ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Υποδομή για την αυτόνομη οδήγηση

2017 - SCOOP collaborative project - Car to car connectivity
2017 - SCOOP collaborative project - Car to car connectivity 2017 - SCOOP COLLABORATIVE PROJECT - CAR TO CAR CONNECTIVITY

H Renault και το νέο Megane θα δοκιμάσουν μια νέα τεχνολογία που θα προσαρμόζεται στα αυτόνομα συνδεδεμένα αυτοκίνητα του αύριο.

Το Scoop είναι ένα πιλοτικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την ανάπτυξη συνεργατικών ευφυών συστημάτων μεταφορών, με σκοπό τις δοκιμές μελλοντικών λύσεων συνδεσιμότητας οχήματος προς οχήματος (V2V) και οχήματος προς υποδομή (V2X) σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Μία από τις εταιρείας που συνεργάζονται με το παραπάνω πρόγραμμα είναι και η Renault για να δοκιμάσει την συγκεκριμένη τεχνολογία στo νέο Megane. “Κύριος στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας αυτοκίνητα ασφαλέστερα στους δρόμους και να βελτιώσουν τη ροή της κυκλοφορίας. Αυτά τα οχήματα “επικοινωνούν” το ένα στο άλλο και προειδοποιούν το ένα το άλλο σε πραγματικό χρόνο για τυχόν κινδύνους, αργή κυκλοφορία ή ατυχήματα στην επιλεγμένη διαδρομή”, εξηγεί η Christine Tissot, υπεύθυνη του πρότζεκτ Renault/Scoop.

2017 - SCOOP collaborative project - Car to car connectivity
2017 - SCOOP collaborative project - Car to car connectivity 2017 - SCOOP COLLABORATIVE PROJECT - CAR TO CAR CONNECTIVITY

Τα μοντέλα δοκιμών Megane χρησιμοποιούν τεχνολογία που θα προσαρμόζεται στα αυτόνομα συνδεδεμένα αυτοκίνητα του αύριο. Αυτό περιλαμβάνει αισθητήρες και υπολογιστές που συλλέγουν και αναλύουν τα δεδομένα του οχήματος όπως η ταχύτητα, η γωνία του τιμονιού, τα πιθανά προβλήματα πρόσφυσης των ελαστικών σε σχέση με τις καιρικές συνθήκες, η λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων και η ανάπτυξη των αερόσακων.

Εάν εντοπιστεί κάποιο πρόβλημα, ο υπολογιστής του οχήματος του αυτοκινήτου μέσω ασύρματης επικοινωνίας αποστέλλει αυτόματα ένα προειδοποιητικό μήνυμα σε άλλα οχήματα και σε μονάδες τοποθετημένες κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Αυτές οι μονάδες, στη συνέχεια, ειδοποιούν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης εάν εντοπιστεί ένα σημαντικό περιστατικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συγκεκριμένες μονάδες θα εγκατασταθούν σε δρόμους συνολικού μήκους 2.000 χιλιομέτρων, όπως ο αυτοκινητόδρομος A4 ή ο περιφερειακός της πόλης Μπορντό.

Ο υπολογιστής, ο οποίος εκδίδει τα προειδοποιητικά μηνύματα, χρησιμοποιεί πρωτόκολλο ασύρματης επικοινωνίας υψηλής απόδοσης που εκμεταλλεύεται την τεχνολογία ITS G5 τελευταίας γενιάς (Intelligent Transportation Systems), που λειτουργεί σε ειδική συχνότητα (5.9GHz). Αυτά τα συστήματα έχουν αναπτυχθεί για κινούμενα αντικείμενα και προσφέρουν ένα εύρος έως και 1.000 μέτρα…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ