ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση η Opel

Πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση η Opel

Η αυτοκίνηση αλλάζει με ταχείς ρυθμούς και πηγαίνουμε ολοταχώς προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Η Opel συνεργάζεται στο γερμανικό ερευνητικό εγχείρημα Ko-HAF, με σημαντικά αποτελέσματα.

Η αυτοκίνηση αλλάζει με ταχείς ρυθμούς και πηγαίνουμε ολοταχώς προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Βέβαια, αυτή τη στιγμή πολλά νέα μοντέλα διαθέτουν συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης, με ηλεκτρονική υποστήριξη. Ωστόσο, πλήρη συστήματα αυτόνομης οδήγησης πρόκειται να παρουσιαστούν τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Η Opel βρίσκεται από την πλευρά της ήδη σε μια τέτοια διαδικασία, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Ko-HAF, ένα γερμανικό εγχείρημα με θέμα την υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση. Το Ko-HAF ξεκίνησε το Ιούνιο του 2015 και θα ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2018.

Πάντως, επειδή μιλάμε για αυτόνομη οδήγηση, ναι μεν τα οχήματα θα κινούνται μόνα τους, υποστηριζόμενα από διάφορα συστήματα, ωστόο σε κάθε περίπτωση ο οδηγός θα πρέπει να μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος. Στην ουσία, τα συνεργατικά συστήματα προηγμένης, αυτόνομης οδήγησης δεν χρειάζεται να παρακολουθούνται συνεχώς από τον οδηγό.

Οι οδηγοί μπορούν να ασχολούνται με άλλα πράγματα, αλλά όταν τους προειδοποιεί το σύστημα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αναλαμβάνουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ορισμένο χρονικό διάστημα. Επομένως, το όχημα πρέπει να λειτουργεί «προνοητικά», δηλαδή να «βλέπει» πιο μπροστά με τους δικούς του αισθητήρες. Στο σημείο αυτό εμπλέκεται το Ko-HAF.

Τα οχήματα στέλνουν πληροφορίες για το τρέχον περιβάλλον στο οποίο κινούνται: οδικά έργα, μποτιλιαρίσματα και ατυχήματα στο Διακομιστή Ασφάλειας (Safety Server). Οι πληροφορίες συλλέγονται και συμπιέζονται από τον Διακομιστή Ασφάλειας, για τη δημιουργία ενός χάρτη ακριβείας που θα είναι διαθέσιμος όταν ζητηθεί – σαν ένας εικονικός ορίζοντας με λεπτομερή απεικόνιση του δρόμου μπροστά.

Ο ρόλος της Opel στο Ko-HAF επικεντρώνεται στους ψηφιακούς χάρτες και τη διαδικασία αποσύνδεσης του αυτοκινήτου από την κατάσταση αυτόνομης οδήγησης, με τον οδηγό να αναλαμβάνει και πάλι τον έλεγχο. Οι μηχανικοί της Opel έχουν σχεδιάσει την αρχιτεκτονική, τις διεπαφές και τα πρωτόκολλα του Safety Server, που αυτή τη στιγμή δοκιμάζονται στο εγχείρημα.

Μία πρόσθετη βασική λειτουργία είναι η διαδικασία αυτοπροσδιορισμού θέσης για το όχημα. Η Opel έχει σχεδιάσει αλγορίθμους για εικονικούς χάρτες και υπολογισμούς θέσης (στίγμα) που συνδυάζονται με πληροφορίες από χάρτες στο όχημα και τον διακομιστή, αισθητήρες κίνησης και το Παγκόσμιο Δορυφορικό Σύστημα Πλοήγησης - Global Navigation Satellite System (GNSS). H διαδικασία υπολογισμού θέσης επαληθεύεται σε ένα ειδικά διαμορφωμένο Opel Insignia στο Κέντρο Δοκιμών της Opel και στη δοκιμαστική διαδρομή του Ko-HAF στους αυτοκινητόδρομους γύρω από τη Φρανκφούρτη.

Ο δεύτερος τομέας που εστιάζει η Opel είναι οι ενέργειες του οδηγού. Οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν εξελίξει λογισμικό και ένα σύστημα αισθητήρων για την ανίχνευση και κατάταξη ενεργειών του οδηγού, κατά τη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης.

Η Opel δημιουργεί ένα πρωτότυπο που μπορεί να προβάλλει τις σημαντικές λειτουργίες του συνεργατικού συστήματος προηγμένης αυτόνομης οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο. Για παράδειγμα, αυτόματη είσοδος στον αυτοκινητόδρομο και ανάμιξη στην κυκλοφορία, οδήγηση με προσπέραση και έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο αυτόματα. Ηδη προετοιμάζεται μία επίδειξη του πρωτοτύπου της Opel σε πραγματικές συνθήκες αυτοκινητόδρομου, στην τελευταία παρουσίαση του Ko-HAF το Σεπτέμβριο του 2018.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ