ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το eCall σώζει ζωές

Το eCall σώζει ζωές

Πλέον, από τις 31 Μαρτίου 2018 το σύστημα αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης - eCall - είναι υποχρεωτικό σε όλες τις νέες ταξινομήσεις οχημάτων εντός Ε.Ε.

Ο πιο ασφαλής τρόπος εκ των υστέρων αντιμετώπισης τροχαίων ατυχημάτων, είναι η άμεση επέμβαση. Ωστόσο, αυτό για να καταστεί εφικτό, χρειάστηκε να αξιοποιηθεί η σύγχρονη τεχνολογία.

Πλέον, από τις 31 Μαρτίου 2018 το σύστημα αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης - eCall - είναι υποχρεωτικό σε όλες τις νέες ταξινομήσεις οχημάτων εντός Ε.Ε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση ατυχήματος το eCall ειδοποιεί αυτόματα τις τοπικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μέσω του αριθμού 112, ο οποίος είναι ο ίδιος σε όλη την Ευρώπη. Ως αποτέλεσμα το συνεργείο διάσωσης καταφθάνει στον τόπο του ατυχήματος με μεγαλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια. Η Ε.Ε. εκτιμά ότι το eCall θα σώσει κάθε χρόνο 2.500 ζωές και θα μειώσει τον αριθμό των ατόμων που έχουν τραυματιστεί σοβαρά κατά 15%.

Επειδή μετά από ατύχημα, πολλοί άνθρωποι βρίσκονται σε κατάσταση σοκ ή ακόμη χειρότερα παγιδευμένοι, αδυνατώντας να καλέσουν βοήθεια, το eCall προχωρά σε κλήση έκτακτης ανάγκης αποστέλλοντας στο κέντρο ελέγχου ακριβείς πληροφορίες για το συμβάν βάσει των συντεταγμένων GPS. Η κλήση έκτακτης ανάγκης μπορεί να γίνει και χειροκίνητα μέσω διακόπτη SOS που είναι εγκαταστημένο στο ταμπλό του οχήματος και το οποίο μπορούν να ενεργοποιήσουν οι επιβάτες. Και στις δύο περιπτώσεις δημιουργείται πρώτα ηχητική σύνδεση μεταξύ του οχήματος και του κέντρου ελέγχου. Εάν το κέντρο ελέγχου δεν λάβει απάντηση, αποστέλλει επειγόντως ομάδα διάσωσης στον τόπο του συμβάντος.

Η μονάδα που χρησιμοποιεί η Bosch για το εν λόγω σύστημα ονομάζεται μονάδα ελέγχου διασύνδεσης (CCU). Καταγράφει μια σύγκρουση όταν ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι ή οι ζώνες ασφαλείας και αμέσως στέλνει σήμα στο κέντρο ελέγχου, ενώ αναγνωρίζει πόσες ζώνες ασφαλείας είναι ενεργοποιημένες στο όχημα και συνεπώς τον αριθμό των επιβατών. Έτσι, η βοήθεια καταφτάνει όχι μόνο γρηγορότερα αλλά και καλύτερα προετοιμασμένη, αφού μπορεί να ζητηθεί άμεσα ο κατάλληλος αριθμός ασθενοφόρων.

Το eCall σώζει ζωές

Επίσης, σε αντίθεση με ένα τυπικό σύστημα eCall, το οποίο ειδοποιεί τις τοπικές υπηρεσίες μέσω του αριθμού 112, η υπηρεσία eCall της Bosch καλεί πρώτα το κέντρο ελέγχου της Bosch που λειτουργεί 24/7, 365 μέρες τον χρόνο, σε 16 γλώσσες. Με βάση τις ρυθμίσεις γλώσσας του συστήματος πλοήγησης, οι εκπρόσωποι του κέντρου ελέγχου γνωρίζουν σε ποια γλώσσα μιλάει ο οδηγός, και η ομάδα του κέντρου ελέγχου της Bosch συντονίζει όλες τις επιχειρήσεις διάσωσης με τις τοπικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης στην αντίστοιχη εθνική γλώσσα, διευκολύνοντας έτσι τη δουλειά τους. Η Bosch προσφέρει την υπηρεσία eCall σε περισσότερες από 50 χώρες παγκοσμίως. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Daimler AG, έχουν ήδη επιλέξει την πολύγλωσση υπηρεσία eCall της Bosch.

Για παλαιότερα μοντέλα οχημάτων, η Bosch έχει τη λύση. Η συσκευή συνδέεται στην υποδοχή 12-volt (αναπτήρα) του οχήματος και χάρη στον ενσωματωμένο αισθητήρα επιτάχυνσης καταγράφει τυχόν σύγκρουση. Οι πληροφορίες στέλνονται στο smartphone του οδηγού μέσω Bluetooth, η οποία με τη σειρά της ειδοποιεί το κέντρο ελέγχου.

Εξάλλου, επειδή οι μοτοσικλετιστές συγκαταλέγονται στους πιο εκτεθειμένους οδηγούς, με κίνδυνο θανατηφόρου ατυχήματος 18 φορές υψηλότερο από αντίστοιχο αυτοκινήτου, η Bosch αναπτύσσει το eCall όχι μόνο για αυτοκίνητα, αλλά και για δίκυκλα...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ