ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

It is all about numbers

It is all about numbers

O τελικός του Σαν Σίρο ήταν ο πρώτος στην ιστορία του Champions League, που μεταδόθηκε σε live streaming από πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Ήταν και ο πρώτος που... τερμάτισε τη χρήση των social media, δημιουργώντας μια νέα εποχή στην προώθηση αθλητικών "προϊόντων" -άκρως διδακτική για όποιον ενδιαφέρεται.

Για 4 ώρες, 21 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα οι απανταχού φίλοι του ποδοσφαίρου, είχαν την ευκαιρία να συντονιστούν με τις εξελίξεις στο Σαν Σίρο και να παρακολουθήσουν τον τρόπο που η Ρεάλ Μαδρίτης έγινε για 11η φορά στην ιστορία της, πρωταθλήτρια Ευρώπης . Ήταν η πρώτη φορά που μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης μετέδωσε live τελικό του Champions League. Δεν θα είναι η τελευταία. Πώς όμως, φτάσαμε εδώ; Πώς αποκτήσαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε ένα τόσο μεγάλο γεγονός -εκ των δημοφιλέστερων του παγκόσμιου αθλητισμού- με έναν τόσο απλό -και δωρεάν- τρόπο; Πώς εμφανίστηκαν σε όλα τα social networks πληροφορίες, videos και interactive συνεντεύξεις, σε πραγματικό χρόνο; It is all about numbers.

Το συμβόλαιο που διπλασίασε τα κέρδη των ομάδων

H BT Sport είναι όμιλος με αθλητικά τηλεοπτικά κανάλια, που τα παρέχει η BT Consumer, η εταιρία που έχει ως κύρια δράση την παροχή λιανικών υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών, στη Μεγάλη Βρετανία. Κοντολογίς, πουλάει υπηρεσίες στους καταναλωτές, όπως προγράμματα σταθερής τηλεφωνίας, κινητής, τηλεόρασης και ευρυζωνικών υπηρεσιών. Στη λίστα με τα τηλεοπτικά "προϊόντα" που έχει εξασφαλίσει κατ' αποκλειστικότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι 38 ματς της Premier League, ανά σεζόν, του UEFA Champions League, του UEFA Europa League, της SerieA, της Bundesliga, της Ligue 1, της Primeira Liga, του MotoGP κλπ., κλπ. Έχει και άλλα, τα οποία μοιράζεται με το BBC, και το Sky Sports. Δηλαδή, όλοι οι δρόμοι για τους τηλεθεατές της χώρας, περνούν από την ΒΤ Sport.

Mόνο για το συμβόλαιο με το Champions League και το Europa League, έδωσε 1.180.472.911 ευρώ, για τρία χρόνια, με την εκκίνηση θα 'χει δοθεί το 2015 (παρεμπιπτόντως, το συμβόλαιο είχε υπογραφεί από τον Νοέμβριο του 2013). Για να σε βοηθήσω, ήταν τα διπλάσια της προηγούμενης συμφωνίας και φυσικά, οι πιο ευτυχισμένοι όλων είναι οι σύλλογοι που μετέχουν στις διοργανώσεις, με τους νικητές να λαμβάνουν περί τα 40 εκατ. ευρώ, μόνο δια αυτής της οδού. Μια εβδομάδα μετά την ανακοίνωση αυτού του deal, οι συνδρομητές των αθλητικών καναλιών είχαν αυξηθεί κατά 2 εκατομμύρια -και τα κέρδη του εξαμήνου είχαν εκτοξευθεί σε 1.257.000.000 ευρώ -με τη μηνιαία συνδρομή να φτάνει στα 29 ευρώ. Δεν τα λες και λίγα, σωστά; Μόνο που υπήρχε ένα πρόβλημα.

Τo mea culpa της UEFA

Κάπου τον περασμένο Απρίλιο, η UEFA χαρακτήρισε το αποκλειστικό της συμβόλαιο με την BT Sport ως "λάθος". Προηγουμένως, είχε διαγνώσει ότι η απουσία των αγώνων από "ανοιχτές" συχνότητες είχε "πληγώσει" το προϊόν, με μείωση στην ανταπόκριση του κοινού. Η διοικούσα αρχή παραδέχθηκε ότι η εταιρία προσέφερε πρώτης τάξεως παραγωγές των πρωταθλημάτων της, αλλά δεν ήταν διαθέσιμες προς όλους. Η συνέπεια αυτού ήταν να παρακολουθήσουν το πρώτο ματς της Manchester City με τη Paris Saint-Germain, για τη φάση των "8" στο Champions League, μόνο 1.1 εκατομμύρια τηλεθεατές. Αριθμός που επί εποχής ITV, ήταν πέντε φορές μεγαλύτερος. Κατά μ.ο. κάθε ματς είχε περί τους 200.000 λιγότερους "τηλεφαν". Ο προβληματισμός της UEFA επεκτάθηκε στο βαθμό που σκέφτεται να επαναφέρει το σύστημα με την παροχή των πρωταθλημάτων σε ένα συνδρομητικό και σε ένα "ανοιχτό" τηλεοπτικό δίκτυο, αρχής γενομένης από τη σεζόν 2016-17.

Η... αποστομωτική απάντηση της BT Sport

Ένα μήνα αφότου η UEFA είχε εκφράσει τα άγχη της, η BT Sport ανακοίνωσε πως επειδή ενδιαφέρεται να αυξήσει στο μέγιστο δυνατό, τους ανθρώπους που θα παρακολουθήσουν το ματς, προέβη σε συμφωνία της με το YouTube για τη livestreaming μετάδοση του τελικού. Να σου πω εδώ, ότι αυτήν την ιδέα την είχε πρώτο το NFL -και ακολούθησε το ΝΒΑ. Για να βεβαιωθεί πως το αποτέλεσμα θα είναι άρτιο, συνεργάστηκε με το παγκόσμιο ποδοσφαιρικό δίκτυο Copa90 και την KSI, την κορυφαία εταιρία σε δημιουργία περιεχομένου του YouTube. Ο τελικός του Σαββάτου (28/5) έγινε ο πρώτος της ιστορίας στην πρώτη τη τάξει διοργάνωση της Ευρώπης, σε συλλογικό επίπεδο- που παρασχέθηκε από πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης!

Η αγγλική εταιρία όμως, δεν σταμάτησε εκεί. Πρόσθεσε real time και αποκλειστική ενημέρωση με clips, στο λογαριασμό της στο Twitter. Κάτι αντίστοιχο έγινε και στο Snapchat (με παρασκηνιακό υλικό), στο Instagram και το Vine, αλλά και στο Facebook, όπου "ανέβασε" και διαδραστικές συνεντεύξεις. Επίσης, ενημέρωσε πως λίαν συντόμως θα 'χει να κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης "σε μια περισσότερο ευρεία ψηφιακή στρατηγική που έχει αναπτύξει η BT Sport". Άντε να δούμε... τι θα δούμε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ