ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πριν λίγο καιρό... δεν έκοψα ταχύτητα

Πριν λίγο καιρό... δεν έκοψα ταχύτητα

Με ένα ακόμη δυνατό μήνυμα επιχειρείται ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για τα τροχαία ατυχήματα, από το Ι.Ο.Α.Σ. «Πάνος Μυλωνάς» και την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα (VIDEO).

Η προσπάθεια να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα και οι συνέπειές τους, οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί, δεν πρέπει να είναι πρόσκαιρη. Τα τροχαία ατυχήματα παγκοσμίως και στην Ελλάδα σε πολύ μεγάλο βαθμό, αποτελούν μάστιγα και υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισής τους με συστηματική ενημέρωση.

Δυστυχώς, το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής για την οδική ασφάλεια, δεν έχει μπει στα σχολεία και αυτό είναι ένα τρωτό σημείο των ελληνικών κυβερνήσεων διαχρονικά. Πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής κατασκευάστηκαν σε όλη τη χώρα, όμως άλλα αξιοποιήθηκαν και άλλα έγιναν πάρκινγκ και γήπεδα ποδοσφαίρου.

Κατά συνέπεια η ενημέρωση των πολιτών είναι ελλιπής και μόνο από τις κατά καιρούς καμπάνιες του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», έχουμε δραστηριοποίηση.

Τελευταίο δείγμα γραφής η καμπάνια με τίτλο «Πριν από λίγο καιρό…», με κυρίαρχο μήνυμα «Κόψε ταχύτητα. Προστάτεψε τη ζωή!». Η καμπάνια υλοποιήθηκε με την υποστήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και εντάσσεται στις εκδηλώσεις που υλοποιεί το Ι.Ο.ΑΣ. στο πλαίσιο της φετινής 4 Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ (8-14 Μαΐου) που επικεντρώνεται στο θέμα της ταχύτητας.

Στόχος της καμπάνιας είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση κοινού και οδηγών για τους κινδύνους και τις οδυνηρές συνέπειες της υπερβολικής ταχύτητας, έναν από τους πιο καταστροφικούς παράγοντες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων και τραυματισμών διεθνώς. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται από την καμπάνια στους νέους άνδρες, κατηγορία οδηγών που εμπλέκονται συχνότερα σε σοβαρά τροχαία συμβάντα εξαιτίας της ταχύτητας και γενικότερα στους οδηγούς 15-29 ετών, ηλικιακή ομάδα για την οποία τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν πρώτη αιτία θανάτου παγκοσμίως.

«Αν όλοι μείωναν τη μέση ταχύτητά τους κατά 5% θα είχαμε 30% λιγότερους θανάτους στο δρόμο», επισήμανε η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ., Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά.

Ο αναπληρωτής Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Αργύρης Περουλάκης, τόνισε δε ότι είναι «Ένα ακόμα δυνατό μήνυμα που πρέπει να ακουστεί παντού γιατί αφορά τις ζωές μας και τις ζωές των παιδιών μας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το δίκτυο των εκπαιδευτικών teachers4europe θα εντάξει αυτή τη θεματική στην ατζέντα του φέτος με μεγαλύτερη ένταση κι ενθουσιασμό, γιατί οι κακές συνήθειες και συμπεριφορές αντιμετωπίζονται πιο αποτελεσματικά στις μικρές ηλικίες».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, σήμερα, η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. απένειμε τιμητική πλακέτα στην Παραολυμπιονίκη και θύμα τροχαίου, Δήμητρα Κοροκίδα, η οποία τόνισε ότι: «Κανείς μας δεν θέλει να χάσει τη ζωή του ή να μείνει ανάπηρος. Είναι κρίμα να μετράμε τόσες χαμένες ζωές στο δρόμο. Πρέπει όλοι, σαν μια γροθιά, μαζί και με το Ινστιτούτο, να συμβάλλουμε στη μείωση των τροχαίων συμβάντων στη χώρα μας».

Η ταχύτητα ως παράγοντας κινδύνου στο δρόμο

- Το 40 με 50% των οδηγών παραδέχονται πως έχουν παραβιάσει τα όρια ταχύτητας.

- Η παραβίαση των ορίων και η οδήγηση σε ακατάλληλες ταχύτητες αυξάνουν δραματικά την πιθανότητα πρόκλησης δυστυχημάτων και τη σοβαρότητα του τραυματισμού για όσους εμπλέκονται σε αυτά.

- Ο κίνδυνος δεν αφορά μόνο τους οδηγούς και τους επιβάτες των οχημάτων αλλά και τους μοτοσικλετιστές, τους πεζούς, τους ποδηλάτες και -κυρίως- τους πιο ευάλωτους χρήστες της οδού όπως τα παιδιά και τους ηλικιωμένους.

- Όσο αυξάνει η ταχύτητα τόσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος. Ως συνέπεια, ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού αυξάνει αντίστοιχα και ειδικά για τους πεζούς που όλους τους χρήστες της οδού είναι οι πλέον ευάλωτοι στις επιπτώσεις της ταχύτητας.

- Εάν όλοι οι οδηγοί μείωναν τη μέση ωριαία ταχύτητά τους κατά μόλις 5%, οι θάνατοι στο δρόμο θα μειώνονταν κατά 30%.

- Οι υψηλές ταχύτητες, ειδικά σε αστικά περιβάλλοντα, συμβάλλουν επιπλέον στην ηχορύπανση και την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, πέραν των κινδύνων που εγκυμονούν.

Η καμπάνια περιλαμβάνει τηλεοπτικό/ ραδιοφωνικό σποτ και αφίσα και έχει την έγκριση του ΕΣΡ για πανελλαδική προβολή ως κοινωνικό μήνυμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ