ΜΠΑΣΚΕΤ

Πολίτης: "Προπονητές στα σχολεία"

Πολίτης: "Προπονητές στα σχολεία"
Πολίτης

Το νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα της ΕΟΚ, ανέλυσε ο Κώστας Πολίτης, που έκανε τις δικές του προτάσεις

Ο "Ευρωκόουτς", μίλησε στην επίσημη ιστοσλίδα της Ομοσπονδία και περιέγραψε τον τρόπο, με τον οποίο μπαίνουν οι βάσεις της ανάπτυξης.
Κύριε Πολίτη ποιες είναι οι καινοτομίες που εισάγετε φέτος στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα της ΕΟΚ;

" Για πρώτη χρονιά έχουν γίνει κλιμάκια ανάπτυξης για να ενταχθούν αγόρια και κορίτσια στο μπάσκετ. Πλέον μπαίνουν προπονητές μέσα στα σχολεία και κοιτάζουν στις ηλικίες των 8-9 ετών να ανακαλύψουν παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με το άθλημα και που έχουν τις δυνατότητες να διακριθούν. Πρόκειται για 91 κλιμάκια σε όλη την Ελλάδα και με την προοπτική όσο πιο σύντομα γίνεται σε συνάρτηση πάντα με τις οικονομικές δυνατότητες να διπλασιαστούν. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε δοκιμαστικά στα τέλη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς και που φέτος γίνεται πλέον πράξη".

Αναπτύσσεται παράλληλα και κάποια συνεργασία με τις Ενώσεις προς αυτή την κατεύθυνση;

" Μαζί με τις μεγάλες Ενώσεις της Αθήνας του Πειραιά της Θεσσαλονίκης και την Ε.ΚΑ.Σ.ΚΕ.Μ. γίνεται μια επιλογή παικτών γεννημένων το 1992-93 και το 1994-95. Υπάρχει παράλληλα το αγωνιστικό πρόγραμμα των Μικτών Ομάδων των Ενώσεων όπου καταλήγουμε στο “Final Six” μέσα από το οποίο μπορούν να ξεχωρίσουν κάποια παιδιά".

Στην πορεία των χρόνων ο απολογισμός του Αναπτυξιακού Προγράμματος κρίνεται ότι είναι θετικός;

" Μέσα από αυτό το πρόγραμμα έχουν περάσει σχεδόν όλοι. Τα τελευταία πέντε χρόνια το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα έχει γίνει πιο μαζικό, με δραστηριότητες όπως τα τουρνουά πόλεων. Στόχος μας είναι να μην χάνεται κανένα παιδί. Το πρόβλημα το οποίο διαπιστώνουμε είναι ότι τα περισσότερα παιδιά στην εφηβική ηλικία δεν έχουν έναν απαιτούμενο αριθμό αγώνων".

Πιστεύετε ότι υπάρχει κάποιος τρόπος για να έχουν περισσότερες αγωνιστικές ευκαιρίες αυτά τα παιδιά;

" Πρότασή μου είναι να γίνει μια αξιολόγηση από την οποία θα προκύψουν 30 ομάδες που έχουν μεγάλα εφηβικά τμήματα και σε αυτά τα παιδιά να υπάρχουν διπλά δελτία προκειμένου να μπορούν να παίζουν στις ομάδες τους αλλά και σε κάποια ομάδα τοπικής κατηγορίας, διότι οι αγώνες του εφηβικού πρωταθλήματος δεν είναι αρκετοί για να αποκτήσει την απαιτούμενη εμπειρία ένα παιδί. Βλέπουμε χώρες με μικρότερο πληθυσμό από εμάς όπως η Σλοβενία και έχουν προχωρήσει πολύ στο θέμα των υποδομών. Στην Σερβία για παράδειγμα ισχύσει αυτό που προείπα με τα διπλά δελτία. Από την άλλη καλούμαστε να ανταγωνιστούμε χώρες πολλών εκατομμυρίων όπως η Γαλλία και η Ισπανία. Η Γαλλία έχει τεράστια παράδοση με τα αθλητικά σχολεία, ενώ και οι μεγάλες ομάδες βάζουν τα παιδιά στην αγωνιστική διαδικασία. Όπως έχω πει πολλές φορές, ο αθλητισμός είναι διδασκαλία και πρακτική. Αν δεν υπάρχει η πρακτική δεν κάνουμε τίποτα".

Πως είδατε αυτό το καλοκαίρι τις μικρές εθνικές ομάδες στα Πανευρωπαϊκά Πρωταθλήματα;

" Διέκρινα ότι έχουμε ταλαντούχους παίκτες αλλά δεν έχουν αγώνες στα πόδια τους. Πηγαίνουν αυτά τα παιδιά σε ένα Πανευρωπαϊκό να συναγωνιστούν άλλες ομάδες με παιδιά που διαθέτουν μεγαλύτερη εμπειρία".

Διακρίνετε πως το Ελληνικό μπάσκετ έχει τη δυνατότητα για μελλοντικές διακρίσεις;

" Έχουμε προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και να τα ξεπεράσουμε. Πιστεύω ότι θα βρούμε τη λύση, ειδικά σε αυτό που προείπα, για τα παιδιά που έχουν ταλέντο αλλά δεν τους δίνονται οι ευκαιρίες για να αποκτήσουν εμπειρία. Το μπάσκετ ταιριάζει στο χαρακτήρα του Έλληνα, που το αγκάλιασε ως άθλημα και αυτό του το ανταπέδωσε με όλες αυτές τις επιτυχίες".






















ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ