ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ηλεκτρική καταιγίδα

Elektromobil zur Arbeit: Daimler baut Ladenetz an Standorten in Deutschland aus. Initiative charge@Daimler macht Mitarbeiter fit für die Elektromobilität. smart fortwo coupé electric drive;Stromverbrauch kombiniert: 13,0-12,9 kWh/100km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km*

Electromobility for the workplace: Daimler is expanding the charging network at its German locations. The initiative "charge@Daimler" makes employees fit for electromobility. smart fortwo coupé electric drive;Combined power consumptions: 13,0-12,9 kWh/100kmCombined CO2 emissions: 0 g/km*
Elektromobil zur Arbeit: Daimler baut Ladenetz an Standorten in Deutschland aus. Initiative charge@Daimler macht Mitarbeiter fit für die Elektromobilität. smart fortwo coupé electric drive;Stromverbrauch kombiniert: 13,0-12,9 kWh/100km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km* Electromobility for the workplace: Daimler is expanding the charging network at its German locations. The initiative "charge@Daimler" makes employees fit for electromobility. smart fortwo coupé electric drive;Combined power consumptions: 13,0-12,9 kWh/100kmCombined CO2 emissions: 0 g/km* DAIMLER AG

Η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι που θα μας απασχολήσει αν όχι τόσο άμεσα, σίγουρα στο εγγύς μέλλον. Επανερχόμαστε με περισσότερα στοιχεία για την... ηλεκτρική καταιγίδα που πρόκειται να πλήξει την Ευρώπη.

Η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι που θα μας απασχολήσει αν όχι τόσο άμεσα, σίγουρα στο εγγύς μέλλον. Σε συνέχεια του πρώτου αφιερώματος, επανερχόμαστε με περισσότερα στοιχεία για την... ηλεκτρική καταιγίδα που πρόκειται να πλήξει την Ευρώπη.

Ο ριζικός κατακρυμνισμός του πετρελαίου που συμβαίνει αυτόν τον καιρό στην Ευρώπη, και τη Δύση γενικότερα, ειδικά μετά το σκάνδαλο της Volkswagen, είναι η τελειωτική στροφή: η πλήρης ενεργοποίηση του μηχανισμού της ιστορικής μετάβασης του αυτοκινήτου από ένα ρυπογόνο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης ή πετρελαίου, σε μηδενικών ρύπων ηλεκτροκίνητο.

Δεν είναι ότι οι μικροί Turbo βενζίνης κινητήρες, ισχυροί και οικονομικοί -με τη ραγδαία τους τεχνολογική πρόοδο των τελευταίων ετών- ακόμα και όταν τοποθετούνται σε μεγάλα και ογκώδη SUV, δεν έχουν μέλλον. Έχουν μέλλον αρκετών ακόμα ετών, όμως με την αυστηροποίηση των ορίων εκπομπών ρύπων της ΕΕ, που κατεβάζουν το μέσο όρο CO2 από τα 130 στα 95 γρ./χλμ. για το 2021 (!), πολύ σύντομα δεν θα νοείται αυτοκίνητο χωρίς υβριδικό σύστημα.

Η Volvo, για παράδειγμα, έθεσε στόχο το 2019 να έχει ηλεκτρικές παραλλαγές κάθε αυτοκινήτου της γκάμας της - όμως, πολύ νωρίτερα του αναμενόμενου, αυτός είναι ένας δρόμος που ακολουθούν πια οι περισσότερες εταιρείες. Ωστόσο, στον δρόμο αυτόν υπάρχει ένα πρόβλημα: μέχρι το '21 δεν θα έχει αναπτυχθεί αρκετά το δίκτυο φόρτισης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ούτε οι μπαταρίες θα έχουν πετύχει πλήρη αυτονομία ταξιδιού - συνεπώς, που βρίσκεται η λύση;

Ηλεκτρική καταιγίδα

Η άμεσα εφαρμόσιμη και ρεαλιστική λύση, για τα προσεχή λίγα χρόνια, εντοπίζεται στη περίφημη τεχνολογία «ήπιου υβριδικού» αυτοκινήτου. Με αυτή, μπορεί να τοποθετηθεί στα ήδη υπάρχοντα αυτοκίνητα, χωρίς την ανάγκη ανασχεδιασμού του, ένα «ήπιο» υβριδικό σύστημα μπαταρίας 48 Volt, με μικρό ηλεκτροκινητήρα που θα υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα με επιπλέον ροπή, και θα πετυχαίνει την οικονομία καυσίμου και τη μείωση CO2 που προσέφερε το πετρέλαιο. Δεδομένου ότι θα έχει κόστος μικρότερο κατά 500 ως 1000 ευρώ σε σχέση με την αγορά ενός πετρελαιοκινητήρα, η τεχνολογία «ήπιου υβριδικού» είναι αυτή που θα μαζικοποιήσει τα υβριδικά αυτοκίνητα - και για τον λόγο επενδύουν ήδη σε αυτήν οι VW, Mercedes-Benz, Volvo, Peugeot, Renault, Nissan και Hyundai.

Η ηλεκτρική «επανάσταση»

Την ίδια στιγμή προχωρά ραγδαία η αμιγής ηλεκτροκίνηση του -λίγου- απότερου μέλλοντος: μεταξύ άλλων, η BMW επενδύει 200 εκατομμύρια ευρώ στην ανάπτυξη της τεχνογνωσίας της για τις κυψέλες μπαταριών, ενώ η Daimler AG πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για την κατασκευή ηλεκτρικών SUVs στις ΗΠΑ.

Ηλεκτρική καταιγίδα

Παράλληλα, οι δύο αυτές εταιρείες, μαζί με τις ομοεθνείς τους Ford και Volkswagen, και σε συνεργασία και με τη Shell, χρηματοδοτούν το πρόγραμμα Ionity: ένα δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Στους σταθμούς αυτούς, που θα βρίσκονται ανά 120 χιλιόμετρα στους αυτοκινητόδρομους, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα φορτίζει σε λίγα λεπτά, και η πληρωμή θα γίνεται αυτόματα και ψηφιακά. Στόχος της σύμπραξης των εταιρειών είναι να ανοίξουν 400 τέτοιοι σταθμοί (κόστους 200 χιλιάδων Ευρώ, έκαστος) στην Ευρώπη ως το 2020 - 100 εκ των οποίων το 2018.

Και την ίδια στιμή οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε μικρές εταιρείες έρευνας και τεχνολογίας όπως η Zap&Go και η StoreDot, οι οποίες εξελίσσουν μπαταρίες ιόντων άνθρακα, είτε οργανικής ύλης, που θα φορτίζουν σε 5 λεπτά και θα είναι πιο ασφαλείς και πιο φτηνές σε σχέση με τις υπάρχουσες ιόντων λιθίου.

Όπως λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, «υπάρχουν κάποια πολύ ενδιαφέροντα πράγματα στο ορίζοντα, αλλά δεν έρχονται από το πουθενά». Τώρα η αυτοκίνηση ζει τις ημέρες της έλευσης αυτής - πριν τη μεγάλη, «ηλεκτρική καταιγίδα»...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ