ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

"Καρδοχτύπια ανά λεπτό" από το i30N

"Καρδοχτύπια ανά λεπτό" από το i30N

Ένα πολύ καλοστημένο αυτοκίνητο, από μια μάρκα που ανεβαίνει επίπεδο συνεχώς, είναι, λοιπόν, γεγονός. Το νέο Hyundai i30N, υπογράφει μια νέα σελίδα στην ιστορία της κορεατικής μάρκας.

Υπάρχει η κινηματογραφική ταινία "καρδοχτύπια στα θρανία", ωστόσο ένα νέο, ισχυρό μοντέλο ήρθε για να προσφέρει όχι τις λεγόμενες "στροφές ανά λεπτό", που χρησιμοποιούμε για την ισχύ και τη ροπή, αλλά "καρδιοχτύπια ανά λεπτό", παραπέμποντας σε απολαυστική οδήγηση.

Ένα πολύ καλοστημένο αυτοκίνητο, από μια μάρκα που ανεβαίνει επίπεδο συνεχώς, είναι, λοιπόν, γεγονός. Το νέο Hyundai i30N, υπογράφει μια νέα σελίδα στην ιστορία της κορεατικής μάρκας, η οποία θέλει να γίνει η Νο1 ασιατική μάρκα σε πωλήσεις στην Ευρώπη, μέχρι το 2020.

Αυτή η νέα σελίδα, που θα χαρακτηρίζεται με το γράμμα Ν, θα αφορά σπορ εκδόσεις σε πολλά μοντέλα και με το i30N γίνεται ένα δυναμικό ξεκίνημα.

Με αυτή την εξέλιξη, η Hyundai επιχειρεί –και το καταφέρνει- να αναδεικνύεται σε "Modern Premium" μάρκα, δηλαδή μια εταιρεία που θα κατασκευάζεται αυτοκίνητα που η αξία τους –όχι η εμπορική- θα είναι πολύ μεγαλύτερη από το κόστος παραγωγής.

Το νέο i30N είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω, για λίγους γύρους –είναι η αλήθεια- στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων. Κι όμως ήταν αρκετοί για να οδηγηθώ σε κάποια συμεράσματα.

Κατ’ αρχήν, το πιο σπορ μοντέλο της Hyundai δεν προκαλεί στο μάτι. Είναι "φτιαγμένο" εργοστασιακά και δεν χρειάζεται προσθήκες, όπως κάνουν οι λεγόμενοι "κάγκουρες".

Προφυλακτήρες με σπόιλερ, μαρσπιέ και πίσω διαχύτη σε μαύρο χρώμα, επίσης μαύρη κυψελοειδής μάσκα και παντού λογότυπα Ν. Οι δύο απολήξεις εξάτμισης στις άκρες, η πάνω αεροτομή σε μαύρο χρώμα και οι ζάντες αλουμινίου 18 και 19 ιντσών, συμπληρώνουν μια σπορτίφ εικόνα χωρίς ακρότητες.

Στην καμπίνα, τα σπορ καθίσματα από δέρμα και ύφασμα, τα πεντάλ αλουμινίου και το δερμάτινο τιμόνι με διακόπτες για το Drive Mode και το Launch Control, σε συνδυασμό με την περίφημη οθόνη αφής στο ταμπλό, συνθέτουν ένα πράγματι ευχάριστο εσωτερικό.

"Καρδοχτύπια ανά λεπτό" από το i30N
"Καρδοχτύπια ανά λεπτό" από το i30N
HYUNDAI MOTOR EUROPE

Επειδή αναφέρθηκα στους δύο αυτούς διακόπτες, επισημαίνω ότι με τον πρώτο ρυθμίζεις τον τρόπο που θέλεις να οδηγήσεις με τρία προγράμματα: Eco, Normal, Sport, N και N Custom, ενώ το δεύτερο προσφέρει έκρηξη αδρεναλίνης.

Εχοντας βάλει ταχύτητα και αφού πατήσεις τον διακόπτη Launch Control και τέρμα το γκάζι, αφήνεις τον συμπλέκτη και το i30N παίρνει το μέγιστο της επιτάχυνσης στα 0-100 χλμ./ώρα.

Τώρα, αν και θα περίμενα ένα μικρότερου κυβισμού μοτέρ, η Hyundai έβαλε δίλιτρο turbo βενζίνης, που σε δύο εκδόσεις αποδίδει 250 και 275 ίππους με το Performance Pack.

Και οι δύο εκδόσεις έχουν τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα και ίδια ροπή 353 Nm που με υπερπλήρωση (πατώντας τον διακόπτη Rev Matching) για 18 δευτερόλεπτα αυξάνει στα 378 Nm. Η επιτάχυνση στην πρώτη έκδοση είναι 6,4 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και στη δεύτερη έκδοση 6,1 δευτ.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6άρι χειροκίνητο με θαυμάσια κλιμάκωση, έχοντας κοντές διαδρομές και γρήγορες αλλαγές.

Το μοντέλο, συνοδεύεται εκτός από τα Drive Mode και Launch Contorl, από όλα τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, φέρει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση και μπροστά ηλεκτρονικό διαφορικό (Performance Pack), ενώ για την πέδηση φροντίζουν οι ισχυρές κόκκινες δαγκάνες που αερίζονται κατάλληλα από τη σχεδίαση του προφυλακτήρα και τη ροή του αέρα.

Οδηγικά, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δίνει την ζωηράδα που θέλεις, πατάει θαυμάσια στα σκληρά κομμάτια, όπως ήταν τα κερμπς στις στροφές, ενώ μου έκανε εντύπωση ότι παίρνει στροφή με 3 σχέση στο κιβώτιο και έχει τεράστια ροπή, ώστε στην έξοδο να βάλει αμέσως 4.

Η ανάρτηση λειτουργεί περίφημα και ρυθμίζει την απόσβεση, οι κλίσεις απουσιάζουν και εν γένει η αίσθηση στο τιμόνι είναι υπέρ του οδηγού.

"Καρδοχτύπια ανά λεπτό" από το i30N

Θεωρώ ότι όποιος το αγοράσει θα το ευχαριστηθεί και άποψή μου είναι ότι αξίζει κάποιος να ξοδέψει 28.750 ευρώ για να αγοράσει την έκδοση με τους 275 ίππους, αντί να δώσει 26.900 ευρώ για τη λιγότερο ισχυρή.

Σημειώνω, ότι η Performance Pack έκδοση των 275 ίππων, φέρει και μπάρα στο πορτμπαγκάζ που «δένει» τους πίσω θόλους, για καλύτερο κράτημα, ενώ αφαιρείται αν κάποιος θέλει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο.

Αξίζει δε να δείτε στην οθόνη και το διάγραμμα με την επιτάχυνση και τα G έτσι όπως παράγονται, ενώ πολύ καλός είναι και ο ήχος που βγαίνει από τις εξατμίσεις (με σιγαστήρα), που χαρίζει σκασίματα ανάλογα την οδήγηση.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ