MEDIA

Μυθικά τα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Premier League

Μυθικά τα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Premier League

Πόσα πλήρωσαν για τρία χρόνια Sky Sports και BT Sports, ποιοι ενδιαφέρονται για τα άλλα δύο «πακέτα», τι σκοπεύουν να κάνουν Amazon και Facebook! Γράφει ο Mediaρχης του Sport24.gr, Νίκος Μποζιονέλος.

Μόλις δύο, από τα συνολικά επτά «πακέτα» της Premier League στο Νησί βρίσκονται σε εκκρεμότητα και το συνολικό ποσό που θα καρπωθεί η FA δεν είναι απλά μεγάλο: είναι… αστρονομικό καθώς ήδη με τα πέντε τηλεοπτικά «πακέτα» που έχει πουλήσει, έχει δεδομένα έσοδα της τάξεως των 5,1 δισεκατομμυρίων ευρώ για την τριετία 2018-21.

Απλά αναλογιστείτε ότι η κεντρική διαχείριση στην Super League «έσπασε» καθώς η προσφορά της Nova δεν ανέβηκε για τη νέα σεζόν, ως ήθελαν οι ΠΑΕ, πάνω από τα 30 εκατ. ευρώ…

Το συνολικό ποσό που θα δώσουν για τα εν λόγω πέντε από τα επτά πακέτα τα συνδρομητικά Sky Sports και BT Sports φτάνει τα 5.160.000.000 ευρώ: τέσσερα «πακέτα» πήρε το Sky Sports που αφορούν σε συνολικά 128 αναμετρήσεις ανά σεζόν (έναντι 4,1 δισ. ευρώ) και ένα το BT Sport με 32 αναμετρήσεις ανά περίοδο έναντι 960 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, τόσο το Sky όσο και το ΒΤ δύσκολα θα κινηθούν για να αποκτήσουν παραπάνω αγώνες, ειδικά για το Sky υπάρχει νομικό θέμα μιας και ουδείς πάροχος μπορεί να μεταδίδει περισσότερους από 148 αγώνες ανά σεζόν, ώστε να μην υπάρχει μονοπώλιο (έτσι κρίνει το βρετανικό δίκαιο), συν ότι υπάρχει ανώτατο όριο να μεταδίδονται το πολύ οι 200 από τους 380 αγώνες που διεξάγονται κάθε σεζόν.

Αντιθέτως, θεωρείται σχεδόν σίγουρο πως προσφορά θα καταθέσουν τόσο το Amazon όσο και το Facebook αλλάζοντας τα δεδομένα στην ιστορία των τηλεοπτικών μεταδόσεων ενώ υπάρχουν δημοσιεύματα και για το Netflix και για το Twitter. «Τραβηγμένο» ή όχι, θα (απο)δειχθεί στην πορεία.

Τα δύο εναπομείναντα «πακέτα» αφορούν στις μεσοβδόμαδες μεταδόσεις εμβόλιμων αγωνιστικών, συνολικά 20 +20 αγώνων. Το Amazon ήδη έχει αρχίσει να μεταδίδει αγώνες τένις, σε μια πιλοτική κίνηση live μεταδόσεων (έδειξε και το US Open στη Μεγάλη Βρετανία) ενώ το ­Facebook πλην επιμέρους συμφωνιών, όπως το ευρωπαϊκό Champions League στις ΗΠΑ (μέσω της εικόνας του Fox Sports), απέκτησε και τα δικαιώματα του Champions Trophy του κρίκετ.

Το δε BT Sport έχει… πειραματιστεί από πέρυσι με μεταδόσεις, δικές του, μέσω YouTube, με κορυφαίο παράδειγμα τον περσινό τελικό του Champions League ανάμεσα σε Ρεάλ Μαδρίτης και Γιουβέντους.

Ειρήσθω εν παρόδω, αν και η εποχή μας συνδυάζεται τηλεοπτικά με το on demand περιεχόμενο, η ζωντανή μετάδοση εξακολουθεί να ακμάζει και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις έχει γίνει πιο παραγωγική και κερδοφόρα από την ψηφιακή. Τούτο άλλωστε συμπέρανε η ετήσια έρευνα της Deloitte η οποία εκτιμά ότι η live μετάδοση μεγάλων γεγονότων θα αποφέρει περισσότερα από 545 δισ. δολάρια σε άμεσα έσοδα το 2018. Κάτι λογικό, μιας και κυριαρχεί το Παγκόσμιο Κύπελλο της Ρωσίας.

Nίκος Μποζιονέλος ([email protected])

Hashtag #s24media

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ