Αυτός ο ΠΑΟΚ έκανε τον κύκλο του

Ο ΠΑΟΚ χρειάζεται σχέδιο για να βρει τους πρωταγωνιστές, που θα συνεχίσουν τα χρυσά χρόνια που διανύει ο σύλλογος. Γράφει ο Τσάρλυ.

Ο ΠΑΟΚ ψάχνει τον αντικαταστάτη του Μάριο Μπράνκο στην θέση του τεχνικού διευθυντή, αναζητά δηλαδή επί της ουσίας τον άνθρωπο που θα αναλάβει το σταδιακό χτίσιμο μίας νέας ομάδας. Το γήπεδο την φετινή σεζόν απέδειξε, πως η ομάδα που χάρισε στον ΠΑΟΚ τρία συνεχόμενα κύπελλα και ένα πρωτάθλημα βαδίζει προς το τέλος της.

Ο σύλλογος έχει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με το FFP, το μεγάλο ζήτημα που αντιμετωπίζει όλος ο πλανήτης με τα επακόλουθα από τον κορονοϊό, αλλά πάνω από όλα πως το ρόστερ είναι γερασμένο. Για την ακρίβεια ακόμα στηρίζεται σε ένα σύνολο ποδοσφαιριστών με ισχυρές προσωπικότητες, που δημιούργησαν έναν ΠΑΟΚ με χαρακτήρα νικητή, που τα καλά χρόνια τα έχουν πίσω τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΕΣ

Το ρεπορτάζ του Σάββα Τζιομπάνογλου αναφέρει πως ο Όλαφ Ρέμπε, που έχει συνεργαστεί με τον Βιεϊρίνια στην Βόλφσμπουργκ, είναι μία περίπτωση που παίζει δυνατά. Η θέση του τεχνικού διευθυντή είναι περίεργη και δεν μπορεί να υπάρχει βεβαιότητα και να γίνονται κρίσεις με ασφάλεια, με βάση το βιογραφικό τους. Δεν είναι ποδοσφαιριστές να δούμε τα προσόντα τους, τα στοιχεία τους και να βγάλουμε συμπέρασμα, ούτε καν προπονητές που από τις δουλειές τους, μπορείς να έχεις μία πιο ασφαλή εικόνα. Σε μεγάλο βαθμό, η λογική των τεχνικών διευθυντών επηρεάζεται και απ' όσα τους ζητά η κάθε διοίκηση, αλλά και από το πόσο ξεκάθαρος είναι ο ρόλος τους, στην κάθε ομάδα.

Για να πετύχει ένας τεχνικός διευθυντής πρέπει να κουμπώσουν οι σκέψεις του με ένα σύνολο ανθρώπων και στη συνέχεια μία σειρά από επιλογές να ταιριάξουν αρμονικά στο γήπεδο. Ο τεχνικός διευθυντής με το πιο βαρύ βιογραφικό που έχει έρθει στην  χώρα μας, ήταν ο Φρανκ Άρνεσεν, που απέτυχε εμφατικά, ενώ μία από τις χειρότερες δουλειές τεχνικού διευθυντή που μπορώ να θυμηθώ, ήταν αυτή του Μόντσι στην Ρόμα. Ο άνθρωπος που θεωρείται κορυφή σε αυτόν τον ρόλο, το καλοκαίρι του 2018 έκανε απίστευτα προβληματικές επιλογές και παρά το βαρύ βιογραφικό του, δεν του δόθηκε χρόνος να τις διορθώσει.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ

Δεν είναι απλή η δουλειά του τεχνικού διευθυντή. Για να μπορέσει να πετύχει, θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο πως έχει την εμπιστοσύνη της διοίκησης και πως αυτός είναι ο υπόλογος για το τελικό αποτέλεσμα που θα φέρνει η ομάδα. Όπως επίσης θα πρέπει να είναι σαφές πως το χρονικό διάστημα για το οποίο κρίνεται, θα πρέπει να είναι μακροπρόθεσμο. Η λογική είναι πως ο τεχνικός διευθυντής ελέγχει την δουλειά που κάνουν άπαντες στο αγωνιστικό τμήμα και αυτός ελέγχεται από τον ιδιοκτήτη της ομάδας, όσον αφορά τους μακροπρόθεσμους στόχους που έχουν τεθεί.

Είναι πολύ δύσκολη -σχεδόν ανέφικτη- η συνεργασία ενός τεχνικού διευθυντή με προπονητή που δεν έχει προσλάβει ο ίδιος. Βλέπουμε για παράδειγμα τη  μεγάλη δυσλειτουργία, που  υπάρχει στην συνεργασία του Τσάβι Ρόκα με τον Γιώργο Δώνη. Δεν είναι πως δεν σέβεται ο ένας τον άλλον, αλλά πως έχουν διαφορετικές προτεραιότητες. Βλέπουν από διαφορετικές οπτικές γωνίες σημαντικά για την συνεργασία τους θέματα.

Όταν πάρει ένας σύλλογος την απόφαση να δουλέψει σοβαρά με έναν τεχνικό διευθυντή, θα πρέπει να του δώσει το δικαίωμα να διαλέξει ο ίδιος τον άνθρωπο που -μετά από μία διαδικασία αναζήτησης- θα είναι ξεκάθαρο πως ταιριάζει η φιλοσοφία τους και θα δεχτεί να ακολουθήσει ένα συγκεκριμένο πρότζεκτ.

ΕΚΑΝΕ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΗΣ

Για να επανέλθουμε όμως στον ΠΑΟΚ. Είναι δεδομένο πως χρειάζεται η ομάδα να μπει σε μία διαδικασία, ώστε  το καλοκαίρι του 2021 να υπάρχει μία έτοιμη στελέχωση με ποδοσφαιριστές, που θα είναι σε θέση να ξεκινήσουν έναν νέο κύκλο επιτυχιών. Ο ΠΑΟΚ έχει συμβόλαιο για ακόμα δύο χρόνια με έναν προπονητή που απέτυχε εμφατικά την πρώτη χρονιά, και ο ίδιος πιστεύει πως πρέπει να τον αφήσουν να δημιουργήσει μία δική του ομάδα. Ταυτόχρονα ψάχνει για τεχνικό διευθυντή και έχει έναν σημαντικό αριθμό ποδοσφαιριστών, που έχουν πάρει την κάτω βόλτα.

Η ομάδα των Βιεϊρίνια, Μάτος, Βαρέλα, Κρέσπο, Μαουρίτσιο, Μπίσεσβαρ, Ελ Καντουρί έκανε τον κύκλο της. Οι αλλαγές θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι και η επόμενη θα είναι η τελευταία χρονιά, που οι συγκεκριμένοι ποδοσφαιριστές θα δικαιούνται να έχουν είτε θετική, είτε αρνητική επιρροή στην ομάδα. Υπάρχει λοιπόν η ανάγκη, για ένα πλάνο πιο συνολικό, από το να κοιτάξουν στον ΠΑΟΚ την ομάδα της επόμενης σεζόν.

Ο Σαββίδης κατάφερε να ανεβάσει το επίπεδο της ομάδας, να την φέρει σε ένα επίπεδο που θα είναι ένα από τα δύο φαβορί για τα εγχώρια τρόπαια. Αυτή η προσπάθεια όμως βασίστηκε σε ποδοσφαιριστές που βρίσκονται στο τέλος της διαδρομής. Ο ΠΑΟΚ χρειάζεται ένα συνολικό πλάνο και τους κατάλληλους ανθρώπους για να δημιουργήσει την επόμενη ομάδα, που θα επιτρέψουν στον σύλλογο, να συνεχίσει να τρέχει τα δικά του χρυσά χρόνια.

Photo Credits: Eurokinissi

 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

HIGHLIGHTS