ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πώς βλέπει την Αυτόνομη Οδήγηση το BMW Group

Πώς βλέπει την Αυτόνομη Οδήγηση το BMW Group

Το BMW Group έχει παρουσιάσει διάφορα συστήματα του μέλλοντος από το 2006. Διαβάστε πώς βλέπει την αυτόνομη οδήγηση ο γερμανικός όμιλος.

Η προσωπική μετακίνηση και η αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα βρίσκονται στο χείλος μιας τεχνολογικής επανάστασης. Το αυτοκίνητο και οι τεχνολογίες του αναμένεται να αλλάξουν τα προσεχή 10 χρόνια πιο δραστικά από όσο έχει συμβεί συνολικά τα προηγούμενα 30 χρόνια. Το BMW Group είναι έτοιμο για να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση.

Τα τελευταία χρόνια, το BMW Group έχει ήδη παρουσιάσει σε διάφορες περιπτώσεις όλα τα απαραίτητα συστατικά της αυτόνομης οδήγησης. Το 2006, μία BMW Σειρά 3 ήδη κινούνταν αυτόνομα στο σιρκουί του Hockenheim, ενώ αυτοματοποιημένα πρωτότυπα του BMW Group ξεκίνησαν τις δοκιμές δρόμου στον αυτοκινητόδρομο A9 μεταξύ Μονάχου και Νυρεμβέργης το 2011. Από το 2014, πιο πολλά προηγμένα πρωτότυπα του BMW Group εφοδιάζονται με τεχνολογία αναγνώρισης περιβάλλοντος 360°, που τους προσφέρει τη δυνατότητα αποφυγής ατυχημάτων. Το 2014 ήταν επίσης η χρονιά που ένα αυτοματοποιημένο πρωτότυπο του BMW Group έτρεξε στην πίστα του Las Vegas Speedway για πρώτη φορά, αποδεικνύοντας ότι η οδήγηση ακόμα και στο όριο είναι εφικτή. Τα αυτοματοποιημένα οχήματα μπορούν τώρα ακόμα και να παρκάρουν μόνα τους εάν χρειαστεί, με σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών (automated valet parking).

Πώς βλέπει την Αυτόνομη Οδήγηση το BMW Group

Το BMW Vision Next 100 είναι ένα φουτουριστικό όχημα που ενσωματώνει όλες αυτές τις λειτουργίες, βοηθώντας παράλληλα τους ιδιοκτήτες να διαχειριστούν την καθημερινή τους ρουτίνα. Στο μεταξύ, το BMW Group έχει προχωρήσει κατά ένα ακόμα βήμα: με την εξαγορά ενός ποσοστού της HERE το 2014 και τις συνεργασίες του με τις Intel, Mobileye (από το 2016) και άλλους εταίρους, το BMW Group έδωσε το πράσινο φως για την εξέλιξη του BMW iNext σε επίπεδο μαζικής παραγωγής. Το BMW Group και οι εταίροι του συνεργάζονται πάνω σε πρότυπα, πλατφόρμες και κεντρικά συστήματα (backend) για το μέλλον της αυτοματοποιημένης οδήγησης και είναι ανοιχτό σε νέες συνεργασίες, οποιαδήποτε στιγμή. Προηγμένη αυτοματοποιημένη οδήγηση και BMW Group. Από το παρελθόν μέχρι σήμερα.

2006: Το πρώτο αυτοοδηγούμενο Track Trainer (BMW Σειρά 3) τρέχει στο Hockenheim ακολουθώντας την αγωνιστική γραμμή.

Από το 2011: Προηγμένα, αυτοματοποιημένα οχήματα δοκιμών στον αυτοκινητόδρομο A9 στη Γερμανία.

2014 CES: Το Drift Assistant προσφέρει απόλυτο έλεγχο οχήματος ακόμα και κατά την οδήγηση στο όριο.

2015 CES: Αποφυγή σύγκρουσης 360° και Remote Valet Parking Assistant στο BMW i3.

2016 CES: Automated Gesture Control Parking (Αυτοματοποιημένο Παρκάρισμα με Αναγνώριση Χειρονομιών) στο BMW i3.

3. Συστήματα Υποστήριξης Οδηγού (επίπεδο 2) και αυτοματοποιημένη/αυτόνομη οδήγηση (επίπεδα 3 - 5).

Επίπεδο 2 (σήμερα): Τα συστήματα υποστήριξης οδηγού αντιπροσωπεύουν ένα προκαταρκτικό στάδιο αυτοματοποιημένης οδήγησης. Ο οδηγός είναι συνεχώς υπεύθυνος για την οδήγηση (αναγνώριση των χεριών στο τιμόνι).

Επίπεδο 3 (έναρξη από το 2021 με BMW iNext): Μόλις επιτευχθεί το επίπεδο 3, ο οδηγός και το όχημα θα μπορούν να μοιράζονται την ευθύνη για τον έλεγχο του οχήματος για πρώτη φορά. Σε περιπτώσεις προηγμένης αυτοματοποιημένης οδήγησης, όταν ένα όχημα κινείται σε δρόμο με νησίδα στη μέση, ο ρόλος του οδηγού θα περιορίζεται σε δευτερεύουσες δραστηριότητες για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους ή θα μπορεί ο ίδιος να ξεκουράζεται (eyes off). Ωστόσο θα πρέπει να είναι σε θέση να αναλαμβάνει ανά πάσα στιγμή τον πλήρη έλεγχο σε εύλογο χρονικό διάστημα (μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα) όταν υπαγορεύει το σύστημα.

Επίπεδο 4 (έναρξη από το 2021 με τεχνικές ρήτρες, BMW iNext): Πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση σε περιβάλλον πόλης και – σε μία έκδοση με εκτεταμένη λειτουργικότητα – σε δρόμο με νησίδα στη μέση. Ο οδηγός μπορεί να κοιμάται σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, εάν το επιθυμεί. Η βασική διαφορά από το επίπεδο 3: το χρονικό διάστημα ανάκτησης του ελέγχου είναι πολύ μεγαλύτερο (“mind off”).

Επίπεδο 5 (εξελίξεις παράλληλα με τα επίπεδα 3 και 4 πιθανόν μετά το 2020 με τη μορφή πιλοτικών project): Αυτόνομη οδήγηση, το τιμόνι και τα πεντάλ δεν είναι απαραίτητα, οι επιβάτες κάθονται στο όχημα χωρίς εμπλοκή στην οδήγηση, δεν χρειάζεται άδεια οδήγησης (“driver off”). Αν υποθέσουμε ότι το όχημα διαθέτει τιμόνι και πεντάλ, ο οδηγός θα μπορεί να οδηγήσει μόνον εάν το επιθυμεί, χωρίς να είναι υποχρεωμένος.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ