MEDIA

Στροφή στο… live streaming

Στροφή στο… live streaming

Η πτώση της τηλεθέασης των αγώνων της Premier League και η τάση των ομάδων της («ορφανής» τηλεοπτικά) Football League. Γράφει ο Mediaρχης του Sport24.gr, Νίκος Μποζιονέλος.

Το 1992, όταν δημιουργήθηκε η Premier League, ξεκίνησε για πρώτη φορά η κεντρική διάθεση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Και για την πρώτη πενταετία το Sky Sports είχε δαπανήσει 191 εκατ. λίρες για τη μετάδοση συνολικά 300 αγώνων. Σταδιακά το κόστος άρχισε να μεγαλώνει, η τηλεθέαση να αυξάνεται, το ενδιαφέρον να γίνεται παγκόσμιο και για την τριετία 2004-07… έσπασε το κοντέρ με το Sky Sports να δαπανά 1 δισ. λίρες για να διατηρήσει τα δικαιώματα του κορυφαίου πρωταθλήματος στον πλανήτη. Και η αριθμητική… αλληλουχία συνεχίστηκε με τρέχον συμβόλαιο (2016-2019) να ξεπερνά κάθε προηγούμενο και τα κανάλια Sky Sports και BT Sports να δαπανούν 5,1 δισ. λίρες, ήτοι 6.870.000.000 ευρώ για 126 αγώνες ανά σεζόν. Εξ αυτών το Sky κατέβαλε τις 4,2 δισ. λίρες και η ΒΤ τα υπόλοιπα.

Απέδωσε η επένδυση; Υστερα από δυόμισι μήνες δράσης στην πρώτη σεζόν του νέου συμβολαίου, ο προβληματισμός είναι έκδηλος. Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν οι μετρήσεις τηλεθέασης, με το Sky Sports να έχει 20% μειωμένη σε σχέση με πέρυσι και το BT Sports ακόμη μεγαλύτερη. Νομοτέλεια, αμφότερα τα τηλεοπτικά δίκτυα απώλεσαν από το 8% έως το 19% των συνδρομητών τους ευρισκόμενοι μπροστά σε ένα οικονομικό «κραχ» που δεν περίμενε κανείς.

Τις πταίει; Αν έπαψε ο τηλεθεατής να ενδιαφέρεται για την Premier League, ειδικά τώρα που δείχνει πιο ανταγωνιστική από ποτέ, μάλλον δεν ισχύει. Υπήρξε κορεσμός από την υπερπροσφορά αθλητικού θεάματος; Κι αυτό κομμάτι δύσκολο. Ανέβηκε το κόστος των συνδρομών; Ναι αλλά όχι τόσο ώστε να δικαιολογεί την πτώση. Απομένει το ότι ο πελάτης μια συνδρομητικής πλατφόρμας βλέπει μπάλα με άλλους τρόπους.

Πρόσφατα ο «Guardian» ρώτησε τους αναγνώστες τους «γιατί σηκωθήκατε από τον καναπέ της Premier;» και είναι ενδεικτική η απάντηση ενός, ότι ακόμα και ο 78χρονος παππούς του γνωρίζει πώς να βλέπει αγώνες σε live streaming, δωρεάν». Αλλος σχολίασε ότι του αρκεί να βλέπει τα στιγμιότυπα και δεν διαθέτει πλέον δύο ώρες για να παρακολουθήσει έναν αγώνα. Σε αντιδιαστολή με την προαναφερθείσα πτώση, το BBC που έχει διατηρήσει το πακέτο των στιγμιοτύπων των αγώνων της Premier League, έχει ολοένα και υψηλότερα ποσοστά τηλεθέασης.

Είναι, και εδώ, το μέλλον στο διαδίκτυο; Νομοτελειακά ναι. Αλλωστε υπάρχουν εταιρείες υπηρεσιών live streaming που προσφέρουν pay per view αγώνες της Premier League έναντι 10 ευρώ το ματς ή 200 ευρώ το έτος, η σύγκριση με τα 70 ευρώ τον μήνα της συνδρομής στο Sky Sports αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Όχι τυχαίο ότι το ΒΤ Sports ανακοίνωσε άνοδο 17% στη θέαση ποδοσφαιρικών αγώνων από smartphones και tablets…

Στροφή… στο διαδίκτυο και για τη Football League

Τα τηλεοπτικά δικαιώματα του πρωταθλήματος της Football League έμειναν… ορφανά φέτος, μετά τη λήξη του συμβολαίου με τον OTE ΤV. Η Nova δεν ενδιαφέρθηκε, έγιναν κουβέντες με την ΕΡΤ αλλά δεν υπήρξε πρόταση πλην του να φέρει η διοργανώτρια διαφημίσεις (και να καρπωθεί τα έσοδα). Εξ ου και οι ομάδες στρέφονται στο διαδίκτυο. Τις προάλλες το Κισσαμικός – ΟΦΗ εξασφάλισε και μετάδωσε το ΚΡΗΤΗ TV ενώ υπήρξε και διαδικτυακή κάλυψη από το neakriti.gr, δεν αποκλείεται η συμφωνία να γίνει μόνιμη (και για τις δύο ομάδες).

Επίσης, δέκα ομάδες (Παναιγιάλειος, Καλλιθέα, Πανσερραϊκός, Πανελευσινιακός, ΟΦΗ, Αχαρναϊκός, Καλλιθέα, Λαμία, Τρίκαλα, Αιγινιακός και Αναγέννηση Καρδίτσας) ανακοίνωσαν την έναρξη της συνεργασίας τους με την εταιρεία A.F.A. Management LtD, για να μεταδίδει live streaming τους αγώνες του μέσω της afastream.com, αλλά επί πληρωμή (10 ευρώ, εκ των οποίων τα 7 καταλήγουν στον σύλλογο). Το pay per view έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία στο εξωτερικό αλλά είναι ερώτημα αν θα «πιάσει» εν Ελλάδι, και μιλάμε για… μονοκάμερη κάλυψη.

Συνάμα, συνεχίζονται οι διαδικτυακές μεταδόσεις της Γ’ Εθνικής αλλά και μικρότερων κατηγοριών αγώνων μπάσκετ και βόλεϊ από sites όπως το telesport.gr και το sportaltv.gr.

FB page Nίκος Μποζιονέλος , Twitter @nbozionelos

Ε-mail: [email protected]

Hashtag #s24media

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ