ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέα δεδομένα από το νέο Yaris

Νέα δεδομένα από το νέο Yaris

Η Toyota κάνει τη δική της επίθεση στη μικρή κατηγορία, με νέο κινητήρα βενζίνης 1.5lt, 1.0 lt, πετρελαιοκινητήρα και υβριδική έκδοση.

Το νέο Yaris έφθασε στην Ελλάδα ταυτόχρονα με την παρουσίαση του μοντέλου στην Ολλανδία. Έξω από το Άμστερνταμ, στο Λέιντεν, μια εξαιρετική πόλη με ονομαστά πανεπιστήμια παγκοσμίως, την πόλη του θαυμαστού ζωγράφου Ρέμπραντ, η Toyota μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε πάρα πολλά χιλιόμετρα όλες τις εκδόσεις του νέο Yaris, προκειμένου να βγάλουμε όσο το δυνατόν καλύτερα συμπεράσματα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΙΑ: Δημήτρης Μπαλής

Στην επίπεδη Ολλανδία, με τις πολύχρωμες τουλίπες, τους καλοστρωμένους δρόμους και τους πολλούς περιορισμούς στις ταχύτητες, μπορεί να μην έχεις τη δυνατότητα να κινηθείς στα όρια του αυτοκινήτου και να το δοκιμάσεις σε ανωφέρειες και κατωφέρειες, ωστόσο μια πρώτη δυνατή γεύση πήραμε.

Το φρεσκαρισμένο αισθητικά Yaris, είναι έτοιμο να συνεχίσει την επιτυχία της τρίτης γενιάς του μοντέλου, το οποίο έφτασε το μερίδιο αγοράς στα ύψη. Η Toyota ξόδεψε 90 εκατ. ευρώ για την εξέλιξη του μοντέλου, αλλάζοντας 900 εξαρτήματα σε διάφορα μέρη.

Νέα δεδομένα από το νέο Yaris

Με πινελιές στη σχεδίαση εξωτερικά που το διατηρούν φρέσκο στο μάτι των πελατών, στην καμπίνα έχουμε νέες αποχρώσεις, ταπετσαρίες και βελτιώσεις στα όργανα και τα χειριστήρια. Στις ανώτερες εκδόσεις προστέθηκε και έγχρωμη οθόνη αφής.

Αφήνοντας τη σχεδίαση που ναι μεν δίνει την εικόνα του αυτοκινήτου, περνάμε στο ζουμί, που δεν είναι άλλο από το νέο εγχείρημα της Toyota στους κινητήρες.

Νέα δεδομένα από το νέο Yaris

Η ιαπωνική μάρκα για πρώτη φορά εισάγει κινητήρα βενζίνης 1.5lt ατμοσφαιρικό με 111hp (turbo 1.5lt έχουν VW, Ford, Volvo κ.α.), αντικαθιστώντας τον 1.33lt. Με περισσότερη ισχύ και ροπή (136Nm), καλύπτει τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro6c, της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η μέση κατανάλωση εργοστασιακά είναι στα 4,8 λίτρα/ 100 χλμ. με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όμως οδηγώντας πετύχαμε κατανάλωση στα 5,4 λίτρα. Οι δε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είναι 109 γρ./χλμ.

Ο νέος κινητήρας αποτελεί στοίχημα για την Toyota που θέλει με αυτό το μοτέρ να ανεβάσει μερίδιο και να επιτεθεί στον ισχυρό ανταγωνισμό.

Νέα δεδομένα από το νέο Yaris

Επιμένοντας… ατμοσφαιρικά, η Toyota προσφέρει το Yaris και με κινητήρα βενζίνης 1.0 lt τρικύλινδρο ισχύος 69 ίππων. Η μέση κατανάλωση πέφτει και οι εκπομπές ρύπων βέβαια, στα 99 γρ./χλμ.

Ωστόσο, το μεγάλο βάρος η Toyota εξακολουθεί να το ρίχνει στην υβριδική τεχνολογία. Κι αυτό διότι το 40% των πωλήσεων του Yaris είναι υβριδικά. Εντυπωσιακό νούμερο, για αυτό η μάρκα το διατηρεί ψηλά στην ατζέντα της.

Νέα δεδομένα από το νέο Yaris

Με κινητήρα βενζίνης 1.5lt και σύστημα ανάκτησης ενέργειας, αποδίδει 100 hp, όμως η μέση κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 4 λίτρα / 100 χλμ. και οι εκπομπές στα 75 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Μάλιστα στην Ολλανδία με τον συνάδελφό μου Σπύρο Ρέκκα καταφέραμε να έρθουμε πρώτοι στην χαμηλότερη κατανάλωση, ανάλογα τα χιλιόμετρα που διανύσαμε.

Τώρα, όσον αφορά την πετρελαιοκίνηση, για την οποία υπάρχει συρρικνούμενη τάση στην Ευρώπη, η Toyota διαθέτει έναν κινητήρα 1.4lt – 90hp, με κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 91 γρ./χλμ.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ