ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Honda HR-V δείχνει τα προσόντα του

Το νέο Honda HR-V δείχνει τα προσόντα του

Το νέο Honda HR-V αποτελεί μια ισχυρή επιλογή στα συμπαγή SUV, με φινέτσα, αποδοτικούς κινητήρες, επιλογές σε κιβώτια ταχυτήτων και πλούσιο εξοπλισμό. Ο Δημήτρης Μπαλής δοκιμάζει

Όταν οδηγείς ένα Honda ξεκινάς από το γεγονός ότι ξέρεις εξ αρχής ότι θα έχεις καλό μοτέρ και εν συνεχεία καλό στήσιμο στο δρόμο και επαρκείς χώρους.

Έχοντας στα χέρια μου το νέο HR-V, το μυαλό μου πήγε μια δεκαετία πίσω, στο παλιό μοντέλο με ίδιο όνομα αλλά όχι καλή τύχη στην αγορά. Όντας ξεχωριστό στη σχεδίαση, δεν «περπάτησε» στις πωλήσεις και η Honda σταμάτησε την παραγωγή του. Όμως, βλέποντας ότι ο ανταγωνισμός στα συμπαγή SUV έχει φουντώσει για τα καλά, δεν θα μπορούσε να απέχει από αυτή την ανερχόμενη κατηγορία.

Έτσι λοιπόν, δημιούργησε το νέο HR-V που είναι πράγματι ένα αυτοκίνητο που έχει πολλά να δώσει.

Το νέο Honda HR-V δείχνει τα προσόντα του

Η εμφάνισή του παραπέμπει σε coupe, ενώ το στήσιμό του κινείται στα όρια ενός 5θυρου hatchback. Το μήκους 4,3 μ. αμάξωμα είναι στα επίπεδα του ανταγωνισμού, όμως το μήκος δεν παίζει τόσο ρόλο όσον αφορά το εσωτερικό και τους χώρους, αλλά ρόλο παίζει η διαρρύθμιση. Με υπερυψωμένα καθίσματα, οδηγός και συνεπιβάτες δεν αισθάνονται καθόλου κλειστοφοβικά, διότι κάθονται ψηλά και έχουν μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.

Ταυτόχρονα, οι μηχανικοί βάζοντας το ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του αμαξώματος, απελευθέρωσαν χώρο για το πορτμπαγκάζ (453 λίτρα όγκου, έχει και κρυφό χώρο κάτω από το πάτωμα) και βέβαια βοήθησαν ώστε να τοποθετήσουν το σύστημα Magic Seat της Honda που είναι δημοφιλές σε πολλά μοντέλα της μάρκας.

Το νέο Honda HR-V δείχνει τα προσόντα του

Το σύστημα Magic Seat επιτρέπει στο καθένα από τα διαιρούμενα 60:40 καθίσματα της δεύτερης σειράς, να υιοθετούν διάφορες διατάξεις για μέγιστη ευελιξία στη μεταφορά ατόμων και φορτίων. Στη διάταξη Utility mode, η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός καθώς η έδρα χαμηλώνει την περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών, δημιουργώντας ένα επίπεδο πάτωμα μέγιστου μήκους 1.845 χιλιοστών.

Το νέο Honda HR-V δείχνει τα προσόντα του

Στη διάταξη Tall mode, το εμπρός τμήμα της έδρας των πίσω καθισμάτων ανασηκώνεται προς τα πίσω και κλειδώνει σε κάθετη θέση, επιτρέποντας ένα ύψος φόρτωσης 1.240 χιλιοστών από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για την τοποθέτηση ψηλών αντικειμένων πίσω από τα εμπρός καθίσματα. Τέλος, στη διάταξη Long mode, η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται προς τα πίσω σε οριζόντια θέση, ενώ η πλάτη των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, δημιουργώντας ένα ‘τούνελ’ για τη μεταφορά αντικειμένων μήκους μέχρι 2.445 χιλιοστών. Έκανα εκτενή αναφορά στο Magic Seat της Honda, που είναι εξαιρετικό, πρωτοποριακό και εξυπηρετεί πολύ.

Το νέο Honda HR-V δείχνει τα προσόντα του

Η εμφάνιση του εσωτερικού είναι πολύ καλή με το ταμπλό να γέρνει ελαφρά προς τον οδηγό. Το τιμόνι διαθέτει όλα τα χειριστήρια που θέλεις, για το Honda Connect, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ώστε να μην παίρνεις τα χέρια σου από το τιμόνι. Διαφορετικά έχεις επιλογές στην οθόνη αφής 7 ιντσών. Σπορτίφ και ο πίνακας οργάνων με τρεις κύκλους.

Με το σύστημα ενημέρωσης τα είχα όλα, εκτός από το σύστημα πλοήγησης το οποίο χρειάστηκα και δυστυχώς δεν το είχε η έκδοση δοκιμής. Προσφέρεται από τη Honda σε ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού. Έτσι, πλοήγηση είχα από το κινητό, το οποίο ήταν συνδεδεμένο με το Bluetooth, και είχα απερίσπαστη συνομιλία όταν χρειαζόταν, με τα χέρια πάντα στο τιμόνι. Στον αυτοκινητόδρομο δε, ρύθμισα σταθερή ταχύτητα στο cruise control και έτσι σήκωσα το πόδι από το γκάζι. Κι επειδή αναφέρθηκα στο τιμόνι, οδηγώντας το νέο HR-V, πράγματι ευχαριστήθηκα αρκετά.

Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 i-VTEC με τους 130 ίππους, που προσφέρονταν απλόχερα στο δρόμο. Υπάρχει βέβαια και έκδοση πετρελαίου 1.6 i-DTEC με 120 ίππους. Και τα δύο μοτέρ είναι της σειράς Earth Dreams Technology της Honda, ενώ πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro6. Ο κινητήρας που είχα στη διάθεσή μου συνδυαζόταν με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT με επτά ταχύτητες. Θα το ήθελα πιο ζωηρό στις πρώτες ταχύτητες, όμως οι σχέσεις αλλάζουν αργά για να μειώνεται η κατανάλωση. Πιο σπιρτόζικο είναι με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, που είναι και η μόνο επιλογή στην έκδοση πετρελαίου.

Μέτρησα τη μέση κατανάλωση να είναι λίγο πάνω από τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, 2 πάνω από τις εργοστασιακές ενδείξεις που δεν είναι ρεαλιστικές. Αυτό, όμως, θα αλλάξει για όλα τα αυτοκίνητα από τον Σεπτέμβριο, όταν θα αλλάξει ο τρόπος μέτρησης. Όπως θα αλλάξουν και οι εκπομπές ρύπων, με το διοξείδιο του άνθρακα στο αυτοκίνητο δοκιμής να είναι στα 120 γρ./χλμ. Πάντως, η κατανάλωση περιορίζεται αρκετά με το διακόπτη Econ που οδηγείς πιο οικονομικά με λιγότερες επιδόσεις, ενώ συμβάλλει και το Start/Stop.

Το νέο Honda HR-V δείχνει τα προσόντα του

Οδηγικά μπορεί να μην είχα την επιτάχυνση που ήθελα απόλυτα, είχα από την άλλη πολύ ομαλή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο αλλά και στα ορεινά μέρη που κινήθηκα, στην Κορινθία κυρίως. Μου έκανε καλή εντύπωση η αεροδυναμική του αυτοκινήτου, με τους μηχανικούς να έχουν βάλει κάτω από το HR-V, τρία καλύμματα (κάτω από τον κινητήρα, το εμπρός πάτωμα και το πίσω πάτωμα), προκειμένου να βελτιώσουν τη ροή του αέρα, αλλά και να αυξήσουν την ηχομόνωση στην καμπίνα.

Θα ήθελα να μείνω λίγο στο κιβώτιο ταχυτήτων CVT, το οποίο έχει χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους σε σχέση με το 6άρι χειροκίνητο. Διαθέτει δε δύο προγράμματα, το Early Downshift During Braking (EDDB) που χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να βοηθήσει τον οδηγό στο φρενάρισμα και το Fast Off που μετρά πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου και διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για να ενεργοποιήσει το φρένο του κινητήρα σε αυτές τις περιπτώσεις.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ