LA LIGA

Το "τρελό" πρότζεκτ της Λεβάντε

Το "τρελό" πρότζεκτ της Λεβάντε

Μπορεί ένα club που κάνει δώρο τα εισιτήρια διαρκείας σε 12.500 φιλάθλους να μην "μπαίνει μέσα" οικονομικά; Ο πρόεδρος της Λεβάντε, Κίκο Καταλάν, μιλά στο Sport24.gr για το "τρελό" πρότζεκτ των "γρανότες".

Πέρυσι υποβιβάστηκε στη δεύτερη κατηγορία. Και ξαφνικά ο πρόεδρος ανακοινώνει ένα είδους "πριμ" στους οπαδούς που δεν θα την εγκαταλείψουν στη μοίρα της... Segunda και θα είναι δίπλα της.

Είχε υποσχεθεί ότι εάν οι κάτοχοι των εισιτηρίων διαρκείας για την τρέχουσα σεζόν παρακολουθήσουν τουλάχιστον τα 18 από τα συνολικά 21 εντός έδρας ματς του πρωταθλήματος (ποσοστό της τάξης του 85%), θα έχουν δωρεάν εισιτήριο διαρκείας στην Primera για την επόμενη.

Ένα πρότζεκτ υπερφίαλο κατά πολλούς, φιλόδοξο κατ' άλλους. Καινοτόμο σε κάθε περίπτωση. Είναι η ιστορία της Λεβάντε, η οποία νίκησε με 1-0 την Οβιέδο, το Σάββατο (29/4) στο 18ο εντός έδρας της φετινό ματς πρωταθλήματος, κι επέστρεψε και μαθηματικά στην Primera División μετά από ένα χρόνο απουσίας από την πρώτη ισπανική κατηγορία.

Το "τρελό" πρότζεκτ της Λεβάντε

Είσοδος των οπαδών της Λεβάντε στο "Estadio Ciudad de Valencia" με τη λήξη της αναμέτρησης με την Οβιέδο

Η άνοδος επιτεύχθηκε και η υπόσχεση τηρήθηκε στο ακέραιο. Η πλειοψηφία των μελών - κατόχων εισιτηρίου διαρκείας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα και ήρθε η ώρα να ανταμειφθεί. Συνολικά 12.500 μέλη της Λεβάντε εκ των συνολικά 15.400 μελών (ποσοστό που υπερβαίνει το 80%) πήγαν στο "Estadio Ciudad de Valencia" για να στηρίξουν τη Λεβάντε στη φετινή προσπάθειά της να επιστρέψει στην πρώτη ισπανική κατηγορία. Έτσι, θα έχουν εισιτήριο διαρκείας, χωρίς να το πληρώσουν ως δώρο από την ομάδα, για την Primera División.

Το Sport24.gr αναζήτησε τον πρόεδρο της ομάδας, Κίκο Καταλάν. Πώς μπορεί μια ομάδα που προβαίνει σε μια τόσο γενναιόδωρη πρωτοβουλία να μην υφίσταται οικονομική ζημία;

"Είχαμε από την αρχή στόχο να επιστρέψουμε άμεσα στην Primera. Μόνη μας δύναμη ήταν τα μέλη μας, οι οπαδοί μας και έπρεπε να τους προσφέρουμε κάτι ελκυστικό, ως πακέτο.

Παρουσιάσαμε την εκστρατεία "Contigo Volveremos" και αποφασίσαμε να ρίξουμε κατά 20% τις τιμές των εισιτηρίων διαρκείας σε σχέση με την περασμένη σεζόν. Θα ήταν παράλογο να παραμείνει ίδια η τιμή, είχαμε πέσει κατηγορία. Παράλληλα, υποσχεθήκαμε ότι εάν οι κάτοχοι των εισιτηρίων διαρκείας για την τρέχουσα σεζόν παρακολουθήσουν τουλάχιστον τα 18 από τα συνολικά 21 εντός έδρας ματς του πρωταθλήματος (ποσοστό της τάξης του 85%), θα έχουν δωρεάν εισιτήριο διαρκείας στην Primera για την επόμενη.

Το ξέραμε ότι ο υποβιβασμός θα έφερνε και μείωση του αριθμού των εισιτηρίων διαρκείας μας. Το Δ.Σ αποδέχθηκε την πρόταση για να κρατήσουμε - στο μέτρο του δυνατού - τον αριθμό.

Το "τρελό" πρότζεκτ της Λεβάντε

Ο πρόεδρος της Λεβάντε, Κίκο Καταλάν

Βάλαμε αυτό τον αριθμό ως στόχο, γιατί δεν έχει νόημα ως αριθμός αυτός καθαυτός. Ο στόχος ήταν να κρατήσουμε τη μεγάλη μάζα των οπαδών δίπλα μας. Ουσιαστικά, περιμέναμε να μην είναι τόσο μεγάλη η πτώση. Από τα 19.000 εισιτήρια διαρκείας πέσαμε στα 15.000. Σε αυτό, πρέπει να προσθέσεις και το γεγονός ότι 5.000 παιδιά ή εγγόνια μελών είχαν δωρεάν είσοδο στο "Estadi Ciutat de València".

Η αλήθεια είναι ότι τα έσοδα της Λεβάντε από τα μέλη της και τα εισιτήρια διαρκείας αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό επί του συνολικών εσόδων. Οπότε και η οικονομική επίδραση από την ενέργεια αυτή είναι, ανάλογα, μικρή. Είναι κοντά στο 3% - 5%. Έχουμε βελτιώσει το στάτους των μελών, παρέχοντας ειδικά προνόμια".

Η αλήθεια είναι ότι τα έσοδα της Λεβάντε από τα μέλη της και τα εισιτήρια διαρκείας αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό επί του συνολικών εσόδων. Είναι κοντά στο 3% - 5%.

Αφού ο οικονομικός στόχος δεν έφυγε εκτός ελέγχου, ποιο ήταν το ουσιαστικό κέρδος για την ομάδα ως οργανισμό, ως επιχείρηση; Ο Κίκο Καταλάν υποστηρίζει στο Sport24.gr ότι η καμπάνια έδωσε στους οπαδούς των "γρανότες" την εντύπωση ότι συμμετέχουν ενεργά στην προσπάθεια ανόδου. Ο αριθμητικός στόχος, άλλωστε, εκπληρώθηκε όπως εξηγεί:

"Η φιλοσοφία μας δεν έχει αλλάξει από το 2009. Έχει γίνει εμμονή μας η ενεργοποίηση της μάζας των οπαδών μας. Αυτό το στόχο έχουν και οι "επιθετικές" καμπάνιες σαν κι αυτήν. Να ξαναέρθουν στο γήπεδο οι παραδοσιακοί "λεβαντινίστας" και να φτιάξουμε νέες γενεές "λεβαντινίστας". Σιγά, σιγά τα καταφέρνουμε.

Όσοι ήρθαν φέτος στο γήπεδο, ένιωθαν ότι συμμετέχουν στην προσπάθεια ανόδου. Ήταν και δικό μας και δικό τους στοίχημα. Το κερδίσαμε μαζί. Εκπληρώθηκαν οι δύο στόχοι που θέλαμε. Άνοδος και γεμάτο γήπεδο.

Το "τρελό" πρότζεκτ της Λεβάντε

Η αφίσα του πρότζεκτ "Contigo Volveremos"

Με βάση τα στατιστικά των προηγούμενων ετών, ο αριθμός των εισιτηρίων διαρκείας μας στην Primera κυμαίνεται στα 18.000-19.000. Το γήπεδο έχει χωρητικότητα 24.000 θεατών και ήδη έχουμε δώσει 12.500 εισιτήρια διαρκείας μέσα από αυτή την πρωτοβουλία. Ελπίζουμε ότι θα ανεβεί ο αριθμός.

Από τη στιγμή που είχαμε 15.000 εισιτήρια διαρκείας στη Segunda, θέλουμε να φθάσουμε τα 19.000 στην Primera, όσα και την τελευταία μας σεζόν στην πρώτη κατηγορία. Δεν μπορεί να υπάρχει άλλος στόχος. Στη Segunda είχαμε κατά μέσο όρο 12.000 με 13.000 θεατές. Αν σκεφτεί κανείς ότι πριν από δέκα χρόνια μετά βίας ξεπερνούσαμε τους 3.000 θεατές.

Η εκπλήρωση της υπόσχεσης ήταν μια πράξη αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Το κοινό μας εμπιστεύτηκε και μας στήριξε, εμείς του τηρήσαμε όσα υποσχεθήκαμε".

Photo credits: Levante UD twitter

TAGS LA LIGA
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ