MARKET

Πόσα παίρνουν τα ΜΜΕ από τις τράπεζες

Πόσα παίρνουν τα ΜΜΕ από τις τράπεζες

Τέλος στις "σκοτεινές ροές" χρήματος προς τα ΜΜΕ. Eurobank, Alpha Bank και Εθνική ήδη άνοιξαν τα χαρτιά τους. Και η Αττική στον "χορό" της διαφάνειας. Αναμένεται και η λίστα της Πειραιώς.

Oι τέσσερις συστημικές τράπεζες δημοσιεύουν η μία μετά την άλλη την υποχρεωτική με το νόμο Δραγασάκη αναλυτική λίστα των διαφημίσεων, χορηγιών και δωρεών τους, προς τα Μέσα Ενημέρωσης κάθε μορφής , καθώς και στα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που επέλεξαν στο πλαίσιο της προβολής τους, αλλά και της εταιρικής κοινωνικής τους ευθύνης.

Μέχρι το απόγευμα της Πέμπτης 6 Μαϊου, θα είναι "διάτρητη" και απολύτως διαφανής αυτού του τύπου η επικοινωνιακή συμπεριφορά των τραπεζών, σε κάθε ενδιαφερόμενο, μόλις μπει στο site της κάθε τράπεζας! Οι αναλυτικές λίστες με την οποιαδήποτε χορηγία, ή διαφήμιση, ανεξαρτήτως ποσού, θα είναι αναρτημένες στις ιστοσελίδες των τραπεζών, ενώ παράλληλα με ειδική ανακοίνωση θα έχει ενημερωθεί το Χρηματιστήριο και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Ανταποκρινόμενη πρώτη η Eurobank στην υποχρέωση του άρθρου 6 του Ν4374/2016 που για πρώτη φορά επιβλήθηκε στον τραπεζικό τομέα, για λόγους διαφανείας, δημοσιοποίησε μια ενδελεχή λίστα με την κάθε διαφημιστική της δαπάνη, σήμερα το μεσημέρι. Τη σκυτάλη πήραν η Alpha Bank και η Εθνική Τράπεζα, το απόγευμα της Τετάρτης, καθώς και η Τράπεζα Αττικής παρόλο που δεν είναι συστημική και δεν έχει λάβει οικονομική στήριξη από την ανακεφαλαιοποίηση. Αντίστοιχα, προετοιμάζει τη δημοσιοποίηση της λίστας της η Τράπεζα Πειραιώς, μέχρι το απόγευμα της Πέμπτης.

Μέχρι στιγμής, αυτό που εκ πρώτης φάνηκε είναι ότι η Εurobank έχει υλοποιήσει ένα συνολικό διαφημιστικό budget της τάξεως των 7,929 εκατ ευρώ προς εφημερίδες, ιστοσελίδες, ραδιόφωνα, τηλεοπτικούς σταθμούς, περιοδικά κ.α., χωρίς να συνυπολογισθούν οι 3,373 εκατ ευρώ φόροι και άλλες επιβαρύνσεις που πλήρωσε σχετικά. Υπό μορφή χορηγιών, δωρεών, συνεδρίων κλπ έδωσε 3.150 εκατ ευρώ σε νομικά πρόσωπα. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στα 675.200 ευρώ που έδωσε η Τράπεζα σε 845 αριστούχους , στο πλαίσιο της μεγάλης της χορηγίας "Η μεγάλη στιγμή για την Παιδεία". Επίσης, χορηγήθηκαν 743.111 ευρώ σε 8 φυσικά πρόσωπα.

Η Alpha Bank προέβη συνολικά σε διαφημιστικό budget ύψους 7,584 εκατ ευρώ προς τα media κάθε κατηγορίας, πληρώνοντας άλλα 1,284 εκατ ευρώ σε φόρους. Οι δωρεές της Τράπεζας προς νομικά πρόσωπα ανήλθαν σε 2,070 εκατ ευρώ. Επίσης, άλλα 51.585 ευρώ κατευθύνθηκαν σε φυσικά πρόσωπα (45 δικαιούχοι).

Η Εθνική Τράπεζα δημοσιοποίησε το διαφημιστικό budget για το 2015, σύμφωνα με το οποίο το συνολικό κόστος για διαφήμιση, προώθηση και προβολή ανήλθε σε 6,394 εκατ. ευρώ, χωρίς τους φόρους και άλλες επιβαρύνσεις, συνολικού ποσού 2,718 εκατ. ευρώ, ενώ για δωρεές και χορηγίες πλήρωσε 8,674 εκατ. ευρώ σε Νομικά Πρόσωπα πέρυσι και άλλα 27.772 ευρώ σε 14 φυσικά πρόσωπα, χωρίς τους αντίστοιχους φόρους και επιβαρύνσεις, που ήταν άλλα 916.000 ευρώ.

Επίσης, η Τράπεζα Αττικής μολονότι δεν είναι συστημική τράπεζα, δημοσιοποίησε την πλήρη εικόνα της διαφημιστικής της προβολής. Συγκεκριμένα, για το 2015 πλήρωσε 1,843 εκατ. ευρώ για διαφημίσεις σε μέσα ενημέρωσης, εκ των οποίων το 1,1 εκατ. ευρώ αφορούσε προβολή και ενημέρωση στο πλαίσιο της περσινής αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι φόροι ύψους 679.156 ευρώ. Παράλληλα η Τράπεζα πλήρωσε σε χορηγίες 196.163 ευρώ σε Νομικά Πρόσωπα και άλλα 20.000 ευρώ σε φυσικά πρόσωπα.

Η συγκεκριμένη υποχρέωση των τραπεζών για ανάρτηση των διαφημιστικών τους budgets, που γίνεται για πρώτη φορά στα χρονικά, με στόχο την επίτευξη μεγαλύτερης διαφάνειας, έχει αναδρομική ισχύ από το 2015.

Πηγή: news247.gr

EUROBANK ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ.pdf
alpha bank.pdf
ΕΘΝΙΚΗ.doc
ATTICA BANK.pdf
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ