ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Η UEFA προσβλέπει σε έσοδα 3.200.000.000 ευρώ για το Champions League

Η UEFA προσβλέπει σε έσοδα 3.200.000.000 ευρώ για το Champions League

Η UEFA άρχισε τη διαδικασία διάθεση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των ευρωπαϊκών διοργανώσεων και μετά από τις αλλαγές στο σύστημα διεξαγωγής, ευελπιστεί σε κατακόρυφη αύξηση των εσόδων της.

Την Τρίτη άρχισε η διαδικασία παραχώρησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων και χορηγιών του Champions League και του Europa League για τον κύκλο 2018-2021.

Η UEFA ανακοίνωσε τις αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των δύο διοργανώσεων ώστε να τις κάνει ακόμα πιο ελκυστικές ως τηλεοπτικό προϊόν και τώρα ετοιμάζεται να δρέψει τους καρπούς των κινήσεών της, με στόχο να αυξήσει τα τηλεοπτικά έσοδα και τα έσοδα μάρκετινγκ στα 3.200.000.000 ευρώ τον χρόνο, όπως επιβεβαίωσε ο επικεφαλής μάρκετινγκ της συνομοσπονδίας, Γκι Λοράν Επστίν.

Ο κύκλος 2012-2015 γέμισε τα ταμεία της UEFA με 2.500.000.000 ευρώ ετησίχως και ως εκ τούτου στόχος είναι αύξηση της τάξης του 28% για τη νέα τριετία, κυρίως όσον αφορά στα τηλεοπτικά έσοδα που συνιστούν το 80% των συνολικών.

Η διάθεση επρόκειτο να ξεκινήσει προ εξαμήνου, ωστόσο η UEFA έβαλε "φρένο" στη διαδικασία, ώστε να προβεί στις αλλαγές και να επαναδιαπραγματευτεί με ευνοϊκότερους όρους το τριετές πακέτο, που περιλαμβάνει τα τηλεοπτικά δικαιώματα και το δικαίωμα προβολής στις δύο διοργανώσεις.

Μετά από την επισημοποίηση των αλλαγών, οι τέσσερις κορυφαίες χώρες στην κατάταξη της UEFA (Ισπανία, Γερμανία, Αγγλία, Ιταλία) θα έχουν τις μισές ομάδες των ομίλων του Champions League. "Το γεγονός ότι υπάρχουν τέσσερις ομάδες από τις τέσσερις κορυφαίες αγορές είναι πολύ θετικό σημάδι από εμπορικής άποψης. Ο στόχος (σ.σ. των εσόδων) είναι πολύ φιλόδοξος, ωστόσο το προϊόν είναι τόσο καλό που είμαστε πολύ αισιόδοξοι", σημείωσε ο Επστίν.

Guy-Laurent Epstein, Marketing Director, UEFA events speaks during a JOINT press conference with Turkish Airlines' chairman unveiling a partnership between UEFA and Turkish airlines during the upcoming Euro 2016 football event in France, on December 10, 2015 in Paris. Turkish Airlines and UEFA officialised on December 10 a worldwide sponsoring contract for the Euro 2016, during which the company's airliners will bear the Euro livery, special offers will ba available for supporters and national teams travelling to France for the competition. The Euro 2016 runs through June 10 - July 10, 2016.  AFP PHOTO / ADRIEN MORLENT / AFP / ADRIEN MORLENT        (Photo credit should read ADRIEN MORLENT/AFP/Getty Images)
Guy-Laurent Epstein, Marketing Director, UEFA events speaks during a JOINT press conference with Turkish Airlines' chairman unveiling a partnership between UEFA and Turkish airlines during the upcoming Euro 2016 football event in France, on December 10, 2015 in Paris. Turkish Airlines and UEFA officialised on December 10 a worldwide sponsoring contract for the Euro 2016, during which the company's airliners will bear the Euro livery, special offers will ba available for supporters and national teams travelling to France for the competition. The Euro 2016 runs through June 10 - July 10, 2016. AFP PHOTO / ADRIEN MORLENT / AFP / ADRIEN MORLENT (Photo credit should read ADRIEN MORLENT/AFP/Getty Images) AFP/GETTY IMAGES

Οι αγορές των τεσσάρων χωρών αντιπροσωπεύουν το 60% των συνολικών τηλεοπτικών εσόδων της UEFA. Το βρετανικό δίκτυο "BT Group Plc", που κατέχει τα δικαιώματα για το Ηνωμένο Βασίλειο, κατέβαλε στην προηγούμενη τριετία 1.370.000.000 ευρώ, προσφορά υπερδιπλάσια από την επόμενη μεγαλύτερη που υπήρχε επί τάπητος κατά τον προηγούμενο διαγωνισμό.

Με αυτά τα δεδομένα, όπως γίνεται κατανοητό, καθίσταται αδύνατη η διεκδίκηση των δικαιωμάτων από ελεύθερα τηλεοπτικά κανάλια. "Δεν μπορούμε να φυλάμε δικαιώματα για ελεύθερα κανάλια. Η αγορά είναι εκείνη που υπαγορεύει. Θα μου άρεσε το ITV (σ.σ. το ελεύθερο κανάλι της Αγγλίας που είχε δικαιώματα μέχρι το 2012) να επανέλθει με μία πολύ ανταγωνιστική προσφορά, αλλά δεν γνωρίζω πόσο θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τη συνδρομητική τηλεόραση".

Στο κύμα των σαρωτικών αλλαγών από την UEFA, η καθιερωμένη ώρα έναρξης των αγώνων του Champions League αλλάζει και από 21:45 ώρα Ελλάδας, πλέον θα υπάρχουν δύο ζώνες, η πρώτη με ώρα έναρξης στις 20:00 και η δεύτερη στις 22:00. Στόχος γι' αυτήν την αξιοσημείωτη μεταβολή είναι η δυνατότητα των τηλεοράσεων να προβάλουν ζωντανά δύο αγώνες, ειδικά στη φάση των ομίλων, ενώ χώρες της ανατολής όπως η Σαουδική Αραβία, θα μπορούν να μεταδώσουν ζωντανά σε prime time αγώνες της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης του κόσμου.

Η διαδικασία διάθεση των δικαιωμάτων αρχίζει με τα κινεζικά δικαιώματα στις 13 Δεκεμβρίου, με την UEFA να προσδοκά στην πρώτη κινεζική χορηγία του Champions League στην ιστορία του θεσμού. Η ελπίδα είναι βάσιμη από τη στιγμή που έγινε η αρχή με την κινεζική εταιρία ηλεκτρονικών "Hisense" στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα 2016.

Ακολουθεί ο διαγωνισμός στην Ιαπωνία, ενώ στις αρχές του 2017 θα πραγματοποιηθούν οι αντίστοιχοι διαγωνισμοί στις ευρωπαϊκές αγορές, με τον Επστίν να υποστηρίζει ότι η ολοκλήρωση τη διαδικασίας να υπολογίζεται για τις αρχές του 2018.

TAGS ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ