο τέλος ολόκληρη η αποστολή πίστευε, πως το 2-0 ανετράπη, επειδή δεν σκόραρε ο Κλωναρίδης στο πρώτο 45λεπτό.

Στην πραγματικότητα, λειτούργησε απαράδεκτα στο παιχνίδι χωρίς μπάλα, ήταν σοφτ και λύγισε, όσες φορές  του έφερε την μπάλα ο ΠΑΟΚ στην περιοχή του. Ο Κύζας πράγματι έσπρωχνε, όμως έγιναν πολλά λάθη, από την ίδια την ομάδα. Τώρα 34 μήνες μετά το σενάριο είναι αντίστροφο. Ο Παναθηναϊκός υποδέχεται τον ΠΑΟΚ, έχοντας αυτός να ανατρέψει μία ήττα με 2-0 στον πρώτο αγώνα.

ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΑ ΧΑΣΕΙ Ο ΠΑΟΚ

Ο ΠΑΟΚ μετρά τρεις συνεχόμενες κατακτήσεις, όμως για την ομαλή καθημερινότητα του, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, να μην πεταχτεί το πλεονέκτημα που απέκτησε στην Τούμπα. Μία καθαρή νίκη, απόλυτα δίκαιη με βάση την εικόνα των δύο ομάδων στο γήπεδο, που επανέφερε την ηρεμία και την εμπιστοσύνη στον προπονητή. Αυτό το παιχνίδι έχει μία ιδιαιτερότητα, την οποία οι παίκτες του Δώνη, πρέπει να την εκμεταλλευτούν. Από αυτόν τον αγώνα, οι ποδοσφαιριστές του δεν έχουν τίποτα να χάσουν αντίθετα, έχουν πολλά να κερδίσουν, οι παίκτες του ΠΑΟΚ έχουν πολλά να χάσουν και λίγα πράγματα να κερδίσουν.

Για την αποστολή του ΠΑΟΚ η πρόκριση μοιάζει επιτακτική, ώστε να κρατηθεί στην ομάδα η ηρεμία που κερδήθηκε από τη βελτίωση και την καθαρή νίκη της περασμένης εβδομάδας. Ο καθένας καταλαβαίνει, πως η επόμενη ημέρα θα είναι τελείως διαφορετική, αν έρθει ο αποκλεισμός. Ένα τέτοιο χτύπημα, θα έρθει σαν βόμβα στα αποδυτήρια και μοιάζει βέβαιο πως δεν θα  μπορέσει να το αντέξει ο Φερέιρα.

ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ

Μία ανατροπή για τον Παναθηναϊκό, θα σημαίνει μία διαφορετική επόμενη ημέρα με περισσότερη λάμψη, μεγαλύτερο από όλους ενδιαφέρον. Η πρόκριση θα αποτελεί τη μεγαλύτερη επιτυχία της ομάδας, από την ημέρα που κατέκτησε το κύπελλο το 2014 και θα θεωρηθεί αφετηρία για μία νέα εποχή. Ένας τιμητικός αποκλεισμός, μετά από μάχη θα δημιουργήσει συνθήκες, για να κρατήσει ζεστό τον κόσμο και μία προσμονή για το μέλλον. Ήδη υπάρχουν δείγματα πως η επόμενη σεζόν, θα είναι καλύτερη από τις προηγούμενες. Αν τα πράγματα δεν πάνε καλά και ο ΠΑΟΚ περάσει κάνοντας επίδειξη δύναμης από το ΟΑΚΑ,  θα υπάρξει μία επιστροφή στην μίζερη αλλά συνηθισμένη για αυτό το γκρουπ ανθρώπων πραγματικότητα, τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι.

Το στοίχημα για τους ποδοσφαιριστές του Δώνη είναι να φέρουν κάποια στιγμή τον αγώνα, σε μία διαδικασία που οι ίδιοι θα είναι γεμάτοι ενθουσιασμό, από τον στόχο που θα πλησιάζουν να πετύχουν και την ίδια ώρα να έχουν δημιουργήσει το φόβο του αποκλεισμού στους αντιπάλους τους. Αυτό μπορεί να γίνει, οποιαδήποτε στιγμή, ο Παναθηναϊκός ανοίξει το σκορ.

ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΟΙ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ

Κάποτε οι ανατροπές ερχόντουσαν με μεγάλη δυσκολία, η βελτίωση που υπάρχει στο παιχνίδι κατοχής, η επιστημονική δουλειά που γίνεται στο δημιουργικό κομμάτι και η αύξηση της έντασης που μπορούν να βγάζουν οι ποδοσφαιριστές, έχει οδηγήσει στο υψηλό επίπεδο σε πολλές ανατροπές. Πλέον στο ποδόσφαιρο, ο αμυνόμενος έρχεται σε πολύ δύσκολη θέση, το θάρρος επιβραβεύεται και ο φόβος τιμωρείται.

Αν πας να παίξεις μόνιμα σε χαμηλά μέτρα, δεν είναι εύκολο να μη δεχτείς καθαρές ευκαιρίες, αν ο αντίπαλος σου ξέρει πώς να αξιοποιήσει το δώρο να του αφήσεις τη μπάλα.

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟ ΜΗΔΕΝ ΣΤΗΝ ΑΜΥΝΑ

Ο Παναθηναϊκός την πρόκριση μπορεί να τη διεκδικήσει μόνο μέσα από την τέλεια εμφάνιση. Ασφάλεια στην κατοχή, που θα τον βοηθήσει να έχει τον έλεγχο και να εξασφαλίσει το μηδέν στην άμυνα. Όταν έχεις να ανατρέψεις ένα καθαρό σκορ, έχεις την υποχρέωση, να κρατήσεις στην άμυνα το μηδέν.

Η καθαρή εστία είναι προαπαιτούμενο, για να μπει στη μάχη η ομάδα του Δώνη, για να καταφέρει να αγγίξει την υπέρβαση, χρειάζεται και ένα εντυπωσιακό παιχνίδι στο δημιουργικό κομμάτι.

ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΔΕΚΑΔΑ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΣΕ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ

Μετά τη νίκη με τον ΠΑΟΚ στο πρωτάθλημα, ο προπονητής του Παναθηναϊκού πήρε μία απόφαση που κόστισε στην εικόνα της ομάδας. Δεν χρησιμοποίησε ξανά την ενδεκάδα που κέρδισε με 2-0 τον ΠΑΟΚ, καθώς έβαλε σαν προτεραιότητα, όρισε ως στόχο να οδηγήσει την καλή του ενδεκάδα, όσο γίνεται λιγότερο καταπονημένη στον αγώνα ρεβάνς του Κυπέλλου.

Πιθανότατα να πίστεψε πως με τις προσθήκες του Ιανουαρίου, θα είναι πιο εύκολο να ανταποκριθούν οι ποδοσφαιριστές του σε ελεγχόμενο rotation. Η αλήθεια είναι πως δεν του βγήκε, η ομάδα έχασε σε δυναμική και το κυριότερο είναι, πως με τον τρόπο που αντιμετώπισε το παιχνίδι στην Τούμπα, θα μπορούσε η ρεβάνς να γίνει διαδικαστική. Αποδείχτηκε στο γήπεδο, πως δεν έπρεπε να πειράξει στο παιχνίδι της Τούμπας, το παραμικρό από την ομάδα που είχε κερδίσει πριν από τέσσερις ημέρες καθαρά τον αντίπαλο της, για το πρωτάθλημα.

Δεν χρησιμοποίησε στα δύο παιχνίδια που ακολούθησαν ούτε για ένα λεπτό μαζί τους Χατζηγιοβάνη, Νάγκι. Γεγονός που κόστισε σημαντικά στο δημιουργικό κομμάτι. Ξεκούρασε εναλλάξ τους Δώνη, Κουρμπέλη και στο παιχνίδι πρωταθλήματος με την ΑΕΚ, έδωσε μόλις ένα 30λεπτό στους Ζαχίντ, Μακέντα, κράτησε εκτός αγώνα τον Κουρμπέλη και αναγκαστικά τον Ινσούα.

Είναι απόλυτα λογικό, που πέταξε τον αγώνα πρωταθλήματος με την ΑΕΚ, όμως θεωρώ δεδομένο, πως η διαχείριση του παιχνιδιού στην Τούμπα ήταν λανθασμένη. Η ομάδα που είχε κερδίσει τον ΠΑΟΚ, δεν υπήρχε λόγος να πειραχτεί και σε κάθε περίπτωση, δεν επιτρεπόταν να αντικατασταθεί ο Χατζηγιοβάννης που ήταν η μοναδική απειλή για την άμυνα του ΠΑΟΚ.

Η ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΤΩΝ ΧΑΤΖΗΓΙΟΒΑΝΗ-ΝΑΓΚΙ

Σε κάθε περίπτωση το λάθος έγινε, στο παιχνίδι της Τετάρτης μετά από δέκα ημέρες θα επανέλθει η ενδεκάδα που κέρδισε με 2-0 τον ΠΑΟΚ, στο παιχνίδι πρωταθλήματος, με εξαίρεση την παρουσία του Χατζηθεοδωρίδη αντί του τραυματία Ινσούα. Περιμένω λοιπόν να εμφανιστεί ένας πιο δημιουργικός, πιο ελκυστικός στο μάτι Παναθηναϊκός.

Η ταυτόχρονη συνύπαρξη των Νάγκι, Χατζηγιοβάννη στα δύο άκρα, δίνει σημαντική ορμή στον Παναθηναϊκό και η ικανότητα τους, να δυσκολεύουν τη ζωή των αντίπαλων μπακ ελευθερώνει τους Ζαχίντ, Μακέντα.

Στην Λάρισα και με τον ΠΑΟΚ η επιθετική συνύπαρξη των Νάγκι, Χατζηγιοβάννη βελτίωσε σημαντικά τον Παναθηναϊκό, κάτι που το αφαίρεσε στρατηγικά ο Δώνης και στα δύο παιχνίδια που ακολούθησαν. Στην πράξη αυτή η απόφαση, σε συνδυασμό και με τις υπόλοιπες αλλαγές  που ακολούθησαν έκοψε την φόρα του Παναθηναϊκού.

Στο κρίσιμο ραντεβού της Τετάρτης ανεξαρτήτου τελικού αποτελέσματος, περιμένω τον Παναθηναϊκό σαν συνέχεια του αγώνα πρωταθλήματος με τον ΠΑΟΚ και όχι σαν μία συνέχεια της χαλασμένης από τον προπονητή της, ομάδα των δύο παιχνιδιών που ακολούθησαν.

 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

HIGHLIGHTS

PODCAST ΣΤΟ SPORT24.GR

Κάνε και το Podcast άνω κάτω

Ο Γρηγόρης Γεωργάτος μιλάει σπάνια, αλλά όταν το κάνει, τα λέει όλα χύμα και τσουβαλάτα. Ο Παντελής Διαμαντόπουλος στο τρίτο Show must go on φιλοξενεί το -πιθανότατα- καλύτερο αριστερό μπακ που έβγαλε η Ελλάδα και το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικό. 0