Φέρτε πίσω τον Εμμανουηλίδη

Ο Τσάρλυ γράφει για τις ευθύνες του Δώνη, για το τεράστιο λάθος με το δανεισμό του Εμμανουηλίδη και την υποχρέωση που έχουν οι παίκτες του Παναθηναϊκού να πάρουν την πρόκριση στην επόμενη φάση του Κυπέλλου.

Είναι δύσκολο να είσαι οπαδός του Παναθηναϊκού, αυτήν την εποχή. Να βλέπεις την ομάδα σου να χάνει οριακά στο ντέρμπι με 1-0, να μην της δίνεται καθαρό πέναλτι σε ένα διάστημα που ήταν ανώτερη για να ανοίξει το σκορ και να γνωρίζεις πως η διοίκηση δεν θα έχει την παραμικρή αντίδραση.

Να βλέπεις τον προπονητή της ομάδας που σε αντίστοιχες περιπτώσεις λειτουργούσε με εντελώς διαφορετικό τρόπο, να μην κάνει την οποιαδήποτε αναφορά στην συνέντευξη τύπου. Να γνωρίζεις πως ο μοναδικός στόχος ανοιχτός, είναι το κύπελλο και για έναν περίεργο τρόπο, να είσαι σίγουρος πως όλα τα πειράματα θα γίνουν σε αυτόν τον αγώνα. Να χάνεις από μία ομάδα από κατώτερη κατηγορία και ο προπονητής της ομάδας, να μην έχει καμία παραπάνω απαίτηση. “Σε αυτόν τον αγωνιστικό χώρο που είναι ακατάλληλος για ποδόσφαιρο δεν μπορούμε να συζητήσουμε τίποτα παραπάνω. Εμείς θα κάνουμε τη δουλειά μας στο δεύτερο παιχνίδι".

ΝΤΕΖΑΒΟΥ

Με ένα περίεργο τρόπο στον Παναθηναϊκό, όλα επαναλαμβάνονται, οι αποτυχίες της ομάδας μοιάζουν σαν να είναι προδιαγεγραμμένες. Γίνονται τα ίδια πράγματα και ο κόσμος ακούει τις ίδιες δικαιολογίες, χωρίς κανείς να προστατεύει το μέγεθος του συλλόγου. Μοιάζει σαν να μην υπάρχει η γνώση για το που βρίσκονται. Πριν δύο χρόνια στον Μαρίνο Ουζουνίδη έφταιγε το χιόνι που η ομάδα του είχε χάσει με 4-1 από την Λαμία. Πέρυσι, απέναντι στον ίδιο αντίπαλο, ο Γιώργος Δώνης έχασε το πρώτο παιχνίδι με 1-0. Κανένα από τα δύο πρώτα παιχνίδια στην Λαμία δεν τα αξιολόγησε με τον τρόπο που έπρεπε η τεχνική ηγεσία του Παναθηναϊκού, κανένα δεν γύρισε στην ρεβάνς.

Η λογική έλεγε πως το πάθημα θα γίνει μάθημα. Η ομάδα πραγματική διάκριση μπορεί να έχει μόνο, μέσα από τον θεσμό του κυπέλλου κι όμως, αυτό το παιχνίδι επιλέχτηκε για να γίνουν πειράματα.

ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟΝ ΜΠΕΚ

Πειράματα τα οποία δεν μπορεί να σηκώσει το ρόστερ Παναθηναϊκού, απέναντι στην καλύτερη ομάδα της δεύτερης κατηγορίας. Γίνονται πράγματα που είναι για να τρελαίνεσαι. Ξαφνικά αποφασίστηκε να ενεργοποιηθεί ο Μπεκ, ένας ποδοσφαιριστής που δεν μπορεί να βοηθήσει ούτε τον εαυτό του. Δεν φταίει ο άνθρωπος, οι πολλοί τραυματισμοί που είχε πριν αποφασιστεί να αποκτηθεί από τον Παναθηναϊκό, του έχουν δημιουργήσει ένα σοβαρό ψυχολογικό πρόβλημα. Αυτό το διάστημα που βρίσκεται στον σύλλογο, με το παραμικρό πιστεύει πως τραυματίστηκε, πηγαίνει για εξετάσεις και δεν βρίσκεται τίποτα. Είναι ένας ποδοσφαιριστής, που και το ταλαιπωρημένο βιογραφικό του και η παρουσία του έδειχναν πως δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος να ασχοληθεί η ομάδα άλλο μαζί του. Ξαφνικά ο Δώνης, αποφάσισε να τον ενεργοποιήσει.

Τον έβαλε πρώτη αλλαγή στο Καραϊσκάκης, σε ένα διάστημα που οι παίκτες του υπέφεραν και ήθελαν από αυτόν μία βοήθεια. Ασφαλώς και ο Μπεκ, δεν έδωσε την παραμικρή βοήθεια στους ποδοσφαιριστές που αγωνιζόντουσαν, στην πραγματικότητα ήταν ένας από τους λόγους που άσκησε ακόμα περισσότερη πίεση ο Ολυμπιακός. Στους Ζωσιμάδες αποφάσισε να τον επιβραβεύσει. Πέταξε ένα ημίχρονο και στην ανάπαυλα αποφάσισε να τον κάνει αλλαγή.

Ο Μπεκ φέρεται να δυσφόρησε με την επιλογή του προπονητή του να τον αντικαταστήσει, έτσι όμως γίνεται συνήθως, πάντοτε ο ευεργετημένος είναι αυτός που αντιδρά. Ασφαλώς και δεν είναι μόνο ο Μπεκ το πρόβλημα, αλλά είναι ενοχλητικό να παίζουν ξένοι ποδοσφαιριστές που δεν μπορούν να προσφέρουν σε κανένα κομμάτι στην θέση τους. Ο προπονητής να μην κοιτά να βρει χρόνο για να ενσωματώσει νέα παιδιά και να δίνει χρόνο, σε ποδοσφαιριστές που αν φύγουν από τον Παναθηναϊκό, δεν θα βρουν χρόνο σε καμία άλλη ομάδα της Super League 1. Για την ακρίβεια οι Μπεκ και Νούνιεθ δεν θα έπαιζαν στον ΠΑΣ.

ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗ

Το έγραφα όταν αποφασίστηκε να δοθεί ο μικρός δανεικός στον Πανιώνιο. Τώρα μπορεί να γίνει πιο εύκολα κατανοητό, αν δεν μπορεί ένα ταλέντο από την ακαδημία, να αγωνιστεί σε αυτόν τον Παναθηναϊκό, ποτέ θα μπορέσει να αγωνιστεί. Για ποιο λόγο, να μην πάρει την εμπειρία. Να μπει να βοηθήσει στο Καραϊσκάκης ένα πραγματικό περιουσιακό στοιχείο του συλλόγου, για την ακρίβεια το μεγαλύτερο που έχει και να την πάρει ο κάθε Μπεκ.

Είναι αστείο, να παραμένει στον Πανιώνιο το μεγαλύτερο ταλέντο της ομάδας και να μπαίνει στην διαδικασία το προπονητικό επιτελείο να επαναφέρει τον Μπεκ και στην δοκιμασία ο κόσμος να τον παρακολουθεί να αγωνίζεται.

Είναι λυπηρό να έχεις δει τον Μπεκ, να έχεις διαπιστώσει πως στο ρόστερ του Παναθηναϊκού, δεν υπάρχει ποδοσφαιριστής να μπορεί να τρέξει στο πλάι και να κινηθεί σαν δεύτερος επιθετικός και λίγο αργότερα να βλέπεις τον Εμμανουηλίδη να παίζει για λογαριασμό του Πανιωνίου. Να αφήνεις ένα περιουσιακό σου στοιχείο, για έναν ολόκληρο χρόνο σε μία ομάδα που έχει σοβαρά δικά της προβλήματα και ούτε την γνώση έχει, ούτε την θέληση, ούτε την δυνατότητα να τον αναδείξει.

Δεν χρειάζεται να έχεις πάρει κανένα προπονητικό πτυχίο, φθάνει να δεις τα σπριντ στον χώρο του Μολό, του Κολοβού, του Μπεκ και του Εμμανουηλίδη, τον τρόπο που εκτελούν πάνω στο τρέξιμο τους, για να καταλαβαίνεις πως είναι παράλογο  που αποφασίστηκε να μην παραμείνει φέτος στην ομάδα ο μικρός. Παράλογο επίσης, που πίστεψαν ότι μπορεί να δουλευτεί καλύτερα σε έναν σύλλογο όπως στον Πανιώνιο. Πρέπει επιτέλους να επικρατήσει η απλή λογική, να κόψουν όπως έχουν δικαίωμα τον δανεισμό του και να τον φέρουν πίσω.

ΣΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΤΑΛΕΝΤΑ

Η UEFA πριν μία εβδομάδα κατέταξε τον Εμμανουηλίδη σαν ένα από τα 50 κορυφαία ταλέντα της Ευρώπης. Πραγματικά είναι να τρελαίνεσαι. Έχεις έναν μεγάλο σύλλογο, που δεν μπορεί να φτάσει στα πραγματικά του επίπεδα, υποτίθεται πως ο κύριος λόγος που σε μία ομάδα που έχει μνημόνιο, έχει επιλεγεί ένας ακριβός  προπονητής, είναι για να δουλέψει με τα νέα παιδιά. Πως γίνεται το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο, να έχει αφεθεί στο τεχνικό τιμ του Πανιωνίου; Αυτήν την απόφαση την παίρνεις μόνο όταν κάνεις πρωταθλητισμό, έχεις μπροστά από το ταλέντο σου παικταράδες και ξέρεις πως δεν θα βρει χρόνο. Στον Πανιώνιο έχουν άλλα προβλήματα, διαφορετικές φιλίες και προτεραιότητες.

Κανέναν λόγω δεν έχουν να επιμείνουν και να αναδείξουν το περιουσιακό στοιχείο του Παναθηναϊκού. Στον Εμμανουηλίδη συνολικά σε πρωτάθλημα και κύπελλο του έχουν δώσει μόλις 408 λεπτά , τα οποία του έχουν φθάσει για πετύχει πέντε τέρματα, μία ασίστ και να κάνει αίσθηση. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο σύλλογος, είναι να κοιτάξει να φέρει αυτό το παιδί πίσω, ώστε να εκτοξεύσει την αξία του. Δεν υπάρχουν πολλά παιδιά γεννημένα το 2000, ικανά να καταγράψουν διψήφιο αριθμό τερμάτων στο τέλος της χρονιάς ξεκινώντας στα δεξιά της επίθεσης.

 Στον Παναθηναϊκό, σε αυτόν τον χώρο υπάρχει κενό, τεράστιο κενό. Ο μικρός έχει βάλει ήδη 5 τέρματα, η UEFA τον κατέταξε σαν ένα από τα 50 κορυφαία ταλέντα της Ευρώπης. Αν έρθει στον Παναθηναϊκό, στο δεύτερο μισό, πάρει χρόνο και βάλει άλλα πέντε, η τιμή του θα εκτοξευθεί.  Μιλάμε για επιθετικό με ταχύτητα, που μπορεί να παίξει στα άκρα και σαν δεύτερος. Σε αυτές τις θέσεις, αν έχεις γκολ, η τιμή σου εκτοξεύεται και στον Παναθηναϊκό, αμολάνε αετό.

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΠΡΟΚΡΙΣΗΣ

Μου κάνει εντύπωση που δεν έγινε αντιληπτό πως το πιο σημαντικό παιχνίδι για τον Παναθηναϊκό, ήταν αυτό με τον ΠΑΣ. Ότι υπάρχει η υποχρέωση, να προσπαθήσει να εξαντλήσει τις δυνατότητες της η ομάδα για να προχωρήσει στο κύπελλο. Πέρυσι ο Παναθηναϊκός έχασε με 1-0 από την Λαμία και δεν κατάφερε να το ανατρέψει. Φέτος, θα μπει στην ίδια δοκιμασία και το επικίνδυνο είναι, πως ο ΠΑΣ είναι πολύ καλύτερη ομάδα, από ότι φαντάζεται κάποιος όταν ακούει για σύλλογο που αγωνίζεται στην δεύτερη κατηγορία. Σε ένα πρωτάθλημα που οι ομάδες που θέλουν να πάρουν την άνοδο έκαναν υπέρβαση και ενισχύθηκαν σημαντικά. Ο ΠΑΣ έχει το καλύτερο ρόστερ και έχει πάρει ήδη κεφάλι επτά βαθμών. Είναι σίγουρα ανώτερος τουλάχιστον από τον Πανιώνιο και τον Παναιτωλικό, που αγωνίζονται στην Super League 1 και με το 1-0 του πρώτου αγώνα, δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για να γίνει η ρεβάνς μία επίπονη διαδικασία, από την οποία υπάρχει η υποχρέωση αυτήν την φορά να βγει ο Παναθηναϊκός νικητής.

Photo Credits: Eurokinissi

 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

HIGHLIGHTS

PODCAST ΣΤΟ SPORT24.GR

Κάνε και το Podcast άνω κάτω

Ο Γρηγόρης Γεωργάτος μιλάει σπάνια, αλλά όταν το κάνει, τα λέει όλα χύμα και τσουβαλάτα. Ο Παντελής Διαμαντόπουλος στο τρίτο Show must go on φιλοξενεί το -πιθανότατα- καλύτερο αριστερό μπακ που έβγαλε η Ελλάδα και το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικό. 0